Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:03

Je zou ook bij een paar buren en die bewuste buurman langs kunnen gaan,
en dan vragen of zij mischien iemand bij je deur hebben gezien.
Dan gelijk zeggen dat je de persoon die dat doet een griezel vind,
omdat hij niet gewoon zich kenbaar maakt en dat je ook al bij de politie ben geweest om er een melding van te maken.
Als het die buurman wel is dan schrikt die daar hopelijk van en is het hem niet dan heb je een extra paar ogen om mee te kijken.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:05

Je weet nog niet met wie je te maken hebt, ga eerst eens omzichtig te werk, cameraatje is zo anoniem, dan kan je eventueel de beweste persoon netjes en vriendelijk zelf aanspreken en zo dat hij niet te erg gekwetst en beledigd is. Op de manier van rondstrooien, wordt hij belachelijk gemaakt en mensen die niet op een normale manier met gevoelens om kunnen gaan, kunnen nog wel eens heel vijandig gaan worden....zeker als ze zich uitgelachen voelen en als ook nog eens heel de buurt het weet.....

Je weet niet met wie je van doen hebt, dus pas op, wees subtiel en vol respect. Immers is geen normale situatie....

Voor het zelfde geld is het iemand die je niet verwacht en wel leuk is.....dan maak je op voorhand iets kapot om zomaar mensen er in te betrekken.....

funnyhorses

Re: Ik word gestalked, maar geen idee door wie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:08

nou een kerel die knuffels en poezieplaatjes aan de deur hangt spoort in mijn ogen niet hahaha(als het al een man is natuurlijk)

Maar russel heeft wel een punt,je moet er wel voorzichtig mee zijn.Tegenwoordig zijn de mafkezen dik gezaaid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:11

:D TS is in de 20 en misschien is het een puber die helemaal over zijn oren is en met poezieplaatjes denkt zijn pennydroom waar te maken....kan een jonge knul zijn...een scholier... :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:12

Ik zou inderdaad ook briefje op de deur hangen met daarin iets dat je erg gevleidt bent door zijn attenties, maar dat je geen intresse hebt in verdere vreindschap/relatie.

sterkte ermee

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 13:26

Als je morgen aangifte gaat doen bij de politie, zou ik daar even om advies vragen wat je kunt en mag doen. Zij hebben hier vast ervaring mee en kunnen je misschien wel helpen.

Succes!

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 13:29

russel: enig idee waar ik een camera kan kopen? Als dat inderdaad maar 100 euro is, dan is het te doen.
Alleen heb ik wel kans dat ik een maand niks aan het opnemen ben.
Maar goed, het is een optie. :j
En ik ben het zeker met je eens dat ik voorzichtig moet zijn. Ik wil niks uitlokken.

funnyhorse: ik heb geen hal of trapopgang. De exacte situatie wil ik niet beschrijven, dat is te herkenbaar. Maar dat is niet mogelijk in ieder geval.

Een puber heb ik niet echt aan gedacht. Kan het me haast niet voorstellen. Poëzieplaatjes, knuffels... Meer iets voor een eenzame en wanhopige man. :=

Esther: een briefje is wel een idee. Maar ik ga zeker niet aangeven dat ik gevleid ben. Dat kan weer een aansporing zijn. Dat wil ik voorkomen :j

Advies aan de politie vragen doe ik zeker. Ik neem adviezen uit dit topic ook mee. Zitten handige dingen tussen en dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:08

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:05

ik krijg een error.
Maar er is inderdaad veel op de markt hoor om te bespieden :P
een mini camera.
Zelfs mijn webcam heeft de optie alleen op te nemen wanneer er bewegende beelden zijn.
Zo zit je niet maandenlang nutteloos te filmen:) die filmt dan alleen als er iemand aan de deur staat...
Ben benieuwd, maar ik zou er werk van maken.
Zou er echt onpasselijk van worden

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:13

dat van dat postzegel uit de USA is wel apart hoor!
Bij mijn weten krijg je alleen een priority zegel als je daarvoor betaald hebt. En hoe komt iemand aan een ongebruikte postzegel uit de USA? Over van vakantie oid? Hier kun je ze niet kopen.
Dat iemand dat soort fratsen uithaalt, vind ik wel ver gaan, dan is die persoon er nl behoorlijk over aan het nadenken....

