In mijn schoonfamilie zitten ook zulke ´probleem gevallen´.
Krijgen ze 25.000 euro in het handje van familie, dan loopt zij met een nieuwe gaderobe rond, een nieuw interieur, maar ondertussen wordt de telefoon afgesloten en scheid de oude auto ermee uit
Ik geloof dat ze elke maand wel een paar laarzen koopt en zeker elke week naar de markt gaat voor kleren! Sorry, maar ik ben toch net iets slimmer dat ik liever wat spaar dan in alweer een nieuw paar laarzen loop a 100 euries!!!
Ze hebben in het verleden ook al vaak zat zonder gas en licht gezeten.
Wat ik dan ook niet begrijp is dat de man niet eens de vrouw een schop onder dr kont geeft! Moest ik eens flikken! Ik denk dat mn man me een nachtje buiten laat afkoelen
Dus misschien klopt het wel, soort zoekt soort
Ik heb door een relatie met een jongeman ooit eens op straat gezet door mn ouders. Ze moesten hem niet.
Ik ben naar het Leger des Heils gegaan. Ik had wel een karig inkomen van 800 gulden. Ik kreeg daar een tijdelijk kamer en kwam in het proces van jong volwassenen. Mijn salaris zou ingevorderd worden. Voor boodschappen kreeg je dan ´zakgeld´. Ik ben toen ook naar een huurwoning gaan kijken. Er is echt wel een goed traject als je maar wilt! Ook met weinig kan je ver komen!!
Ik ken zat gescheiden alleenstaande mama´s die het prima doen en geen chips aan de kinderen geven om de honger te stillen.
En ook structuur brengen de mama´s in. Gaan ze mee naar de binnenspeeltuin, moeders gaat echt op tijd naar de school van haar gehandicapt dochtertje. Die houden een vast ritme aan.
Maar sommige willen misschien geen begeleiding? Volgens mij kan je overal aankloppen. Er zijn gewoon geen echt arme mensen in Nederland.