OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:40

Olga88 schreef:
Ik heb nu zo'n tijdelijke ov chipkaart. Is die nog wel geldig? Mijn 'echte' moet deze week binnenkomen (als het goed is).

Lijkt mij wel als je gewone ov chip er nog niet is.

Olga88

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:56

Fijn :D. Ik dacht dat vandaag ook de laatste dag was dat je die mocht gebruiken! Zo iets hoorde ik op de radio iig. Ik heb 'n half jaar in 't buitenland gezeten dus ik heb dit hele gedoe niet mee gekregen maar ik zie nu al dat er veeeeel problemen mee zijn!!

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:59

milatje schreef:
Mas schreef:
Sowieso is me niet geheel duidelijk of ik nu moet inchecken voor de trein, sommige conducteurs knikken bij het zien van de kaart,
anderen houden hem echt tegen dat apparaatje dat ze bij zich hebben.

Inchecken hoeft niet bij een trein.

Maar waarom staan er op het station hier dan van die paaltjes waar je die kaart voor moet houden? Ik snap er echt geen reet van :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:01

mOamm schreef:
Maar waarom staan er op het station hier dan van die paaltjes waar je die kaart voor moet houden? Ik snap er echt geen reet van :')

Dat is voor mensen die op saldo reizen!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:41

milatje schreef:
mOamm schreef:

Dat is voor mensen die op saldo reizen!

Even vermelden dat je met je OV-chip nog niet op saldo kan reizen met korting ;)

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:52

aha nu snap ik hem! Thanks :D

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:08

Ik erger me aan de OV-Chipkaart.
Ik heb de mijne al sinds vorig jaar juli, kreeg hem tegelijk met zo'n mapje voor een studentenrijsbewijs.
Dus ik dacht handig, daar doe ik hem in! Natuurlijk zo los in me tas gegooid want dat mapje paste niet in
mijn portemonnee. Dan heb je nog zware wetboeken en jahoor, OV chipkaart verbogen.
Ik maanden in de stress, hopend dat hij het in januari nog zou doen, want eerder kon je het niet uitproberen.
Maar gelukkig hij deed het nog en ik gebruik hem nu nog steeds.
Wat wil nou het geval zijn:
Iedere conducteur in de trein, maar ook echt iedere, waarschuwt me dat ik voorzichtig moet zijn
dat hij niet breekt enz. Nu zit hij netjes in mijn portemonnee dus kan er niet zoveel meer mee gebeuren,
en op zich als zo'n conducteur het normaal zeg stem ik er gewoon (voor de 648e x) mee in.
Nou heb je er af en toe een paar van die zeikerds tussen zitten, dat is gewoon niet leuk meer ;(
Die doen net alsof je een of andere crimineel bent, en alsof je chipkaart het nog maar net doet.
Heb het dan al 3x geduldig uitgelegd, maar geloven ho maar. En als ze er dan achter komen dat hij
het gewoon doet na er extra lang over te hebben gedaan (ik snap dat niet want andere conducteurs en in de bus
zien ze gelijk dat hij het doet) gaan ze dan toch maar weer weg.

Het is gewoon vervelend, ze kunnen er best wat van zeggen, maar wel op een normale toon toch?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:30

ach chantal, iets wat je vaker hoort dat 3 keer per dag is ergerlijk.
kan me voorstellen dat je er tureluurs van word.

toen mijn ov/chip nog niet binnen was, kreeg ik 5 kker per dag te horen dat ik er echt achteraan moest, sommigen zeiden dat ik wel erg laat was, sommigen keken me aan alsof ik ernstige heiligschennis had gepleegd en sommigen zeiden me ronduit dat het schandalig was dat ik hem nog niet had.

nou heb ik hem (gisteren binnengekregen, hiep hoi), en ben ik eindelijk van het gezeur afm

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:03

Ik heb naar aanleiding van de beruchte brief gisteren maar weer bij zo'n apparaat een bestelling opgehaald. Eerst stond er dat het tijdelijk niet mogelijk was om een bestelling op te halen, maar na 10x m'n chipkaart in dat apparaat te hebben gestopt kon het ineens wel. Dus heb ik wederom een bestelling opgehaald. Hopelijk is 'ie nu dan echt geactiveerd...

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:15

Wat een gedoe zeg met die OV-chipkaart. Ben blij dat ik er bijna vanaf ben. Aan de andere kant ben ik er zelf eindelijk een beetje uit met de studenten OV-chipkaart.

