Heb jij schulden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een schuld en zo ja hoeveel?

nee geen schulden (hypotheek telt niet mee)
584 (67%)
ja, <1000 euro
83 (9%)
ja, 1000-3000 euro
56 (6%)
ja, 3000-5000 euro
39 (4%)
ja, 5000-10.000 euro
38 (4%)
ja, > 10.000 euro
70 (8%)

Totaal aantal stemmen: 870

Nessa

Re: Heb jij schulden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:39

en als je een baan als piloot heb krijg je ook zeker een leuk inkomen :D

Figaro

Arabesk schreef:
OMG 128.000 :oo

Als je straks 250 euro per maand gaat betalen duurt het 43 jaar (!!!) voor je alles afbetaald hebt en dan is de rente nog niet eens meegerekend. (Met 500 euro per maand nog 'maar 22 jaar' :\ )

Ach ja als je dan 80.000 per jaar verdiend valt het wel weer mee ;)

corinep

Ik heb gelukkig ook geen schulden(ja een hypotheek maar die betalen we netjes af(aflossingsvrije hypotheek lijkt me echt niets!).

Voor mijn studie heb ik een paar jaar geleden wel wat geld van mijn ouders geleend maar dit eigenlijk al afgelost voordat ik klaar was met de studie(werkte me toen een slag in de rondte). En heb begin dit jaar een 2jarige lening afbetaald voor mijn auto, normaal zou ik never nooit geen geld lenen voor een auto(je hebt immers al een auto voor zeg 500 euro) maar heb hem nodig voor mijn werk(rij-instructrice) dus dan moet het wel een nette nieuwe auto zijn. Mocht er ook 4 of 5 jaar over doen om de lening af te lossen maar ik hou daar niet van, daarom heb ik hem op 2 jaar laten zetten en ben daar gelukkig vanaf.

Mijn vriend heeft wel aardig wat schulden gehad, hij had een aanzienlijk bedrag(8000) voor een nieuwe motor geleend, die hij 2 weken later in de prak reed en godzijdank goed verzekerd had, toen heeft ie van mij zijn leningen af moeten lossen en heb ik een oud wrak voor hem gekocht want hij moest toch naar zijn werk toe. Dat oude wrak begaf het, toen heb ik nogmaals een motor voor hem gekocht die nogal wat werk nodig had. Toen leek het erop of zijn financieen weer op pijl kwamen en hebben we een mooiere motor voor hem gekocht, voor ik het wist had ie die ook in de prak gereden toen hij hem afbetaald had(aan mij dus). Vervolgens moest ik hem dus weer geld voor een oud wrak voorschieten. Inmiddels heeft hij een jaar na het ongeluk toch geld van de verzekering gehad, heeft hij mij af kunnen betalen en kan hij nu weer gaan sparen. Hij is een rijke levenstijl gewend van zijn ouders dus moet hem regelmatig afremmen als hij weer eens wat in zijn hoofd heeft. Gelukkig begint ie het te leren!

Als ik zou willen zou ik trouwens wel 5000 euro rood KUNNEN staan, en ook heb ik een Credit card waar ik 1000 euro rood op mag staan voor noodgevallen(en vakantie op amerikaans cruise schip 2 jaar geleden). Maak alleen van beiden geen gebruik en daar ben ik best trots op.
Laatst bijgewerkt door corinep op 13-05-10 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:40

Een studieschuld. Over twee jaar ben ik wel afgestudeerd en dan hoop ik het zo snel mogelijk af te betalen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:46

behalve de hypotheek
studieschuld: 10.000
doorlopend krediet: 1000
ouders: 800
werk heeft deel van mijn studie betaald: 2000
Oei := nu ik het zo zie staan is het wel heel erg! Die studieschuld hoef ik gelukkig pas na mijn master aan te beginnen. De 800 euro aan ouders betaal ik met vakantiegeld straks terug. Doorlopend krediet is voor mij de nieuwe nul. En als ik nog 2 jaar op mijn werk blijf werken hoef ik niks terug te betalen. Zo "steekt even kop in het zand"

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:26

Nee, geen schulden en daar let ik dus ook echt heel erg op. Ik kan niet rood staan. Is het op, dan betekent dat gewoon dat ik even minder duur moet eten, even niet naar vrienden(vrienden wonen eigenlijk allemaal minimaal 1 uur met trein van mij af) , eventjes geen kleren kopen.

