Ik ben zelf jarenlang in mijn eentje naar de bioscoop geweest. Of ja, naar het filmhuis dan. Dat was heel dichtbij en zo ongeveer de helft van de films die draaiden, wilde ik wel zien. Ook ging ik vaak twee keer naar dezelfde film als ik hem goed vond.

Maar dat ik daar zo vaak was, kwam ook wel door het sfeertje. Heerlijk om daar op zondagmiddag in het zonnetje in het cafe een kopje thee te zitten drinken voor of na de film, filmblaadjes lezen. Omringd door mensen die hetzelfde deden, in plaats van het gemiddelde luidruchtige Pathe-volk (waar ik dan dus om die reden weer niet zo gauw in mijn uppie heen zou gaan)

Ik kende trouwens ook wel aardig wat mensen die er werkten, dus ik had vaak wel iets van aanspraak.
Wat ik trouwens wel een keer heb gehad is dat ik naast een jongen kwam te zitten die ook alleen was en de hele avond, tijdens en na de film, een halfgare versierpoging probeerde te doen. Dat was dan weer minder, als je in je eentje bent is het wat lastiger om dat soort types af te schudden dan wanneer je met een groepje bent.