Redenen om een kind te nemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:55

Of heel primair, zoals bij mij dat je door medische redenen erop gewezen wordt dat als je niet nu de kans neemt, het misschien wel nooit meer kan :D .

Daar zaten hubbie en ik, ikkes die niet echt een zware kinderwens had (jaa ooooooooit wilde ik wel een kotertje, maar niet nu, want ik heb niet zoveel met andermans blaagjes, nog steeds niet, dus Urielle, je bent niet alleen tussen de Libelle moeders, hier is nog een naar paard meurend exemplaar aan de schoolpoort }> ) en hubbie die al heel lang en heel graag twee blaagjes zou willen. Afijn, we hadden een week of 6 om te beslissen wat medicatie betreft beginnen ja of nee, en in die weken nog maar eens goed nagedacht. De kans dat ik meteen zwanger zou worden was uberhaupt al klein, er werdt van minimaal een jaar uitgegaan. De medicatie die ik moest gaan slikken eigenlijk was dusdanig giftig voor een ongeboren vruchtje dat ze me daarom op de mogelijkheid wezen. Lichamelijk kon ik het aan om nog heel even te wachten met de medicatie, maar niet te lang.

Uiteindelijk bedacht ik me dat ik het de natuur ging laten beslissen. Kwam er een kindje dan was het van harte welkom, kwam het niet dan zou het zo zijn.

De volgende controle was ik zwanger.... :D ;)

En er is uiteraard nérgens een leuker kind dan het mijne te vinden!!! (Alleen als de puberteit echt door gaat zetten, we hebben het nu over 11 jaar geleden dat ie is geboren, dan mag ie wel even een paar jaar in de lease _O- _O- _O- _O- _O- Geintjeeeeeeee!!! )

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:59

Eehh, hormonen? Natuur? Voortplanting? :D Noem maar wat hoor.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:12

Allereerst NEEM je geen kinderen, je krijgt ze.

Iemand vertelde mij ooit eens: Het krijgen van kinderen is egoistisch. Wie zet nou een kind op deze wereld, die vol zit met oorlogen, haat enz enz.

Toch denk ik dat je geen kinderen krijgt puur voor jezelf! Kinderen zijn onze toekomst en zonder onze kinderen, is er straks geen wereld! Wie zorgt straks voor de ouderen? De mensen die invalide worden? Wie zorgt er dat onze kinderen veilig geboren worden, onze ziektes kunnen bestrijden? Wie zorgt voor onze pensioenen en aow Enz...

Bedenk eens even wat er zou gebeuren als niemand meer kinderen zou krijgen!
Hoe je het draait of keert: Kinderen zijn niet alleen MIJN toekomst, maar ook zeker die van een ander!!!! En ik zou graag zien dat ik mijn kind de opvoeding kan geven die het nodig heeft, en mag leren dat het een onderdeel is van ons allemaal! Want ook kinderen maken deel uit van deze wereld, en groeien straks op in deze wereld, waarin iedereen leeft, dus ook de mensen die de keuze hadden om geen kinderen te willen!

annebe

Re: Redenen om een kind te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:17

Dat je niet neemt, maar krijgt was voor mij ook een harde les na het overlijden van mijn dochter.. pijnlijk maar waar!

Ik kan niet wachten tot mijn kids ouder zijn, vrouwen en zelf kids hebben..
En dan gezellig met zijn allen bij elkaar.. Lijkt me groots!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:23

Natuurlijk beginnen mensen aan kinderen vanuit egoïstische motieven :j

Ze zullen het lang niet altijd toegeven , maar het is gewoon zo , heel simpel.

Net zoals alle andere beslissingen die je neemt in je leven , iedereen neem beslissingen voornamelijk gebaseerd op egoïsme.

Zelfs iemand die met gevaar voor eigen leven een brandend gebouw in rent om een ander te redden , doet dat voor zichzelf , omdat hij het zichzelf anders nooit kan vergeven als 'ie het niet probeert :)

Dus ja , het klinkt wat minder romantisch , maar de beslissing van het wel of niet laten komen van een kind is net zo egoïstisch als alle andere beslissingen die je in je leven neemt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:27

MariekeB schreef:
Heel gewoon,omdat een kind zo puur is , waar je onvoorwaardelijk van houdt, en waarvan je ook onvoorwaardelijke liefde terugkrijgt.
omdat er niemand meer humor en eerlijkheid heeft dan een kind. Omdat het zo prachtig is om een kind te zien uitgroeien tot een mens.
omdat het prachtig is om je partner in een heel andere rol danals geliefde te zien, maar samen te zorgen voor dat wonderlijke schepsel dat kind heet.

