hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:06

Ik heb eigenlijk nooit een tijd meegekregen van m'n ouders..
Mijn ouders vonden het eigen verantwoordelijkheid en ze wisten wel dat ik zelf zo verstandig was om niet alleen terug te fietsen etc.

Maargoed, het hangt er een beetje vanaf waar ze heen gaat? Als ze alleen naar een kroegje o.i.d gaat is 1/2u een mooie tijd, maar als ze echt uitgaat.. Om 1 uur begint het hier pas :oo

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:09

Ik was de oudste dus misschien scheelt dat, maar ik had nooit echt een tijd dat ik thuis moest zijn. Nu ben ik iets verantwoordelijker dan mijn zusje maar die moet meestal rond 3 uur thuis zijn.. Ik kom meestal rond half 6 thuis :+ Maar werk dan ook in een kroeg dus ga latijd afterparty-en met mn zaterdagnacht collega's (ik werk daar gewoon op een dinsdagmiddag :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:13

Ik moest geloof ik 1u / half 2 thuiszijn, maar ik had geen echte restricties van wat ik me herinner. Mocht al gauw het zelf weten, want op mijn 16e kreeg ik een vriend die verder weg woonde en ouder was, en als ik daarheen ging dan ging ik ook laat uit natuurlijk.

Tegenwoordig wordt het pas rond 1u echt druk, dus dat is een beetje het 'probleem' zegmaar, als je dan om half 2 binnen moet zijn is de lol er niet echt aan.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:15

Vanaf mijn 15e ging ik heel af en toe eens uit, toen mocht ik tot half 1 (net als op schoolfeesten), dan werd ik opgehaald, tenzij ik met meer dan twee jongens mee met de fiets kon rijden.
Op mijn 16e werd dat half 2, en tegen mijn 17e kreeg ik een vriendje waar ik altijd mee uit ging, dus had ik geen tijd meer. Toen het uit ging, heeft mijn moeder me ook nooit meer een tijd op gelegd.
Ben nu bijna 19, maar heb het stappen onderhand wel weer gezien (misschien juist omdat ik er zo los in gelaten ben en lange tijd elk weekend 2x tot half 4 weg bleef). Zou wel gaan steigeren als mijn moeder nu ineens zou komen met: "Je mag best stappen, maar maar tot 2 uur, want morgen moet je weer trainen!"

Dat je niet wil dat je 19-jarige dochter te laat thuiskomt vanwege veiligheid oid, snap ik het. Maar omdat ze serieus moet paardrijden, jeetje, dat is toch haar eigen verantwoordelijkheid? Als zíj die wedstrijden wil rijden, zal zíj moeten trainen. Of ze dat fris en fruitig, met een kater of niet doet, is dan toch haar eigen verantwoordelijkheid? Zéker als ze volwassen is. Is ze te vaak in haar bed blijven liggen, omdat ze er te laat in ging, komt ze er vanzelf achter dat ze niet genoeg heeft getraind om een wedstrijd te rijden.. ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:24

Ik moet nu meestal rond 2 uur thuis zijn. (15)
Maar ik zorg eigelijk altijd dat ik bij iemand anders slaap, mede omdat ik anders alleen naar huis zou moeten fietsen.
Uiteraard willen m'n vrienden best met me naar huis fietsen, maar ik voel me zelf een beetje bezwaard omdat om 2 uur de deuren dichtgaan, dus ze ook niet meer terug zouden kunnen.
Dus ik ben meestal tegen een uurtje of 5 thuis.

Met oud & nieuw mocht ik wel laat thuis zijn, half 5 volgens mij.
Mijn moeder is dus best makkelijk daarin.

Verder een tip voor de TS; ik zou voor die 16jarige gewoon een regel instellen dat ze bijvoorbeel 1 x in de maand uit mag, en dan zonder tijd, zolang ze maar niet alleen fietst. Als ze de volgende dag brak op haar paard zit, weet ze zelf ook wel dat ze volgende keer ietsje eerder thuis moet zijn. Ik zou ze een beetje eigen verantwoordelijkheid geven.

