ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:23

Ik heb alleen je begin post gelezen :)
Maar ik herken wel wat in de situatie... Ik accepteerde ook meer, omdat mijn vriendinnen hun vriendjes het ook deden. Maar ik ging er aan onderdoor, werd duidelijk en was enorm eerlijk tegen hem.
Gelukkig niet met blowen, maar wel zo iets.
Ik heb ook een enorm mooie tijd gehad met hem, maar je moet jezelf niet met andere vergelijken. Wie weet hebben hun wel een mega dik masker op? Vinden zij het net zo erg?

Meis, kies voor jezelf, wees duidelijk. Wil hij niet minderen of stoppen, en zit jij er mee in je maag... Zoek dan een volwassenere vent := sorry klinkt heel hard.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:07

KevinJ1 schreef:
Hallo,

Hier weer even een berischtje van mij..

Ik heb mijn vriend leren kennen via mijn collega (haar vriend en mijn vriend zijn vrienden)
Op onze eerste date (waar mijn collega en vriend bij waren) blowde hij
Dit had mijn collega me niet verteld over hem.. een minpnt dus..
Maargoed ik had een relatie nog nooit langer dan 2 weken volgehouden dus waar maakte ik me druk om?
Toen na een week of 6 dacht ik van gho het gaat nu toch wel serieus worden..
toen heb ik met hem gepraat en ging hij stoppen voor mij ( gesprek ging heel makkelijk, hij was tenslotte toen nog helemaal hotel de botel op me)
Hij is toen ook zo'n maand of 4 gestopt... en daarna helaas langzaam weer begonnen... wat ik toen zei maakte niet uit.... (waarschijnlijk wist hij toen rtoch al dat ik veel van hem hield en niet zomaar weg zou gaan bij hem, zeker omdat hij er niks kwaad inziet)
Uiteindelijk heb ik me er bij neergelegt en hem beloofd dat ik het ging proberen te accepteren.. dit is toen redelijk gelukt.. ik vond het niet leuk.. maar ging er geen ruzie om zoeken.. toen hij er in nov. weer zelf mee kwam van ik ga stoppen had ik zoiets van oke.. leuk! Ik was natuurlijk hardstikke blij.. en was er ook van overtuigd dat het hem ging lukken.. het moest immers niet van mij maar hij deed het uitzich zelf.. alleen af en toe in het weekend.. maar helaas word dat nu ook steeds weer meer.... deze week is hi jalleen maandag niet stoned geweest...

Ik zie wel in dat de meeste van jullie gelijk hebebn. Je kunt iemand niet veranderen.. dat moet die zelf willen..

We hebben gister avond best een gezellige avond gehad zonder gezeik... hij was al stoned toen ik thuis kwam van mijn paard..
Ik denk dat ik voorlopig maar weer ga proberen het naast me neer te leggen en me er niet druk om te maken.. het is idd zijn geld.. (zolang hij de boodschappen maar blijft betalen...doe ik de rest)
mischien ziet hij dan over een tijdje of mischien wel een paar jaar dat hij moet stoppen ook ivm zijn suikerziekte..
want hij zou over een paar jaar ook best wel een kleine willen.. en hij weet ook dat het niet gaat gebeuren dat die kleine tussen de wiet opgroeid!

Iedereen iig bedankt voor de reacties! Ik heb er zeker wat aan!

Grtjs

Nou dat is nog eens gezellig thuis komen zeg!

Het naast je neerleggen gaat misschien lukken maar dan van korte tijd omdat je je onderbewust toch gaat irriteren.
Als het mijn vent was dan was het denk ik toch wel joints eruit of ik eruit. Ook kwa financieel, hoe moet dat als je straks kinderen wilt, huis kopen etc etc. Dan zul je toch een spaarpot moeten opbouwen en dat gaat met 300 euro aan joints in de maand echt niet lukken.

Loesss

Re: ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:50

Hmm ik denk eerlijk gezegd dat het belangrijk is dat je uitzoekt waarom hij blowt. Ik denk namelijk dat die verslaving er alleen is omdat hij bepaalde dingen wegstopt.... Je geeft niet zomaar voor je lol iedere maand 300 euro uit om je relaxt te kunnen voelen. Dat moet je zo ook kunnen. Het is een mooie manier van je gedachten wegstoppen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:00

Tsja, ik ben dan misschien wel heel erg. maar als mijn vriend zou gaan roken (en al helemaal als t blowen is) mag hij van mij meteen weer terug naar zijn ouders :)
Natuurlijk moet je je vriend ook dingen gunnen, maar je moet ook rekening houden met elkaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:29

ikdoemaarwat schreef:
kohtje schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat er hier nogal makkelijk over blowen wordt gedaan.
Het is toch gewoon troep? Het is toch niet normaal dat iemand elke avond een blow neemt om rustig te worden?

wat vind jij dan van mensen die elke avond een whiskey/wijntje of biertje nemen dan?

nuage ,jij slaat de plank helemaal raak :D
zo is het bij ons ook, alleen omdat mijn vriend niet zo heel veel in 1 joint stopt, hem ook nog weglegt ,later verder rookt enz...kost het eigenlijk amper wat.....
ik denk dat hij rookt voor zo een 50 euro per maand ofzo, nou zolang het niet uit mijn zak komt vind ik het wel best :D
en die lucht..............tja sommige stinken idd :P

Ik vind ook dat er makkelijk over gedaan wordt en neen, mijn kerel moet het echt niet riskeren om elke avond wijn of whisky te drinken ;) Ook niet 1'tje. Sowieso heb ik liever dat hij niet drinkt dan wel.

En af en toe een blowtje vindk heel anders dan 300 euro per maand wegblowen. := (niet dat ik samen zou willen zijn met iemand die "af en toe" blowt maar dat even daar gelaten)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:35

kohtje; Tja iedereen heeft er een andere mening over, de een denkt er makkelijk over en de ander moeilijk. Ik weet niet beter dan dat ik ermee opgegroeit ben, dus ik kán er niet eens moeilijk over denken ;)
Wie zegt dat iedereen een joint rookt om savonds rustig te worden?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:12

Waarom nemen de meeste het dan? Lijkt mij voor het gevoel?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:32

gewoon om even te chillen......
en een ieder doet dat op zijn eigen manier ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:15

Idd voor het chillen ja, de een drinkt een drankje, de ander kijkt een leuke film en de ander rookt gezellig met de vriendengroep een jointje. Heb het zelf ook wel gedaan, gezellig met een groepje in combinatie met een film erbij. Sja, ik doe het echt niet om rustig te zijn ofzo hoor.
Tis wel duidelijk dat jij er niet echt veel verstand van hebt en hier alleen maar vooroordelen rond loopt te strooien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:41

Als je al drugs nodig hebt om te chillen... :? Ik kan ook rustig chillen zonder een joint... En ik denk dat dat net is wat Kohtje bedoelt ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:50

Ayasha schreef:
Als je al drugs nodig hebt om te chillen... :? Ik kan ook rustig chillen zonder een joint... En ik denk dat dat net is wat Kohtje bedoelt ;)

dat is toch heel persoonlijk? iemand anders chilt met een wijntje,moet ik dit dan maar niet begrijpen omdat ik geen wijn lust of wil drinken?
het is leven en laten leven en het is niet verboden :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:52

de kracht van relaxen/chillen zit hem in jezelf :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:54

sharoontje schreef:
Idd voor het chillen ja, de een drinkt een drankje, de ander kijkt een leuke film en de ander rookt gezellig met de vriendengroep een jointje. Heb het zelf ook wel gedaan, gezellig met een groepje in combinatie met een film erbij. Sja, ik doe het echt niet om rustig te zijn ofzo hoor.
Tis wel duidelijk dat jij er niet echt veel verstand van hebt en hier alleen maar vooroordelen rond loopt te strooien.

Ik vind een filmpje kijken heel wat anders dan een drankje drinken of een joint roken.
Roken is gewoon vies, mooier kan je het niet maken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:55

ikdoemaarwat schreef:
Ayasha schreef:

dat is toch heel persoonlijk? iemand anders chilt met een wijntje,moet ik dit dan maar niet begrijpen omdat ik geen wijn lust of wil drinken?
het is leven en laten leven en het is niet verboden :D

