Mijn vriend en zijn nieuwe hobby....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dressagegirl

Re: Mijn vriend en zijn nieuwe hobby....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:19

Zie het me zelf NIET doen! :=.
Dus heb alle begrip voor je vriend dat die het wel doet! :).

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:19

Mijn vriend heeft vanuit het leger een paar keer parachute gesprongen, vond ik ook maar niks! Maar heb liever dat hij parachute springt, dan op schietoefening is met echte kogels :=

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:20

Whaha logisch Wendy89

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:21

Waarschijnlijk heeft jouw vriend Staticline gedaan Wendy? Dat is wat je normaliter vanuit het leger of bijv. luchtmacht kunt doen....

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:23

Whaaa ! Wat ontzettend gaaf !

Doodeng als het je vriend is, maar zou het zelf dolgraag een keer doen !!

Wel met bibberende beentjes en knikkende knietjes, maar dat moet toch en geweldig gevoel zijn !

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:27

__PSM__ schreef:
Waarschijnlijk heeft jouw vriend Staticline gedaan Wendy? Dat is wat je normaliter vanuit het leger of bijv. luchtmacht kunt doen....

Ja klopt helemaal! Heeft hij inderdaad gedaan! Jij bent ook thuis in dat wereldje? ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:30

het lijkt mij echt super eng
mijn vriend wil een motor, en ik wil jockey of eventing, jockey zou ik een jaar voor weg moeten (als nje al daar heen mag) maar dat mag niet van hem. Gevaarlijk? nee hoezo :+
wel superstoer dat hij dit doet zeg!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:31

Nee niet echt thuis, maar toen wij daar waren voor zijn aller eerste tandem sprong, toen stond er een vriend van zijn moeder die dat toen vertelde, die was er ook vanwege het leger :) Vandaar...

met staticline heb je geen vrije val toch, gaat direct je parachut uit aan het eind van het lijntje toch?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:33

Wauw wat gaaf zeg!!
Het lijkt mij ook heel; gaaf om te doen maar het lef heb ik er niet voor!

Mijn vriend doet aan motocross en rijdt nationale wedstrijden en om eerlijk te zijn ik ben altijd blij als hij weer thuis komt zonder botbreuken etc :o

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:34

__PSM__ schreef:
Nee niet echt thuis, maar toen wij daar waren voor zijn aller eerste tandem sprong, toen stond er een vriend van zijn moeder die dat toen vertelde, die was er ook vanwege het leger :) Vandaar...

met staticline heb je geen vrije val toch, gaat direct je parachut uit aan het eind van het lijntje toch?

Ja klopt, zijn parachute ging inderdaad automatisch open, doordat hij aan een lijntje zat.. Hij heef 5 sprongen gemaakt en hij zei dat het niet echt z'n ding was en het ook niet weer zou doen ;) Dus respect voor jou vriend dat hij hier echt z'n hobby van maakt (voor jou misschien iets minder??) :=

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:35

Oh botbreuken kan ik me dan weer niet zo druk om maken :P die heb ik met paardrijden al vaker gehad in de afgelopen 6 jaar dat wij samen zijn dan hij met zijn scouting-leiding groep :P

Wendy, haha kan me voorstellen dat jou vriend dat heeft gezegd :P Ik moet eerlijk toegeven vind het iedere keer spannend, maar wil hem ook niet beperken, dat doet hij bij mij ook niet... en komt nog eens bij, we hebben alleen maar verkering (dan wel al weer 6 jaar) maar zijn niet getrouwd ofzo :P kan het hem ook moeilijk ontzeggen...

Hihi mijn eigne vader is de boosdoener van alles :P

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:38

Ja snap ik dat het spannend is! Nee precies.. Als hij het leuk vindt, kun je hem daar natuurlijk alleen maar bij steunen.. Ieder zo z'n ding he? ;)

Hahah, fijn zo'n vader ;) Ken ik er ook meer van :P
Succes met z'n hobby! ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:41

Mensen die niet durven: doe het gewoon eens!
Verstand op nul en gaan met die banaan, je weet niet wat je mist!

Ik ben zo'n typ wat meteen verslaafd is, maar niet iedereen heeft dat gelukkig.
Helemaal tandem is het erg save in mijn ogen.
Als je inneens alleen losgelaten word in het luchtruim dan is het inneens een stuk moeilijker!
Dan heb je met een valscherm meen ik geen cirquit wat je moet vliegen meen ik?

Het enige is dat je goed de snelheid eruit moet flaren, anders kan je nog wel eens een groffe landing hebben. :+
Ik zal eens vragen of het moeilijk te leren is, parachutespringen.
Het lijkt mij een stuk makkelijker, maar ik kan mij er ook volledig op verkijken natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-06-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:45

We zijn dit jaar 8 jaar samen en daar is 1 botbreuk uitgekomen: een verbrijzeld sleutelbeen, de rest valt opzich ''mee'' vingertopje eraf, strottenhoofd is gekneusd of in ieder geval beschadigt, gekneusde ribben en nog wel meer kleine letseldrama's.

Ben je niet bang voor als het echt een keer goed mis gaat?
Vorig jaar is iemand tijdens de training ( motocross) overleden een 20 jarige jongen die ten val kwam na een bult (sprong) zijn achterkomer heeft hem helaas niet kunnen ontwijken en sprong dus op de gevallen voorganger en helaas was overlijden daarvan het gevolg.

Ik zit dus altijd met geknepen billen toe te schouwen en zo nu en dan ga ik mee op traing maar ik doe mezelf er eigenlijk helemaal geen plezier mee omdat ik veelste bang ben dat mijn vriend iets ernstigs zal overkomen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:57

Wat gaaf zeg! Het lijkt me geweldig, maar om daadwerelijk uit dat vliegtuig te springen...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:59

Gaaaf!! Ik wil óók!!!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:02

Ik vind het echt gaaf! :D Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor Pau, lijkt me echt leuk als jullie samen een sprong kunnen doen!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:23

Mijn vriend wil ook zo graag een keer parachute springen! En zijn vader wil ook nog wel mee en zijn moeder ook nog wel als het moet! Nou ik weet het zo net nog niet ;)

Daarnaast wil hij het liefst ook een moter, maar hij kent zichzelf, dan gaat hij alleen maar hard. Dus heeft hij besloten dat die er eerst nog maar niet komt (goedzo vriendje! Helemaal mee eens! ;) )

Wel respect voor je vriend!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 07:42

Steph, tja fout gaan kan het tegenwoordig overal mee, ik ben altijd weer blij als hij met 2 voetjes op de grond staat, maar het gaat niet zo vaak fout, en moet ik hem dan tegenhouden omdat er misschien wel iets fout gaat... Nee, laat hem maar lekker springen :)