Had jij op zo'n moment 112 durven bellen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:56

ik geloof dat ik iets moet herstellen, want ik geloof dat ik vanochtend de openingspost te snel gelezen heb en daardoor over dingen heen gelezen. Voor zover ik het vanmiddag begreep was het 'een gebroken arm'. Ik zie nu dat die arm in een hoek van 90 graden lag en dat het paard over haar heen gedendert was. Mijn excuses, want ik heb er gewoon overheen gelezen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat als het enkel om 'een gebroken arm' gaat je niet 112 moet bellen. Maar in dit geval had ik minder fel moeten zijn en beter moeten lezen. :o

Nogmaals mijn excuses, ik heb echt niet goed gelezen. Maar, zoals ik ook al gezegdhad, ik vind dat TS het super opgelost heeft!

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:06

Lalidan schreef:
ik geloof dat ik iets moet herstellen, want ik geloof dat ik vanochtend de openingspost te snel gelezen heb en daardoor over dingen heen gelezen. Voor zover ik het vanmiddag begreep was het 'een gebroken arm'. Ik zie nu dat die arm in een hoek van 90 graden lag en dat het paard over haar heen gedendert was. Mijn excuses, want ik heb er gewoon overheen gelezen.
Ik blijf bij mijn standpunt dat als het enkel om 'een gebroken arm' gaat je niet 112 moet bellen. Maar in dit geval had ik minder fel moeten zijn en beter moeten lezen. :o

Nogmaals mijn excuses, ik heb echt niet goed gelezen. Maar, zoals ik ook al gezegdhad, ik vind dat TS het super opgelost heeft!

Ach, kan gebeuren toch? :(:)

power1997

Re: Had jij op zo'n moment 112 durven bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 22:24

Ik hoor net van dat meisje(haar moeder is arts)
Dat je op zo'n moment 112 moet beellen omdat miss het bot zo door de huid kan steken :?
Lekker gezicht zeg :P

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:33

Hee!

Ik kom er ook bij :P.
Ik ben dus die Floor waarover dit hele topic gaat, haha voel me vereerd.

Mijn ma is dus weekend/avond hoofd in een ziekenhuis en zij moet zorgen dat alles onder controle is daarzo.
En ze had dus laatst een cursus waarneer je 112 moet bellen en waarneer niet.

Bij een normale botbreuk, dus dat je arm of been nog redelijk recht staat is het niet nodig.
Maar ik mijn geval stond me arm gewoon zo: L zegmaar in zo'n hoek.
De kans is dan erg groot dat het bot door de huit heen scheurt.
En dat het dan veel slimmer is om het profesioneel af te handelen, dus 112 bellen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:35

ik heb 1x in mijn leven geen 112 gebeld na een verkeersongeval.
Meneer had, behalve wat duizeligheid, geen klachten en was met de motor onderuit gegaan.
Stonden ook mensen naast die 112 overbodig vonden. Heb me laten overhalen en niet gebeld. De volgende dag belde hij me dat hij 's avonds toch naar de dokter was gegaan en een breuk in zijn schedel bleek te hebben.
Daar ben ik zo van geschrokken dat ik geen enkel risico neem, als ik het niet vertrouw bel ik 112

@FreedomLove beterschap!!

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:39

Polly schreef:
ik heb 1x in mijn leven geen 112 gebeld na een verkeersongeval.
Meneer had, behalve wat duizeligheid, geen klachten en was met de motor onderuit gegaan.
Stonden ook mensen naast die 112 overbodig vonden. Heb me laten overhalen en niet gebeld. De volgende dag belde hij me dat hij 's avonds toch naar de dokter was gegaan en een breuk in zijn schedel bleek te hebben.
Daar ben ik zo van geschrokken dat ik geen enkel risico neem, als ik het niet vertrouw bel ik 112

@FreedomLove beterschap!!

Bedankt :).
Maar het is alweer helemaal over...
Ben alleen nog niet bang geworden voor de paardjes..
Zo is mijn pony laatst nog in rengalop terug naar stal gerent met een buitenrit, was zeker een kilometer.
Ik zat zonder zadel, bitloos en ik had net gewisselt met mijn vriendin en mij cap was gevallen want die moest ik nog vastklikken.

Maar het gaat nu weer super, zowel met mijn trauma als die van mijn pony. <3

Alleen jammer van de 2 tandafdrukken in mijn zadel :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:45

Ik zou zeker ook gewoon 112 gebeld hebben, die kunnen dit soort breuken veel beter stabiliseren voor het vervoer. En mocht er verder nog iets mis zijn hebben ze in ieder geval apparatuur waarmee ze snel kunnen handelen.

Toen ik getrapt was door mijn paard op beide bovenbenen, vlak boven mijn knieën, wilden mijn ouders me eerst ook gewoon zelf in de auto zetten en dan naar huis. Maar ik kon de stoel niet meer uit waar ze me in hadden gezet, (was midden in de winter, ik was in een plas terecht gekomen) mijn spieren waren volledig verkrampt en ik gilde het echt uit van de pijn.
We wisten niet of mijn knieen kapot waren, dus toen hebben mijn ouders ook maar 112 gebeld, ik kon echt niet overeind. Die gasten hebben me ook uit die stoel getild (arme jongens, ben niet echt een lichtgewichtje) en ze wilden in de ambu nog infuus aanleggen voor pijnmedicatie, maar ik was in een soort shock en ijskoud, dus mijn aders hadden zich ietwat terug getrokken. Toen maar aan het lachgas (erg leuk) tegen de pijn.

Dit was ook geen levensbedreigende situatie, maar ik ben blij dat ik met de ambu opgehaald ben, ik kon echt niks meer. Gelukkig waren mijn knieën niet geraakt, maar mijn spieren waren wel echt kapot.

Maarre voor een gebroken arm in zo'n enge hoek had ik ook zeker weten gebeld.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 10:15

xFreedomLove schreef:
Zo is mijn pony laatst nog in rengalop terug naar stal gerent met een buitenrit, was zeker een kilometer.
Ik zat zonder zadel, bitloos en ik had net gewisselt met mijn vriendin en mij cap was gevallen want die moest ik nog vastklikken.

Id jammer van die tandafdrukken van Jappie, zou aar nog iets aan te doen zij n?

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:25

power1997 schreef:
xFreedomLove schreef:

Id jammer van die tandafdrukken van Jappie, zou aar nog iets aan te doen zij n?

nee is niks aan te doen hellaas..
En om nou bij de verzekering bezig te gaan voor dat zadel is ook weer zo'n gedoe.

Nu heb ik teminste een persoonlijk zadel, haha :')

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:50

Je kunt ook 112 bellen en dan de zaak uitleggen en vragen of een ambu nodig is.
Hoe is het nu afgelopen dan?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:55

Ik zou zeker bellen gewoon voor zekerheid want je weet het nooit.