Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 19:06

Idd. als ik zoiets in moet vullen doe ik maar altijd het gemiddelde :+ Of ik moet weten dat ik ergens erg goed in ben maar dan alsnog geef ik echt geen 10 ofzo :=

Heb donderdag m'n theorie dus de aankomende dagen nog maar even veel oefentoetsen doen :+

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:24

Heb het formulier bekeken op cbr.nl, maar het lijkt me toch ook vreemd als je ergens een tien voor invult.. Dan moet je wel héél zeker van je zaak zijn :+ .

Succes donderdag x_Marr! :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:29

Maandagavond mag ik weer autorijden man ik hoop dat er ooit de bericht je bent klaar om af te rijden uit zijn mond komt.
Vooral na zolange tijd problemen hebben gehad met die koppeling is het net gewooon een juweeltje :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:32

hahaha vast wel! Gewoon voornemen om het te vragen hoeveel lessen hij denkt dat je nog nodig hebt, heeft al bij meerdere mensen hier in te topic ervoor gezorgd dat het spontaan die les werd aangegeven :P

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:23

Dat zelfreflectie formulier kreeg ik van m'n instructrice, vlak voor m'n ttt Die moet je thuis invullen en meenemen naar je ttt

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:40

wuhaaaaaaaam hallooooo. ik meld me, ondertussen 6 rijlessen gehad :D

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:12

Haha, wel grappig dat iedereen zegt dat ik een makkelijk rijexamen heb gehad. Ik heb in Lichtenvoorde afgereden, voor velen van jullie denk ik onbekend, gewoon een boeren gat, je moet kijken, maar er komt nooit wat aan.

Verder is het hier zo, je moet normaal 2 bijzondere verrichtingen doen, maar als je de eerste perfect gedaan hebt kunnen ze de 2e achterwegen laten. Een stop opdracht, clusteropdracht en orientatie punt of met navigatie rijden word normaal ook toegepast. Maar ook omdat we druk aan het kletsen waren reed ik eigenlijk volledig zelfstandig, hij zei ook dat ik me echt op me gemakt voelde in de auto. Hij zei ook niet elke keer links of rechts, meer van weet je hoe je moet rijden naar Aalten, rijd daar dan maar naar toe, dus dat is gewoon zelfstandig rijden, toen kwam de vraag of ik wist hoe ik weer naar Lichtenvoorde moest rijden, dat wist ik ook. Dus ik denk dat hij op die manier de cluster opdacht en het navigeren achterwegen heeft gelaten.
En als je echt goed rijd, ben je zo klaar. Vaak als je langer rijd betekend dat dat je aantal fouten hebt gemaakt, wie je met extra tijd goed kan maken door wel goede dingen te laten zien.

Mijn rondje ging gewoon enorm fijn, geen fouten gemaakt. Dus om die reden was ik volgens m´n examinator snel klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:40

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:44

Judith, vond je de eerste keer alleen rijden niet eng of viel dat mee? :P

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:07

Naja ik geloof heus niet het eng is, toch Judith?

Voor mijn gevoel laatste keer leek of mijn instructeur de passengier was.
Dus niet van hij moest ergens ingrijppen die gevoel kreeg ik wel weer bij het inpakeren.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:10

Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden stiekem :P Donderdag is mijn grote dag :) Moeten er nog meer mensen afrijden deze week??

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:11

Nieuw topic! Hoop dat dit mijn laatste wordt :P
Succes met afrijden!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:02

Ahhh hier is het nieuwe topic, ik was al op zoek naar het oude haha. :+

Heel veel succes SuperLiesje, gaat je vast lukken!

Ik heb nog 2 lessen en dan mag ik ook afrijden, best eng want mijn vorige les ging minder goed dan normaal maar ik was dan ook een beetje ziek. (nu nog steeds....)

