smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:25

Zelf mocht ik vanaf mijn dertiende altijd al uit van mijn ouders dus ik heb nooit hoeven liegen en zou me daar ook echt niet fijn bij voelen als het wel moest. :n

MAAR ik kan begrijpen dat je iets wil verzinnen zodat je er toch heen kan als er echt niets te overleggen is met je ouders. Is het niet mogelijk samen met een vriendin die je ouders goed vertrouwen met je ouders te praten en dan duidelijke afspraken te maken? Of misschien kan je een brief erin schrijven waarin je opschrijft waarom je zo graag wil maar ook dat je het van hun kant snapt, dan weet je zeker dat je je verhaal af kan maken zonder dat ze je onderbreken. En als je nu bij voorbaat al weet dat het niet gaat werken, zou ik inderdaad gewoon "bij een vriendin gaan slapen" o.i.d. want ik had me ook mooi niet tegen laten houden. O:)

Anoniem

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:26

Oja TS kun je niet afspreken dat er iemand bij jou blijft slapen? zo hoef je iig niet alleen naar huis. En misschien vinden ze het dan wel goed?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:27

Als ze zegt dat ze daar blijft slapen doet ze dat toch ook? Is in principe geen liegen.

Verder als ze bij een vriendin blijft slapen mag die dus wel en weten haar ouders ook wel waar ze zijn enz. ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:35

De vraag is natuurlijk waaróm je niet mag :)

Als je normaal wel mag uitgaan, vraag dan aan je ouders waarom koninginnenacht niet..
Als je niet mag omdat je een rampenrapport had ofzo (dat was bij mijn ouders vroegaah een geliefde maatregel hoor, slechte cijfers? Niet uitgaan :P) dan kun je wellicht onderhandelen :)

En ja, ik ben zelf vroeger écht zo braaf en eerlijk geweest. En dat heeft ertoe geleid dat ik héél erg veel mocht, zolang ik het maar eerlijk vertelde :)

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:42

Ik ben ook wel benieuwd waarom je niet mag... misschien het soort feestje

Zelf heb ik altijd alles gevraagd en niet gelogen, stel je voor dat er wat met je gebeurd en je ouders weten niet waar je bent, daar moet je niet aan denken. Ik loog ook nooit voor vriendinnen.. dat mochten ze zelf oplossen. Mijn voorstel: vraag aan je ouders waarom en probeer dan het bezwaar weg te nemen, lukt dat niet: tja volgend jaar beter!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:43

ehm ja lastig is dat ik zou niet gaan slapen bij een vriendin maar rustig een gesprek proberen te voeren met ze en niet boos worden, ook niet als zij boos worden maar uitleggen dat je heel goed weet wat de risico's zijn. en duidelijke afspraken maken en zeggen dat je echt heel graag wilt, kunnen ze niet mee eventueel. en als je het vertrouwen van je ouders niet beschaamd krijg je steeds meer voor elkaar. snap je. Zeg maar dat je heel voorzichtig bent dat je samen met een vriendin gaat enj dat jen belt als je naar huis wil. ouders zijn beschermend maar dat doen ze ook voor jou en zich zelf want ze houden van je. Bespreek het met ze en laat het nog even weten hier. Help ze thuis met het huishouden om je doel te bereiken . succes.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:45

Wat ben ik blij dat ik alles van me moeder mag.. Toen ik 17 was zei ik gewoon eerlijk tegen me moederw aar ik heen ging en als ze zei dat ik niet mocht zei ik altijd Fijn voor je maar ik ga toch.. Zo wist ze natuurlijk wel waar is was en liet ze mij uiteindelijk gewoon gaan..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:49

ik ben tegen liegen.... dus vind eigenlijk niks om een smoes te bedenken..vind eerlijkheid tussen mensen en vooral je ouders erg belangrijk.

Echter kun je idd zeggen bij een vriendin te slapen, maar deze moet mee doen..natuurlijk kun je echt gaan slapen bij iemand maar hoe de moeder hierover denkt weet ik niet...mijn ma zij altijd hier is iedereen welkom en er mag heel veel MAAR vraagt de moeder van die vriend/in direct wat aan dr zal ze niet liegen.
Zo heb ik een vriendin die altijd bij ons kwam roken of als ze naar dr "vriend" was sliep ze hier...nu heeft moeder van haar NOOIT gebelt maar als ze belt ga ik niet lopen liegen en mn moeder ook niet...echter zullen nooit uit onszelf wat tegen haar zeggen.

Dus je moet een moeder hebben die mee doet of iets verzinnen wat echt goed werkt ;)

idd ik mag ook altijd alles

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:02

Ik mocht vaak wel uit, en zo niet sliep ik ook bij een vriendin.
Heb me nooit tegen laten houden, of ik nou mocht of niet.
Was dan ook niet echt een makkelijke tiener.. :+

Als je tóch wilt gaan, kan je idd zeggen ik slaap bij een vriendin.
Of als je slaapkamer raam niet te hoog zit door het raam wegsneaken. Of gewoon niet op een bepaalde tijd thuiskomen.

