ervaringen dolce gusto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wel of geen dolce voor mijn vent kopen

Poll eindigt op

wel doen!
26 (76%)
Niet doen!
8 (23%)

Totaal aantal stemmen: 34

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:37

Abeltje77 schreef:
Trieske_ schreef:
ik heb al een tijdje mijn kipje en ben er superblij mee
bij ons word niet superveel koffie gedronken want het enige nadeel is dat de cupjes prijzig zijn...
heb mijn senseo de deur uitgedaan, vind het nu ook vies senseokoffie....

lang leve de latte machiato met scheutje caramel hmmmmm

Trieske wat gebruik je daar voor? Caramelsiroop?

yep, caramelsiroop van DE (staat in de meeste supermarkten bij de koffie)

Abeltje77

Re: ervaringen dolce gusto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:37

*schrijft meteen -caramelsiroop- op boodschappenlijstje*

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 13:37

chipieke schreef:
Dolce is afwaswater :+ Ik verkoop die krengen zelf en als klanten erachter vragen, laat ik hen Nespresso proeven, Nespresso heb je vanaf €149 en is zoveeeeel beter dan Dolce... Zelfs de chocomelk van Dolce is water met een kleurtje... Nee, ik ben er geen fan van :D

Lang leve Nespresso :')

ik zag dat er ook een nespresso is van krups, een wat goedkopere variant. is dat beter?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:04

nespresso werkt enkel samen met krups en magimix, dus het kan inderdaad goed zijn dat er goedkopere modelletjes nog in omloop zijn :D Bij ons beginnen ze vanaf €149, dat weet ik. Nespresso, hoe goedkoop of duur ook, is super van smaak! Hoe duurder je toestel, hoe meer het kan, of hoe nieuwer het toestel is. Dus het is zeker niet zo dat een goedkoper model daarom slechter is.

De cups moet je ook bestellen via internet, (per 10 capsules 3.10 of 3.30euro), telefonisch of de nespresso shops. Je wordt ook automatisch lid van de nespresso club, wat nu en dan leuke extra's opleverd. En het zijn kleine tasjes, niet zoals bij senseo, een kleine tas is ineens al een redelijk ruime tas (een grote tas nespresso is gelijk aan een kleine tas senseo), dat maakt de smaak intenser er gewoon beter.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:11

chipieke schreef:
nespresso werkt enkel samen met krups en magimix, dus het kan inderdaad goed zijn dat er goedkopere modelletjes nog in omloop zijn :D Bij ons beginnen ze vanaf €149, dat weet ik. Nespresso, hoe goedkoop of duur ook, is super van smaak! Hoe duurder je toestel, hoe meer het kan, of hoe nieuwer het toestel is. Dus het is zeker niet zo dat een goedkoper model daarom slechter is.

De cups moet je ook bestellen via internet, (per 10 capsules 3.10 of 3.30euro), telefonisch of de nespresso shops. Je wordt ook automatisch lid van de nespresso club, wat nu en dan leuke extra's opleverd. En het zijn kleine tasjes, niet zoals bij senseo, een kleine tas is ineens al een redelijk ruime tas (een grote tas nespresso is gelijk aan een kleine tas senseo), dat maakt de smaak intenser er gewoon beter.

Met 'tas' bedoel je waarschijnlijk 'kopje'?

Limburgs? :Y)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:34

chipieke schreef:

ik was op marktplaats aant kijken toen zag ik de Krups Nespresso machine XN 2100
deze kost nieuw rond de 140 dacht ik...
ken je die? is mooi klein ding namelijk. en zoveel koffie drinkt ie toch niet uiteindelijk!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:43

chipieke schreef:
En het zijn kleine tasjes, niet zoals bij senseo, een kleine tas is ineens al een redelijk ruime tas (een grote tas nespresso is gelijk aan een kleine tas senseo), dat maakt de smaak intenser er gewoon beter.

en daarom vind ik nespresso niet lekker...vind hem al snel te sterk, en de dolce gusto heerlijk.
ach ja ieder zijn eigen smaak natuurlijk...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:48

Ik ben ook helemaal niet van de sterke koffie. Ik ben meer van de snoepkoffie met veel melk en het liefst nog slagroom en likeur ook nog :9 :9 :9k

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:51

haha ik twijfel ook nog wel heel erg.
enige wat ik weet is dat hij senseo niks vind, de 'gewone' koffie is te lastig en duurt lang. nespresso heeft mijn vader en dat vind ie wel lekker... dolce gusto heeft ie gezien op tv en vind ie leuk..

mannen... pff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:55

Trieske_ schreef:
chipieke schreef:
En het zijn kleine tasjes, niet zoals bij senseo, een kleine tas is ineens al een redelijk ruime tas (een grote tas nespresso is gelijk aan een kleine tas senseo), dat maakt de smaak intenser er gewoon beter.

en daarom vind ik nespresso niet lekker...vind hem al snel te sterk, en de dolce gusto heerlijk.

Maar dat komt ook omdat Nespresso espresso is, en dus kleine bakjes sterke koffie :)*

En dolce gusto is 'gewone' koffie :j

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:58

Mijn moeder dacht er hetzelfde over.. ook senseo niet te zuipen!!
nu moet ik zeggen dat ze van de dolce gusto de normale koffie ook niet lekker vinden (is al anders dan niet te zuipen ;) )
maar de capuchinno en latte machiato en mocha etc. dat vind ze allemaal wel heel erg lekker..
chocomelk is trouwens ook heerlijk! ;)
dus ja.. ik zou zeggen doen!! ;)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:12

Unwritten schreef:
Trieske_ schreef:

Maar dat komt ook omdat Nespresso espresso is, en dus kleine bakjes sterke koffie :)*

En dolce gusto is 'gewone' koffie :j

ja dat snap ik.....ben wel :o? maar nog net niet gek haha

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:10

Donna89 schreef:
chipieke schreef:

ik was op marktplaats aant kijken toen zag ik de Krups Nespresso machine XN 2100
deze kost nieuw rond de 140 dacht ik...
ken je die? is mooi klein ding namelijk. en zoveel koffie drinkt ie toch niet uiteindelijk!