Het invulformulier heb ik wel 3x een 8 ingevuld ofzo, maar ik vond ook dat ik dat best goed in de gaten had. :+ Het ligt er wel aan hoe je de vraag bekijkt, ik had bijvoorbeeld een 8 bij iets van ziet snel gevaar met betrekking tot personen etc., maar daardoor wil ik wel eens onzeker gaan rijden. De examinator vond het dus onzeker rijden in plaats van snel gevaar zien, terwijl het dus te snel gevaar zien is in plaats van handelen. :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:21

@Nadiee

Je krijgt 1 opdracht voor zelfstandig rijden. Dus Of navigeren Of clusteropdracht Of oriëntatiepunt, dat laatste heb jij gehad.
In principe is het 2 verrichtingen (als je geen TTT hebt gedaan of geen vrijstelling). Ze kunnen kiezen uit Stopopdracht, Omkeeropdracht, Parkeeropdracht en Hellingproef, in principe kiezen ze er 2. Soms doen ze weleens 1 maar het is géén regel dat als je de 1e goed doet dat ze de 2e mogen laten schieten

Regels zijn landelijk dus niet bij jou anders ;)

Als ik bij het CBR zit te wachten als mijn leerling onderweg is zijn ze soms ook heul snel terug maar das meestal niet positief, je kan het ook zo verschrikkelijk verknallen dat het niet goed meer gaat komen of de examinator voelt zich echt net veilig en dan gaan ze ook snel terug.
Maar jij iig gefeliciteerd!

@iemand die wat vroeg over zelfreflectie (sorry weet ff niet meer wie het was ;))
Zelfreflectie moet je even navragen bij je rijschool, soms moet je hem zelf printen, ik geef ze altijd zelf en tijdens de opleiding vaak ook 2 tussendoor om te oefenen.

iedereen die examen moet doen succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:00

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:08

Zolang t maar bij Bijna-aanrijding blijft zeggen we dan :P :+ :=

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:10

Haai meld me hier ook! Heb inmiddels al aardig wat rijlessen gehad, maar ik moet dus 8 maart voor de 4de x op voor me theorie, iemand tips?.
Het is niet dat ik niet leer of iets dergelijke, ik denk gewoon door de zenuiwachtigheid of iets dergelijks dat ik dicht klap.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 00:11

Ben benieuwd hoe mijn les morgen gaat! Hoop echt dat 'ie onderhand mijn TTT gaat plannen! Ben het lessen zat :')

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 07:59

Ik ben het lessen ook echt zat!! Gelukkig heb ik nog maar 1 echte les, en nog dat uurtje voor het examen :)

Seleentje: Je moet echt proberen rustig te blijven.... goed de vraag lezen en de antwoorden bekijken, en proberen niet in paniek te raken van de zenuwen! Als je logisch nadenkt komt het echt goed!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 08:14

Ik ben het lessen ook echt zat aan het worden :=

nog 3 lessen en dan nog 1 uurtje voor het examen! En dan hoop ik in 1 keer te slagen :=

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:34

Ik heb straks weer rijles, mijn 12e les. Ik zal het vandaag met har hebben over me examen. die nog niet gepland staat! Ook zit ik te twijfelen aan een TTT. Ik heb faalangst, dus denk dat het makkelijker is voor zo een TTT:D

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:12

Nikki15 schreef:
Ik heb straks weer rijles, mijn 12e les. Ik zal het vandaag met har hebben over me examen. die nog niet gepland staat! Ook zit ik te twijfelen aan een TTT. Ik heb faalangst, dus denk dat het makkelijker is voor zo een TTT:D

Bedoel je je theorie examen of je praktijk examen? :+

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:19

TTT is wel fijn. Je weet dan wel hoe het gaat en krijgt ook nog tips/beoordeling over de rest van het rijden. Het is toch anders, als er opeens een examinator naast je zit en sommige worden daar erg zenuwachtig van. Ik vond het meevallen gelukkig, kon redelijk ontspannen rijden. Je merk dan wel echt, dat ze wel streng oordelen, vooral over het kijken....
Ben benieuwd of ik dat ook ben met het examen haha

Ik moet 19 maart afrijden.. nog 2,5 week.... Na m'n slechte ervaring bij de ttt ben ik bang dat ik dan wel zenuwachtig zal zijn.... Maar ja eerst maar even nog goed lessen en wennen aan die nieuwe auto zodat die met t examen niet 10x afslaat...
Morgen weer rijles..

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:46

Ben er ook weer. Ik mag zo om 11.00 uur. En de zon schijnt :D

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:12

Ik moet vanavond weer lessen van 8 uur tot half 10...
Enne ik heb trouwens mijn theorie op 23 maart!