Ik zeg ook nergens dat het verboden is. Ik vraag me enkel af waarom mensen zulke dingen nodig hebben. En of ik daar nu echt zo'n uitzondering in ben dat ik die hele sh*t niet hoef, want hoe je het ook draait of keert: wanneer je er helemaal niet mee bezig bent, is het risico op verslaving een stuk kleiner dan iemand die elke avond een glaasje wijn drinkt of elke dag blowt. :) Iemand die toch al alles in huis heeft/weet waar het te halen zal er sneller in door slaan dan iemand die het van zijn leven niet aan geraakt heeft. En hiermee bedoel ik niet dat iedereen er in door slaat. :+ Want ja, ik ken die ene zeldzame die het onder controle heeft wel. Maar ik snap gewoon niet waarom men dat nodig heeft. :) Ieder zijn leven hoor, zolang ik er niet bij hoef te zitten doet iedereen wat ie wilt.... Maar iets accepteren en iets begrijpen zijn twee heel verschillende dingen. :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:57

tsjah, er zit een verschil in tussen een (licht) jointje roken of 300 euro p/maand er doorheen paffen... met het eerste geval zou ik neit zo'n moeite hebben en helemaal neit als ik de voorbeelden zie waarin de persoon in kwestie niet to nauwelijks veranderd. maar als ik het geval van de ts zo lees is haar vriend dus wel helemaal van de wereld. en dat zou ik dus niet accepteren. mijn vriend drinkt elke avond 2 tot 4 biertjes, is ook vreselijk ongezond, maar hij werkt bijna 80 uur in de week dus dan ga ik m dat pleziertje niet ontzeggen, maar hij is na die biertjes gewoon nog zichzelf, maar als hij helemaal als een roetetoeter zou zijn, zou ik zorgen dat ik geen bier in huis heb :P jammer voor hem maar als hij door zijn pleziertje een totaal ander persoon wordt zonder intresse en energie, nou dan mag ie er mooi mee stoppen.
dus in het geval van de ts, zou ik zeker overwegen om nogmaals met je vriend te praten over het stoppen/of zwaar minderen ervan. maar ik denk dat er ook wat meer dingen spelen.
er zijn ook wat karakter trekken die jou niet aanstaan, of waar je je aan irriteert, en tsjah dit is iets wat je wel zal moeten accepteren als je met hem verder wilt.
dus ik zou bij mezelf even goed ten rade gaan of je hiermee kan leven, met de persoon zoals hij is, want daar zal je niks aan kunnen veranderen. zo is hij nu eenmaal en dat moet je ook niet willen veranderen. want dan is het niet meer de persoon op wie jij verliefd ben geworden. maar het blow issue zou ik toch wel eens goed duidelijk maken aan hem.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:00

Ayasha schreef:
[ Ik vraag me enkel af waarom mensen zulke dingen nodig hebben.

nou hierin begrijp je het dus al niet denk ik
sommige mensen hebben het niet nodig,maar vinden het wel gewoon fijn om te doen
ik snap ook bepaalde dingen niet van mensen,maar dat moet toch niks uitmaken?

jenkins: dat roken niet lekker is, is jouw persoonlijke mening
ik vind een peukie roken namelijk wel lekker, en kan ook makkelijk een dag zonder roken en gebeurd ook regelmatig
maar ik vind t dus wel chill om ff te relaxen met een peukie en doe dat dan ook...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:02

Ik zeg toch ook dat het me echt niet kan boeien wie wat doet. Ik zeg enkel dat ik het niet begrijp, en dat is IMO mijn goed recht. :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:05

Ayasha schreef:
wanneer je er helemaal niet mee bezig bent, is het risico op verslaving een stuk kleiner dan iemand die elke avond een glaasje wijn drinkt of elke dag blowt. :)

nou ik heb voorheen ook elke dag geblowd, maar was toch echt niet verslaafd hoor, en dat geldt voor de hele groep waarmee ik optrok. we konden net zo makkelijk zonder als met, maar na bv een zware schooldag is het wel lekkere ontspanning om even rustig en gezellig met zn allen een blowtje te doen. een joint is trouwens ook nauwelijks verslavend... hard drugs daarin tegen, kan je na 3 keer gebruiken al verslaafd aan zijn maar blowen.... nee heb nooit last gehad van een lichaam die erom vroeg, terwijl ik toch flink wat heb weggeblowd....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:06

blue_kim schreef:
Ayasha schreef:
wanneer je er helemaal niet mee bezig bent, is het risico op verslaving een stuk kleiner dan iemand die elke avond een glaasje wijn drinkt of elke dag blowt. :)

nou ik heb voorheen ook elke dag geblowd, maar was toch echt niet verslaafd hoor, en dat geldt voor de hele groep waarmee ik optrok. we konden net zo makkelijk zonder als met, maar na bv een zware schooldag is het wel lekkere ontspanning om even rustig en gezellig met zn allen een blowtje te doen. een joint is trouwens ook nauwelijks verslavend... hard drugs daarin tegen, kan je na 3 keer gebruiken al verslaafd aan zijn maar blowen.... nee heb nooit last gehad van een lichaam die erom vroeg, terwijl ik toch flink wat heb weggeblowd....

lees mijn bericht nou nog een keer en quote het ook helemaal.... :)

Ayasha schreef:
Ik zeg ook nergens dat het verboden is. Ik vraag me enkel af waarom mensen zulke dingen nodig hebben. En of ik daar nu echt zo'n uitzondering in ben dat ik die hele sh*t niet hoef, want hoe je het ook draait of keert: wanneer je er helemaal niet mee bezig bent, is het risico op verslaving een stuk kleiner dan iemand die elke avond een glaasje wijn drinkt of elke dag blowt. :) Iemand die toch al alles in huis heeft/weet waar het te halen zal er sneller in door slaan dan iemand die het van zijn leven niet aan geraakt heeft. En hiermee bedoel ik niet dat iedereen er in door slaat. :+ Want ja, ik ken die ene zeldzame die het onder controle heeft wel. Maar ik snap gewoon niet waarom men dat nodig heeft. :) Ieder zijn leven hoor, zolang ik er niet bij hoef te zitten doet iedereen wat ie wilt.... Maar iets accepteren en iets begrijpen zijn twee heel verschillende dingen. :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:07

ikdoemaarwat: Dat jij een peukie lekker vind, dat moet je zelf weten. Maar het roken opzich is gewoon vies. Wat het met je lichaam doet, hoe het in je mond zit, hoe je tanden en je adem ernaar gaan ruiken... hoe de rest ervan moet meegenieten.

Net als Ayasha snap ik ook niet waarom sommige mensen dit soort dingen nodig hebben :) Maar dat denk ik ook van koffie of energydrankjes enz.. het enige wat ik ECHT nodig heb en niet zonder kan zijn mij dieren en mijn vriend... en geen andere troep :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:08

Jenkins schreef:
ikdoemaarwat: Dat jij een peukie lekker vind, dat moet je zelf weten. Maar het roken opzich is gewoon vies. Wat het met je lichaam doet, hoe het in je mond zit, hoe je tanden en je adem ernaar gaan ruiken... hoe de rest ervan moet meegenieten.

nogmaals dat is jouw persoonlijke mening en dus geen feit.....

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:10

Volgens mij was dit geen discussie over blowen ;)

Feit blijft dat deze jongen het al deed in het begin van de relatie. Dus je tekent ervoor, of niet.
Wat je verder vind van iemands gewoontes is niet erg interessant denk ik, je hebt er toch geen invloed op. Je kunt alleen voor jezelf beslissen in zulke gevallen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:11

Het is wel een feit :) Het is een feit dat het slecht is voor je gezondheid en dus ook een feit wat het allemaal doet met je lichaam. Dus geen persoonlijke mening :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:13

Jenkins schreef:
Het is wel een feit :) Het is een feit dat het slecht is voor je gezondheid en dus ook een feit wat het allemaal doet met je lichaam. Dus geen persoonlijke mening :)

maar het is wel een mening over het smerig zijn........

nuage: idd ik snap ook niet waarom mensen elkaar altijd veroordelen op dat soort kleine dingen
als iemand dat al deed toen je diegene leerde kennen is het nemen of wegwezen

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:25

@Ayasha, ja die ENE zeldzame... nou zo zeldzaam zijn ze niet hoor, de zeldzame zijn juist degene die eraan verslaafd zijn....

maar goed het gaat niet over het nou wel of niet verslavend of vies is... ts is wil weten wat ze ermee moet. en dat herhaal ik nogmaals, in de ts situatie waarin vriendlief alleen mar stoned en lusteloos en ongeintresseerd is, mag ze hem zeker verzoeken om te minderen/stoppen. niet alleen omdat dit voor zijn gezondheid niet goed is, maar dit is ook funest voor de relatie, als er nooit eens wat anders gedaan wordt dan bankhangen...