Het is een prachtig geschenk, ik snap waarom mensen hier vallen over het woordje nemen. Verander dat woord in willen en het is een hele gewone vraag.

oh ja iemand had het hier over moeder gevoelens... maar vader gevoelens zijn oo kwel heel handig hoor :)

maar meer zorgen en meer verdriet dan je ooit zonder kinderen zult hebben.( no offence, het voelt voor mij zo)

( moeder van een dochter van 14 en een zoontje van 2,5)

Kinderen en eerlijk?? Ja, ja. Maar als je vraagt hoe het komt dat die plant omgevallen is, plotseling de helft van het snoep op is, is er niemand die weet hoe het komt..... heel mysterieus is dat, aangezien de hond de snoeppot niet openkrijgt, en de plant aan het plafond hangt op een hoogte waar de hond niet bij kan :+

En humor? Als je chaos humor vindt, wel ja. Een kind dat zichzelf even het haar bijknipt, humor vindt, ja dan zijn kinderen grappig..... ook ontzettend grappig als ze van je dure make-up één grote bende maken, je nooit meer even privacy krijgt, en ze jouw kleren aantrekken voor een verkleedpartijtje.... ik lach me ziek...... zo één die het leuk vindt om 80 keer te roepen hoe oud hij is en hoe hij heet, ook onwijs leuk...... en die exemplaren die het nodig vinden je trommelvliezen op te blazen omdat ze geen ijsje krijgen, lig je ook blauw om.....

Ik heb soms weleens dat ik een baby zie, en dan denk ik: "Aaaaaahhhh...... ik wil er ook een........ " maar als ik dan weer die moeder zie in een restaurant die half verhongert omdat ze haar kind iets naar binnen probeert te proppen, ben ik direct weer genezen. Nah, voor mij geen kinderen, vind het heel prima zo.

Nee, ik blijf erbij, kinderen krijgen, daar is geen goede reden voor, anders dan dat het per ongeluk gebeurt, of gewoon hormonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:28

annebe schreef:
Dat je niet neemt, maar krijgt was voor mij ook een harde les na het overlijden van mijn dochter.. pijnlijk maar waar!

Ik kan niet wachten tot mijn kids ouder zijn, vrouwen en zelf kids hebben..
En dan gezellig met zijn allen bij elkaar.. Lijkt me groots!

Dat is dan wel weer heerlijk, ik heb 2 broers en 3 zussen, en als iedereen bij elkaar is, is dat ontzettend gezellig.....

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:31

Citaat:
Kinderen en eerlijk?? Ja, ja. Maar als je vraagt hoe het komt dat die plant omgevallen is, plotseling de helft van het snoep op is, is er niemand die weet hoe het komt..... heel mysterieus is dat, aangezien de hond de snoeppot niet openkrijgt, en de plant aan het plafond hangt op een hoogte waar de hond niet bij kan

Mijn kinderen weet dat ik een gruwelijke hekel aan heb aan liegen.
Soms liegen ze in eerste instantie, maar ze weten dat ik ze feilloos aanvoel, dit geef ik aan en een kans om alsnog eerlijk tegen mij te zijn.
Ik word ook nooit boos als kids eerlijk tegen mij zijn, betekent niet dat er wel eens een sanctie ligt te wachten }>

Ja ik durf te zeggen... mijn kids zijn eerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:36

Oh, goed zo.
Ik bedoelde het eigenlijk in die zin dat er ontzettend veel mensen roepen dat kinderen van nature zo éérlijk zijn...... my ass! Jouw kinderen hebben geleerd om eerlijk te zijn.

Maar als iemand roept (en dat heb ik echt gehoord hoor): "ik wil kinderen, want kinderen zijn zo eerlijk" dan lig ik onder de tafel. Van het lachen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:38

Yamcha schreef:
Oh, goed zo.
Ik bedoelde het eigenlijk in die zin dat er ontzettend veel mensen roepen dat kinderen van nature zo éérlijk zijn...... my ass! Jouw kinderen hebben geleerd om eerlijk te zijn.

Maar als iemand roept (en dat heb ik echt gehoord hoor): "ik wil kinderen, want kinderen zijn zo eerlijk" dan lig ik onder de tafel. Van het lachen.

