zon plastic ding achter je boodschappen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:26

iloveyah87 schreef:
Ik erger mij er ook aan als iemand het niet doet... Ik laat dan een stukje ertussen en wanneer ze bij mijn boodschappen zijn zeg ik: Deze boodschappen zijn van mij, maar ik dacht dat mijn voorganger ervoor wilde betalen. :D

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje kinderachtig :').

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:13

JackenJill schreef:
Wat ik wél ontzettend irritant vind, is wat me laatst overkwam: ik was rustig mijn wagen aan het uitladen op die band, iemand achter me begint tegelijkertijd zijn hele lading op de band te leggen! Ik was nog niet eens halverwege en had nog een heleboel te gaan! Dat vond ik pas asociaal, en daar kan ik me veel drukker over maken. Ik heb rustig gezegd dat ik nog wel wat meer ruimte nodig had en bij gebrek aan ruimte heb ik zijn boodschappen naar achteren geschoven. Kom nou!

Oh god ja! Dat is inderdaad ontzettend vervelend. Ik zit zelf achter de kassa en mensen zien dat de kar voor hun nog helemaal vol zit en beginnen rustig uit te laden. Ligt eraan hoeveel boodschappen diegene nog heeft maar als het er veel zijn dan vraag ik of meneer/mevrouw erachter zijn/haar spullen nog even bij wil houden omdat de ander nog niet klaar is met uitladen.

Met de 'stokjes' is het af en toe heel vervelend als er niks tussen ligt. Ik kan niet ruiken wat van wie is hoor, daar zijn die dingen voor bedacht... En als je dan per ongeluk een artikel van de volgende klant scant worden ze helemaal boos enzo. Nou, als hun of hún voorganger dat even had gedaan was er verder ook niks aan de hand geweest.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:22

iloveyah87 schreef:
Ik erger mij er ook aan als iemand het niet doet... Ik laat dan een stukje ertussen en wanneer ze bij mijn boodschappen zijn zeg ik: Deze boodschappen zijn van mij, maar ik dacht dat mijn voorganger ervoor wilde betalen. :D

Ben je de 12 al voorbij ? :(:)

Jeetje wat kunnen mensen zich al druk maken om compleet niks :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:58

Rebeccaa schreef:
iloveyah87 schreef:

Ik vind het eigenlijk best een goeie :').. Grapje moet kunnen toch, op z'n tijd.

Ik heb trouwens ook vaak dat als ik een balkje neerleg achter m'n boodschappen, of achter de boodschappen van m'n voorganger, dat mensen met dan gaan bedanken.. Voor mij is het eigenlijk vanzelfsprekend, ik denk er nieteens over na.

Fleur_Laura

Re: zon plastic ding achter je boodschappen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:02

Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand níet zijn of haar balkje neerlegde (achter zijn/haar spullen) :=

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:15

Beleefdheid? Goed fatsoen? Jeeetje zeg, ik heb nog nóóit op die manier over dat beurtbalkje nagedacht. :=

Ik leg hem bijna altijd vóór mijn boodschappen neer. :+ Maar ik heb nog nooit mijn voorganger daardoor beticht van gebrek aan beleefdheid of goed fatsoen. Soms leg ik hem ook wel achter mijn boodschappen, soms denk ik daar niet aan...tja.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:19

Babsiej schreef:
iloveyah87 schreef:

Ben je de 12 al voorbij ? :(:)

Jeetje wat kunnen mensen zich al druk maken om compleet niks :+

Tjah ik ben nog al een sarcast :D
Zo ben ik vriendelijk, maar komt de boodschap (hoe toepasselijk) toch over....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:56

ik woon in Groningen, en ja ik doe het!:P ( balkje achter me boodschappen zetten, soms ervoor als iemand vergeet, en zelf voor diegene achter me. achter zijn-haar booschappen als die het vergeet en bijv maar 2 dingen heeft zodat ik er makkelijk bij kan..)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:01

Rebeccaa schreef:
iloveyah87 schreef:

Ik ben zelf heel erg sarcastisch, maar dit vind ik zelfs niet leuk :')
Het is immers geen verplichting voor je voorganger om dat beurtbalkje neer te leggen. Dus ik vind het een beetje een misplaatst indirect verwijt.
Ik leg er zelf eigenlijk altijd eentje neer, behalve als het heel erg rustig is en er niemand achter mij staat. Veel mensen doen het hier wel. En als ze het niet doen, maakt het mij ook niet zoveel uit, als de cassiere dat ding maar hard naar achter mept zodat ik er goed bij kan. :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:16

Dat kan, Ik heb in ieder geval nooit negatieve racties gehad!
Geen verplichting, maar wel zo netjes en makkelijk!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:18

:= Nog nooit opgelet, en ook nog nooit hier gezien dat er geen bordjes tussen boodschappen lagen bij onze supermarkt. Wel leg ik me spulleln alvast neer als ik (of de persoon voor me) nog niet bij bordje kan, dan leg ik hem neer zo gauw t kan. := Automatisme?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:20

ik denk er ook nooit aan eig.. ik erger me er ook nooit aan. Misschien omdat ik gewoon er altijd 1 neerleg als er 1 mist.. Vaak houdt ik ook wel ruimte tussen boodschappen.. gaat eig nooit mis:P (gelukkig maar, stel je voor )

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:26

pinuts schreef:
ik denk er ook nooit aan eig.. ik erger me er ook nooit aan. Misschien omdat ik gewoon er altijd 1 neerleg als er 1 mist.. Vaak houdt ik ook wel ruimte tussen boodschappen.. gaat eig nooit mis:P (gelukkig maar, stel je voor )

Ik heb laatst wel de boodschappen van iemand anders afgerekend. 8)7 Was de boodschappen aan het inpakken en degene van wie de boodschappen waren, zat ook niet op te letten. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:25

hahaha, te grappig. Ik woon nu ook 1,5 jaar hier en het was me niet eens opgevallen. Ik doe boodschappen in Musselkanaal, Stadskanaal en Emmen bij verschillende winkels.

Ik merk wel veel verschillen per plaats en per winkel.

Wat mij juist erg opviel hier is dat ze wachten tot je alles op de band hebt staan, omdat je karretje achter de kassa moet en dan gaan beginnen. Niemand lijkt ook haast te hebben. Eerst werd ik er een beetje nerveus van, want ik was dat getreuzel echt niet gewend. Nu doe ik het ook gewoon zo.

Wel merk je ook daarin verschil per plaats en winkel hoor.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:32

Ik woon nabij Amsterdam, en kan me ook VRESELIJK ergeren aan mensen die niet even zo een balkje neer kunnen leggen ik doe het zelf ALTIJD, ook al heb ik eigenlijk mijn handen vol of wat dan ook.

Bij mij is het er vanuit huis met de paplepel in gegoten...
Ik vindt het bijna net zo erg als je je het niet doet, als dat je ongevraagd JE tegen een ouder iemand zegt :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 01:44

Ik verbaas me dat er werkelijk een topic is over zo een onbenullig onderwerp.
Ergernis over het beurtbalkje, jeetje....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 02:04

niks is verplicht echter hier leg ik ook altijd netjes eentje achter de boodschappen :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 06:48

Ach, meestal erger ik me er ook niet aan. Maar gisteren bij de action irriteerde ik me toch behoorlijk. Terwijl zij haar boodschappen op de band legt doe ik alvast het handvaatje van de stapel mandjes goed zodat zij hem er daarna goed in kan zetten. Ik had toch niks te doen. Nadat zij klaar is daarmee kiepert ze het mandje er schuin in, met handvat verkeerd en geen balkje om dan te moeten wachten totdat de cassiere klaar is. Kom op zeg, is het zoveel moeite.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:26

Ik leg standaart een balkje achter de boodschappen, irriteer me er ook aan als mensen voor me dat niet doen.. :Y) Zelfs vriendlief heb ik nu zover dat ie meteen naar de balkjes grijpt om me voor te zijn. :))

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:30

Iris82 schreef:
Ik doe het wel altijd want ik vind dat gewoon een kwestie van goed fatsoen. :j

ik ook :j
ik irriteer me ook aan mensen die dat niet doen, zoveel moeite is dat toch niet? En vind het wel zo netjes.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:36

Ik doe het altijd wel, vind het wel net zo netjes. Soms kunnen mensen die achter je staan niet bij het balkje, waardoor ze de boodschappen er gewoon achter leggen.
Zit zelf ook achter de kassa en heb meerder malen meegemaakt dat ik verder ging met scannen en ineens hoorde: "oh maar dat is niet van mij hoor..". Ligt er weer eens geen balkje tussen. De band stopt pas met draaien als er iets voor het zendertje ligt. In principe vind ik het niet zo erg om er dan zelf even zo'n balkje neer te leggen, als het de laatste mensen waren, maar sommige mensen drukken meteen het geld in je handen voordat je ook maar iets hebt kunnen doen of zeggen en dan blijft die band de hele tijd draaien en als je de laatste bent.. Dan ga ik me helemaal aan die band ergeren :Y).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:33

beurtbalkje :').. Hier heet het een kassaband divider...

Maar geen stomme vraag hoor, hier in de super gaat het daarom vaak fout. Tot flinke ruzie toe,. en boodschappen van de volgende klant bij je eigen boodschappen. Omdat mensen hier vinden dat men zijn eigen divider neer moet leggen *zucht*.

Ik leg er altijd twee neer, eentje voor en eentje achter de boodschappen..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:34

Ik woon in Beilen
Maar hier doen ze het wel gewoon :)
Assen ook wel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:10

toevallig heb ik net boodschappen gedaan, en bij geen een kassa (4 in gebruik) legde iemand een balkje neer. Hier niet zo gebruikelijk dus :) En het scheelt me niks :Y)

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:45

Iris82 schreef:
Ik doe het wel altijd want ik vind dat gewoon een kwestie van goed fatsoen. :j

Idd, niet meer en niet minder