Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:07

Relaxed schreef:
Iedereen moet toch zelf weten hoe die laat zien dat ie geslaagd is? Snap niet waarom daar perse een NL vlag bij moet hangen..
Door mee te doen aan de traditie van vlag en tas ophangen, laten ze toch zien dat ze meedoen, maar dan mogen ze toch best hun eigen vlag gebruiken? Dat is toch hun nationaliteit/komaf..

Nee, ik zou er niet eens bij nadenken dat het raar is :+

Ik vindt eerder dat ze daarmee laten zien van kijk wij zijn buitenlanders wij willen hier wel wonen maar niet nederlands zijn en ons dus ook niet aanpassen.
Ik vraag me af wat ze met koninginendag en dodeherdenking ophangen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:10

Als buitenlandse buitenlander opgegroeid en opgevoed in verschillende landen, talen en culturen wordt dan wel erg moeilijk. Ik maakme volgens ts meervoudig schuldig met verschillende vlaggen, voor verschillende opleidingen in verschillende landen en talen als buitenlandse buitenlander. Wat is mijn land, mijn taal, mijn cultuur en mijn vlag als buitenlandse buitenlander meertalig opgegroeid? Verplicht is dus de vlag van het land waar men zich op dat momentdoet bevinden?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:10

Geweldig toch dat ze geslaagd zijn! Al hangen ze een piratenvlag op; ik vind het prima. Ze hebben toch wat te vieren?

En als dat niet meer mag wil ik ook geen Friese vlag meer zien buiten Friesland. Zijn ze nog helemaal betoeterd om met die vlag zomaar te gaan showen in de rest van Nederland.... :Y)
Citaat:
Ze zijn hier naar school gegaan en afgestudeerd en spreken ook nederlands dus ik vind dat je gewoon de nederlandse vlag op moet hangen, verder maak ik me er niet druk om en ik ben ook geen rasist ofzo want iedereen is eigenlijk gelijk!

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:11

De enige vlag die wij hier thuis hebben is een Italiaanse vlag, en geen Belgische. Gaat er bij mij gewoon om dat het mijn vaderland is, een heeft niets met afzet of zo te maken. Ik ben gewoon trots op mij roots :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:13

FaberSmid schreef:
Als buitenlandse buitenlander opgegroeid en opgevoed in verschillende landen, talen en culturen wordt dan wel erg moeilijk. Ik maakme volgens ts meervoudig schuldig met verschillende vlaggen, voor verschillende opleidingen in verschillende landen en talen als buitenlandse buitenlander. Wat is mijn land, mijn taal, mijn cultuur en mijn vlag als buitenlandse buitenlander meertalig opgegroeid? Verplicht is dus de vlag van het land waar men zich op dat momentdoet bevinden?

Vindt jij dan dat als je als buitenlander zijnde in nederland komt je je dient aan te passen en nederlander dient te worden?
Ik vindt het toch wel het minste wat je kunt doen als je naar een ander land gaat je aanpassen aan de cultuur.
Er wordt als maar geklaagd over dat buitenlanders worden uitgesloten maar door bijvoorbeeld een andere vlag laat je vindt ik juist zien van jullie stomme nederlanders ik wil niet bij jullie horen ik ben een buitenlander en veel beter dan jullie.
Als ik naar een ander land zou verhuizen zou ik ook de vlag van dat land gebruiken en deze in de vuilnisbak mieteren ik ben dan tenslotte geen nederlander meer.

_Tara_

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:15

Dat heeft toch niks met beter voelen te maken als iemand een niet-NL vlag ophangt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:16

Wauw die zijn echt goed geïntrigeerd, vlag en tas na het behalen van het examen, daar kunnen we mee vooruit komen +:)+

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:17

_Tara_ schreef:
Dat heeft toch niks met beter voelen te maken als iemand een niet-NL vlag ophangt?

