Discussie: Wonen bij schoonouders? Steentje bijdragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Re: Discussie: Wonen bij schoonouders? Steentje bijdragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:36

Ik ben meestal tegen het betalen van kostgeld, maar in deze situatie vind ik het niet meer dan normaal. Ze verdient 1000 euro in de maand, dus een redelijk bedrag. Als ze nou nog had gestudeerd, had ik het anders gevonden, al is het geen eigen kind, dus iets bijdragen zou niet raar zijn :).

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:37

Ik vind het gewoon normaal, ik woon ook bij mijn vriend en zijn ouders en wij dragen ook gewoon samen elke week iets af. Snap niet wat je hier raar aan vindt.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:41

ik vind het hee normaal.
en vind het nog aan de laaage kant.
ik las eerst per week. vond dat wel wat veel.
maar 150, per maand is heel netjes vind ik

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:45

Mijn vriend betaalt ook kostgeld thuis aan zijn ouders.

Ik vond beide situaties normaal, zowel betalen of niet betalen. Dat is per gezin onderling te regelen denk ik.
Mijn ouders zouden bv niets vragen moest ik gaan werken. Dat dat anders is bij mijn vriend is hun zaak ;) .

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:26

Mijn zus heeft ook een tijdje bij haar vriend en ouders gewoond, toen heeft ze niks betaald.
Haar vriend betaald wel kostgeld aan zijn ouders.

Tja, ik vind best wel dat je wat mee mag betalen als je bij iemand anders woont :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:34

annastasia schreef:
Wou zelf dus ook echt voor geen goud bij m'n schoonouders wonen, snap niet dat mensen dat wel willen.

nou ik wel hoor als het zo zou zijn.....
liever op mijzelf natuurlijk,maar indien noodzakelijk is mijn schoonvader de eerste waar we geen rennen!

hij is vrij, hij woont alleen in een kast van een huis, hij is gezellig en lachen en hij is absoluut niet moeilijk....
tis gewoonweg een hele toffe kerel! :j

om terug te komen op de OP

ja ik vind het heel normaal dat ze betaald, ik betaalde zelfs mijn moeder 150 euro per maand toen ik nog bij haar woonde, ivm eten en wasmiddelen enz enz

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:39

Ik vind het ook heel normaal :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:03

pinuts schreef:
idd! kreeg ik welleens reacties op: nou als ik mijn moeder moet betalen na mijn 18e ga ik t huis uit, hoe durft ze!
Dan denk ik, toe dan.. kijk maar hoeveel je dan kwijt bent..

Maar ik snap die reactie wel. Mijn ouders hebben ervoor gekozen om mij te krijgen en dan mijn 18e mij laten betalen voor mijn eerste
levensbehoeften.. Nee ik zou dat niet snappen, het ouderschap stopt niet bij 18 jaar :n
Je ouders zijn zelfs t/m je 21 of tot, weet niet precies financieel verantwoordelijk voor jou.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:18

Ik heb ook bij m'n schoonouders gewoond een tijdje, in Amerika (oh wat hou ik van mij schoonfamilie :+: ) en ik hoefde niks te betalen. Ik heb het wel aangeboden, want ik vond dat niet meer dan normaal, maar ze wilden het niet aannemen, de schatten. Ik heb dan maar de boel een beetje gelijk getrokken door te koken, vaatwasser inruimen, dat soort dingetjes. Zelfs m'n kleding werd gewassen :+:

Maar goed, mijn schoonfamilie is dan ook echt een uitzondering. M'n schoonmoeder heeft me net een hele doos vol kleding gestuurd, gewoon zomaar, ze vind het leuk om voor me te shoppen :D

Ik zou het niet meer dan normaal vinden om bij te betalen. Ik vind 150-200 euro per maand een normaal bedrag. Als je hoger gaat is het weer zoiets van: "eigenlijk willen we niet dat je hier bent." Maar goed, dat zou zo op mij overkomen. Gewoon een vriendenprijsje wat ook nog een beetje helpt, no problemo. Dus die 165 per maand is wat mij betreft volkomen reeel :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:04

Vind het ook vrij normaal hoor. Ik zou zelf ook niet lekker zitten als ik op iemand anders kosten zou leven. Als het nou je ouders zijn zou ik daar uiteraard geen moeite mee hebben :+ Maar schoonouders zijn nou eenmaal niet je ouders.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:09

Ik woon ook bij mijn schoonouders, maar ik hoef geen financiële bijdrage te geven omdat ik elke maand moet vechten om rond te komen (lange tijd werkloos, geld uitlenen en niet terug krijgen).
Mijn vriend moest wel een bijdrage geven toen hij werkte. En als ik weer gewoon kan werken dan lever ik ook een bijdrage want ik voel me nu al zo schuldig. Ik help wel zo veel mogelijk mee in het huishouden/oppassen/boodschappen ik dat dat ook wel mee speelt dat ik dan niet op mijn r**t blijf zitten (de rest doet het niet spontaan).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:20

Ik vind het ook meer dan normaal, haar schoonouders hoeven toch geen verlies op haar te lijden? Als ze nou zou studeren is het misschien nog een ander verhaal, maar met 1000-165 euro kun je prima rondkomen (al helemaal als je geen eten hoeft te kopen).

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:06

Ik vind het volkomen normaal dat zij kostgeld moet betalen.. Kom op zeg, ze werkt fulltime, is in in verhouding ongeveer 1/8e deel kwijt van haar salaris. Ze mag bij mensen goedkoop wonen omdat ze de vriendin van hun zoon is.

Ik ga zelf binnenkort het huis uit, maar als ik nog langer thuis had blijven wonen dan had ik van mijn ouders ook kostgeld moeten betalen omdat ik volgend jaar ga werken. Ik vind het vrij logisch, zou het van mijn eigen kinderen later ook eisen hoor. Oudere leeftijd, fulltime baan.. We gaan niet profiteren over de ruggen van pa&ma ;)