Hoeveel vrije tijd is normaal/gemiddeld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Hoeveel vrije tijd is normaal/gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:11

Is paardrijden vrije tijd????
Want buiten dat om zijn het ongeveer 1-2 uurtjes per dag... Ja en de tijd die ik slaap (best veel).

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:12

Vrije tijd?

Oké, als ik paard meereken is dat 12u per week ongeveer.

Als ik elke dag 8u aan school besteed (wat de laatste weken helaas goed lukt/moet) dan kom ik aan 124 uur inclusief werken, school, paard, koken, slapen, reistijden.

Hou ik 30 uur over per week.

Hierin zit dus drie keer per dag eten, tv kijken (3 uur of zo) en tevens hele dag (10-6 vaak) concours op zondag :Y)
Maar ja, dat gaat ook wel weer over... ;) ;) ;)
Ohja, en m'n vriend niet te vergeten :(:)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:59

Ik heb opzich genoeg vrije tijd, maar weinig dagen dat ik echt niks heb.

Ik moet 4 dagen naar school, ik werk in het weekend meestal 2 avonden. Ik heb 2 paarden om te rijden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:44

Elke avond ma - vrij vanaf 19.30 uur
ben ik 'vrij' want dan heb ik gewerkt, gekookt en gegeten.

Dan ga ik rijden (2x per week vanaf deze week weer) tv kijken of bokken of het huishouden doen indien nodig (was opruimen vooral).

Zaterdagochtend maak ik het huis schoon en doe ik boodschappen (is voor mij de meest vreselijke bezigheid en ik voel het dan ook als een verplichting die elke week terugkomt en zie dit niet als vrije tijd maar een verplichting).

Vanaf zaterdagmiddag heb ik dan weekend :D

Ik werk nu via het uitzendbureau en spaar 2 vakantiedagen op per maand. Heb er nu al 6 opgespaard (wat een vetpot :P).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:48

mystery1980 schreef:
denk dat ik aan 3 a 4 uurtjes per maand kom, exclusief de tijd dat ik bij mijn paard ben dan, maarja die besteed ik aan mijn paard niet aan mezelf.
Vakanties ongeveer 2 a 3 weken per jaar.

Wow, echt, dat mensen daarop overleven :o
En 't er mee doen....

Ik heb iedere dag tijd voor mezelf, vind ik toch wel een vereiste. Helaas is het er de afgelopen anderhalve week ivm werk niet van gekomen, ik word dan gillend gek.
Tijd voor mezelf is voor mij net zo belangrijk als een goede maaltijd.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:22

Ik werk 5/6 dagen in de week van half 7 tot 3, soms langer.
Alles daarnaast kan je dus zien als vrije tijd in principe?

Kreeg vandaag mn overuren te horen, heb er 65 sinds de winter. (dat is 2 weken ongeveer)
En dan nog een week of 2/3 aan vakantiedagen en compensatiedagen die niet op kunnen wegens drukte.
Reken maar uit :=

Horeca, love it :+

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:45

Vrije tijd, wat is dat? :P Studeer in principe 5 dagen overdag en werk vrijdagavond (18 tot 21u)+ de hele zaterdag (van 10 tot 20u). Dus dan hou je 4 avonden in de week, een deel van de zaterdagavond en de zondag over. Die tijd wordt meestal ingevuld met paardrijden, vriend zien en op dit moment helaas ook vaak met studeren. Mijn vakantie begint volgende week en dan zal het gevoel van vrije tijd wel toenemen. Ik ga wel werken maar als ik dan thuis kom ben ik ook echt vrij :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:45

ik ben best druk
ik werk in periodes van 4 weken. in die weken maar ik zn 170/180uur.
daarnaast kan ik er nog iets bij beunen van me oude werk
rij zn 4x per week paard en heb een vriendje
naast dit alles ook nog een huishouden voor mezelf.
1 heel erg groot voordeel, ik werk onregelmatig. als ik om 6 uur begin ben ik om 2 uur al weer vrij. lekker vrije middag om lekker te kunnen paardrijden:)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:50

Heeeeel weinig. Ga s'ochtends om half 7 de deur uit dan werk ik tot 1 uur. Dat is gelukkig op stal dus dan rij ik meteen mn paard en ben ik rond 3 uur thuis. Dan ga ik nog een paard rijden voor iemand anders en heb ik nog een paard wat ik aan het beleren ben voor iemand anders maar meestal haal ik beide niet voor het eten omdat ik naar die mensen toe moet. dan ben ik om half 4 bij adres 1. dan ben ik rond half 6/6 uur thuis om te eten en rond half 7/kwart voor 7 op het tweede adres. daar ben ik rond 8 uur/half 9 klaar en dan ga ik óf lesgeven of ik ga thuis aan de studie. hoe dan ook ben ik meestal tot 10 uur zeker bezig. Uiterlijk half 11 stop ik met alles en dan ga ik meestal ook gelijk naar bed. En zo is de hele week eigenlijk behalve op zondag. Dan rij ik geen een paard, tenzij ik op wedstrijd moet. Maar meestal komen er dan weer andere dingen tussendoor waar ik doordeweeks geen tijd voor heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:50

