Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:50

In onze tuin staat al 8 maanden een bord bokkers, wat hadden we dan nog meer moeten doen? Leefden wij boven onze stand? Dit raakt me echt wanneer jullie dit zeggen, want dat is niet het geval. Riant wonen? Het is geen vila maar een boerderijtje dat 10 jaar geleden voor een bedrag in guldens gekocht is!!

inge81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:51

welke provincie moeten we aan denken? wellicht kunnen bokkers dan een gerichte oplossing voor jullie meebedenken ;)

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:51

Voor de Pb berichten omtrent hoe kan je stroom zij afgesloten en je nu toch op de computer zitten, ik zit nu bij een vriendin waar ik vanavond eet, douche en misschien wel slaap.
DUS DIT IS GEEN ONZIN VERHAAL!!!
Zuidelijke provincie

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:53

Iemand die alimentatie ontwijkt kan hier in Nederland vaak gewoon opgepakt worden. Pa is handig genoeg geweest om in België te gaan wonen.

Een kennisje van me zit in een dergelijke situatie: meneer is veroordeeld voor pedofilie, gevlucht naar de Filipijnen, Nederland kent geen uitleveringsverdrag met de Filipijnen en zij ontvangt geen cent voor zizhzelf en de kinderen. Hij zit met een nieuwe vrouw en kind in de zon, zij werkt zich hier kapot om zichzelf en de kinderen te onderhouden.

Dank je wel heren, ooit heeft u van vrouw en kind gehouden, toch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:54

Nagini schreef:
Vervelende situatie TS, maar toch ga ik mee in enkele andere berichten.

Wat ik niet zo goed begrijp is, zo'n situatie is er niet van de een op de andere dag.. en een boerderij met (eigenlijk) 3 paarden en een stuk land is aardig riant..
En als je toch ziet dat het zooo slecht lijkt te gaan.. dan ga je toch ergens anders wonen? In een ander huis? Huurhuis? Of iets anders?

Ik kan me niet in de situatie verplaatsen maar dat is wel het eerste wat ik erbij denk. Waarschijnlijk heeft jou pa jullie voorheen onderhouden (om het zo maar even te noemen).. en toen hij wegging viel er een gat.. wat niet gedicht werd.. en zoals mijn vader dan zou zeggen; 'leefden jullie boven je stand'. Dus je gaf meer uit aan wat je verdiende.
En dat kun je heel duidelijk in boekhouding terug zien of wat dan ook.

Is alimentatie niet tot je 18e?

Neemt niet weg dat het echt een rotsituatie is hoor, en ook zeker niet dat je vader hiermee weg mag komen want wat hij doet is gewoon rond uit asociaal, maar er zijn altijd 2 kanten natuurlijk.

Slaat natuurlijk nergens op. Ze leefden helemaal niet boven hun stand, want ze hebben gewoon recht op dat alimentatiebedrag, waarmee dus alle kosten gedekt zouden zijn. De vader heeft hier een - rechterlijk vastgestelde - plicht die hij niet nakomt, dat is toch niet de schuld van de moeder en haar schoolgaande kinderen?
Daarnaast heeft er ook een advocaat naar gekeken en gezegd dat dit niet kon en dat het goed zou komen.

Plus, zoals ik al eerder gezegd heb: wanneer hadden ze dat huis moeten verkopen dan? Daar is op dit moment absoluut geen markt voor (en twee jaar geleden ook al niet meer). Als je het huis niet kunt verkopen kun je wel ergens anders gaan wonen, maar dan heb je dubbele kosten. Een paard is al verkocht, de andere twee zijn 'onverkoopbaar'.

Ze doen er verdorie al alles aan wat ze kunnen! -:(-

Ik heb overigens even getemd op bepaalde mensen, TS zit helemaal niet op dit soort berichten te wachten, ze vraagt steun, geen aanwakkering van haar schuldgevoel.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 17-04-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:54

iirrssjjee schreef:
Ze hadden het eerder te koop kunnen zetten! Want zoals ik het lees lijkt het alsof het nu ineens is van: alimentatie niet, huis wordt verkocht...
Hadden ze ook van te voren kunnen weten!

Tuurlijk vind ik het zielig voor TS en zou ik graag willen helpen, maar het is oneerlijk om alle schuld op je vader af te schuiven...

