ouders en kinderen, zucht!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 21:50

Ik kan me ook ontzettend ergeren aan bijvoorbeeld krijsende kinderen of als er weer eens een kind in de supermarkt waar ik werk zo hard door de winkel scheurt dat hij een oud vrouwtje om ver loopt of een rek wijn om gooit en al helemaal als die ouders er niks aan doen, nou dan krijgen ze dat van mij wel te horen hoor (de kinderen) en als ik een brutale bek terug krijg zet ik ze zonder pardon de winkel uit. Dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor ouders, juist wel, ik moet er niet aan denken om een kind op te voeden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 22:57

Kayla schreef:
Dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor ouders, juist wel, ik moet er niet aan denken om een kind op te voeden.

hmpf, veel ouders denken er ook niet aan om hun kind op te voeden hoor. Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:02

Picasso, als je het ook tegen/over mij hebt. Voor mij geld het verhaal als Kaj. Ik heb geen hekel aan kinderen (meestal niet..) maar als ze expres brutaal doen dan wordt ik weleens een beetje pissig, maar dat wordt ik net zo goed op een leeftijdgenoot die zich niet normaal gedraagt.

Avondvierdaagse ook vaak zat gelopen, best leuk, maar ik geloof niet dat we dan expres midden op de weg liepen....
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 04-06-03 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:02

Desiree"]
[quote="Kayla schreef:
Dat wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor ouders, juist wel, ik moet er niet aan denken om een kind op te voeden.

hmpf, veel ouders denken er ook niet aan om hun kind op te voeden hoor. Knipoog
[/quote]

Nou ja degenen die dat wel doen dan Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 23:05

Nou mensen, even update. Het laatste nieuws omtrent het gebeurde want de ellende was nog niet over hoor. Ik sprak vanavond de stalhouder. Nou, die heeft me toch wat over zich heen gekregen, daar lusten de honden geen brood van! Woeste mensen die tegen hem begonnen te roepen en zo, omdat hij die poort voor ons had open gedaan. Hij had geen tijd om te zien hoe het verder verging met ons (was volgens mij ook al binnen 20 meter alweer de weg af om die wei in te gaan).

Die avond ging de telefoon bij hem, regende het klachten van de mensen die erbij waren geweest, en hij kreeg ook nog het bestuur van die organisatie over zich heen. hij zich 1000x verontschuldigen en uitleggen en zo. Nah, voelde ik me daar weer goed l*llig over, dat snap je wel. Ik zei tegen hem dat ik dat liever zelf had uitgepraat met die mensen i.p.v. dat hij ervoor opdraaide, toen zei hij "was niet mogelijk geweest, want die mensen hadden jou gelyncht".
Hebben jullie nu een beetje een idee hoe het sfeertje was?

Ik zei tegen hem dat als hij weer mensen sprak dat hij moest zeggen dat ik de volle verantwoordelijkheid wilde dragen en dat ze hem daar niet op aan moesten spreken, en dat het ook niet in mijn bedoeling lag om mensen te verwonden (dat is niet gebeurd maar het is eigenlijk zo goed als wel gebeurd want zo reageren de mensen wel) en dat ik een inschattingsfout had gemaakt in de situatie.

Indien ik had geweten wat mij te wachten stond, had ik heel anders gehandeld.
Ik had de rijverenigingsles afgezegd en bijvoorbeeld aan Branca gevraagd om voor mij in te vallen. Ik wist niets van die vierdaagse. De stalhouder zei "je had een kwartiertje kunnen wachten en toen waren ze weg". ten eerste, de rijles wacht geen kwartiertje, en ten tweede, dat kun je van te voren niet weten. Je kunt niet inschatten wanneer ze komen en ook niet wanneer ze voorbij zijn met z'n allen. Dus dan maar liever de les afzeggen, of omrijden en eerder vertrekken. Maar goed. Ik wist van niets, dus ik kon niet anticiperen. Dit zou in ieder geval niet meer gebeuren. Ieder jaar begin juni is de vierdaagse, zei de stalhouder. Nou, ik vergeet veel, maar DAT zal ik niet meer vergeten!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:08

Jezus wat een gedoe zeg!! Waar mensen zich al niet druk om maken Verward .
Die mensen zijn elkaar natuurlijk ook lopen opstoken en wordt het enorm opgeblazen, dan krijg je helemaal zo'n sfeertje Frusty .