Ik zie wel veel in mijn omgeving dat 'geld op' niet betekent; even stoppen maar gewoon net zoveel geld uitgeven als je altijd doet. Er is een meisje die een torenhoge schuld heeft, maar wel lekker paar weken vakantie doet, elke keer toch kleren kopen wat niet nodig is of hebbedingetjes. Tja dat vind ik wel heel erg dom..

Maar wel moet ik even erbij toevoegen dat het 2 jr geleden wel beetje anders was, nu zie ik eigenlijk nooit meer de bodem van mijn rekening maar vroeger zag ik dat elke keer aan het eind van maand wel. Toen leefde ik ook iets te losbandig maar heb toen ook nooit geleend/rood gestaan o.i.d.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:35

Nee, ik heb gelukkig geen schulden. :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:36

Ik ben bezig met mijn tweede studie en leen daarvoor alles, collegegeld, kamerhuur, geld voor levensonderhoud. Reken maar uit hoeveel dat na 4 jaar gaat zijn. Maar, ik heb het er voor over!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:43

als ik nu heel strikt kijk heb ik WEL een studie schuld.
Heb eind januari mijn diploma gehaald en de IBgroep kijkt maar 1 keer in het jaar naar de afgerondde studies en dat is begin jan.

Ik zit dus tot januari met een studie schuld, maar na januari niet meer. Heb nooit "bijgeleend" dus alles wordt kwijtgescholden

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:43

Wij hebben geen schuld. Voorlopig nog niet :D Binnen x aantal jaar zal hier een hypotheek bijkomen, maar dat is het dan ook.

We voelen narigheid van ver afkomen, en als het eens wat moeilijker gaat zetten we overal de rem op. Zo blijven we al jaren uit de schulden!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:45

Nee ben 13;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:47

nee geen schulden
alleen de hypotheek

en mijn vriendin krijgt nog een tientje van me dat ik tekort kwam voor de hoefsmid ;)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:50

Nog een geldbedrag schuldig aan m'n moeder van 200 euro. Had 1500 geleend voor mn "nieuwe" (2e hands) auto, waarvan ik nu dus nog 200 moet afbetalen. Betaal elke maand standaard 100 euro.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:50

Een gemiddelde studieschuld. En daar heb ik ook helemaal geen probleem mee. Ik verdien ruim genoeg om leuk te kunnen leven én mijn studieschuld af te betalen. En dat was zonder mijn studie niet gelukt. En ja, ik heb altijd gewerkt tijdens mijn studie, maar wilde het ook een beetje leuk hebben. Als ik superzunig (altijd zelf koken, nooit nieuwe kleren enz.) was geweest, dan was mijn studieschuld vast een stuk lager. Jammer dan, nu heb ik een top studententijd gehad :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:59

Hier een hypotheek en verder geen schuld. We kopen niets op krediet, kunnen we het niet betalen van onze rekening, dan wordt het simpelweg niet gekocht.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:57

Studieschuld (en hypotheek). Had het nodig, dus dan is dit de consequentie, heb ik verder ook geen moeite mee.
Heb ook nog een soort studieschuld bij mijn werkgever, maar die los ik af als ik 2 jaar blijf werken. En aangezien ik dat wel van plan ben, zie ik daar geen probleem. En bij collega's die zijn vertrokken hebben nieuwe werkgevers de schuld overgenomen. Kwaliteit kost nou eenmaal geld. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:57

Ik zit in deze poll in de middenmoot. Had nooit gedacht schulden te krijgen, maar door allerlei nare omstandigheden en ongeluk/pech hebben we nu toch wel heel wat schulden.