Die 19jarige zou ik gewoon laten gaan, ze is volwassen, weet wat ze doet. 2 uur is geen 'menselijke' tijd op die leeftijd. Zelfde verhaal dus, als zij graag om half 6 d'r bed in kruipt moet ze dat vooral doen. Zij is degene die de volgende dag met een gigakegel op d'r paard zit, en het is haar endurance cariërre. Daar leren ze van! Succes!

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:26

Toen ik 15 was (en je nog zonder id een café binnenkwam :P) mocht ik tot 1 uur uit. Met mijn 16e tot half 2. En met mijn 18e/17e mocht ik het zelf bepalen. Nu ben ik 21 en zit op kamers, dus let er niemand meer op me. Ik vind het fijn dat mijn ouders me zo vrij gelaten hebben want mede daardoor heb ik een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Het scheelt denk ik wel dat ik altijd hele betrouwbare vriendinnen heb gehad die een jaartje jonger zijn, dus zij moesten vaak eerder thuis zijn waardoor ik vanzelf ook op tijd was. De limiet voor je 16 jarige dochter vind ik goed, maar je 19 jarige dochter kun je beter vrij laten. Als het een keer mis gaat, daar leren ze het meeste van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:27

Toen ik 16 was had ik allang geen tijd meer om thuis te komen. Ik had de afspraak met mijn moeder dat als ik na 2 uur thuis zou komen ik even zou smsen waar en met wie ik allemaal was. Aangezien ik bijna altijd wel 1 van mijn broers bij mij had.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:31

overigens vind ik het een beetje van de zotten dat je het leven van je 19 jarige dochter zo wil 'controleren'..
als zij wil paardrijden en wedstrijden wil rijden zoekt ze zelf maar uit hoe.
Als ze de avond er voor laat is thuis gekomen, kort slaapt (of helemaal niet slaapt) en daardoor slecht presteert op wedstrijden/trainingen is dat toch haar eigen keuze en eigen pakkie an.

Mijn broertje heeft smorgens nogal problemen met opstaan.
tijdens stage kwam ie ook constant te laat. mijn moeder is dan ook nog zo gek om hem wakker te maken als ie niet op tijd op staat.
echt, laat het hem lekker zelf uitzoeken. zo leert hij het nooit!
je moet zelf leren de consequenties te dragen van je eigen daden/acties.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:34

Zwitsal schreef:
overigens vind ik het een beetje van de zotten dat je het leven van je 19 jarige dochter zo wil 'controleren'..
Als ze de avond er voor laat is thuis gekomen, kort slaapt (of helemaal niet slaapt) en daardoor slecht presteert op wedstrijden/trainingen is dat toch haar eigen keuze en eigen pakkie an.

Nou, dit vind ik ook wel erg kort door de bocht. Ze is 19 hoor. Het is niet dat ze 30 is ofzo. En ze woont nog thuis. En zolang je nog thuis woont, heb ik altijd geleerd, heb je het te doen met de regels die daar gelden.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:34

Mijn ouders vonden het niet erg hoelaat ik thuis zal komen, zolang ik maar niet alleen naar huis hoefde te fietsen.

Ik ging ook vaak genoeg met de auto, dan werd ik gewoon gebracht en gehaald samen met een vriendin.
Sprak een tijd af met mijn ouders of met de ouders van een vriendin, en waren er dan rond die tijd.

Ik zal je dochter gewoon voorstellen dat ze het zelf mag bepalen, zolang ze maar niet alleen naar huis hoeft te fietsen.
Wel zo fijn om te weten dat je dochter niet alleen naar huis hoeft te fietsen omdat ze niet echt 1 bepaalde tijd heeft dat ze thuis moet zijn.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:37

Ik lees echt met verbazing sommige reacties hier. Sowieso, als 15/16-jarige een ouder adviseren wat te doen is natuurlijk een beetje krom, al vraagt de TS er zelf om, kan ik het niet echt serieus nemen.
Ben ik nou zo'n oude muts van bijna 24 die het niet gek vindt dat meiden van 16 jaar (en ouder) een tijd hebben dat ze thuis moeten zijn? Voel me een beetje abnormaal hier.