Als ze zich niet te goed zouden voelen voor een nl vlag zouden ze die wel ophangen.
Maar blijkbaar willen ze er niet bij horen omdat nedrlanders blijkbaar niet goed genoeg zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:18

weetje dat mij dit dus echt niet boeit :') zolang ze maar nederlands praten, en dat lijkt me wel het geval gezien ze geslaagd zijn :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:18

sarabande schreef:
Wauw die zijn echt goed geïntrigeerd, vlag en tas na het behalen van het examen, daar kunnen we mee vooruit komen +:)+

Ik denk dat ik het voor het eerst in mijn gehele boktcarriere met je eens ben. :+

Ik ben de eerste om te zeggen dat men zich moet aanpassen maar hier kan ik me écht niet druk om maken. Als zij nu nog de liefde voor dat land hebben? :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:19

@ Moontje1991: Jij hebt wel een heel negatief beeld op de situatie zeg := Misschien hebben ze geen NL vlag? Misschien zijn ze inderdaad gewoon trots op hun afkomst? Mag dat niet dan? Dat heeft er niks mee te maken of dat je dan nederlanders minder zou vinden.
Dat je trots bent op jouw eigen paard, betekent toch ook niet dat je alle andere paarden dan meteen maar stom vindt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:22

Moontje1991 schreef:
_Tara_ schreef:

Als ze zich niet te goed zouden voelen voor een nl vlag zouden ze die wel ophangen.
Maar blijkbaar willen ze er niet bij horen omdat nedrlanders blijkbaar niet goed genoeg zijn.

Of ze zijn trots op hun eigen land en hun afkomst. Als ze Nederlands praten en zich aanpassen aan onze samenleving kan het me echt geen r**t schelen waar ze trots op zijn. :+ Een afkomst vergeet je niet zomaar. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:23

Ik heb géén vlag opgehangen toen ik geslaagd was :+ betekend dit nou dat ik Nederland ook niet waard ben? :')

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:24

Vind eigenlijk dat ze dan best goed geìntegreerd zijn om een vlag en tas buiten het raam te hangen. Of daar nou een Nederlandse vlag of een Turkse hangt maakt me eigenlijk vrij weinig uit. De mensen zijn gewoon heel blij dat ze geslaagd zijn en uitten zich op dezelfde manier als ´gewone´ Nederlanders.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:24

Moontje1991 schreef:
Vindt jij dan dat als je als buitenlander zijnde in nederland komt je je dient aan te passen en nederlander dient te worden?
Ik vindt het toch wel het minste wat je kunt doen als je naar een ander land gaat je aanpassen aan de cultuur.
Er wordt als maar geklaagd over dat buitenlanders worden uitgesloten maar door bijvoorbeeld een andere vlag laat je vindt ik juist zien van jullie stomme nederlanders ik wil niet bij jullie horen ik ben een buitenlander en veel beter dan jullie.
Als ik naar een ander land zou verhuizen zou ik ook de vlag van dat land gebruiken en deze in de vuilnisbak mieteren ik ben dan tenslotte geen nederlander meer.

Heb toch duidelijk geschreven als buitenlandse buitenlander meertalig opgevoed en opgegroeid in verschillende landen en culturen? Dus lijkt me dan wel overduidelijk dat ik ook aanpassen aan de desbetreffende land, cultuur en taal enzovoorts?
Uw opmerking over de vlag de prullenbak wegwerpen kan ik niet begrijpen? Die schendenis zal ik met geen enkele vlag doen uit respect, behalve fascistische bijvoorbeeld. Daarbij is het ook streng verboden en strafbaar, zelfs de vlag op de grond terecht laten komen en na zonsondergang hoog laten.
In welk land u ook zal verblijven, u zal altijd nederlander blijven of u zal afstand moeten doen van uw staatsburgerschap en een anderen nationaliteit aannemen?
Neem aan dat u niet als buitenlandse buitenlander bent opgegroeid en opgevoed in verschillende landen, talen, culturen en opleidingen maar in Nederland?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:26

Citaat:

Wat heeft dit nu te maken met het uithangen van een vlag?

Wij hangen nooit vlaggen buiten. Is in Belgïe (of toch hier in de buurt) ook niet echt 'traditie'. Op de Vlaamse feestdag hangen een aantal buren wel de Vlaamse vlag uit, maar op de nationale feestdag hangen ze geen Belgische vlag uit, vind ik persoonlijk eigenlijk erger dan gewoon geen vlag uithangen.

Soit, over Turkse vlaggen. Hier in de buurt wonen nogal wat Turken. Ik zie ze niet vaak vlaggen uithangen maar op de de ramen van de Turkse café's en winkels zijn dus zowel de Belgische als de Turkse vlag geschilderd (nooit alleen de Belgische of alleen de Turkse).
En als er hier een luid toeterende stoet uitbundig voorbijrijdt kan dat 2 dingen betekenen: Turkije heeft een voetbalmatch gewonnen of er is een trouwfeest :D .