Kan uiteraard ook zijn dat diegene bedoelt dat kinderen eerlijk zeggen wat ze voor de mond komt. :D

Is soms echt genant, dat wel, maar een blaagje van een paar jaar oud dat net kan praten zegt echt alles midden in je gezicht. :D

Mijn kind weet ook dat liegen een no-go is, en dat eerlijk toch echt het langst duurt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:40

Urielle schreef:
bij 1) .. omdat de eierstokken gingen rammelen en ik zo graag een schattige baby van mezelf wilde hebben om mee te knuffelen en spelen, om leuke babyspulletjes te kunnen kopen, om bij de 'moederclub' te horen, omdat het een blijvende band zou zijn tussen mijn vriend en mij en meer totaal onzinnige redenen. Eigenlijk denk ik dat ik meer redenen bedacht achteraf en dat er een heel primair voortplantingsgevoel achter zat.

Bij 2) omdat ik het allemaal nog eens wilde meemaken, omdat ik 'een reserve' wilde voor als er iets gebeurt met nr 1 ( I know :o ) en omdat ik bijna niet kan geloven dat het intense gevoel wat ik voor nr 1 heb ook voor nr 2 gaat komen. Nr 1 is zo geweldig, ik kan me bijna niet voorstellen dat nr. 2 al net zo geweldig gaat zijn en toch schijnt het zo te zijn, je liefdesgevoel deelt niet in tweeën maar verdubbelt. Wat magisch!

Allemaal egoïstisch dus. :j

@Urielle: je hart wordt "gewoon" een stukje groter! Zodat er ook voldoende ruimte is voor nummer twee!

Heel egoïstisch; wij hadden er behoefte aan... al vond ik het ook heel wat om mijn paard stil te moeten zetten... :o
Dochterlief is inmiddels vijf en paard heeft nagenoeg nog steeds vakantie, er zijn wel twee pony's bij gekomen voor dochter/moeder, ook heel egoïstisch, natuurlijk.
Ik denk idd dat je een kind voor jezelf neemt, bedoel is niet zo dat we uitsterven of dat ik verwacht dat uitgerekend óns kind een middel tegen kanker of iets dergelijks zal uitvinden.
Mijn wereld is iig stukken mooier met muppedup, al is diezelfde wereld er niet gemakkelijker op geworden :D

Oeh, en kinderen heel eerlijk opvoeden, heel leuk, maar niet altijd handig... hahaha, kan tot leuke situaties leiden...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:41

Yamcha schreef:
Kinderen en eerlijk?? Ja, ja. Maar als je vraagt hoe het komt dat die plant omgevallen is, plotseling de helft van het snoep op is, is er niemand die weet hoe het komt..... heel mysterieus is dat, aangezien de hond de snoeppot niet openkrijgt, en de plant aan het plafond hangt op een hoogte waar de hond niet bij kan :+

En humor? Als je chaos humor vindt, wel ja. Een kind dat zichzelf even het haar bijknipt, humor vindt, ja dan zijn kinderen grappig..... ook ontzettend grappig als ze van je dure make-up één grote bende maken, je nooit meer even privacy krijgt, en ze jouw kleren aantrekken voor een verkleedpartijtje.... ik lach me ziek...... zo één die het leuk vindt om 80 keer te roepen hoe oud hij is en hoe hij heet, ook onwijs leuk...... en die exemplaren die het nodig vinden je trommelvliezen op te blazen omdat ze geen ijsje krijgen, lig je ook blauw om.....

Ik heb soms weleens dat ik een baby zie, en dan denk ik: "Aaaaaahhhh...... ik wil er ook een........ " maar als ik dan weer die moeder zie in een restaurant die half verhongert omdat ze haar kind iets naar binnen probeert te proppen, ben ik direct weer genezen. Nah, voor mij geen kinderen, vind het heel prima zo.

Nee, ik blijf erbij, kinderen krijgen, daar is geen goede reden voor, anders dan dat het per ongeluk gebeurt, of gewoon hormonen.

Kinderen zijn hartstikke eerlijk. Dat betekent dat je soms opmerkingen naar je hoofd krijgt als 'Mama, wat heb jij toch een heerlijk dikke kont' of 'Mama, waarom lijkt die meneer op zwarte Piet?' maar ook gewoon ontwapenende dingen. Kinderen geven je een heel heldere kijk op wat nou eenmaal echt belangrijk is. Als mijn jongste mij om mijn nek vliegt met de opmerking 'Mama, ik hou zooooveel van jou,' dan is dat recht uit haar hart. En gelukkig doet ze dat regelmatig. Als de oudste komt met een vraag als 'Waarom gebeuren er eigenlijk verkeersongelukken,' dan dwingt mij dat om daar ook over na te denken.
Humor hebben ze ook, heel erg. Ik kan zo lachen om een van die twee die weer eens een onbetaalbare opmerking plaatsen (Mama, ik hoef geen bloemkool meer hoor. Ik ben uitgehongerd.), of als ze samen zitten te geiten. Ja, ze doen ook weleens iets minder leuks. Maar je kunt er ook voor kiezen om daar de humor van in te zien (en om ze op te voeden natuurlijk ;)).

