30 cm van mijn haar voor stichting haarwensen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:07

Ik doe ook mee, wat een mooi doel. Laat het eerst nog wel even wat groeien want ik ben echt een lang haar fan. Zit nu denk ik rond de 40 cm maar wil zelf niet met een bob-lijn rondlopen dus moet nog even een paar maandjes groeien :)

@TS, super dat je een topic hebt aangemaakt! Ik denk dat veel paardenmeisjes met een lange staart rondlopen nu gestimuleerd worden hierdoor! Ik in ieder geval wel!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:14

Ik heb hier ook wel meerdere malen aan gedacht. Ik vind het een heel mooi gebaar om dat te doen. Maar toch durf ik nog niet de schaar in mijn haar te zetten :o

PalermoZ

Re: 30 cm van mijn haar voor stichting haarwensen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:34

Ben er ook wel moeilijk met mijn haar maar ja, laat het gewoon een stukje doorgroeien eerst... En bovendien, het is voor zo'n goed doel. Voor een klein meisje met kanker heb ik het er wel voor over om een paar maandjes kort te lopen!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:05

paar maanden? dan is het niet dezelfde lengte als het was. Maar het is idd voor een goed doel :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:15

Vorig jaar is ht er bij mij afgegaan. Het was net een stukje boven mijn bibs. Toen het eraf was had ik nog een kort staartje over. Nu is het alweer tot over mijn schouders.

Ik heb er nooit spijt van gehad, zou het zo weer doen.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:16

@rebeltje, nee dan is het zeker niet de lengte die het was maar ach.. Zolang ik het nog in een staart kan doen heb ik het er wel voor over! Dus nog een paard maanden groeien en dan hup 30cm eraf! :)

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:38

xBiondaa schreef:
Ik ben al een keer of 4/5 scheef geknipt, waardoor het inplaats van tot mn kont, tot mn schouders was.... ;(

Jeetje ik zou echt not amused zijn -O-

Bij mij knippen ze juist altijd veel te weinig er van af, juist omdat het heel erg krult durven de meeste kappers er niet echt een flink stuk af te knippen :+ En meestal krijg ik dan juist de kapster met het slapste, futlootste haar die dan zo ontzettend jaloers is op mijn haar (heb ontzettend veel haar :P ) dat ze er niet meer af wil knippen :o ...en uiteindelijk is er na een kappersbezoek op deze manier maar 5 cm af in plaats van 20 cm... pfff..

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:40

Respect hiervoor hoor! :j

Ben ook benieuwd na voor en na foto's!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 11:54

ik heb even een foto geupload van mijn vlecht... de voor en na foto`s heb ik nog steeds niet helaas... sorry!

ik zal zo van mijn vlecht een foto maken ;) tis net een visje :P

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:10

Afbeelding

mijn vlecht die pruik wordt :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:09

oh, dat is wel een end.. Knap hoor.. Ik heb het lef echt niet :o

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:12

Hey, heb hetzelfde gedaan vorige week vrijdag :)
Was al lang aan het twijfelen om het te doen en heb toen ineens de knoop doorgehakt. Er is 20 of meer afgeknipt. Pijnlijk, maar ach, het groeit wel weer bij en het is voor het goede doel :)
Proficiat iig dat je het hebt gedaan!

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:31

Mijn haar groeit niet zo heel snel. Daarbij ben ik ook altijd bang voor verandering, of het me niet staat enzo. Dus een stuk van 25 cm er af gaat voor mij niet werken. Wel vind ik het echt super als je dit doet! Een heel mooi doel!

En wow ikenindi, jij hebt ook wel dik haar zo te zien. Het is wel een mooie vlecht geworden :D .

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:45

Heb zojuist mijn haar op laten meten. Tot het minimale punt dat ik over wil houden kom ik al uit op 32 cm. Dit had ik echt niet verwacht. :oo Dus in principe zou het er al af kunnen. Maar ik denk dat ik er nog een cm of 8 bij laat groeien. :j

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:50

Leuk hoor, een vriendinnetje van mij die knipt hiervoor (stond ook in de telegraaf met haar foto). Jou staart gaat samen met die van 2 a 3 anderen iemand erg gelukkig maken!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 08:17

_Remona_ schreef:
Mijn haar groeit niet zo heel snel. Daarbij ben ik ook altijd bang voor verandering, of het me niet staat enzo. Dus een stuk van 25 cm er af gaat voor mij niet werken. Wel vind ik het echt super als je dit doet! Een heel mooi doel!

En wow ikenindi, jij hebt ook wel dik haar zo te zien. Het is wel een mooie vlecht geworden :D .

haha, nee ik heb dun haar, maar een dikke bos ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:24

Ik heb het nog niet gedaan maar ga het wel doen.
Mijn haar komt nu tot aan mijn bh bandje achter, wil het laten groeien totdat het aan mijn heupen komt (als je begrijpt wat ik bedoel :')).
Moet nog wel iemand vinden die het een enkele keer wilt bijpunten (liefste gratis dusja..).

Tja waarom zou ik het niet schenken?
Haar groeit weer aan en je maakt er wel iemand blij mee.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:28

Ik ben aan het sparen ! :):) ooit wil ik dit ook kunnen doen !
Ben al aardig op weg .. maar moet echt nog wel meer bij aan :') aangezien ik het niet zó heel kort wil :')

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:37

hier heb ik helemaal niet aan gedacht toen ik 2 jaar geleden van lang naar een korte bob ben gegaan! Dat had een mooie kunnen zijn, maar helaas. Ben nu weer aan het sparen voor lang haar, mijn haar groeid echt enorm snel dus ik zal het volgend jaar wel weer zat zijn dan gaat de schaar er weer in :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:40

Ik ben ook aan het "sparen". Mijn haar is nu ruim 10 cm onder mijn BH-bandje. Wil het nog wel een jaar door laten groeien en er dan ong. 20 cm vanaf knippen en het doneren. :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 09:50

het moet minimaal 25 cm zijn he... dus 20 cm knippen zou zonde zijn.. laat t dan nog even 5 cm bij groeien ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:00

dit topic is net op tijd.. zit al tijden te twijfelen om weer eens naar de kapper.. maar denk dat ik nu eerst nog ff doorspaar.

maare wat nou als je dooie punten hebt?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:18

Joltsje schreef:
dit topic is net op tijd.. zit al tijden te twijfelen om weer eens naar de kapper.. maar denk dat ik nu eerst nog ff doorspaar.

maare wat nou als je dooie punten hebt?

Bij mij zitten er ook dooie punten in. Ik denk dat ik tegen die tijd de laatste paar cm van de vlecht eraf laat knippen, zodat er niet teveel dooie punten aan zitten. Tenminste, zo had ik het in mijn hoofd, weet niet hoe de kapper of de site daarover denkt?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:15

[ITP] ik en indi itp :)

daar sta ik op met mijn korte koppie. tis inmiddels al langer, en heb ook niks in/aan mijn haar gedaan, dus t hangt een beetje slap, maar tgaat om t idee ;)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:29

Ik ben ook weer van erg lang naar kort koppie gegaan (boblijn)!! :D
En heb mijn staart ook voor dit doel bewaard! Had van 3 jaar terug nog een staart liggen, dus heb er nu 2 die ik kan doneren!
Wat leuk dat er meer mensen zijn die hier aan denken!