Ik kan me er echt niet aan storen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:27

Moontje1991 schreef:

Ik mag dan wel in Belgie wonen maar ik heb nog steeds een Nederlands Paspoort en blijf dus ook Nederlandse.
Ons huis is dan ook helemaal behangen met oranje vlaggetjes, de buren hier lachen er alleen maar om.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:28

_Tara_ schreef:
@ Moontje1991: Jij hebt wel een heel negatief beeld op de situatie zeg := Misschien hebben ze geen NL vlag? Misschien zijn ze inderdaad gewoon trots op hun afkomst? Mag dat niet dan? Dat heeft er niks mee te maken of dat je dan nederlanders minder zou vinden.
Dat je trots bent op jouw eigen paard, betekent toch ook niet dat je alle andere paarden dan meteen maar stom vindt.

Dat is nogal een ander verhaal he.
Ze komen hier wonen en kiezen daar zelf voor ze weten van te vooren dat wij hier nederlands zijn.
Dus moeten ze zich vindt ik ook aanpassen.
Ik heb niks met het paard van een ander te maken zij wel met nederland want ze wonen hier.
Dus ik zeg of geen vlag of gewoon aanpassen of een nederlandse of als ze echt niet willen het land uit.
Tenslotte als wij niet goed genoeg zijn en hun eigen land zoveel beter is wat doen ze hier dan nog?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:29

Moontje1991 schreef:
_Tara_ schreef:

Wat ben jij ontzettend negatief zeg!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:30

Moontje1991 schreef:
_Tara_ schreef:

Ze komen hier wonen en kiezen daar zelf voor ze weten van te vooren dat wij hier nederlands zijn.
Ik heb niks met het paard van een ander te maken zij wel met nederland want ze wonen hier.
Dus ik zeg of geen vlag of gewoon aanpassen of een nederlandse of als ze echt niet willen het land uit.
Tenslotte als wij niet goed genoeg zijn en hun eigen land zoveel beter is wat doen ze hier dan nog?

Ja! Helemaal mee eens, maar dan ook alle Friezen terug naar Friesland graag.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:31

_Nadia_ schreef:
Moontje1991 schreef:

Ik mag dan wel in Belgie wonen maar ik heb nog steeds een Nederlands Paspoort en blijf dus ook Nederlandse.
Ons huis is dan ook helemaal behangen met oranje vlaggetjes, de buren hier lachen er alleen maar om.

Tja dan vindt ik ook dat jij je niet aanpast en jezelf dus boven de rest plaatst.
Ik bedoel in belgie wonen maar wel je nederlandse identiteit aanhouden waarom omdat jij beter bent dan belgen?
Eigenlijk maak je gewoon misbruik van het land daarmee in mijn ogen.

Rennie89

Moontje ik vind het toch behoorlijk erg om te kunnen zeggen dat ze NIET geïntegreerd zijn omdat ze niet de Nederlandse vlag hebben gebruikt. Ze hebben verdomme hun examens gehaald, is dat niet meer dan genoeg om geïntegreerd te zijn? Ze spreken de Nederlandse taal, ze schrijven in de Nederlandse taal, ze kennen de geschiedenis van Nederland.... Lijkt mij top toch ;)

Moontje1991

Anne_GTI schreef:
Moontje1991 schreef:

Ja! Helemaal mee eens, maar dan ook alle Friezen terug naar Friesland graag.

Ze mogen hier best wonen hoor en friezen trouwes ook maar wel aanpassen dan ze kiezen er zelf voor.
Dus daar hoort ook de cultuur bij.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:32

Moontje1991 schreef:
Tja dan vindt ik ook dat jij je niet aanpast en jezelf dus boven de rest plaatst.
Ik bedoel in belgie wonen maar wel je nederlandse identiteit aanhouden waarom omdat jij beter bent dan belgen?
Eigenlijk maak je gewoon misbruik van het land daarmee in mijn ogen.

Aha dus niet aanpassen staat direct gelijk aan je beter voelen? Rare denkwijze...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:33

Ik vind het juist weer een mooi voorbeeld van hoe multicultureel nederland is. Ze doen mee aan de traditie met de vlag uithangen met een tas eraan en laten zien dat ze trots zijn op hun vaderland, of in ieder geval waar hun roots liggen :)
Ik vind dat mooi, fietste laatst door een straat met een spaanse, turkse, marrokaanse, nederlandse en braziliaanse vlag :)