KoudbloedKim schreef:Nouja, het eerste voorbeeld is misschien niet naïef, maar in deze tijden is het ieder voor zich en de wereld is hard.
Klopt, ik moet inderdaad harder worden.
Afspraak = afspraak en anders moet je hem niet maken.
Maar ja, er kán altijd wat tussen komen, maar hoeveel moet je dan toelaten en wanneer moet je zeggen dat het te ver gaat, zonder diegene te kwetsen?
ik heb soms hetzelfde probleem..al dan niet naief maar gewoon veel te goed voor andere en minder hard...waardoor ik mezelf soms beetje wegcijfer...
wij hebben nu een vriendin van ons kaartje voorgeschoten... week later kreeg ze het geld dus zoude we netjes die 90 euro terug krijgen... nja beetje schuld van mn ma, meisje wou het overmaken maar mn ma moest kaartje toch eigenlijk nog aan dr geven dus denkt dan geef je me dan het geld, vervolgens vergeet mn ma te bellen echter vriendin belt ook niet... dit alles was begin/midden mei!!
Toen had ik uiteindelijk zoiets omdat mn ma het ook steeds vergat (is niet zo goed in die dingen regelen) van alé ik sms dr de gegevens dan kan ze het overmaken (want op pinkpop wou ze het niet betalen zei ze vooraf toen ik haar die optie gaf) vervolgens verteld ze donderdag aan mn ma dat ze het nog niet overgemaakt heeft..of ze het niet met werchter kan geven zodat we het geld dan kunnen gebruiken (we gaan dagje naar wechter, daarvoor was het kaartje ook) nouja prima dus
nu hopen dat ze daadwerkelijk begin juli dat geld geeft pfff...
andere vriendin heeft nog geen uitkering, hebben we uitgeholpen met een spotgoedkoop kaartje van pinkpop en op pinkpop beetje geholpen... we w88 met zn 3tjes af (mn ma ik en andere vriendin) wanneer het eindelijk allemaal rond is en dan krijgen we het terug.
is het naief? nee ik vertrouw deze mensen
en ik weet dat ik mn geld krijg, zolang ik nog eten kan kopen is het ja prima! als ik dat niet kan zullen ze het toch echt DAN moeten betalen
of iig een gedeelte zodat we weer naar de winkel kunnen.