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:17

Singur schreef:
Een camera installeren wordt lastig. Ik zou niet weten waar ik dat op moet hangen.
Dat zou buiten ergens moeten.
Een vriendin kwam ook al met de tip om de brievenbus dicht te plakken en aan TNT te vragen of ze de post ergens anders bezorgen (bij mijn ouders, op het werk).

De buurman aanspreken heb ik ook aan gedacht. Maar stel dat hij het niet is?
Daarbij: ik heb er niet om gevraagd, ik heb helemaal geen zin om met hem te praten. Sta overigens ook niet voor mezelf in als blijkt dat hij het is :o
De buurman in kwestie is overigens al een oudere man. Ik gok in de 60. Ik kan het me niet voorstellen, al wijzen wel veel dingen zijn kant uit.

he het is naar, ik heb een gluurder gehad die me pricies vertelde wat ik een keer gedaan heb (ik hoorde toen wat tikken bij het raam maar ja ik dacht dat het dr wind was..sowieso hebben wij jaloezien, echter de dag erna zag je dat het raam vettig was van iemand die dr met zn hoofd tegenaan had gestaan..hij beschreef in een brief alles incl zn nummer..zn handschrift was ouderwets met hanenpoten..dus duid op een oudere man..echter was hoe hij het aangepakt heeft erg jeugdig/kinderlijk.
we hebben de gaatjes waat de touwtjes doorheen gaan dichtgeplakt met zoon gebroken wit plakband... week erna weer haarafdrukken op alle 2 de ramen.hij had het dus nog eens geprobeert...

Nu geen last meer van gehad, echter kan hij dus ook niks zien omdat we nog plakband ervoor hebben (geld voor gerdijnen is er ff niet)
De angst is hier nu wel weer over..tis ook bijna een jaar geleden nu.

Kun je ook niet boven in de hoek van je deur een camera hangen? je hebt ze vaak heel klein. anders eens vragen aan de politie of die weten wat je kunt doen.
Politie doet meestal alleen wat als het te laat is

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:30

Ik vind het wel een beetje ver gaan hoor, voor hetzelfde geld is het een hartstikke leuke jongen die een beetje verlegen is. Om kadootjes aan de deur hangen meteen stalking te noemen vind ik wel ver gaan hoor.. :n Geloof het of niet, maar er zijn ook nog normale mensen op deze wereld.. Politiebureau, wat ga je daar zeggen? "Er hangt iemand kadootjes aan mijn voordeur" ..?

Die postzegel, ken je niet iemand die iets met Amerika te maken heeft gehad? Misschien is het wel een hint..

Om erachter te komen of het de buurman is zou ik gewoon vragen of hij iemand heeft gezien bij de voordeur, omdat je een geheime aanbidder hebt.. Dan ben je er zo achter.. Mocht hij het zijn, zeg je gewoon dat je een vriend hebt..

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 16:17

Liezel1 schreef:
dat van dat postzegel uit de USA is wel apart hoor!
Bij mijn weten krijg je alleen een priority zegel als je daarvoor betaald hebt. En hoe komt iemand aan een ongebruikte postzegel uit de USA? Over van vakantie oid? Hier kun je ze niet kopen.
Dat iemand dat soort fratsen uithaalt, vind ik wel ver gaan, dan is die persoon er nl behoorlijk over aan het nadenken....

Het is een gebruikte zegel. Met stempel. Maar die loopt dus niet door over de envelop.

Shattered schreef:
Ik vind het wel een beetje ver gaan hoor, voor hetzelfde geld is het een hartstikke leuke jongen die een beetje verlegen is. Om kadootjes aan de deur hangen meteen stalking te noemen vind ik wel ver gaan hoor.. :n Geloof het of niet, maar er zijn ook nog normale mensen op deze wereld.. Politiebureau, wat ga je daar zeggen? "Er hangt iemand kadootjes aan mijn voordeur" ..?

Die postzegel, ken je niet iemand die iets met Amerika te maken heeft gehad? Misschien is het wel een hint..