Ik ben het verder volledig met Annebe eens: soms drukt het leven je met de neus op de feiten; kinderen neem je niet, die krijg je. Als je mazzel hebt.

En waarom wilde ik zelf kinderen? Omdat ik dacht dat ik genoeg liefde te geven had aan een kind. Ik heb lang als au pair gewerkt en daar ontzettend van genoten, ook vaak gehoord dat ik dat goed kon.
Maar ook: ik houd ontzettend veel van mijn hubbie, het leek me iets prachtigs om een kind te hebben met eigenschappen van zowel hem als mij en om hem ook als de vader van mijn kindjes te kunnen zien naast als mijn geliefde.
Als je het zo bekijkt misschien egoistisch, ja. Maar daar is bij tijd en wijle niet zoveel mis mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:44

Breghje schreef:
Yamcha schreef:
Oh, goed zo.

Kan uiteraard ook zijn dat diegene bedoelt dat kinderen eerlijk zeggen wat ze voor de mond komt. :D

Is soms echt genant, dat wel, maar een blaagje van een paar jaar oud dat net kan praten zegt echt alles midden in je gezicht. :D

Mijn kind weet ook dat liegen een no-go is, en dat eerlijk toch echt het langst duurt.

Daar kan ik wel echt blauw om liggen, maar dat is dan ook neit verkeerd bedoeld, zo'n kleintje kent het begrip beleefdheid gewoon nog niet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:44

@Yamcha: beleefdheid meestal wel, maar nog geen tact, hahaha.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:46

Romili schreef:
Allereerst NEEM je geen kinderen, je krijgt ze.

Iemand vertelde mij ooit eens: Het krijgen van kinderen is egoistisch. Wie zet nou een kind op deze wereld, die vol zit met oorlogen, haat enz enz.

Toch denk ik dat je geen kinderen krijgt puur voor jezelf! Kinderen zijn onze toekomst en zonder onze kinderen, is er straks geen wereld! Wie zorgt straks voor de ouderen? De mensen die invalide worden? Wie zorgt er dat onze kinderen veilig geboren worden, onze ziektes kunnen bestrijden? Wie zorgt voor onze pensioenen en aow Enz...

Bedenk eens even wat er zou gebeuren als niemand meer kinderen zou krijgen!
Hoe je het draait of keert: Kinderen zijn niet alleen MIJN toekomst, maar ook zeker die van een ander!!!! En ik zou graag zien dat ik mijn kind de opvoeding kan geven die het nodig heeft, en mag leren dat het een onderdeel is van ons allemaal! Want ook kinderen maken deel uit van deze wereld, en groeien straks op in deze wereld, waarin iedereen leeft, dus ook de mensen die de keuze hadden om geen kinderen te willen!

Ik vind de mens het vreselijkste wezen op aarde, inclusief mijzelf en zie het liefste dat de mensch dan ook uitsterft om de aarde te redden van de ondergang.
Ik zou het dan ook totaal toejuichen als de mensheid er toe besluit om zichzelf te laten uitsterven.

Ik vind het daarom helemaal niet goed dat er steeds meer mensen op de aarde komen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:49

Yamcha schreef:

Per ongeluk vind ik een minder goede reden alhoewel er velen zullen zijn die per ongeluk zwanger zijn geraakt en dol gelukkig zijn met hun spruit. Waarom zouden dit de enige twee redenen zijn om een kind te krijgen ??
Voor mezelf kan ik zeggen het waren eerst hormonen,(oer) instinct, gevoel. Daarna kwam het beredeneren, iets van ons samen, om voor te zorgen, leuk voor later als we oud zijn enz enz.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:51

Ik vind wel dat je eerst van jezelf moet kunnen houden, alvorens een kind op de wereld te zetten.
(de vraag; vind je jezelf zo goed dat je je wilt voortplanten? vin ik zo gek nog niet)

Met de stelling: een kind neem je niet, dat krijg je
ben ik het niet eens.
Je neemt een kind, louter uit egoïsme. Tenslotte zou dat kind er niet geweest zijn als jij het niet zou willen.
(verkrachting e.d. buiten beschouwing gelaten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:54

Blue_eyes: die gevoelens ken ik echt totaal niet, dat zegt me niks, echt totaal niets. Een mens met eigenschappen van mij en mijn man? Daar heb ik al twee van, te weten mijzelf en mijn lief, wat moet ik met 3 stuks? Ik heb mijn handen vol zat.

Jij geniet van kinderen, ik vind ze leuk, voor even, en na een uurtje ben ik het echt zat en wil ik rust (misschien dat dat anders is met een eigen kind hoor). Ik wil ongestoord op de wc zitten als ik daar zin in heb, zonder gekrijs van een kleine die op dat moment een snoepje blieft, en blijkbaar gaat ze zonder snoepje dood ook, want het kan geen 5 minuten wachten. Luiers verschonen vind ik ronduit smerig, en ik lig vlák over mensen die helemaal hysterisch zijn over een poepje..... van het lachen. Echt, waar je verstand dan zit, geen flauw idee. OP vakantie met kinderen, brrr, dan moet je naar die vréselijke familie-campings, bergbeklimmen met kinderen zit er ook niet in, voor je goed en wel op weg bent, zijn ze moe en willen terug. Nee, mij niet gezien. Kinderen van een ander prima hoor, maar ik hecht teveel aan mijn vrije leventje, en ik heb gewoon totaal geen moedergevoelens/voortplantingsdrang. Echt helemaal niks.

Terwijl ik smelt voor jonge hondjes en katjes, dat vind ik dan weer helemaal leuk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:57

Ik geloof dat het hier weer veranderd in een volgend bewust-kinderloos/bewust kindervrij topic :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:57

pizza64 schreef:
Yamcha schreef:

Per ongeluk vind ik een minder goede reden alhoewel er velen zullen zijn die per ongeluk zwanger zijn geraakt en dol gelukkig zijn met hun spruit. Waarom zouden dit de enige twee redenen zijn om een kind te krijgen ??
Voor mezelf kan ik zeggen het waren eerst hormonen,(oer) instinct, gevoel. Daarna kwam het beredeneren, iets van ons samen, om voor te zorgen, leuk voor later als we oud zijn enz enz.

Oké hormonen.

Maar iets van je samen heb je al..... meubels..... een huis.......

Om voor te zorgen? Je paard. Heb je ook al.
Leuk voor later? Pensioen is onwijs leuk later. Scheelt een slok op een borrel.

Sorry, maar er blijft niks anders over als hormonen, in mijn opinie.

avaluna schreef:
@Yamcha: beleefdheid meestal wel, maar nog geen tact, hahaha.

Whahahahahaha :') geniaal :')

Ik heb trouwens ontzettend gelachen om jouw vorige onderschrift, die pony die niet kon zitten :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-10 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:58

avaluna schreef:
Ik geloof dat het hier weer veranderd in een volgend bewust-kinderloos/bewust kindervrij topic :+

Ai, ik zal niet teveel meer posten :o

:')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:00

hahah Yamcha, ik denk er precies hetzelfde over als jij :')

en waar moet ik de tijd vandaan halen voor mijn paard als ik ook nog en kind heb en moet werken??/
En dan moet dat kind de hele dag op de creche zitten, omdat pappa en mama aan het werk moeten om alles te kunnen betalen...
Leuk, zo'n kind...
dat haal je savonds weer op van de creche en gaat naar bed _O-
Hoewel.. dat zou dan wel weer makkelijk zijn...
dan heb je er zelf geen last van :')

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:07

Daar heb je helemaal gelijk in!
Dan moet je er inderdaad niet aan beginnen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:07

Mijn man en ik hebben zeer bewust voor kinderen gekozen en dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo'n oermoedergevoel had.
En waarom hebben we het dan toch gedaan??...tja het leek ons heel erg leuk om voor zo'n klein wezentje te zorgen, het te zien opgroeien. Elke fase is leuk, grappig en moeilijk te gelijk.

Maar ja...dat weet je niet van te voren he?! ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:10

@Yamcha: hahaha, dat je dat nog weet, ik had gedacht dat ik zonder mijn (geniale) onderschrift anoniem zou zijn :D .
Ach, ja, zo af en toe zijn ze best leuk die koters ;) .

@Raja: kan allemaal, paard kom ik idd nog maar weinig aan toe, al zijn er nog twee pony's bij gekomen, dat dan weer wel :D

@Natasja: nee idd, ik ben gek op onze dochter, maar ik steek niet onder stoelen of banken dat ik nu ik zelf een kind heb, de bewust kinderlozen veel beter begrijp (dat vinden velen gek :o ), maar omg mijn wereld stond echt op zijn kop, heb echt weer ff mezelf moeten vinden en nu vaak nog...
Ben wel een pietje precies met kind en dieren, best lastig om te combineren, maar goed ik mag hier vast niet klagen... ;)