Een paar weken geleden was ik hem trouwens kwijtgeraakt. Blijkbaar uit mijn tas gevallen. Na veel bellen naar de servicelijn eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Ik kon hem laten blokkeren zodat er geen misbruik van gemaakt zou kunnen worden. Maar ik wilde ook weten of hij misschien gevonden was. Tja, dan moest ik een ander nummer kiezen uit het keuzemenu. Als hij bij de NS gevonden zou zijn, dan zou dit doorgegeven worden. Ik dus het andere nummer kiezen. Nee, er stond niet dat hij gevonden was. Dus laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. Krijg ik twee dagen later een brief van de NS dat mijn OV-chipkaart gevonden is en dat ik dan 15 euro moet betalen om hem op te laten sturen. Daar had ik alleen niets meer aan, want hij was al geblokkeerd. Ik heb de kaart dus niet op laten sturen en besloten om gewoon te wachten op mijn nieuwe kaart.

Na bijna 4 weken eindelijk mijn nieuwe kaart binnen gekregen. In de tussentijd heb ik stiekem met de kaart van een studiegenootje gereisd die hem toch niet gebruikt. Niemand die goed naar de foto keek en we hebben beide donker haar, dus blijkbaar was dat voldoende overeenkomst. Dit heeft me echt een hoop geld uitgespaard.

Mijn moeder denkt erover om maar alvast een OV-chipkaart aan te vragen, zodat ze hopelijk over een jaar weet hoe ze ermee moet reizen :Y)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:32

Help. :'(

Die van mij doet niets meer. Zelfs geen reactie als ik hem wil opwaarderen. Terwijl die 2 weken geleden het nog gewoon deed.

Heb gebeld. Moest maar op internet kijken. Kan niets vinden. Wat nu :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:33

Sinds vandaag moet je het definitieve ding erop hebben staan, anders sta je met lege handen. Ik ben benieuwd, ook via internet zag ik dat ik 2 producten (week ov) erop heb staan, dus dat moet dan toch goed zijn???? En toch die brief... ANyway, ik ben voorlopig niet in Leidne en kan dus ook niet kijken, ben benieuwd hoe het er voor staat straks bij mij.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:15

Als het goed is is jouw kaart nu in orde Tancreda :) Je ene product is het week ov dat regelt dat je gratis kan reizen, het andere product regelt dat je in het weekend met korting kan reizen :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:22

Ik snap er geen kont van ;(

Er staat voor mij geen reisproduct klaar, maar toch heb ik die brief gekregen dat ik op voorlopig ietsje rijd ;\

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:24

Ik heb ook een vraagje over die kaart.
Ik ben de mijne al heel lang kwijt en na een hoop gesteggel eindelijk een formulier kunnen insturen die een nieuwe moet aanvragen (lang leve de ovchip). Maar nu reis ik dus op een vervangende pas, er staat wel een week-ov op en die doet het ook gewoon, maar is die nu nog wel geldig? Zou een beetje stom zijn als ik morgen bij de bus sta en hij doet het niet meer.
En ik wil graag vrijdag naar Brabant (lees: minimaal 4uur treinen en dus duur als je een andere pas moet kopen).
En ik las dat je bij NS nog niet in hoeft te checken? Hoezo dat dan?
Kortom: ik snap het niet meer..

En je kan trouwens heel gemakkelijk op een andere pas reizen, ik heb dat bijna 3 maanden gedaan met die van mijn vriend, en je kan nou niet echt zeggen dat wij op elkaar lijken. Misschien kon ik dat ook wel omdat ik alleen met de bus reis en je pas dus niet gecontroleerd wordt.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:28

Tancreda4 schreef:
Sinds vandaag moet je het definitieve ding erop hebben staan, anders sta je met lege handen. Ik ben benieuwd, ook via internet zag ik dat ik 2 producten (week ov) erop heb staan, dus dat moet dan toch goed zijn???? En toch die brief... ANyway, ik ben voorlopig niet in Leidne en kan dus ook niet kijken, ben benieuwd hoe het er voor staat straks bij mij.
Waar kun je zien wat je erop hebt staan dan op internet?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:16

Ik zie net op de site van duo, dat als je reisproduct niet klaar staat je een vergoeding van ze kan eisen.
Ik zoek even het linkje op.

''Ik kan mijn studentenreisproduct niet activeren. Heb ik recht op schadevergoeding?
Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van € 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in de volgende drie gevallen:

■Je hebt al recht op studiefinanciering, maar er staat nog geen abonnement voor je klaar om te activeren. Je hebt wél drie maanden voordat je recht op studiefinanciering inging alle relevante gegevens aan de Dienst uitvoering Onderwijs (DUO) doorgegeven.

■Je bent van abonnement gewisseld. Je nieuwe abonnement staat niet binnen twaalf werkdagen nadat je de wissel hebt aangevraagd in de ophaalautomaat.