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:25

Djiez wat voor volkje woont daar in het 'gezellige' Brabant? Ik krijg er nu toch een heel ander gevoel bij. Ik dacht altijd dat het zo'n gezellig volk was maar het lijkt wel het 'zero tolerance' van de Randstad bij jullie!

Belachelijk dat ze daar de stalhouder over gaan bellen, alsof jij niet een volwassen persoon bent die dat zelf wel af kan handelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 23:41

sja, mensen zijn snel gefrustreerd en willen zich afreageren waar ze dat kunnen, maakt niet uit. het is niet iets van de randstad, meer iets van deze tijd. Ik weet wel dat ze in de randstad iets harder zijn maar de tolerantie is ook hier ver te zoeken.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:42

Vind dan niemand dat gevaarlijk? Een paard met haperend stuur door een mensen(+kinder)menigte? Ik kan me de reactie wel een beetje voorstellen hoor. Mensen die niets met paarden hebben, zijn er doorgaans ook een beetje of zelfs heel erg bang voor. Wanneer er dan een paard (in hun ogen) 'op hol slaat', schrik je je toch wel dood denk ik.

Ik begrijp heus wel dat Desiree het niet zo bedoeld heeft en begrijp ook wel dat ze ontzettend pissig werd dat die vrouw haar paard vast bleef houden, maar ik kan me de reactie van die mensen prima voorstellen.

Dat de stalhouder wordt gebeld lijkt me logisch. Ik neem aan dat Desiree geen bord op haar rug draagt, waarop haar telefoonnummer staat.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-03 23:44

jawel lis, snap hun ook goed. Maar ik heb mijn fout zo snel mogelijk geprobeerd te herstellen; was namelijk ook weer zo van de weg af! En dan moeten de mensen er niet over doorgaan he. Ik kon OOK geen kant op.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:52

Begrijp ik, maar dat ze zo hysterisch doen, komt gewoon voort uit angst voor paarden, denk ik. Daarom hebben ze er zo'n punt van gemaakt.

Naja, eind goed, al goed, toch? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:54

lis schreef:
Vind dan niemand dat gevaarlijk? Een paard met haperend stuur door een mensen(+kinder)menigte? Ik kan me de reactie wel een beetje voorstellen hoor. Mensen die niets met paarden hebben, zijn er doorgaans ook een beetje of zelfs heel erg bang voor. Wanneer er dan een paard (in hun ogen) 'op hol slaat', schrik je je toch wel dood denk ik.

Ik begrijp heus wel dat Desiree het niet zo bedoeld heeft en begrijp ook wel dat ze ontzettend pissig werd dat die vrouw haar paard vast bleef houden, maar ik kan me de reactie van die mensen prima voorstellen.

Dat de stalhouder wordt gebeld lijkt me logisch. Ik neem aan dat Desiree geen bord op haar rug draagt, waarop haar telefoonnummer staat.


Ik ben het volledig met je eens Lis

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 23:59

Wat heeft bellen nou voor zin voor iets dat allang gebeurd is?
Ik vind het neigen naar verklikkertje spelen en getuigen van kinderachtig gedrag om maar even in 'kindersferen' te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 08:00

Fitzroy schreef:
Wat heeft bellen nou voor zin voor iets dat allang gebeurd is?
Ik vind het neigen naar verklikkertje spelen en getuigen van kinderachtig gedrag om maar even in 'kindersferen' te blijven.


Nou dat is idd ook wat overdreven, ik reageerde meer op het eerste gedeelte van lis haar reactie. Ik kan me ook wel voorstellen dat die mensen zich niet veilig voelden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 09:09

Feit is wel Picasso en Lis, dat ze er over aan de gang bleven met die klachten achteraf, en al die kwaaie telefoontjes. Ik heb goed en wel 20 meter door die massa gelopen, en ik ben er al snel uit geglipt toen ik zag dat het niet ging. Dan zouden ze toch moeten beseffen dat ik een vergissing begaan heb en dat ik die z.s.m. probeerde te herstellen. MAar nee, het was niet goed genoeg, ze gingen er over door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 09:18

En dat Desiree, vind ik ook een beetje overdreven hoor! Dat had van mij ook niet echt gehoeven, althans niet met boze telefoontjes ed. Vragen stellen is toch niet erg?

