Ik heb het vooral bij belangrijke toetsen. Cito MOEST een 560 worden. Ik kwam eruit met een 559... 1 foutje teveel gemaakt. ik was 3 weken lang boos op mezelf terwijl anderen in mijn klas blij waren dat ze een 540 gehaald hadden... Ik weet dat ik makkelijk leer en heb dat altijd als een excuus gezien om hoge punten te MOETEN halen op tests als deze. Nu moet ik voor mijn ACT gaan (dat is een soort amerikaanse CITO om 'college' in te gaan.) Die test wordt gemaakt zodat zo min mogelijk mensen de perfecte score van 36 halen. Omdat een 36 betekent dat je geen enkele fout mag maken heb ik mezelf vastgebeten op het 99ste percentiel van 32 punten waarin je in elk onderdeel van de test 4 fouten mag maken (engels wiskunde en science) terwijl wiskunde een gigantisch struikelblok voor me is. Maar toch MOET EN ZAL ik in het 99ste percentiel terecht komen. Dat wordt lachen straks als ik hem moet gaan maken.
Ik ben voor een werkstuk onderzoek aan het doen geweest op het internet naar OCD (obsessive-compulsive disorder). Deze afwijking houdt in dat je dingen moet tellen en dat sommige dingen 'ongeluk brengen' mensen die deze afwijking hebben hebben vaak smetvrees en hebben tegelijkertijd moeite om dingen weg te gooien. Ik kwam erachter dat OCD een neefje heeft, namelijk OCPD (obsessive-compulsive personality disorder). Deze variant lijkt verdacht veel op wat ik heb. Alles MOET perfect, zo niet, dan word je gigantich geirriteerd met jezelf...