Om erachter te komen of het de buurman is zou ik gewoon vragen of hij iemand heeft gezien bij de voordeur, omdat je een geheime aanbidder hebt.. Dan ben je er zo achter.. Mocht hij het zijn, zeg je gewoon dat je een vriend hebt..

Een beetje verlegen? Normale mensen? Een jaar of 3 lang anonieme briefjes sturen, knuffels aan de deur hangen, vage plakplaatjes op een kaart plakken en dat sturen, boekjes sturen, barbiepaard aan de deur hangen?
Sorry, maar dat vind ik niet normaal... Verlegen of niet.
En ik ken niemand die iets met Amerika te maken heeft :n

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:20

maar wat ik me afvraag he, heeft iedereen rechtstreeks de mogelijkheid om bij jou voordeur te komen of moet je eerst aanbellen?

want bij "normale" flats heb je eerst een toegangsdeur.
en dan ga je inderdaad heel snel de buurman verdenken.

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 16:22

Iedereen kan bij mijn voordeur komen. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:23

K vind het ook niet echt normaal... En nogmaals, ik zou zeker niemand gaan confronteren, als het echt een oude vent is die zoiets doet, wie weet wat hij dan doet als hij weet dat hij "betrapt" is. Mensen die dat doen zijn meestal niet helemaal zuiver, dus je kunt maar beter op je hoede zijn. Je kunt beter iets te achterdochtig zijn, dan dat je wat overkomt! En een normale gozer doet zoiets niet. Als je een relatie op zo'n manier moet beginnen, sorry, maar dat word toch nooit wat! Dus al zou het een jonge gozer zijn, dan nog is het raar...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:25

laat je niet gekmaken! echt!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:28

Ik vind wel dat een aantal meteen in de paniek schieten, ze heeft toch geen bedreigingen ontvangen alleen briefjes en knuffels.
Ik begrijp best dat het vervelend is en onprettig, maar denk dat je er eerder vanaf bent als je het gewoon aan de buurman vraagt en duidelijk aangeeft dat je wil dat het stopt. Als je het alleen niet helemaal aandurft ga dan samen met iemand. Ik neem aan dat je vrienden het ook maar vreemde situatie vinden en je graag helpen. Als een vriendin van mij vertelde dat dit gebeurde dan stelde ik haar ook voor om er even met iemand langs te gaan.. en is hij dan niet thuis dan kom ik vlg. dag toch weer even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:33

MarcoBorsato schreef:
Ja maar meiden, heeft iemand hier een idee hoe je een webcam ophangt voor de deur zodat ie ook nog opneemt? Of heeft iemand een idee waar je een onopvallende bewakingscamera kunt kopen?

ik vind het een fantasie idee, sorry

hoezo fanatasie idee, dat is echt een eitje om te doen hoor.

Duck tape , draadloze webcam en klaar ...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:39

Wanneer ging je nou naar de politie toe?

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 16:46

Planning is morgenochtend. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:47

Heb je dan een afspraak?

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 16:49

Nee. Moet ik die eerst maken?
Bureau is hier open van 9.00-12.00u.
Idee was wel om van tevoren even te bellen, maar ik wil wel morgen gaan.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:51

Heb je de briefjes bewaard? Mocht het te gek worden kunnen deze wellicht op dna of vingerafdrukken onderzocht worden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:55

Dat zou ik wel doen.. er is geen sprake van een misdrijf.
Je schreef dat je vooral informatie wil hoe hiermee om te gaan en ik denk dat niet alle agenten daar veel over weten. Dus dan wil je even iemand die tijd voor je neemt en niet dat je na 2 minuten weer buiten staat met de mededeling 'sorry mevrouw wij kunnen niks voor u doen'

Cossie... ja.. we gaan er even duizenden euro's tegen aan gooien voor een dna onderzoekje. ?
Laten we de TS nou niet volledig in paniek brengen... zoals KiWiKo ook aangeeft laat je niet gek maken!
(ik moet nu af en toe denken aan die reclame 'hoe gaan we om met aardige mensen' dat je meteen rare dingen achter vanalles en nog wat denkt, ja het is vervelend en niet normaal... maar het is NIET een seriemoordenaar)
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 14-03-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt