Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:3500 euro aan vaste maandlasten dat betekend dat er sowieso minstens 1250 euro per maand gemaakt moet worden per persoon. Als ik dan bedenk wat somige beroepen op leveren (heb bijv. destijds gekeken voor dierenarts assistente wat nog minder verdient als in de supermarkt, zo rond de 800 euro in het begin) dan word het lastig dat bij elkaar te sprokkelen.
Mootje schreef:Je gaat nu in op 1 bedrag van iemand dat niet is uitgespecificeerd. I.m.o. heb je een stuk meer aan de andere posts!
moonsparkle schreef:3500 euro aan vaste maandlasten dat betekend dat er sowieso minstens 1250 euro per maand gemaakt moet worden per persoon. Als ik dan bedenk wat somige beroepen op leveren (heb bijv. destijds gekeken voor dierenarts assistente wat nog minder verdient als in de supermarkt, zo rond de 800 euro in het begin) dan word het lastig dat bij elkaar te sprokkelen.
x_spekkie_x schreef:moonsparkle schreef:3500 euro aan vaste maandlasten dat betekend dat er sowieso minstens 1250 euro per maand gemaakt moet worden per persoon. Als ik dan bedenk wat somige beroepen op leveren (heb bijv. destijds gekeken voor dierenarts assistente wat nog minder verdient als in de supermarkt, zo rond de 800 euro in het begin) dan word het lastig dat bij elkaar te sprokkelen.
Je berekening is zelfs nog verkeerd. 2x 1250 euro = 2500 euro en niet 3500 euro
Dat zou betekenen dat zowel man als vrouw 1750 euro netto moeten verdienen! Dan moet je wel een goede baan hebben
Abeltje77 schreef:nounou, je hoeft daar echt geen dokter voor te zijn hoor.
Tot voor kort verdiende ik dat ook, en ik heb ook maar mn mavo.
x_spekkie_x schreef:Abeltje77 schreef:nounou, je hoeft daar echt geen dokter voor te zijn hoor.
Tot voor kort verdiende ik dat ook, en ik heb ook maar mn mavo.
Heb je er rekening mee gehouden dat ik het over 1750 euro netto heb? Dat zou een brutosalaris van ongeveer 2500 euro per maand betekenen. Dat krijg je niet snel bij een MBO baan, tenzij je er al heel lang werkt misschien...
Lizzle schreef:Voor alle vaste lasten (incl. boodschappen, auto's, gemeente belastingen, hoogheemraad. Excl. telefoon, benzine) maken we beiden €600 p. maand over naar de gezamenlijke rekening. Dit met een huur van €610 p. maand, kaal. Als je de precieze bedragen wilt, pb ik ze wel even.
Vlekje123 schreef:Ik zit ook rond de 3500 a 4000 aan vaste lasten iedere maand. Overigens is dit een twee persoonshuishouden. Alle lasten wel gebasseerd op 1 salaris, dus er kan er altijd 1 wegvallen zonder dat we in de problemen komen.