Ik heb het ook altijd gehad en het is echt goed met me afgelopen hoor. Ook die verantwoordelijkheid heb ik geleerd om te dragen. Vind het juist ook een verantwoordelijkheid om je te houden aan de afspraken die je met je ouder(s) maakt en dat je dus op tijd thuis bent etc.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:39

Ik vind half 1 wel heel erg vroeg. Ik heb nooit een tijd gehad, zolang ik maar niet alleen op de fiets naar huis hoefde. Wij gaan ook altijd pas rond 2 uur van huis weg. :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:42

Polivy schreef:
Zwitsal schreef:

Nou, dit vind ik ook wel erg kort door de bocht. Ze is 19 hoor. Het is niet dat ze 30 is ofzo. En ze woont nog thuis. En zolang je nog thuis woont, heb ik altijd geleerd, heb je het te doen met de regels die daar gelden.

dat is natuurlijk waar,
maar met 19 jaar vind ik het overigens wel eens tijd worden om zelf dit soort zaakjes op te knappen.

uiteraard een beetje kort door de bocht opgeschreven, anders wordt het helemaal zo'n lang verhaal maar de esentie begrijpen jullie.

mijn broertjes hebben overigens een stuk strengere regels mee gekregen omdat die 'minder verantwoordelijksheids gevoel' hadden. maarja van de andere kant, hoe krijgen ze dat verantwoordelijkheids gevoel dan als iemand anders zulk soort keuzes bepaald.
(maar dat is uiteraard mijn mening!)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:43

op mijn 16 mocht ik blijven tot 1u denk ik :)
(bij speciale gelegenheden kon dit wel eens 1u30-2u worden)
nu ben ik 21 en kom ik thuis wnr ik dat wil

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:46

Ik vind eigenlijk dat je een 19jarige geen uur meer moet geven in het weekend...
Als 16 jarige mocht ik tot 1 uur uit. Niet op tijd thuis was de eerste weken niet meer uit. :)
Als mijn broer mee ging mocht ik wel eens tot half twee/twee uur maar dat waren uitzonderingen en echt enkel als mijn broer mee ging. Mijn broer heeft me ook vaak gewoon thuis gebracht en zelf weer terug gegaan.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:50

ik mocht met mn 16e Niet uit.
nu ben ik 19 en kom ik meestal om half 7 thuis (als ik de eerste bus smorgens haal)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 01:52

Ik heb nooit n thuis kom tijd gekregen!
Enige regel was dat ik niet alleen van Apeldoorn naar huis fietste in t donker.
Meestal sliep ik dan bij n vriendin in Beekbergen.
Nu ik op mezelf woon kunnen ze me t niet meer verbieden maar ze hebben liever dat k ergens blijf slapen dan dat ik de nacht trein terug neem vanuit Maastricht ofzo...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 02:24

Ik heb nooit echt een tijd meegehad van mijn ouders, ze zeggen altijd als je maar niet dronken thuis komt! (had al me rijbewijs op mijn 18e met me eigen jeepie)

Ik heb het ook wel eens geflikt om om 7 uur sochtends thuis te komen, maar dan stuur ik wel even een smsje om 5 uur, ik heb een afterparty ik zit daar en daar.

Maar dan zit me stiefvader op de bank (gaat dan naar ze werk :+ )
En dan vraagt tie: Zoo meissie? Leuk gehad? :)

Nu moet ik wel zeggen, we wonen op een eiland, met 2 a drie kroegen, dus als ik een keer een borrel te veel op heb, dan wordt ik wel naar huis gebracht, en bij mijn ouders ligt ook altijd het mobieltje op het nachtkastje (Autootje heeft af en toe kuurtjes :D )

Ik ben nu trouwens 19

Edit: Tekst bijgevoegd.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 02:31

sheela schreef:
DinoBanani: jahoor kan best, kom er maar bij. Kom je lekker in de weekenden hier wonen. mag je lekker stappen. Hier gaan ze pas om 11 uur naar de stad.