Ik zit op school dus ik heb heel veel vakantie's eigenlijk :D.
Overdag ligt het er aan, ik ben rond 3 uur thuis van school, dan heb ik nog anderhalf uur huiswerk, moet ik nog dingen thuis doen etc. Dus ik denk zo'n 3/4 uur per dag. Sport (/hockey) valt bij mij ook onder vrije tijd. Volgend schooljaar wil ik er ook bij werken dus dan heb ik wel minder tijd.. Helaas :)).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:14

Kreeg vandaag 2 smsjes van vriendinnetjes om weer eens af te spreken...ging mijn agenda na en kwam tot de conclusie dat ik tot aan het weekend van 17 juli helemaal vol zit.

Dat wordt dan dus afspreken op 2x een woensdagavond met hun, de rest lukt me niet meer :n

kreeg het hierdoor ineens wel erg benauwd en werd wel een beetje gestressed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:27

DL_ schreef:
Heeeeel weinig. Ga s'ochtends om half 7 de deur uit dan werk ik tot 1 uur. Dat is gelukkig op stal dus dan rij ik meteen mn paard en ben ik rond 3 uur thuis. Dan ga ik nog een paard rijden voor iemand anders en heb ik nog een paard wat ik aan het beleren ben voor iemand anders maar meestal haal ik beide niet voor het eten omdat ik naar die mensen toe moet. dan ben ik om half 4 bij adres 1. dan ben ik rond half 6/6 uur thuis om te eten en rond half 7/kwart voor 7 op het tweede adres. daar ben ik rond 8 uur/half 9 klaar en dan ga ik óf lesgeven of ik ga thuis aan de studie. hoe dan ook ben ik meestal tot 10 uur zeker bezig. Uiterlijk half 11 stop ik met alles en dan ga ik meestal ook gelijk naar bed. En zo is de hele week eigenlijk behalve op zondag. Dan rij ik geen een paard, tenzij ik op wedstrijd moet. Maar meestal komen er dan weer andere dingen tussendoor waar ik doordeweeks geen tijd voor heb.

Maar je paard rijden is toch vrije tijd :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:27

Nou, dat vind ik eerlijk gezegd niet...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:31

Janine1990 schreef:
Nou, dat vind ik eerlijk gezegd niet...

Tuurlijk wel :j Paardrijden doe je in je vrije tijd..

Ik heb redelijke vrije tijd

Op maandag, woensdag, vrijdag; Ik sta rond 7 uur/ half 8 op, kleed me aan (het hele ochtendritueel) ga rond half 9 naar m'n stage, kom om kwart over 5 thuis. Dan heb ik wel de hele avond vrij en ga ik ook paardrijden..
Op dinsdag + donderdag sta ik rond 7 uur/ half 8 op, kleed me aan (het hele ochtendritueel) ga rond half 9 naar m'n stage, half 5 naar m'n andere bijbaantje, 9 uur 's avonds pas thuis.
In de weekenden op zaterdag paard, bijbaantje, met vrienden afspreken.
Op zondag meestal luieren :=

Als ik geen stage heb dan zit ik 's avonds ook nog vrij vaak aan de studie :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:38

Hmmm, in mijn vrije tijd doe ik dingen waar ik zin in heb...
Paardrijden vind ik leuk, maar heb ik niet altijd zin aan. Ik doe het wel voor mezelf én mijn paarden, maar op vaste tijden, en dat is voor mij geen vrije tijd. In mijn vrije tijd ga ik lezen, schrijven, zonnen, dingen doen met vriendinnen. Maar paardrijden dat is iets wat bij mijn leven hoort, wat ik mezelf verplicht te gaan doen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:40

Als je paardrijden al als een verplichting voelt.. :=
Als het je werk is snap ik het wel, maar het is toch geen schoolwerk, geen (bij)baan, geen kinderen/huishouden?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:46

Volgens mij is paardrijden nog altijd een hobby/sport?

Als je het als een verplichting voelt dan kan je beter je paarden de deur uit doen.

Je maakt toch zelf de KEUZE om je leven met paarden in te richten? als je dat niet ziet zitten dan heb je daar toch een keuze in?

Werken moet nu eenmaal, je kan moeilijk een uitkering gaan trekken omdat je 'geen zin hebt om te werken' (al zijn er mensen die dit wel doen), maar paarden is toch echt jouw hobby en dus jouw eigen keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:48

Precies.. ik hockey dan en ik zie dat echt als vrije tijd, ook als ik er mijn hele zaterdag aan kwijt ben. Als dat niet zo is, kan je imo beter stoppen met wat je doet.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:51

Leanee schreef:
Als het je werk is snap ik het wel, maar het is toch geen schoolwerk, geen (bij)baan, geen kinderen/huishouden?

Dat zie ik anders.
9 van de 10 keer vind ik het heeeel leuk en stap ik er met ontzettend veel zin op. maar 1/10 keer komt het wel eens voor dat ik ECHT geen zin heb, maar het dan toch even moet omdat je in aanloop naar een wedstrijd zit.

Bovendien rij ik s ochtends een stel paarden, smiddags die van mij, daarnaast nog een paar voor derden en dan s avonds nog lesgeven.. Dan is het de hele dag paarden en is het helaas niet echt meer vrije tijd..

Maar ik zie paardrijden ook niet meer als mijn hobby. Dat is mijn sport, passie, opleiding, werk, toekomst.. kortom: mijn leven.

En nee, ik zou willen dat het waar was maar mijn hele leven is geen vrije tijd! :D Daarnaast is vrije tijd, vrij. Daarin moet je vrij zijn met de tijd. Als ik mijn paard ga rijden ben ik niet even vrij. Dan is het haasten en opschieten tot je aan het rijden bent want daarna moet je weer op t volgende adres op tijd zijn.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:55

Maar volgens mij heb jij werk in de paarden, dat is anders dan een kantoorbaan/winkel/zorg whatever.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:58

Doordeweeks een half uur denk ik.. Werken/koken/huishouden tja dan is het al gauw half tien in de avond.. Weekends beter natuurlijk, uur of 8?? Das inclusief paardenmesten.. Vakantie wel royaal hoor, denk zo een dag of 25.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:58

Leanee schreef:

Paardrijden was altijd iets waar ik altijd zin aan had. Nu ik zeker 5 keer in de week rij, is het er gewoon bij gaan horen. Regelmatig met m'n buurvrouw op wedstrijd, hoort er bij... Maak ik tijd voor vrij.
Ik werk niet in de paarden, maar mijn paarden is ook niet echt vrije tijd. Wel een moment om alle zorgen achter me te laten.

Het zal wel stom klinken voor sommigen, maar het valt bij mij niet meer onder vrije tijd. Het is wel een hobby. Mijn prioriteiten wat inrichting van tijd betreft zijn; School (omdat het moet), werken, paarden... Omdat die er bij horen...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:00

Dat is zeker anders. En je kan het van twee kanten bekijken: ik heb van mijn hobby grotendeels mijn werk kunnen maken. En dat is heel leuk! Maar tegelijkertijd ben je wel je hobby kwijt. Natuurlijk ga je met je eigen paard dan net iets anders om en daar ben je net wat langer mee bezig dus is het wat meer ontspanning. Maar ik zie dat niet als vrije tijd. Vrije tijd zijn voor mij momenten om met vrienden iets te gaan doen, of gewoon simpel even op de bank te hangen. Tijd waarin je niets hoeft. Mijn paard moet gewoon af en toe.

Misschien vergelijkbaar met een zakenman die gaat lunchen met een klantrelatie? Op het moment dat hij gaat lunchen met die klant is het meer ontspannen dan wanneer hij achter zijn bureau zit, maar het is nog steeds geen vrije tijd. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:07

Mijn paard moet ook veel beweging hebben, maar dat zie ik toch echt als vrije tijd.
Misschien juist wel omdat ik als alleenstaande moeder het sowieso al hartstikke druk heb, soms dag en nacht! Mijn paard is een rustpunt voor me, ook al ben ik fysiek keihard aan het werk. En dan heb ik het echt niet alleen over het rijden, want dat is in feite nog maar een klein onderdeel van een eigen paard, die buiten staat. ;)
Het bijvoeren in de winter, alleen al; je een breuk sjouwen over een afstand (en dan al helemaal in de sneeuw bijvoorbeeld), pfffff, dat is zwaar....... Maar ja, het hoort er gewoon bij.......

Vrije tijd? Heb het veel te weinig..... Maar ik klaag niet, want ik geniet ook juist van mijn kind, mijn paard, mijn werkzaamheden en bezigheden, mijn sport, mijn vrienden en straks mijn studie. Ontspanning zoek ik vooral in de momenten tussendoor, want ik heb nooit een dag alleen maar ontspanning......

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:32

Ik zie juist de tijd die ik doorbreng op stal als vrije tijd.. Een keuze wat ik met mijn vrije tijd doe.. Nu ik voor een paard gekozen heb, MOET ik wel voor haar zorgen, maar dat neemt niet af dat het een besteding is van mijn vrije tijd, een weloverwogen keuze. Waar ik ook zeker 99 van de 100 keer plezier ik heb ;)

Mijn studie is imo een stuk minder leuk, maar ook een keuze want het is niet noodzakelijk om te doen, wederom dus een keuze hoe ik mijn vrije tijd invul :)

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen ;) :D