Ik ken die :D Het is een mooi toestel, een heel eenvoudig toestel. Er zijn trouwens 3 soorten cups die heel zacht zijn van smaak. Is een kleine tas te straf, neem dan gewoon een grote tas ;)

Wij zijn koffiedrinkers-als-het-ons-eens-uitkomt :D Dan is nespresso HEERLIJK :D

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:05

in december heeft mijn vriend een dolce gekocht, was in de aanbieding. het is wel duur koffie drinken aangezien wij beide giga koffieleuten zijn. wij hebben sinds februari een espresso-apparaat met echte bonen en moet zeggen dat dit stukken goedkoper is dan de dolce. deze staat nog wel op het aanrecht en gebruiken hem echt alleen nog als de andere zijn schoonmaakbeurt moet hebben.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 20:27

De dolce gusto is onderweg :D

nu wachten tot meneer jarig is:P

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:14

Mocht er iemand nog een nespresso apparaat willen kopen... ik heb er een gekregen, zit nog gloednieuw in de doos, maar ik hoef hem niet :o
Het is een magimix essenza

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:27

Ik was toch voor de Nespresso gegaan :D dat is echt heerlijke koffie en je kan er espresso of gewone koffie mee zetten. De kleine apparaten zijn er ook wel onder de 150 euro. Maar ben benieuwd wat hij er van vind!
(Had hij trouwens wel eerder de koffie van dolce gusto geproefd? Aangezien ik hier ook hoor dat het niet beter is dan senseo)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:46

Ik heb nog een bijna nieuwe dolce gusto liggen .. voor twee tientjes mag je hem kopen ? Ik drink zelf geen koffie maar mijn vriend wel , die vindt het lekkere koffie alleen ik vind het aardig prijzig. Voor een pakje met geloof ik tien cups betaal je ongeveer € 4.50.

Groetjes Michelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:18

hier ook nog een dolce....vind het lekker,maar enorm duur.
wij hebben hier een dolce gusto,nespresso ding en een bonenmaal echte grote koffiezetter..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:00

Wij hebben er destijds ook over gedacht om zo'n ding te kopen, maar het is inderdaad behoorlijk prijzig (die cupjes dan.)
Ik zou het zelf dus niet doen...

Inplaats daarvan hebben we nu een DeLonghi die zelf de bonen maalt en verse melk opschuimt, echt heerlijke verse koffie, net zo lekker als in een cafe. Ben nog steeds superblij met dat ding <3 alleen in aanschaf ben je wel zo'n 600 euro kwijt.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:07

Bij ons staat al een tijdje een Dolce Gusto circulo... Alleen begrijpt niemand hier in huis hoe dat ding werkt.... We hebben toen de helpdesk gebeld, maar we begrijpen 'm nog steeds niet. :=

Dus als iemand de gouden uitleg heeft, graag! :P

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:07

Hoihoi.

Oud topic maar ik googledde en kwam hierop terecht en vond geen ander topic haha.

Ik heb een dolce gusto gevonden maar kan iemand me wat dingen uitleggen?

Zoals: hoe krijg ik de koffie/chocomelk goed zonder dat het te waterig of te sterk is?

Kan je vaker doen met 1 cupje? Bijv. bij cappucino gebruik je 2 cupjes en zijn ze niet beide op, doe ik iets fout? Ook met de chocomelk krijg ik het cupje niet op zonder dat het waterig wordt?

Hoe krijg ik de chocomelk goed heet? Als ik hem naar rechts doe vind ik toch dat de chocomelk niet goed heet is.

Alvast bedankt haha!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:27

Ik neem aan dat je de goedkoopste versie hebt die je zelf uit moet zetten?

Die heb ik ook en het is gewoon even uitproberen in het begin. (Op de verpakking staat ook hoeveel erin moet, dus je zou het ook nog kunnen afmeten).

Ik gebruik altijd dezelfde kopjes, dan weet je het na een tijdje wel hoeveel je erin moet doen.
Je kunt de chocomelk niet warmer maken, ik spoel mijn kopje meestal even af met heet water dan blijft het beter warm.

En nee, de cups zijn niet bedoeld om 2 keer te gebruiken.
Volgens mij blijft er meestal wel iets achter of je gebruikt misschien toch de verkeerde verhoudingen.

Edit; even gecontroleerd, mijn cups zijn wel gewoon leeg dus toch de verkeerde verhoudingen gok ik.
En de chocomelk is nesquick, die is sowieso wat wateriger dan echte volle chocomelk.
Laatst bijgewerkt door KimL86 op 26-02-17 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:28

Zo, bij mij is alles gloeiend heet. Moet het altijd een half uur laten staan :+

Sterkte is inderdaad wat proeven, na een paar kopjes weet je wat je zelf wilt ua sterkte :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:53

Als ik ze maak volg ik gewoon de verhouding die op de verpakking staat maar de cupjes zijn ook nooit leeg. Maar dat is dan gewoon water lijkt mij wat erin zit?