Zap; ze is aan het trainen voor endurancewedstrijden, en zij rijdt voornamelijk in het weekend (ikke door de week) en op zondag is het wel de bedoeling dat ze een stevige buitenrit maakt van minimaal 2uur. Dus zo serieus.

Niks zo lekker als met een kater een buitenrit maken met de wind door je haren... :D
(Tenmiste, dat vind ik dan :) )

Een keer goed los gaan, doe je 1x dan kots je zo de longen uit je lijf, dat je het de tweede keer wel bedenkt.
Zo ging het dan bij mij :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 06:45

Polivy schreef:
Ik lees echt met verbazing sommige reacties hier. Sowieso, als 15/16-jarige een ouder adviseren wat te doen is natuurlijk een beetje krom, al vraagt de TS er zelf om, kan ik het niet echt serieus nemen.
Ben ik nou zo'n oude muts van bijna 24 die het niet gek vindt dat meiden van 16 jaar (en ouder) een tijd hebben dat ze thuis moeten zijn? Voel me een beetje abnormaal hier.

Ik heb het ook altijd gehad en het is echt goed met me afgelopen hoor. Ook die verantwoordelijkheid heb ik geleerd om te dragen. Vind het juist ook een verantwoordelijkheid om je te houden aan de afspraken die je met je ouder(s) maakt en dat je dus op tijd thuis bent etc.

Uuuhm volgens mij is bijna niemand hier 15/16 hoor.. Iedereen zegt hier 'toen ik 16 was..' in de VERLEDEN tijd dus ;).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 06:53

Ik weet eigenlijk niet zo goed of ik een tijd meekreeg. Volgens mij niet echt, maar het was wel zo dat als pap ons zou ophalen we uiterlijk 2 uur buiten moesten staan. Maar vaak reed ik met vrienden mee en dan moest ik me aanpassen aan hun tijd. Dat hadden ze hier thuis liever dat ik langer bleef maar met een groep naar huis kwam, dan alleen of met nog een vriendin alleen naar huis zou fietsen. Het was meer mijn eigen verantwoording, zeker als ik de volgende dag wilde rijden/wedstrijd had.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 06:59

Ik ben nu 18 en mag het zo laat maken als ik wil. Toen ik 16 was mocht ik ongeveer 3u binnenzijn.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:11

Toen ik 15 was begon ik met uitgaan. Eerste keren haalde mijn vader mij op om 1 uur. Was alleen altijd worstelen om bij de deur te komen omdat iedereen nog naar binnen aan het gaan was :P. Vervolgens heel boos geworden op mijn ouders en toen werd het op een gegeven moment 3 uur maar dan moest ik meefietsen met de rest naar huis. Mijn beste vriend toen moest dus altijd eerder naar huis omdat ik op tijd thuis moest zijn. Discotheek sloot 4 uur en hun wilden meestal bijna tot sluitingstijd blijven. Toen na een paar weken hadden ze zoiets van het zal wel, zolang je maar met iemand meefietst. Vervolgens lag ik wel op zondags soms tot 3 of 4 uur op bed....

Ben nu 22 maar als ik nu uitga ben ik om 12 uur half 1 al klaar en wil naar huis :P

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:37

Toen ik 16 was mocht ik 1 x in de maand uit en om half 3 thuis zijn ;)
Natuurlijk zorgde ik altijd dat ik in andere weekenden bij vriendinnen sliep en dan ging ik elke week uit :')

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:39

Ik ben 16. Mag uit wanneer ik wil en mag thuis komen wanneer ik wil. Enige voorwaarde is dat ik zorg dat er een jongen met me meefietst naar huis ;)