Ik verdrink er zo langzamerhand in, durf zowat m'n brievenbus niet meer open te trekken ;(
Maandag ga ik naar schuldhulp :j

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:19

Heb een onbetaalde rekening van 830 euro die ik nu in termijnen van 170 euro moet voldoen en ik sta 900 in het rood.
Heb het sinds ik mijn man ( met een dik salaris) de deur heb gewezen een stuk moeilijker.
Moest afgelopen maand de keuze maken mn paard voor een aantal maanden op het land te zetten zodat ik het even wat ruimer krijg.
In september gaat ze weer naar een stal toe maar wel een stuk goedkoper als de stalling waar ze stond.

phormicola schreef:
Ik zit in deze poll in de middenmoot. Had nooit gedacht schulden te krijgen, maar door allerlei nare omstandigheden en ongeluk/pech hebben we nu toch wel heel wat schulden.

Ik verdrink er zo langzamerhand in, durf zowat m'n brievenbus niet meer open te trekken ;(
Maandag ga ik naar schuldhulp :j

Oei dat lijkt me inderdaad een hele moeilijke situatie :(:)
Schuldsanering lijkt een hele stap en dat is het ook maar het zal zoveel rust gaan brengen.
Geen zorgen meer over deurwaarders,rekeningen enz.
Komt de nachtrust en geestelijke rust echt ten goede hoor ;)

en je relatie ook want die komt vaak ook ernstig onder druk te staan door financiele problemen ;)

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:34

Ik heb helaas ook een studieschuld... Een flinke helaas.....
Maar ik ben van plan hem zo snel mogelijk af te lossen als ik ga werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:05

betssa schreef:
Arabesk schreef:
OMG 128.000 :oo

Als je straks 250 euro per maand gaat betalen duurt het 43 jaar (!!!) voor je alles afbetaald hebt en dan is de rente nog niet eens meegerekend. (Met 500 euro per maand nog 'maar 22 jaar' :\ )

Tsja, zo veel kost de opleiding helaas nu eenmaal tot piloot.... Maar goed, als je een baan hebt kun je het binnen 20 jaar af betalen en leuk leven hoor... T is nu even de crisis uitzitten!

Wauw, 22 jaar en dan al verkeersvlieger := ;) :D

Hier ook een creditcard, Pl-letje bij ouders en in principe standaard rood.
Ja, gat in m'n hand. (in theorie zou ik veel kunnen sparen).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-10 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:37

Gelukkig geen schuld, sta soms eens rood op mijn bank, maar dat is niet meer dan 30 euro en het is er binnen een week weer bij :)
Succes iedereen met afbetalen! :(:)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:45

Ik heb ook best een flinke studie(leen)schuld bij de IB. :o Maar ik kan 'm volgend jaar in één keer afbetalen.
Verders geen schulden bij de bank o.i.d.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:53

Ik zit in de wao en das heel krap dus heb wel een schuld toto 10.000 opgebouwd doordat je toch dingen nodig hebt en op een gegeven moment een creditcard om gaten te vullen maar ik zit nu in schuldhulp dus het gaat goed komen niet met mn syndroom maar goed je kan niet alles hebben blijkbaar

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:21

Hier ook alleen een hypotheek :)

Jeetje betssa :oo

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:27

Pfoe wat een bedragen.. Ik snap dat het soms niet anders kan.. Ik heb lang gerekt voor ik op kamers ging, maar ik zit nu op kamers, studeer nog en werk 1 dag bij een supermarkt.. En goddank schuldenvrij..

Door omstandigheden denk ik dat ik mijn studie niet binnen 4 jaar zal halen, dus misschien een halfjaar studieschuld straks als ik klaar ben, maar dat is denk ik zo weer ingeleverd.. :j

Tot nu toe 0,- dus, zonder financiele hulp :D