Smart dwarsparkeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Smart dwarsparkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:55

Nooit aan gedacht om mijn smart dwars te zetten, ben eigenlijk ook bang om het te proberen en dan een boete te krijgen.
Geen idee of het zelf past volgens mij is de mijne er iets te groot voor

Zet hem wel lekker tussen de containers als ik naar de winkel ga, er is nooit plek op die parking echt handig! Ben alleen bang dat hij op een dag mee opgehaald word :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:06

wel zielig dat de buurt hierom klaagt,zie de humor en de functionaliteit er nou van in...met zijn 2en in een vak! lekker zuinig bij betaald parkeren,daar moet de echte hollander toch oren naar hebben? en hoeveel coureurs gebruiken niet anderhalf vak? ooit daar een bon voor gehad? nee dacht ik ook niet :Y)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:07

En ik maar denken dat de smart vierkant is hihihi _O-
Degene die gebeld heeft, heeft waarschijnlijk dat halve parkeervak van jou erbij nog nodig voor z'n gezinsauto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:28

Waarom is het zo moeilijk om hem gewoon normaal te parkeren zoals iedere normale weggebruiker doet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:32

Ik wil zo graag een foto. :')
Als hij binnen de lijnen staat en niemand heeft er last van...what's the problem? :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:32

Vlekje123 schreef:
Waarom is het zo moeilijk om hem gewoon normaal te parkeren zoals iedere normale weggebruiker doet?

Een hele vergezochte gok is dat als er plaats was om dat te doen, ze het ook zou doen :P
En als je de mogelijkheid hebt why not

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:34

Ik weet niet of het al gemeld is maar in Italie doen ze niet anders Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:36

Ik ga trouwens volgende week eens passen, en als het lukt bij de politie langs gaan om informatie. Zou wel heel makkelijk zijn natuurlijk

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:42

Hihi dan word parkeren een stuk gemakkelijker ! En zo heb je geen last van autos die half op het voetpad staan omdat er geen parkeer ruimte is ! Slimme oplossing !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:02

Sorry maar ik vind het gewoon asociaal. Van mij mogen ze het lekker aanpakken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:08

Volgens mij mag het officieel ook hoor, zolang je verder niemand in de weg staat.. daarom heb ik ook een smart gekocht :=

edit: voor ons huis zijn twee fileparkeer-vakken. Alletwee onze buurvrouwen parkeren daar met hun C1 en Aygo. Als wij onze smart dwars tussen die twee autotjes zetten, kunnen we er allemaal gewoon nog prima uit hoor.. Dus ik zou dan niet weten wat het probleem is :D

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 11:06

Afbeelding

Weet niet of hij het zo doet..

Maar inmiddels is er ook een auto weg, dus het is nu niet meer nodig dat hij zij staat :+
Ik hoor alleen dus dat meer mensen het asociaal vinden (net als in mijn straat) maar snap
niet zo goed waarom. Hij staat toch niet in de weg? En moet ik anders 10 straten verderop
parkeren, omdat daar wel een iets groter plekje is? Nu staat hij voor de deur, ideaal toch :D

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 11:08

Hij steekt dus wel ietttss uit, vergeleken de rest, maar staat niet buiten het vak. Er morgen ook vrachtwagens parkeren van 2,50 breed dus een smart ook, aldus de agent.

Ben echt benieuwd wat er uit de vergadering komt, haha! Voor meer mensen handig om te weten merk ik! Zodra ik wat hoor post ik het!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:10

Ik zelf woon in Zuid-Limburg en zit op school in Heerlen, hier is erg moeilijk parkeerplek te vinden ivm vele scholen op dezelfde weg.
Hier zie ik dit vaker zowel Smart, als Mini's, als Fiat's etc. Het is hier een ware sport om je auto te parkeren dus dan maar zo! :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:14

Hij steekt idd wat uit maar het is niet hinderlijk ofzo.
En asociaal vind ik het helemaal niet.

lesilla

nee inderdaad, heb je een hele brede jeep dan heb je hetzelfde effect

Shadow0

Ibbel schreef:
Ik denk dat het een probleem is als je dwarsparkeert als je hem als derde auto tussen twee al netjes in een vak geparkeerde auto's in zet. Je staat dan dus níet netjes tussen de lijntjes,

Dat snap ik niet helemaal geloof ik? Of wacht, misschien wel, als je echt vakken hebt. Hier in de buurt heb je vooral van die stroken, dus wel een streep aan de zijkant, maar geen verdere verdeling. Redelijk strak parkeren gebeurt dan ook wel regelmatig met gewone auto's, echt klem sta je niet snel als er nog een cm of 30 over is. ('t Is wurmen, maar eruit krijg ik de auto altijd.)

Juliettek: als ik het zo zie lijkt het wel wat uit te steken. Maar ook weer niet hinderlijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:23

Vlekje123 schreef:
Sorry maar ik vind het gewoon asociaal. Van mij mogen ze het lekker aanpakken.

ik snap dus echt werkelijk niet wat je hier asociaal aan kan vinden,auto,s op de stoep of strak tegen mijn bumper of half voor mijn eigen uitrit zodat ik er met auto niet meer uitkan om kinderen van school te halen :( ,dubbelparkeren,parkeren zonder invalidekaart op invalide plek dat is asociaal,maar dit? nee hoor ze staan niet in de weg maar creeeren extra ruimt lijkt mij ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:26

Als je hier wel een bekeuring voor zou krijgen, zou ik even naar de ANWB stappen...leuke vraag voor ze...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:27

Als niemand er last van heeft vind ik het geen probleem. Zoals op de foto van Italie... dat zou ik wel aso vinden. Hij/zij heeft het erg moeilijk gehad met uitstappen :Y) Nee, dat vind ik te dicht op de auto er rechts naast.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:36

__Esther__ schreef:
Als niemand er last van heeft vind ik het geen probleem. Zoals op de foto van Italie... dat zou ik wel aso vinden. Hij/zij heeft het erg moeilijk gehad met uitstappen :Y) Nee, dat vind ik te dicht op de auto er rechts naast.

En jij kunt ahv de foto zien dat de smart er eerder stond dan die andere auto? Misschien stond die andere auto er wel niet toen de bestuurder de smart parkeerde? Daar al eens aan gedacht?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:38

Agh aso gedrag door de één, of aso gedrag van de ander. In beide gevallen niet goed te praten ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:40

Ik probeer het niet goed te praten. Je redenering was alleen heel eenzijdig, je conclusie wees al een kant op...

En iemand die te krap op een andere auto parkeert, is die meteen asociaal bezig?

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:44

Ja ik vind van wel. Ik hou er immers ook rekening mee als ik mijn auto inparkeer. Ik vind het zelf bloed irritand als ik via de andere kant in moet stappen omdat ik anders er niet in kom, of er wel in kom maar alleen door mijn deur in die van haar/hem te gooien. Bij file parkeren kun je vaak niet anders, maar dan kun je immers wel in/uit stappen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:44

Als het hier niet mag, zou ik verhuizen naar Rome!
Je lacht je rot hoeveel Smart's daar dwars geparkeerd staan _O-

Edit: ik zie dat ik niet de eerste ben die dit meld, haha. :+
Laatst bijgewerkt door Annash op 29-05-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt