Jeugd van tegenwoordig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Jeugd van tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:16

Het verhaal van Lessien_2810 komt me best bekend voor. Ik erger me vooral aan dat niet normaal nederlands spreken. Overal man achter zetten of kapot er voor zetten. En op zich vind ik dat dan nog niet zo erg maar de meeste gaan op een antiliaanse/turkse/marrokaanse manier er bij praten.

Van de week stap ik uit m'n auto, laat hond er uit. Hey schatje schatje (jochies van jaar of 14) ga je hondje uitlate? ga je hondje uitlate? he schatjeee waarom zeg je niks.

Ik stond op het punt om wat tegen hondje te zeggen zodat die zou gaan aanvallen maar toch maar niet gedaan, je weet maar nooit waar ze een mes vandaan kunnen trekken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:19

hahahahha die met die hond. :')
oja laatst ook een keer, komt er zo'n 40km autotje langs de bushalte rijden met kereltjes van 16 erin: Heu schatjes, willen jullie een lift? _O-
alsof ik bij n stelletje pubers in de auto ga stappen. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 21:20

nog niet toe aan de hemel :') nee dankje :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:27

Herkenbaar :+

Bij ons is het ook niet altijd gezellig in de bus vol met CIOS studenten, en nog 4 andere scholen, die dezelfde bus moeten hebben...

Vibabu, dat zeggen ze bij ons in de bus ook, 'die snotapen' van 14/15 jaar... en de rest wat er ongeveer in de topic gezegd is !

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:43

euj jeanine ik ben geen snot aaaaap! *D
nee ik snap jullie volkomen, maar ach zo ist nou een maal tegenwoordig :=

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:48

Het is echt vreselijk..

Ik fietste gisteren naar huis toe vanaf mijn verzorgpony's.
Wordt bij de stoplichten eerst uitgescholden door een meisje van 13 ofzo, voor lilliputter.
Nou dat ben ik niet, ik ben gewoon klein.
En even later haalde ik 2 meisjes in van diezelfde leeftijd, die vroegen of ik klappen wilde?
Zo grappig, vast onzeker ofzo. Plamuurhoofden bah.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:48

Zo is het eenmaal tegenwoordig? dus je keurt alles goed? dat vind ik nog het ergste.. Ik vind het niet normaal en vind het schandalig dat mensen denken dat het blijkbaar "normaal" is om zo te doen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:09

Vorige week nog, wij met kind en hond naar het park toe. Dochter wilde natuurlijk in de speeltuin spelen dus papa hielp haar mee en mama met hond aan de kant. Komt er een klein jongetje, ik denk een jaar of twee, en die begint allemaal zand en kiezels naar onze hond te gooien. Als het een ouder kind is kan hij aan zijn nekvel mee naar de ouders, maar zo'n ukkie natuurlijk nog niet, eerst gewoon maar zeggen dat dat niet mag. Dus ik keek eerst rond of er ouders op komst waren, maar nee, dus ik zeg dan maar zelf tegen dat jongetje: 'Dat mag je niet doen hoor. Je mag geen dieren plagen!' Jongetje ging gewoon door. Het heeft denk ik tien minuten geduurd dat ik met een hond die alles gelaten over zich heen liet komen zat, en met andermans peuter die maar steentjes bleef gooien. Toen bemoeide een Turkse man zich ermee en bulderde het jongetje eens stevig toe zodat hij weer ergens anders heendribbelde. Ouders? Nergens te bekennen (of die deden alsof ze er niet waren, of moeders zat met andere vrouwen te ouwe****** en had geen flauw idee wat haar kind uitspookte).
Nou kan zo'n kind van twee er bar weinig aan doen, want dat is echt nog wel puur opvoeding thuis, maar waarom letten die ouders niet op hun peuter en roepen ze die niet terug? Wat voor kind is dat dan als hij veertien is?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:32

Urielle schreef:
Vorige week nog, wij met kind en hond naar het park toe. Dochter wilde natuurlijk in de speeltuin spelen dus papa hielp haar mee en mama met hond aan de kant. Komt er een klein jongetje, ik denk een jaar of twee, en die begint allemaal zand en kiezels naar onze hond te gooien. Als het een ouder kind is kan hij aan zijn nekvel mee naar de ouders, maar zo'n ukkie natuurlijk nog niet, eerst gewoon maar zeggen dat dat niet mag. Dus ik keek eerst rond of er ouders op komst waren, maar nee, dus ik zeg dan maar zelf tegen dat jongetje: 'Dat mag je niet doen hoor. Je mag geen dieren plagen!' Jongetje ging gewoon door. Het heeft denk ik tien minuten geduurd dat ik met een hond die alles gelaten over zich heen liet komen zat, en met andermans peuter die maar steentjes bleef gooien. Toen bemoeide een Turkse man zich ermee en bulderde het jongetje eens stevig toe zodat hij weer ergens anders heendribbelde. Ouders? Nergens te bekennen (of die deden alsof ze er niet waren, of moeders zat met andere vrouwen te ouwe****** en had geen flauw idee wat haar kind uitspookte).
Nou kan zo'n kind van twee er bar weinig aan doen, want dat is echt nog wel puur opvoeding thuis, maar waarom letten die ouders niet op hun peuter en roepen ze die niet terug? Wat voor kind is dat dan als hij veertien is?

SCHANDALIG!!! Mijn dochter is bijna 2,5 jaar en die loopt dus onder geen beding alleen rond in een park zonder dat ik haar precies kan volgen. Mocht mijn dochter dit bij jouw hond doen, zou ik haar uitleggen dat ze dat niet mag doen en waarom niet en zou ze sorry moeten zeggen tegen jou en je hond. Klinkt misschien streng, maar ik zou niet willen dat mijn dochter dit doet.
Het is een kwestie van opvoeding. Als ze bijv. bij de bakker iets krijgt zegt ze altijd ''dank je wel''. Het zijn gewoon van die kleine dingen waar ik toch veel waarde aan hecht. Als ze hier een keer zeurt of dramt om iets krijgt ze het ook niet. Ik zeg dan altijd dat ze het gewoon netjes moet vragen. Dan vraagt ze: ''mag ik alsjeblieft ....?''

Over hoe ze straks als puber is kan ik nu nog weinig zeggen. Het heeft natuurlijk ook te maken met de vrienden waar ze straks mee op zal trekken. Niet alles kun je bepalen met je opvoeding, maar ik probeer nu wel een goede basis te leggen.

Ik kan me ook best irriteren aan een deel van de jeugd. Wat ik heel erg vind is dat ze bijv. blikjes, papiertjes van snoepjes, zakken chips e.d. zo op straat gooien. Dit heb ik toch nog nooit gedaan en ik zou het vreselijk vinden mocht mijn kind(eren) dit later wel doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:40

Citaat:
Het verhaal van Lessien_2810 komt me best bekend voor. Ik erger me vooral aan dat niet normaal nederlands spreken. Overal man achter zetten of kapot er voor zetten. En op zich vind ik dat dan nog niet zo erg maar de meeste gaan op een antiliaanse/turkse/marrokaanse manier er bij praten.

Ach, in Brabant is alles KEIgaaf en KEIleuk en toen ik jong was, noemden we alles toch "gers".
Iedere generatie heeft zo zijn eigen woorden, daar kan ik me nou niet zo druk om maken. En dan hoor ik het nog de hele dag door ook aangezien ik met "de jeugd van tegenwoordig" werk ;)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:51

gisteren fietste ik naar mijn paard en er kwam een fammilietje langsgefietst zegt zo'n jongetje "hey, lekker ding"
ik moest er toch wel erg hard om lachen :P
maar inderdaad bij mij op school en in de klas ook allemaal...
en nu is het woordje bij ons op school "autist"
ik vind dat echt niet kunnen, want die mensen kunnen er toch niks aan doen dat ze dat hebben?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:14

Ik heb het ook al 5 keer meegemaakt, dat ik door jongetjes werd uitgescholden. Soms kan ik er om lachen. Ik maak me daar nu niet meer druk om, ik negeer het gewoon. Meestal zijn het alleen jongetjes van een jaar of 14/15. Het is wel stom, nu durf ik niet meer langs een groep jeugd te fietsen enzo. Ik denk dat veel mensen dat wel hebben, de jeugd moet gewoon strenger opgevoed worden vind ik.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:31

ik ben zelf 13 en ik durf zelfs niet langs een groepje jongens wat in het zelfde jaar zit als mij.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:20

Pff, ik ben opgelucht om te horen dat ik niet de enige ben die zich schaamt voor leeftijdsgenootjes..

Vind het gewoon echt heel triest. Dat ze je uitschelden en uitlachen om niks daar kan ik wel mee leven. Dan probeer ik altijd heel hard mijn lach in te houden omdat ik weet dat het nergens op slaat, maar helaas gaat het veel verder als dat. Nog niet zo lang geleden zijn 2 vrienden van mij helemaal in elkaar geslagen om helemaal niks. Ze gingen even een rondje lopen en toen ze na een uur nog niet terug waren werd iedereen wel een beetje ongerust. Een tijdje later zijn ze helemaal onder het bloed teruggekomen.. Ze waren de verkeerde mensen tegengekomen en hadden nog geprobeert weg te komen, maar dat was dus niet gelukt ;(

Ben door dat soort dingen soms bang voor mensen met mijn leeftijd of die zelfs nog iets jonger zijn. Gelukkig zie je meestal van tevoren wel wie de schreeuwlelijkerds zijn en wie echt iets zouden doen.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:38

Horsii_mine
Dat is echt gestoord! Hebben ze aangifte gedaan, en konden ze zien wie de daders waren.
Damn zulke mensen zijn echt het opsluiten waard!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:49

ik erger me ook kapot aan dat soort mensen.
die gillen , herie maken en radio luisteren zonder koptelefoon.

maar erger me ook aan mensen die hun scooter voor je deur een hele tijd laten draaien en dan keihard weg rijden en door de straat heen en weer scheuren

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:11

Rebeccaa schreef:
lifaya schreef:
je neemt geen voorrang, je KRIJGT voorrang is hetgeen dat ik altijd tegen iedereen zeg :+ alleen men vergeet vaak dat fietsers de zwakste schakel zijn in het verkeer :+

Ik neem wel voorrang , ga niet wachten als ik voorrang hoor te krijgen. Ben gekke henkie niet..

En als je word overreden word door en auto/vrachtwagen whatever. Dan ben jij de sjaak, missschien kan je het niet meer eens navertellen. Daarom wacht ik liever 1 min langer en dan heel op mijn bestemming aankom ipv van dat ik door fiets en word aangereden het misschien niet na kan vertellen. ;)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:40

ik ben 15 en ik irriteer me dood aan me leeftijdsgenootjes die achter in de bus zitten:
schelden met ziektes
hard praten
van alles door de bus gooien
muziek luisteren zonder oortjes

nou ik word er helemaal gek van,
ik durf ook niet meer langs zo'n groepje te fietsen van mensen van mijn eigen leeftijd.

Ik vind het niet normaal meer hoor!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:16

Wij in Oegstgeest hebben een winkelcentrum en het is schijnbaar 'stoer' om bij de AH te staan := ja ik snap dat je droog staat, maar als het droog is, dan staan ze er ook. En ik weet echt niet wat ze daar doen, maar noem het maar gerust hangen. Ik heb zelf schijt aan dat soort typjes van 15 jaar, maar ik snap heel goed dat andere mensen, jonge meisjes en oudere dames, er niet langs durven te lopen en zich geintimideert voelen... vind het heel jammer..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:55

Pff...

Ik werk in een zwembad, zelf ben ik bijna 19 jaar, en dan lopen er gewoon jochie's van 13,14, 15 naar je te fluiten en te roepen... terwijl ik gewoon mijn werk aan het doen ben, (toezichthouden) gewoon zoo irritant!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:02

lifaya schreef:
Ik denk dat elke imbeciel wel weet dat een bus ALTIJD hetzelfde traject terug rijd.

Hier rijden de bussen niet hetzelfde traject. Ze rijden rondjes. ;)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:04

Ik snap dat oudere het vervelend vinden als er jongeren zijn die achterin de bus hard muziek op hebben, schreeuwen etc. Maar het is vaak wel erg gezellig := .
Heb ook een periode gehad dat ik niet langs jongens/meisjes van mijn leeftijd en ouder durfde te lopen maar daar ben ik allang overheen.
Maar zo heb ik ook mijn periode gehad dat ik overal rond hing, schold met van alles en nog wat etc..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:07

tante_trien schreef:
lifaya schreef:
Ik denk dat elke imbeciel wel weet dat een bus ALTIJD hetzelfde traject terug rijd.

Hier rijden de bussen niet hetzelfde traject. Ze rijden rondjes. ;)

hier dus wel :P ik woon zelf bij de eindhalte en de bus gaat via de zelfde route terug. 1 van die 2 jongens (tomtom :P )
woonde dus in de buurt, dan behoor je dat gewoon te weten.

Kirstjuhh, het zal best gezellig zijn maar je dient gewoon rekening te houden met je medemens, je kan ook lol hebben op
een normale toon :) en mensen uitschelden met kanker zomaar... nee heb ik nooit in mijn hooft gehaald. Wel eens mijn
fiets verrot gescholden omdat die ketting er wéér af lag, maar dat ding heeft geen gevoelens :')

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:08

Ja naja ik ben inmiddels ook over die periode. Maar ik heb ook dingen gedaan waarvan ik allang spijt heb. En toch mis ik die periode soms..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:11

dat heb ik ook hoor :j maar zelfs in die periode had ik respect voor mijn medemens, hoe vreemd dat ook klinkt :') Ik was zeker niet heilig in die tijd hoor, maar nog steeds altijd beleeft. Ik had ingevlochten haar met kraaltjes, een rastading en droeg urban kleren :=