Ik snap alleen wel, dat ze zich niet echt veilig hebben gevoeld. Mensen die geen paarden gewend zijn, zijn meestal angstig voor onze grote "reuzen". Je verwacht waarschijnlijk (als nietsvermoedend avondvierdaagse loper) ook niet om plots tussen de paarden te belanden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 09:27

Picasso schreef:
Ik snap alleen wel, dat ze zich niet echt veilig hebben gevoeld. Mensen die geen paarden gewend zijn, zijn meestal angstig voor onze grote "reuzen". Je verwacht waarschijnlijk (als nietsvermoedend avondvierdaagse loper) ook niet om plots tussen de paarden te belanden.

ach, ze hadden reden om zich niet veilig te voelen. HEt was nog anders geweest als paddy eens een keer normaal had gedaan, zoals iones dat ook doet. Maar nee, ze moest weer hysterisch worden, de hysterica. En dan kan ze in haar angst zichzelf verwonden en (nog erger) ze had die mensen ook kunnen verwonden. Hun schrik was terecht. Maar die mensen hebben mij niet gesproken, ze weten niet dat ik het ook heel erg vond, en dat ik me daarom zo snel mogelijk uit de menigte verwijderde zodat de mensen niet meer door mij in gevaar zouden zijn. Die mensen weten niet wat ik van plan was en dat het mislukte en dat het niet in mijn bedoeling lag ze in gevaar te brengen. En de stalhouder zei dat ik daar toe ook de kans niet gekregen zou hebben want ze zouden me gelyncht hebben.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:22

Tja Desiree, ik kan de titel van je topic wel begrijpen.

leentje"]
Altijd als er zo iets "massaals" te doen is, wordt de weg gewoon ingepalmd, en het is te veel moeite om de omwonenden te verwittigen en iedereen moet maar schuiven.
[/quote]

Hier ben ik het mee eens!

[quote="Desiree schreef:
ik merk vaak dat ouders de wereld voor hun kindertjes willen claimen en dat ook mijn wereld om hun kindertjes moet draaien.


Maar ook hiermee! Ik heb zelf geen kinderen & (voorlopig) ook helemaal geen kinderwens. Langs de andere kant ben ik allesbehalve een kinderhater, heb bijv al ontelbare kampen begeleid als monitrice of als lesgeefster pony-/paardrijden. Maar soms komen al die kinderen overal me zo ontzettend de keel uit: lawaaierige kinderen op de trein, op restaurant, zelfs in het vliegtuig had ik de laatste keren de pech dat er van die zich-irri-gedragende mensenkinderen mijn rust kwamen verstoren & het dus onmogelijk was om ff een dutje te doen bijv. Of in het zwembad, zelfs als er banen gespannen zijn kan je nog niet baantjes trekken omdat er altijd & overal kinderen in de weg komen plonsen & desnoods zelfs bovenop jou springen vanop de kant, terwijl de andere helft van het zwembad daarvoor voorbehouden is, bah...

Als ik dit tegen bijv mijn moeder zeg, dan ben ik zogezegd asociaal enz, maar.... ik kan me echt ergeren aan kinderen die zich niet gedragen.

Om ff een voorbeeld te geven dat jullie wsch allemaal kennen: Apenheul. Enkele weken geleden was ik een weekendje in NL & toen zijn we daar ook even geweest. Vreselijk! Overal schreeuwende & lopende kinderen. & Oké, in die situatie kan het dan nog, 't is weekend, het is een recreatiedomein, enz... maar langs de andere kant... hebben mensen-zonder-kinderen missch niet het recht om naar een dierentuin te gaan, een dierentuin is tenslotte geen speeltuin?? Sommige mensen gaan onmiddellijk op hun achterste benen staan als ik zoiets zeg, maar ik ben écht voorstander van een kindervrije dag (of avond tijdens de week ofzo) in plaatsen zoals Apenheul & zwembaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:26

Kinderen zijn net mensen...............

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:30

Hey Eilandje, dan hebben jullie toch wel slecht toezicht in het zwembad hoor. Waar ik ga zwemmen, zijn er uren speciaal voor kinderen (dan mogen er ook van die opblaasspullen en ballen enzo in het zwembad), en andere uren om vrij te zwemmen. Er zijn dan twee banen afgespannen om baantjes te zwemmen, en de rest is vrij. Kinderen zijn dan wel toegelaten, maar geen last van hoor. Uit die afgespannen banen moeten ze wegblijven (en doen ze ook) en verder valt dat heel goed mee met van de kant afspringen enzo. Ter illustratie: ik ga daar met mijn moeder zwemmen, die ongelooflijk snel bang is en "verzuipt", en een druppel water op haar gezicht of iemand die plots voor haar opduikt is al genoeg om haar te doen panikeren... En zij gaat op zo'n momenten dus gerust mee zwemmen. (en niet in die afgespannen banen, want daar ligt het tempo te hoog voor haar)
Als kinderen het te gortig maken op uren die niet speciaal voor hen zijn voorbehouden, zou ik gerust eens mijn beklag gaan doen bij de badmeester hoor!

(alle plaatsen zijn trouwens kindervrij wanneer het school is, maar ja, de meeste mensen moeten dan ook wel werken Knipoog )

hmm, ik zie net dat je van leuven bent->ik spreek over het zwembad van kessel-lo

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:47

Als moeder van twee dochters [die de avondvierdaagse lopen!]moet ik bekennen dat ik ook niet blij zou zijn als er ineens twee paarden tussen de kinderen zouden lopen.Mijn dochters gaan met paarden om, en weten wat ze wel en niet moeten doen in zo'n situatie.Maar kinderen die geen paarden gewend zijn kunnen door zoiets in paniek raken,en als begeleidende ouder heb je toch maar de verantwoording over andermans kinderen,en dat geeft dan waarschijnlijk de genoemde reacties.

Begrijp me niet verkeerd,die mevrouw gaat te ver met het vast pakken van de teugels, maar als je zelf kinderen hebt komt je moederinstinct in zulke gevallen 100% naar boven en gaan de kinderen voor alles!

Helaas denken weinig ouders dan aan de situatie waarin je de ruiter brengt,want het had natuurlijk ook anders gekund:begeleiding laat de kinderen even stoppen en jullie door,maar ja............
Bij ons staan er regelmatig mensen van de wandelvereniging met van die hel oranjehesjes op de straten die situaties als die van jullie in goede banen proberen te leiden!

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 10:50

Oeh! Kindervrije dagen... ik ben voor Haha!

*schuil* ...

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:08

Cer schreef:
Oeh! Kindervrije dagen... ik ben voor Haha!

*schuil* ...


*schop* Haha!

Nee, serieus.. ik ben zeker niet voor kindervrije dagen, want waar trek je de grens. Sommige kinderen van 16 zijn zelfs nog irritant, terwijl sommige kinderen van 4 ontzettend rustig zijn (de mijne Schijnheilig Tong uitsteken )
Ik erger me ook vaak aan kinderen van anderen. En het zou geen slecht idee zijn wanneer er eens meer tussen ouders onderling opgevoed werd. Het is taboe om een kind van een ander een standje te geven, terwijl ik dat helemaal niet erg vind, wanneer een andere moeder of volwassene dat doet. Sterker nog, vreemde ogen dwingen.. Misschien dat sommige kinderen daar een beetje van opknappen. Veel moeders zijn blind voor de fouten van hun eigen kinderen.
Dat geeft natuurlijk ergernis. Godzijdank heb ik een makkelijk kind. Ik heb te doen met moeders wiens kroost gillend op de grond ligt in de supermarkt. Maar mijn handen jeuken dan. Helaas mag je je er niet mee bemoeien.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 11:08

Picasso"]
Kinderen zijn net mensen...............
[/quote]
andersom ook, maar dan erger!

[quote="binky"]
Bij ons staan er regelmatig mensen van de wandelvereniging met van die hel oranjehesjes op de straten die situaties als die van jullie in goede banen proberen te leiden!
[/quote]
die waren er, maar niet voor elke oprit. We zijn ze een eind verderop wel tegengekomen en ze wilden wel op mijn paarden rijden........ hadden het voorafgaande namelijk niet zien gebeuren.

[quote="lis schreef:
[Veel moeders zijn blind voor de fouten van hun eigen kinderen.
.
[/quote]

ROOS!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-06-03 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:11

leentje schreef:
hmm, ik zie net dat je van leuven bent->ik spreek over het zwembad van kessel-lo


Wel, dan kijk ik al uit naar in-Kessel-lo-zwemmen nadat we naar daar verhuisd zijn Lachen Ik had het zowel over het zwembad op het Hogeschoolplein (waar btw tijdens de schooluren de ene na de andere klas komt binnenvallen) als het zwembad in Aarschot. Soit, want dit is wel héééél off topic!