Ik vind het alleen geen slimme dingen om te doen..

Mijn ma maakte zich altijd doodongerust..
Als ik het over had kunnen doen, had ik het zeker anders aangepakt.

Maar ja jou keus, jou leven :)

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:39

ik zou gewoon zeggen dat je bij een vriendin blijft slapen en dan als je weer thuis komt en ze vragen er naar dan zeg je dat zij wel naar het feestje ging en je wel mee moest!
bedoel je bent 17 zeg... komop ik hou ook niet van liegen maar om zoiets deed ik het wel hoor en ze zijn er nooit achter gekomen haha

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:49

Anoniem schreef:
gekkesies schreef:
Als je al tegen je ouders wil liegen zul je in ieder geval wel met iets beters moeten komen dan "Ik blijf bij *naam* slapen". Dat is echt de meest doorzichtige smoes ooit. :=

Zo doorzichtig dat bijna alle ouders er in trappen :+

Ik kan je vertellen dat die van mij daar echt in geen miljoen jaar in zouden trappen, ook niet als ik het subtiel zou aanpakken. :n Denk dat alle alarmbellen al zouden gaan rinkelen als ik ineens toevallig met Koninginnenacht bij iemand wil gaan slapen, ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen. :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:02

haha ja het is idd heel doorzichtig :P Maargoed ik kan je niet echt helpen, ik mocht altijd uit van mijn ouders zonder tijd dat ik thuis moest zijn..

Is er ook een reden waarom je niet mag dan?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:08

Iris82 schreef:
Gewoon zeggen dat je bij een vriendin bent slapen. ;)
En die vriendin kan zeggen dat ze bij jou is blijven slapen en zo is het balletje rond. :+

En dan spreken betreffende ouders elkaar een keer _O-

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 13:59

Wauw, 2 dagen niet op Bokt geweest en er zijn al 3 pagina's ;)

Om even in het kort op iedereen in te gaan:

Mijn ouders zijn niet echt heel streng ofzo maar ze zijn gelovig dus hebben wel bepaalde normen en waarden. Ze willen niet dat ik naar café's ga, alcohol drink en rook en noem maar op. Maar ja als je een puber bent wil je dat nou eenmaal uitproberen.

Waar ik woon wordt koninginnedag altijd uitbundig gevierd, echt het hele dorp is op de been. 's nachts zijn er overal feesten voor de jongeren enzo. Dus ja dan wil je daar natuurlijk wel heen.

Mijn moeder gelooft me echt niet als ik zeg dat ik bij een vriendin slaap, omdat ik dat maar heel zelden doe, meestal slapen ze bij mij.

Ik heb dus nu gezegd dat ik nachtdienst heb (loop stage in een verpleeghuis). Ik heb donderdag overdag vrij gevraagd, zodat het niet opvalt. Mijn moeder geloofde het maar wilde me wel heenbrengen dus ik laat me gewoon brengen en vrienden halen me daar weer op met de scooter ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:01

En hoe kom je dan weer thuis? Wat als er iets gebeurd? Je vrienden brengen je niet terug, etc etc.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 14:08

Mijn vrienden brengen me echt weer thuis! Ik ken mijn eigen vrienden en dat zijn niet 'zomaar een paar vrienden', nee dat zijn vrienden waar ik altijd mee uitga en ik weet dat ik van ze op aankan.

Wat er wel kan gebeuren is:

- ouders bellen verpleegtehuis om te vragen of ik die nacht dienst heb (alleen sta ik niet in het systeem omdat ik stagaire ben)
- heel erg dronken thuis komen en wartaal uitslaan zodat ze kunnen merken dat ik gedronken heb (ik ga om 4 uur even slapen en om 7 uur naar huis zodat ik wat opgenuchterd ben)
- bekenden zien me en vertellen dit aan mn ouders door (laat ze maar komen met harde bewijzen)
- ouders gaan daar zelf kijken (er loopt meer dan 1000 man in die feesttent)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:10

Ach ja, doen wat je niet laten kan, als je de consequenties wilt aanvaarden van je gedrag :) .
Want wie zn billen brand moet op de blaren zitten ..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:11

Toch genoeg risico als anderen je zien lijktme.... Want ik neem aan dat het er al vaker over gegaan is? Mag jij eigenlijk op die leeftijd nachtdienst draaien?

Ik hoop voor jou dat het goed komt maar ik was dan weer zo'n schijtlaars en zou dat niet durven.