■Je hebt een OV-vergoeding ontvangen omdat je voor je studie in het buitenland was. Bij thuiskomst staat je abonnement niet in de ophaalautomaat, terwijl je wel op het formulier OV-vergoeding buitenland hebt ingevuld wanneer je weer in Nederland zou zijn.

Je vraagt een schadevergoeding aan met het formulier Aanvraag Schadevergoeding Studentenreisproduct. Vraag de schadevergoeding aan binnen veertien dagen nadat je recht op het abonnement had. ''

http://www.ib-groep.nl/particulieren/kl ... vergoeding

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:20

Yes een topic over de ov chipkaart! Ik snap er namelijk echt totally niks van. :+

Vorig jaar was ik student, toen heb ik er 1 gekregen, nu ben ik officieel geen student (ben ik wel maar krijg ook geen stufi), en volgend jaar ga ik hbo doen, dus dan krijg ik het wel weer.. Maar wat ik moet doen, tis me een raadsel. Ga maar es lezen. :P

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:55

Neroo schreef:
Ik snap er geen kont van ;(

Er staat voor mij geen reisproduct klaar, maar toch heb ik die brief gekregen dat ik op voorlopig ietsje rijd ;\

Dat heeft mn vriend dus ook, heel vaag. Hij probeert maar te bellen en te bellen, maar wordt steeds van de lijn gegooid. Zucht. :\

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:58

Dat telefoon nummer van de ov-chipkaart. De klantenservice... Naja wat ze maar service noemen.
Echt niet normaal.
Ik heb eerst gisteren 10 keer gebeld werd ik er elke keer na 2min uitgegooid, omdat het te druk was.
Dat kost al 10 x €0,10 cent.
Ik denk bel 's avonds wel en vervolgens word ik er na 25min uitgegooid en daarna nog een keer na 35 min.
Het is toch niet normaal.

Ik weet niet of iemand dat toevallig weet:
Ik heb al een ov-chipkaart, maar ik heb via de ibgroep een basisbeurs aangevraagd 3 a 4 weken geleden.
Dit is allemaal goed gegaan. Nu hebben ze dit doorgeven alleen inmiddels zijn we weer een 1 week verder en ik heb nog steeds geen bericht dat ik mijn reisproduct kan ophalen.
Heeft iemand dit wel is eerder mee gemaakt en hoelang duurde dit?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:28

Verdomme! Ik heb vandaag gewoon betaald voor mijn reis met de bus! :( Ik krijg ze maar niet te pakken en ga dus vanavond weer bellen. Zit nu op stage dus weet niet of dat hier mag..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:32

Vervelend zeg!!

Bij de rest ging het wel goed? Ben nog steeds bang dat mijn OV dus niet door de NS wordt gelezen en ik dus een boete krijg..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:01

Ik heb de mijne gister geactiveerd, stond opeens wel een bestelling klaar :')?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:13

Het is niet waar. Ik dacht ga nog is de ibgroep bellen. Krijg ik te horen dat ik op mijn eigenibgroep bij reizen zelf een reisproduct voor week/weekend kan aanvragen.
Ik heb daarvoor 5 medewerkers van ibgroep gesproken en die zeiden allemaal ja na het weekend kan je je reisproduct ophalen...
Niet dus... Moet nu weer 2 weken wachten. :( Echt de ibgroep.. Je word er zo gek van.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:25

Net gebelt.

Ik was vandaag in de bus, kon me wel inchecken, maar tijdens de reis kapte dat ding ermee, dus toen kon niemand meer uitchecken.. := Handigheid.

Nou toen hebben we een briefje meegekregen die je moest invullen, dan storten ze het overige geld weer terug. Maar.. ik hoor gratis te reizen.

Ik dus net gebelt naar ov-chipkaart. Ten eerste blijkt er al die tijd al een reisproduct voor mij klaar te staan, maar werken gewoon al die apparaten niet goed hier. OF mijn pasje werkt niet goed.

Ik moet morgen met de trein, dus als ik tegen die tijd nog steeds geen reisproduct erop heb gekregen moet ik een treinkaartje kopen, die inscannen zodat ik later de kosten weer terug kan vragen aan ovchipkaart.
Over de kosten die ik vandaag had gemaakt moest ik contact opnemen met connexxion, daar konden ze me niet bij helpen..

Handig dit joh. :\

Ik heb het geprobeert in 3 bussen, met een vriend van me. In alle 3 de bussen liepen die apperaten vast.. Ik heb het 3 of 4x achter elkaar door geprobeert in de snackbar, maar ook daar liep de hele meut vast. Heb het in de weken daarna nog een paar keer geprobeert, maar er stond geen reisproduct voor me klaar.

Pfff. Wat een gedoe. :\ Morgen maar weer proberen..