Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:02

Bij mij komt de stemwijzer uit op de PVV :+

In principe kan ik mij in heel veel van hun partijstandpunten ook vinden, maar het wordt toch VVD :Y)

Van huis uit zijn wij zowiezo VVD stemmers....

Het is trouwens wetenschappelijk aangetoond/bewezen dat het beter is in tijden van (economische)crisis
een rechtse coalitie te laten regeren en in tijden van welvaart een linkse coalitie ;-)

Tijd voor rechts dus!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:04

Ben nog net geen 18, dus ik mag nog niet stemmen. Heb wel de stemwijzer gedaan en kwam uit op; PVV, SGP en Trots op Nederland. Die staan bij mij bovenaan

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:04

Tallie1979 schreef:
MamboBeach schreef:

Dat hoor ik wel vaker maar ik vind dat een beetje gel*l :o want ik ben het met geen 1 partij helemaal eens. En dan kun je wel op een partij gaan stemmen maar als je het niet eens bent met iets vind ik dat weer stom. :) Maargoed, als ik zou moeten kiezen zou het PVV worden denk ik hoor, dat had ik wel in mijn gedachten maarja, houdt me ook weer tegen... Moeilijk! :j

Als jij niet wilt stemmen moet je dat niet doen :P Ik gaf alleen aan wat ik vind he :D Is geen aanval ofzo :) Jij maakt altijd nog zelf uit wat je doet! :D

Maar je kunt toch ook een neutrale stem uitbrengen ofzo? Ik zal eens even googlen of ik dat nou goed heb begrepen :P

Oh, maar ik vat het ook helemaal niet op als een aanval hoor! :n :D
Begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind stemmen altijd zo dubbel. Die VVD ook, zitten best goede dingen in maar is het ook niet helemaal en dat heb ik zo met alle partijen. :')

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:05

Ik ga waarschijnlijk SP stemmen maar ben er nog niet helemaal uit.

PVV vind ik echt 3 keer niets, het is geen partij maar alleen maar Wilders. Ik zie hem ook totaal niet als leider van het land, dan kunnen we beter met zijn allen emigreren :o Wel is hij goed om punten bespreekbaar te maken die veel mensen denken maar niet zeggen. Daarom mag hij wel in de kamer blijven van mij, maar geen vinger in de pap hebben :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:05

Sabine schreef:
Wilde eigenlijk op D66 stemmen maar ik ben het totaal niet eens met hun ideeën over studenten (o.a. dat de studiebeurs sowieso een lening zou moeten worden, dit zou inhouden dat ik nu niet kon studeren als ik net zou beginnen onder het nieuwe kabinet). Heb het programma van de Partij voor de Dieren eens goed doorgelezen en daar kan ik me goed in vinden. Denk dus dat het PvdD wordt.

Partij van de Dieren vind ik echt helemaal flut. :o

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:06

Bij mij kwam er PVV, TON & PvdD uit.
Ik zit er erg te twijfelen tussen PVV en Partij voor de Dieren.
PVV spreekt mij op veel meer punten aan, maarja Wilders wil bontfokkerijen wel legaal maken/laten blijven :=

Apoc

verootjoo schreef:
Apoc schreef:
Ik heb net ook maar even de stemwijzer gedaan en bij mij was SP en PVV gelijk. SP heb ik niks mee, dus word dan toch PVV denk ik.

Dat is wel een hele grote tegenstelling := Hoe krijg je dat voor elkaar met de stemwijzer :D

Ja, ik had ook zoiets, uhm die zijn gelijk??? maar goed, maakt het makkelijker om te kiezen toch??

Nienke_85

Ik ga waarschijnlijk op D66 stemmen.

Misschien is het leuk een poll toe te voegen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:07

listiglistje schreef:
Bij mij komt de stemwijzer uit op de PVV :+

In principe kan ik mij in heel veel van hun partijstandpunten ook vinden, maar het wordt toch VVD :Y)

Van huis uit zijn wij zowiezo VVD stemmers....

Het is trouwens wetenschappelijk aangetoond/bewezen dat het beter is in tijden van (economische)crisis
een rechtse coalitie te laten regeren en in tijden van welvaart een linkse coalitie ;-)

Tijd voor rechts dus!

Maar eh, als ik mag... :o
Van huis uit... Huhm, eh dat vind ik ook altijd zo raar. Je stemt dan toch op datgene wat je zelf het beste lijkt?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:08

MamboBeach schreef:
Begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind stemmen altijd zo dubbel. Die VVD ook, zitten best goede dingen in maar is het ook niet helemaal en dat heb ik zo met alle partijen. :')

Ik geloof dat jij en ik ook wel wat van elkaar kunnen hebben zonder geirriteerd te raken! :D

Ik denk overigens dat er geen enkele partij is die helemaal aansluit op de ideeen van het Nederlandse volk, daarom zijn er ook zoveel verschillende partijen en niet maar 1 :D

Ik heb gekeken naar de ideeen die partijen hebben en trok daar al een conclusie uit, stemwijzer erbij en blijkt dat ik het voor mezelf toch aardig op een rijtje had :)

Marriiel_

D66! Ik mijn ogen het meest solide partij programma!
Het valt mij op dat veel mensen kiezen voor PVV of VVD, dus voor jullie geen geleidelijke mindering m.b.t. de hypotheekrenteaftrek? En wel grote bezuinigingen op ontwikkelingshulp?
Laatst bijgewerkt door Marriiel_ op 28-05-10 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

roxiie schreef:
PVV spreekt mij op veel meer punten aan, maarja Wilders wil bontfokkerijen wel legaal maken/laten blijven :=

beter legaal met controle als illegaal met een hoop wantoestanden & praktijken....het gebeurt toch!
Overigens is Wilders wel een partij VOOR de dieren(rechten) :j

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:09

Wat apart dat er zoveel mensen pvv gaan stemmen! Ik dacht echt dat ik gek was hun programma goed te vinden :+
Niet per sé dat ageren tegen de islam, maar ik ben heel er voor verbetering van zorg en strafrecht.

Michelle__

Ik ben nog net geen 18, dus mag nog niet stemmen. Als ik dat wel had gemogen was het voor mij VVD geworden. :j

Sabine schreef:
Wilde eigenlijk op D66 stemmen maar ik ben het totaal niet eens met hun ideeën over studenten (o.a. dat de studiebeurs sowieso een lening zou moeten worden, dit zou inhouden dat ik nu niet kon studeren als ik net zou beginnen onder het nieuwe kabinet). Heb het programma van de Partij voor de Dieren eens goed doorgelezen en daar kan ik me goed in vinden. Denk dus dat het PvdD wordt.

Waarom zou je dan niet kunnen studeren? Ik weet dat heel veel studenten het niet eens zijn met het omzetten naar een lening, maar een goede vooropleiding zorgt er wél voor dat je later betere kansen hebt op de arbeidsmarkt. Als je dus door te studeren later een hoger inkomen krijgt, is het toch niet erg om daarvoor te betalen?

Tallie1979

MamboBeach schreef:
Maar eh, als ik mag... :o
Van huis uit... Huhm, eh dat vind ik ook altijd zo raar. Je stemt dan toch op datgene wat je zelf het beste lijkt?

Mijn ouders waren vroeger ook VVD stemmers, dus toen ik de eerste keer mocht stemmen, heb ik eigenlijk ook maar VVD gestemd.

Nu weet ik wel beter en vorm ik zelf een beeld, het aparte is dat mijn ouders ook zijn veranderd in hun keuze. :D

DDW1190

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:11

ieder mens verandert he :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:11

Marriiel_ schreef:
Het valt mij op dat veel mensen kiezen voor PVV of VVD, dus voor jullie geen geleidelijke mindering m.b.t. de hypotheekrenteaftrek? En wel grote bezuinigingen op ontwikkelingshulp?

yeps :Y) spreekt hier een eigen huis bezitter...

Eerst mensen hier in NL! bv de bejaarden in verzorgingstehuizen hebben het vaak slechter als gevangenen :o
Ontwikkelingshulp is mi blijvend een bodemloze put.....

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:13

Marriiel_ schreef:

Hypotheekrenteaftrek ben ik het niet mee eens, maar in elke partij zit wel iets waar ik het niet mee eens ben. Ik zit zelf in de makelaardij en heb zoiets, ik moet maar zien hoe wij het gaan redden zou er verandering in komen. Bezuiniging op ontwikkelingshulp, ja, red eerst jezelf, dan pas kan je een ander helpen. Ze zaten eerst zo te zeuren over een tekort, mensen in ons eigen land konden geen hulp krijgen, maar als er een aardbeving is in een ander land, huppa, verdubbel het bedrag maar. Begrijp mij niet verkeerd, prima die liefdadigheid, maar er zijn hier ook mensen die het hard nodig hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:13

Marriiel_ schreef:

Ik denk dat je als huisbezitter zelf moet kunnen bepalen of je geld uit wilt geven aan ontwikkelingshulp.. Als jij bijv hypotheek aftrek krijgt, kan je zelf beslissen waar je het aan uitgeeft. Wat indirect ook weer voor koopkracht kan zorgen als jij je belastingcenten uit wilt geven in de winkel. :)

Je kunt het dus van diverse kanten bekijken.

Kijk, ik vind dat NL best op ontwikkelingshulp mag bezuinigen. Het is namelijk ook een grote bodemloze put waar het ingaat ( even heel cru gezegd ) zelfs hier in europa gaat het slecht. Griekenland slecht, euro staat op klappen etc.. Neuh, dan eerst maar de schaapjes op het droog in europa, en daarna maar verder zien :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:14

listiglistje schreef:
roxiie schreef:

beter legaal met controle als illegaal met een hoop wantoestanden & praktijken....het gebeurt toch!
Overigens is Wilders wel een partij VOOR de dieren(rechten) :j

Jep, zie ik ook zo :j

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:15

Adil18 schreef:
PVV.....Niet zozeer ivm met het immigrantenbeleid. Ik vind wel dat hier wat moet gebeuren, maar niet altijd zo extreem...

Maar alle andere punten als een socialer NL, verbeteren van politie, onderwijs en verpleging, punten wat betreft beleid met dieren, niet aan de AOW komen etc. etc. Dat zijn punten die me erg aanspreken...!

Exáctly!
Mensen zijn bang voor eventuele gevolgen als PVV gaat regeren. Dat heb ik juist helemáál niet. Laat er maar eens een flinke storm doorheen gaan waaien!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:15

Morgalyen schreef:
Wat apart dat er zoveel mensen pvv gaan stemmen! Ik dacht echt dat ik gek was hun programma goed te vinden :+
Niet per sé dat ageren tegen de islam, maar ik ben heel er voor verbetering van zorg en strafrecht.

:j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:16

Imago01 schreef:
Adil18 schreef:
PVV.....Niet zozeer ivm met het immigrantenbeleid. Ik vind wel dat hier wat moet gebeuren, maar niet altijd zo extreem...

Maar alle andere punten als een socialer NL, verbeteren van politie, onderwijs en verpleging, punten wat betreft beleid met dieren, niet aan de AOW komen etc. etc. Dat zijn punten die me erg aanspreken...!

Exáctly!
Mensen zijn bang voor eventuele gevolgen als PVV gaat regeren. Dat heb ik juist helemáál niet. Laat er maar eens een flinke storm doorheen gaan waaien!

Bezem erdoor en alle rotte appels die ertussen zitten aanpakken c.q uitzetten.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:16

Die wind gaat niet waaien, als de PVV in het kabinet komt dan is het binnen een jaar weer gevallen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:17

Tallie1979 schreef:
MamboBeach schreef:

Ik geloof dat jij en ik ook wel wat van elkaar kunnen hebben zonder geirriteerd te raken! :D

Ik denk overigens dat er geen enkele partij is die helemaal aansluit op de ideeen van het Nederlandse volk, daarom zijn er ook zoveel verschillende partijen en niet maar 1 :D

Ik heb gekeken naar de ideeen die partijen hebben en trok daar al een conclusie uit, stemwijzer erbij en blijkt dat ik het voor mezelf toch aardig op een rijtje had :)

Dat geloof ik ook :D Beter toch! :D

Wat jij zegt over dat er geen enkele partij helemaal aansluit, dat iedereen dat wel heeft dat geloof ik ook! Misschien toch maar stemmen dan? :')
Ik had ook al mijn voorkeur hoor en daar sloot stemwijzer wel bij aan. :)