Toeval bestaat niet, al kan er 1000 man zijn soms loop je net iemand tegen het lijf die je niet wilt zien.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:15

TS, ik denk dat het kansloos is een smoes te gaan verzinnen. Je ouders zijn op de hoogte van dat feest, tenzij ze onder een steen leven, is het aankomen met een 'ik blijf slapen' smoes nogal doorzichtig ;)

Even geduld, volgend jaar is het vast leuker! :D :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:18

Ik snap het ook niet hoor.. Tuurlijk, je zit in je puberfase maar denk je nou echt dat je ouders dit doen om je te pesten? Je ouders doen alles voor je, en dan belazer je ze op zo'n manier?
:n
Wie weet gaat er wel iets HEEL erg fout.. Dan hoop je dat je nooit gegaan was.. Ik snap dat het moeilijk is om te luisteren, helemaal als het om zo'n groot feest gaat maar een beetje respect tegenover je ouders zou je sieren..

Ze komen er toch wel achter..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:20

Liegen heeft absoluut geen zin, ouders komen toch overal achter.. die "zitten daar op" ofzo..

Als je hun vertrouwen, nu schaad.. kun je daar nog wel heel lang de consequenties van dragen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:25

DinoBanani schreef:
Mijn vrienden brengen me echt weer thuis! Ik ken mijn eigen vrienden en dat zijn niet 'zomaar een paar vrienden', nee dat zijn vrienden waar ik altijd mee uitga en ik weet dat ik van ze op aankan.

Wat er wel kan gebeuren is:

- ouders bellen verpleegtehuis om te vragen of ik die nacht dienst heb (alleen sta ik niet in het systeem omdat ik stagaire ben)
- heel erg dronken thuis komen en wartaal uitslaan zodat ze kunnen merken dat ik gedronken heb (ik ga om 4 uur even slapen en om 7 uur naar huis zodat ik wat opgenuchterd ben)
- bekenden zien me en vertellen dit aan mn ouders door (laat ze maar komen met harde bewijzen)
- ouders gaan daar zelf kijken (er loopt meer dan 1000 man in die feesttent)

Je bent er eentje vergeten: er gebeurd iets en je moet naar het ziekenhuis/de dokter etc. Dan heb je een probleem. En ik denk dat als jouw ouders van een bekende horen dan je daar geweest bent dat jij met harde bewijzen moet komen om te bewijzen dat je er NIET geweest bent. Zo zou het bij die van mij iig werken.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:28

Meid, geloof me.. als je zoiets doet, en denkt "ik kom daar toch geen bekenden tegen", dan gebeurt dat áltijd! Dit komt vroeg of laat zeker uit, als jij daar mee kan leven prima. Weet wel dat je je ouders vertrouwen hier zeker mee schaadt. Als dat feestje jou dat waard is, prima!

Beetje flauw, maar toch echt waar: er zijn later nog genoeg feesten waar je heen kunt! En ik weet niet hoe jij daar mee omgaat, maar ik persoonlijk zou ook niet meer van dat feest kunnen genieten. Steeds bang of je een bekende tegen komt etc. Is dit het je echt allemaal waard?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:37

Tja ik wil je alvast waarschuwen voor een moeilijk gesprek met je ouders. Er achter komen zullen ze toch wel!!
Moeders weten altijd alles.

heb het ooit 1 keer gedaan, iets ander verhaal. Ik had niet gevraagd of ik mocht en ik was op een ander feestje, ik was 14 en ineens kregen we het idee even een kijkje te nemen in de plaatselijke discotheek :j Heel leuk allemaal en moeders zou er toch nooit achter komen :+ Het eerste wat mijn moeder vroeg was: Zo was het gisteren gezellig in de disco :')

Ze heeft nooit willen vertellen hoe ze het te weten is gekomen :+

Echt meis, ben gewoon eerlijk dat is het makkelijkste :j Maak duidelijke afspraken en praat er rustig een keer met ze over. Zeg dat het voor jou belangrijk is dat je daar heen kunt en dat je je zult houden aan de regels die je met je ouders hebt afgesproken.

Succes

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:42

DinoBanani schreef:
Bij ons is het op koninginnedag altijd heel gezellig, met als hoogtepunt de nacht van oranje. Dit jaar komt er een Feigling After Ski Party, en daar wil ik natuurlijk wél heen! Helaas zijn mn ouders best streng en doen ze hier nogal moeilijk over.. Ze willen niet dat ik er naartoe ga, dus moet ik een supergoeie smoes verzinnen die na te checken is.. Alleen, ik ben daar helemaal niet goed in.. Dus boktmensen: wat zouden jullie doen?

Niet liegen.. Je bent 17 en officieel niet eens oud genoeg voor alcohol..

Als mijn dochter van 17 tegen me zou liegen, daarnaast naar een feest zou gaan waar drank geschonken word, zou ze de eerstkomende 6 maanden huisarrest krijgen..