Nou, jij weet duidelijk waar je over praat... :n
Ik vind je reactie ronduit onbeschoft! Hoe kan je iemand, die zo diep in de ellende zit, zich een schuldgevoel aanpraten.

TS, ik vind het echt verschrikkelijk voor jou en je moeder! De situatie van je vader, porsche, hummer, drie bedrijven, geeft al aan wat je aan alimentatie mist... En al was het €275,- dan nog kan dat een heel deel van de hypotheek dekken. Mijn ouders betalen voor onze royale woning een heel klein bedrag.
Wat heeft rechtsbijstand gezegd? En wat kan jullie advocaat voor jullie betekenen?

Heel veel sterkte, ik blijf meelezen, maar moet nu eerst nog even rijden.

inge81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:55

ja, hier in t (NB) ligt de huizenverkoop van de duurdere huizen helemaal plat.

Hebben jullie al geïnformeerd naar de 3 bedrijven van je vader? Wellicht kunnen jullie daar nog geld vandaan halen?

Houden jullie er ook rekening mee dat gemeentelijke belastingen e.d. over het aantal bewoners op een adres worden bepaald (dus nu voor 1 persoon teveel).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:56

Tsjonge jonge zeg..

Nee, misschien heeft (de moeder van) TS niet alles perfect geregeld, maar is het nou echt nodig om aaaaaltijd opnieuw de discussie aan te gaan, iemand de grond in te trappen, negatief te doen zonder nuance? :n

Net of er nú nog iets veranderd kan worden aan hoe de situatie is. NEE. Dus waar heeft TS behoefte aan? Niet aan preken en vingertjes en beschuldigingen. Maar aan steun, advies, sterktewensen.

Je hoeft toch niet altijd een ander op zijn fouten te wijzen? Soms mag je ook best je mond dicht houden en meeleven met iemand, óók als jij het anders aangepakt zou hebben of vindt dat er onjuist gehandeld is in het verleden. (en een maand terug is in deze context ook gewoon verleden)

MoniqueT

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:57

Chapeau!

Ik weet geen oplossingen, maar ben het wel 200 procent met je eens DaniBanani.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:58

Ja iedereen is er zogenaamd ''mee bezig'' (advocaat, rechtsbijstand hebben we niet) maar alles loopt nu zo uit de hand... Ik slaap bij mijn moeder op de kamer omdat ze zo last heeft van hartkloppingen van de stress, dat ze 's nachts hyperventilerend wakker wordt.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 18:58

MoniqueT schreef:
Iemand die alimentatie ontwijkt kan hier in Nederland vaak gewoon opgepakt worden. Pa is handig genoeg geweest om in België te gaan wonen.

Een kennisje van me zit in een dergelijke situatie: meneer is veroordeeld voor pedofilie, gevlucht naar de Filipijnen, Nederland kent geen uitleveringsverdrag met de Filipijnen en zij ontvangt geen cent voor zizhzelf en de kinderen. Hij zit met een nieuwe vrouw en kind in de zon, zij werkt zich hier kapot om zichzelf en de kinderen te onderhouden.

Dank je wel heren, ooit heeft u van vrouw en kind gehouden, toch?

|(
Nou hij houd waarschijnlijk alleen van zichzelf

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:59

heel veel sterkte ts. Het is lastig dat het recht meestal erg traag loopt, zeker als je niks kan vinden om beslag op te leggen.

De kans dat je geld uit die bedrijven kan trekken is heel klein. TS en haar moeder zijn crediteuren van het privevermogen en een zaak (ja zelfs een zonder rechtspersoonlijkheid) heeft een afgescheiden vermogen. De enige mogelijkheid (als het gaat om een Nederlandse personenvennootschap, bij BV en NV is dit onmogelijk) is deze te laten ontbinden en dan hebben de crediteuren van het bedrijf voorrang dus dan ligt het er nog heel sterk aan hoe florerend het bedrijf is of je iets krijgt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:59

Arme mams :(:)

Ik moet nu gaan, maar kom morgen weer bijlezen. Ik wens jou en je moeder en je broer/zus (?) iig veel sterkte! Laat je niet kisten hoor meid!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:00

inge81 schreef:

Hebben jullie al geïnformeerd naar de 3 bedrijven van je vader? Wellicht kunnen jullie daar nog geld vandaan halen?

Houden jullie er ook rekening mee dat gemeentelijke belastingen e.d. over het aantal bewoners op een adres worden bepaald (dus nu voor 1 persoon teveel).

We zijn bezig beslag te leggen op de zakelijke rekeningen, maar dit lukt gewoon niet in 1 week. Gaat zoveel juridisch geze i k aan vooraf!
Bedankt voor de tip van gemeentebelasting.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:01

ikdoemaarwat schreef:
TS sta jij ingeschreven bij een woningbouw?
misschien kan jij via de woningbouw een kleine goedkope woning krijgen en kunnen jullie de boerderij voor een jaar a 2 jaar verhuren zodat iig alle kosten gedekt zijn? Paarden kunnen dan in goed overleg blijven staan.....

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:02

Bah wat een nare situatie ts en ik vind dat je vader wel degelijk schuldig is als hij zijn eigen gezin failliet laat verklaren dan ben je voor mij een waardeloos persoon.
Hij heeft willens en wetens jullie in de penarie geholpen en dan kunnen andere wel zeggen dat hij niet alleen schuldig is maar dat is hij wel, een echte vent die om zijn gezin geeft gaat niet doelbewust de rekeningen plunderen en gaat gewoon netjes zijn allimentatie betalen.
En als de moeder van ts met haar baan plus de allimentatie het huisje kan behouden is daar niets mis mee, haar moeder heeft daar gewoon gewoon recht op en als dat in het beginsel is afgesproken dan moet hij zich daar gewoon aan houden.

Vindt het echt heel naar voor je meis en ik hoop dat jullie geholpen worden :(:)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:03

moeilijk123 schreef:
inge81 schreef:

We zijn bezig beslag te leggen op de zakelijke rekeningen, maar dit lukt gewoon niet in 1 week. Gaat zoveel juridisch geze i k aan vooraf!
Bedankt voor de tip van gemeentebelasting.

Gemeentebelasting kun je een aanvraag indienen om het niet te betalen. Je moet dan een brief naar de gemeente sturen en dan zullen hun om aanvullende informatie vragen.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:04

Joki schreef:
heel veel sterkte ts. Het is lastig dat het recht meestal erg traag loopt, zeker als je niks kan vinden om beslag op te leggen.

De kans dat je geld uit die bedrijven kan trekken is heel klein. TS en haar moeder zijn crediteuren van het privevermogen en een zaak (ja zelfs een zonder rechtspersoonlijkheid) heeft een afgescheiden vermogen. De enige mogelijkheid (als het gaat om een Nederlandse personenvennootschap, bij BV en NV is dit onmogelijk) is deze te laten ontbinden en dan hebben de crediteuren van het bedrijf voorrang dus dan ligt het er nog heel sterk aan hoe florerend het bedrijf is of je iets krijgt.

Klopt, belasting, bank, crediteuren en andere zakelijke schuldeisers hebben voorrang.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:04

Pfffff zeg, heftig!!!

Meis ik wilde dat ik de gouden tip voor je had, maar die heb ik niet. Zover ik kan nalezen, doe je volgens mij alles al wat je kán doen, pa gedraagt zich...hoe zeg ik dat netjes?... *denkt*

Nou, ik kan er dus geen netjes woord voor vinden. Pa verlaat vrouw en kind(eren) dat kan gebeuren. Maar om ze dan op dit soort manier na te trappen.. bah...

Kan je advocaat misschien samenwerken met een Belgische advocaat? Die kent de regeltjes in Belgie toch een stuk beter uiteraard, misschien dat het dan wat sneller geregeld kan worden wat de beslaglegging etc betreft?

Heel veel sterkte meis, dit is echt niet niks...

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:05

ikdoemaarwat schreef:
ikdoemaarwat schreef:
TS sta jij ingeschreven bij een woningbouw?
misschien kan jij via de woningbouw een kleine goedkope woning krijgen en kunnen jullie de boerderij voor een jaar a 2 jaar verhuren zodat iig alle kosten gedekt zijn? Paarden kunnen dan in goed overleg blijven staan.....

Nee, maar ik kan ook nooit een huis betalen. Ik werk part-time 16 uur in de week naast mijn studie.

inge81Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:05

oke goed dat jullie bezig zijn met beslag leggen op de zakelijke rekeningen. Heeft je moeder al wel uit laten zoeken of ze zelf niet hoofdelijke aansprakelijk is voor eventuele schulden uit de bedrijven?

tip van ikdoemaarwat is ook inderdaad iets om in gedachten te houden (weet alleen niet of het wellicht niet al te laat is). En anders mss een vakantiewoning die tijdelijk gehuurd kan worden?

Hebben jullie wel steun in de omgeving / familie oid?

@chocobroodje, die gaan uit van de inkomsten op papier - waarschijnlijk word de alimentatie dan ook gewoon meegerekend.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 19:06

Breghje schreef:
Pfffff zeg, heftig!!!

Meis ik wilde dat ik de gouden tip voor je had, maar die heb ik niet. Zover ik kan nalezen, doe je volgens mij alles al wat je kán doen, pa gedraagt zich...hoe zeg ik dat netjes?... *denkt*

Nou, ik kan er dus geen netjes woord voor vinden. Pa verlaat vrouw en kind(eren) dat kan gebeuren. Maar om ze dan op dit soort manier na te trappen.. bah...

Kan je advocaat misschien samenwerken met een Belgische advocaat? Die kent de regeltjes in Belgie toch een stuk beter uiteraard, misschien dat het dan wat sneller geregeld kan worden wat de beslaglegging etc betreft?

Heel veel sterkte meis, dit is echt niet niks...

Dat is een kei goede tip Breghje, ga ik maandag natrekken.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:06

Ik zit met verbijstering de reacties van verschillende mensen te lezen.
Wat kunnen jullie onbeschofd reageren zeg. Ts wil haar verhaal kwijt en hoopt dat er 'hulp'of oplossingen komen, en wat doen jullie?
Jullie zeggen dat het hun eigen schuld is Misschien niet direct, maar daar komt het wel op neer.
aAls jullie niets zinnigs kunnen melden en alleen maar ts de schuld in de schoenen schuiven, verlaat dan dit topic
en kom hier ook niet meer terug. Hoe onbeschoft en hard kun je zijn zeg!

Ts ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie.
In nederland is het zo dat ook al betaald de vader weinig of geen alimentatie, daar moet je dan een deurwaarder opzetten.
En geloof me, dat duurt ook erg lang voordat je dan je geld hebt.
Ik zit in hetzelfde schuitje wat betreft de alimentatie. Heb zelfs een hoger beroep gehad en alles staat op papier en nog betaald mijn ex wat hij zelf wil betalen. Dus van dat laten oppalkken, dat is toch echt niet zo hier! was het maar waar :+ !!!!

Meid, ik zou je zo graag willen helpen, maar ik zou niet weten hoe. Probeer je paarden in ieder geval ergens te plaatsen
als gezeldschap paardjes ofzo. Waar jij je goed bij voelt natuurlijk. Misschien zijn er wel mensen die ze
willen 'overnemen' van je en dat ze zo nog een aantal fijne jaren kunnen hebben. Dat is voor jou in ieder geval een hele zorg
minder.

Je ziet op tv ook vaak genoeg van de programma's van bv 'een dubbeltje op z'n kant'.
Kun je hun niet bellen of schrijven? Niet geschoten is altijd mis.
Misschien gaan zulke mensen ook wel achter je vader aan en krijgen jullie zo wél het achterstallige geld.

Ik zou het verder ook echt niet weten hoor. Ik vind het nogmaals heel erg voor jou en je moeder en het is
echt schandalig hoe je vader jullie 'behandeld'.

heel veel sterkte

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:07

moeilijk123 schreef:
Nee, maar ik kan ook nooit een huis betalen. Ik werk part-time 16 uur in de week naast mijn studie.

maar indien je via een makelaar je boerderij kan verhuren dan kunnen jij en je moeder eventueel wel een kleiner huurhuis betalen.....
zal iig minder kosten als die dure hypotheek, het is een optie

is het mogelijk je studietijd wat in te korten en iets meer te werken?

is er al een saneringsregeling?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:08

Ga naar het gkb want als jullie in een schulhulpverleningstraject komen mogen ze het niet afnemen, ga naar je gemeente en vraag het meteen aan met spoed ik hoop dat het mogelijk is je hebt ook de sociaal raadslieden
Laatst bijgewerkt door franka75 op 17-04-10 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt