Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:54

Jemig Jolliegirl wat een toestand. Gelukkig had jij idd een reanimatie cursus gevolgd. Balen dat er niet eerder een AED in de buurt was. Misschien (aan het verhaal te lezen) had niet veel uitgemaakt voor het meisje, maar je weet maar nooit.

Pak zeker de hulp aan die je aangeboden wordt, reanimatie laat sporen achter helemaal omdat het een jong kind betrof.

Ik hoop dat je vanavond een beetje kan slapen, morgen fijn naar de paardjes toe om even afleiding te hebben.

Ik heb een 3 weken geleden ook AED reanimatie gevolgd ik kan het iedereen aanraden. De kosten zijn niet hoog, en het kost niet veel tijd.

Jolliegirl

Re: Hoe een rustige dag een drama werd met fatale afloop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 00:01

Wij hebben idd geen AED hangen op de camping. Ik heb hier eerlijk gezegd ook niét aan gedacht...

Ik heb deze cursus via school gehad, en ik moest slagen om op stage te mogen.
Ik moet nog contact opnemen met school.. maar dat doe ik volgende week. Aangezien ik zowat verplicht word om even een paar dagen vrij te nemen.

Ik denk dat de AED ook niets meer had uitgemaakt bij dit meisje.
We zijn de eerste minuten ondersteunt via de telefoon. Tot ze begrepen dat ik een diploma had en het dus wel lukte.

met zn alle hebben we ons best gedaan. Mar helaas kan je niet altijd een leven redden.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:05

Misschien is het ook helemaal niet verkeerd om een paar dagen vrij te nemen, ik heb ooit ook moeten reanimeren en bij mij is het weer goed gekomen en dat was achteraf al een aanslag, want ik heb nog een dag bijna last gehad van de roes en de adrenaline.

Ik kan me voorstellen dat bij jou de echte "klap" ook nog moet komen.
Ik hoop gewoon echt voor je dat je dit goed gaat verwerken en wens je veel sterkte!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:12

Ik heb ook mijn diploma ook voor de AED al enkele jaren maar ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad. Ik verwacht eigenlijk geen aarzeling net als bij jou. Zodra er iets gebeurd gaat er een knop om je gaat handelen. Bij mijn vorige werkgever heeft er ooit iemand een toeval gekregen. Mijn collega's waren er eerder bij dus ik ben er alleen vanaf de zijlijn bij geweest. toch word je op zo'n moment heel erg rustig. De vrouw bij ons heeft het wel gehaald trouwens.

Ik hoop dat je dit snel een plekje kunt geven en door kunt gaan. Hopelijk heb je je diploma nooit meer nodig maar zowel dan hoop ik dat je toch wat aan deze (nare) ervaring hebt gehad.

sterkte

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:13

Jolliegirl schreef:
delerium schreef:
Oef zeg dat is heftig... hopelijk kun je het zodra de "waarom"-vraag beantwoord is wat meer verklaren. Het lijkt me afschuwelijk om zo met zo'n jong kind betrokken te zijn en dan zonder "happy end"...

Deze vraag zal nooit beantwoord worden.
Er is niemand die het heeft zien gebeuren. Alle kids in het zwembad zijn gevraagd... ze waren te druk met spelen.

Ze kan een hartstilstand hebben gehad, maar ze kan ook een klap hebben gehad perongeluk van iemand, of gevallen zijn..

We weten het niet.

Ze kunnen tijdens de sectie (en die zal zeker plaatsvinden) heel goed zien wat er gebeurd is :j
Vooralsnog kan het inderdaad zijn dat ze om een of andere reden gevallen is/klap heeft gehad en het bewustzijn verloren is en daardoor verdronken is, maar evengoed kan ze gewoon tijdens het zwemmen een hartstilstand hebben gehad door de kennelijk al aanwezige hartziekte... Met een autopsie kunnen ze echt heel goed zien waar het is mis gegaan...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 00:16

Nimber : ik ben zeer goed ondersteunt door 6 ambulance mensen, en ik heb ook zeker nog wat bijgeleerd door deze ervaring.
het had alleen anders moeten aflopen.

delerium : ik weet dus niet of ze sectie gaan doen. Ik heb geen idee

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:16

jeetje meid! wat een gebeurtenis.
veel sterkte met het verwerken hiervan.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:17

Jeetje he, dit is voor mij een beetje een flash back.

Toen ik acht was verdronk een vakantie vriendinnentje van mij, voor mijn ogen zag ik hoe ze er uit werd getilt en werd beademt. Mijn moeder trok me weg zodat ik niet alles hoefde te zien, maar terwijl ik jouw verhaal las, zag ik het allemaal weer gebeuren.

Ik vind het heel knap van je dat je er naar toe bent gegaan, ondanks dat het eigenlijk een soort taak van je was. Ik weet niet zo goed hoe ik gereageerd zou hebben.

Waren er andere kinderen bij? Ik neem aan dat die hulp krijgen als ze iets gezien hebben, ik heb dat niet, en kan er nog steeds, na ruim 8 jaar, nog steeds nachtmerries en enge gevoelens bij krijgen.

Heel veel sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door RoosG op 30-05-10 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 00:19

RoosG : dit meen je niet........ jeetje.......
Er waren andere kinderen bij, die heb ik weggestuurd toen ik aangerent kwam.
Hulp e.d is allemaal geregeld, gaat allemaal via de camping.

je reageert via automatische piloot....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:20

heel bizar.... ik lees nu je topic nogmaals door...
en wat stond er voor reclame onderaan het scherm?
over de AED....

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:25

Wauw, wat heb ik dit verhaal vol ongeloof zitten lezen. Het lijkt me verschrikkelijk om dit allemaal mee te moeten maken. Voor TS, echt petje af! Ik vind het super wat je hebt gedaan en heb er echt diep respect voor.
Je hebt je best gedaan en meer kun je niet doen. Helaas met een fatale afloop maar jij hebt je best gedaan en dat moet je onthouden!
En wat je omschrijft, ik denk inderdaad dat je dan automatisch alles doet en later pas beseft wat er nou écht is gebeurd. Praat er over wanneer je het nodig hebt, hier op bokt kun je jou verhaal altijd kwijt en er zijn genoeg mensen die je steunen.
Heb diep respect voor wat je hebt gedaan! Echt super !
Sterkte

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:29

Krijg kippenvel van je verhaal, wat vreselijk zeg... Je hebt gedaan wat je kon, petje af voor jou!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:31

Poeh dit is even schrikken zeg. Verschrikkelijke situatie. Kan niet meer zeggen dan sterkte..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:37

Blegh... zit ik hier met een brok in mijn keel ;(
Sterkte en wat een verschrikkelijk drama zeg...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:40

Tjee wat ontzettend erg! Heel veel sterkte met het verwerken van dit drama.
Maar je weet wel dat je alles hebt gedaan wat je kon doen, helaas ondanks dat heb je haar niet meer kunnen redden..
Stel je voor hoe het nu zou zijn als er niemand was geweest met een diploma, dan hadden jullie nooit geweten of ze anders te redden was geweest.
Heel erg goed van je hoe je het aangepakt hebt, respect!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:43

Dapper van je zeg! Zorg goed voor jezelf en denk niet dat je het alleen wel aankan; je verdient het dat er nu mensen voor jou klaarstaan; zoals jij ook voor dat meisje deed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 00:46

Bedankt voor alle lieve woorden. Ze dringen nog niet helemaal door... maar als de klap straks komt.. zal ik veel aan dit topic hebben....

Ik ga nu proberen te slapen.. de wekker gaat morgen alweer vroeg!

nogmaals... bedankt...!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:47

Jo heel veel sterkte nu en de komende tijd.
Je hebt je best gedaan, probeer je niet schuldig te voelen en blijf praten.
Hopelijk krijg je ooit te horen waar het fout is gegaan dit kan je helpen met het verwerken.
Zoals je weet zitten wij hier ook nog steeds op een uitslag van sectie te wachten en gaat waarschijnlijk nog drie maanden duren, maar de hoop voor duidelijkheid blijft
Heel veel sterkte vrouwtje!! :(:)
Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 01:01

Ik weet het Bren... uitslagen kunnen erg lang duren!
Ik ga nu proberen te slapen.. heb net mijn tas ingepakt voor morgen :)
Ik voel me gelukkig niet schuldig... nog niet..

ik zit me alleen te bedenken hoe ik school op de hoogte ga stellen... ivm mijn vrije dagen die ik nu toegewezen krijg.
maar dat komt allemaal vanzelf wel..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:10

Pff meid, wat vreselijk, wat voor "zinnigs" kan een mens hier nou op zeggen :\ ...
Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je iemand in je buurt hebt die niet alleen een virtuele arm om je heen kan leggen :(:) .
Ik weet helaas ook wel hoe je je voelt; ik en nog iemand anders hebben iemand gereanimeerd die in onze ski-groep zat (man van eind 30-begin 40).
Door onze reanimatie heeft hij het iig gered totdat de ambulance er was (binnen 10 min.) en is hij nog in het ziekenhuis gekomen, maar daar alsnog overleden aan een aneurysma...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:15

Meid respect voor jou dat je heb kunnen handelen en je ook wist hoe, heel veel sterkte ik hoop dat je het een beetje een plekje kan geven zoiets zal je nog lang na blijven staan.
Wordt er nog verder onderzoek gedaan naar de doodsoorzaak of weet je dat niet?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:21

Ik heb ook veel respect voor jou handelen en wens je heel veel sterkte om dit te verwerken!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 01:34

Wat verschrikkelijk zeg! Probeer het op een juiste manier te verwerken! Heel veel sterkte!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 01:53

Chiqa schreef:
Wordt er nog verder onderzoek gedaan naar de doodsoorzaak of weet je dat niet?

Dit weet ik niet.
kan hier dus ook geen uitspraken over doen.

Ik kan niet slapen.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 02:19

Ik kan me voorstellen dat je niet kunt slapen, de beelden zullen wel door je hoofd heen vliegen. Wat verschrikkelijk, zo'n klein meisje |(
Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles :(:)