Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nagini schreef:Vervelende situatie TS, maar toch ga ik mee in enkele andere berichten.
Wat ik niet zo goed begrijp is, zo'n situatie is er niet van de een op de andere dag.. en een boerderij met (eigenlijk) 3 paarden en een stuk land is aardig riant..
En als je toch ziet dat het zooo slecht lijkt te gaan.. dan ga je toch ergens anders wonen? In een ander huis? Huurhuis? Of iets anders?
Ik kan me niet in de situatie verplaatsen maar dat is wel het eerste wat ik erbij denk. Waarschijnlijk heeft jou pa jullie voorheen onderhouden (om het zo maar even te noemen).. en toen hij wegging viel er een gat.. wat niet gedicht werd.. en zoals mijn vader dan zou zeggen; 'leefden jullie boven je stand'. Dus je gaf meer uit aan wat je verdiende.
En dat kun je heel duidelijk in boekhouding terug zien of wat dan ook.
Is alimentatie niet tot je 18e?
Neemt niet weg dat het echt een rotsituatie is hoor, en ook zeker niet dat je vader hiermee weg mag komen want wat hij doet is gewoon rond uit asociaal, maar er zijn altijd 2 kanten natuurlijk.
iirrssjjee schreef:Ze hadden het eerder te koop kunnen zetten! Want zoals ik het lees lijkt het alsof het nu ineens is van: alimentatie niet, huis wordt verkocht...
Hadden ze ook van te voren kunnen weten!
Tuurlijk vind ik het zielig voor TS en zou ik graag willen helpen, maar het is oneerlijk om alle schuld op je vader af te schuiven...
MoniqueT schreef:Iemand die alimentatie ontwijkt kan hier in Nederland vaak gewoon opgepakt worden. Pa is handig genoeg geweest om in België te gaan wonen.
Een kennisje van me zit in een dergelijke situatie: meneer is veroordeeld voor pedofilie, gevlucht naar de Filipijnen, Nederland kent geen uitleveringsverdrag met de Filipijnen en zij ontvangt geen cent voor zizhzelf en de kinderen. Hij zit met een nieuwe vrouw en kind in de zon, zij werkt zich hier kapot om zichzelf en de kinderen te onderhouden.
Dank je wel heren, ooit heeft u van vrouw en kind gehouden, toch?
inge81 schreef:ja, hier in t (NB) ligt de huizenverkoop van de duurdere huizen helemaal plat.
Hebben jullie al geïnformeerd naar de 3 bedrijven van je vader? Wellicht kunnen jullie daar nog geld vandaan halen?
Houden jullie er ook rekening mee dat gemeentelijke belastingen e.d. over het aantal bewoners op een adres worden bepaald (dus nu voor 1 persoon teveel).
moeilijk123 schreef:inge81 schreef:ja, hier in t (NB) ligt de huizenverkoop van de duurdere huizen helemaal plat.
Hebben jullie al geïnformeerd naar de 3 bedrijven van je vader? Wellicht kunnen jullie daar nog geld vandaan halen?
Houden jullie er ook rekening mee dat gemeentelijke belastingen e.d. over het aantal bewoners op een adres worden bepaald (dus nu voor 1 persoon teveel).
We zijn bezig beslag te leggen op de zakelijke rekeningen, maar dit lukt gewoon niet in 1 week. Gaat zoveel juridisch geze i k aan vooraf!
Bedankt voor de tip van gemeentebelasting.
Joki schreef:heel veel sterkte ts. Het is lastig dat het recht meestal erg traag loopt, zeker als je niks kan vinden om beslag op te leggen.
De kans dat je geld uit die bedrijven kan trekken is heel klein. TS en haar moeder zijn crediteuren van het privevermogen en een zaak (ja zelfs een zonder rechtspersoonlijkheid) heeft een afgescheiden vermogen. De enige mogelijkheid (als het gaat om een Nederlandse personenvennootschap, bij BV en NV is dit onmogelijk) is deze te laten ontbinden en dan hebben de crediteuren van het bedrijf voorrang dus dan ligt het er nog heel sterk aan hoe florerend het bedrijf is of je iets krijgt.
ikdoemaarwat schreef:ikdoemaarwat schreef:TS sta jij ingeschreven bij een woningbouw?
misschien kan jij via de woningbouw een kleine goedkope woning krijgen en kunnen jullie de boerderij voor een jaar a 2 jaar verhuren zodat iig alle kosten gedekt zijn? Paarden kunnen dan in goed overleg blijven staan.....
Breghje schreef:Pfffff zeg, heftig!!!
Meis ik wilde dat ik de gouden tip voor je had, maar die heb ik niet. Zover ik kan nalezen, doe je volgens mij alles al wat je kán doen, pa gedraagt zich...hoe zeg ik dat netjes?... *denkt*
Nou, ik kan er dus geen netjes woord voor vinden. Pa verlaat vrouw en kind(eren) dat kan gebeuren. Maar om ze dan op dit soort manier na te trappen.. bah...
Kan je advocaat misschien samenwerken met een Belgische advocaat? Die kent de regeltjes in Belgie toch een stuk beter uiteraard, misschien dat het dan wat sneller geregeld kan worden wat de beslaglegging etc betreft?
Heel veel sterkte meis, dit is echt niet niks...
moeilijk123 schreef:Nee, maar ik kan ook nooit een huis betalen. Ik werk part-time 16 uur in de week naast mijn studie.