Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:02

Tanya schreef:
Jaa dat controleren op alcohol enzo is echt streng nu.. Wij waren de enige Albert Heijn uit omgeving Den Haag die bij controle bij zowel sigaretten als alcohol ID hadden gevraagd.. En ook als je met een hele groep bent moet iedereen ID laten zien.. Vinden ze nooit zo leuk :P

Vraag ik me af, groepje mensen komt drank halen, stuk of vijf jongens.
Ze moeten allemaal hun id laten zien, en 1tje blijkt 15.
Dan kun je wel zeggen van: "Nee jij bent 15!"
Maar wat als diegene helemaal niet van plan was om mee te gaan drinken?

Tanya

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:04

Nee dat is inderdaad ook altijd het probleem.. Als er eentje is die 15 is zeg ik vaak wel van.. ik zou snel even weggaan want anders mag ik het niet meegeven.. en dan gaan ze snel een eindje verderop staan.. Ben niet zo kinderachtig dat ik het dan niet mee wil geven ofzo, anders komt er 5minuten later een gozer in zn eentje diezelfde drank halen

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:12

ik had laatst iemand die me kwam vertellen dat de fozy (s eksblaadje) nu waterafstotend is. Kun je het afwassen :=
mijn reactie: echt waar? :oo nog niet geprobeerd! :oo kan ik vlekken er nu gewoon afwassen, handig!
*we waren maar een beetje melig := *

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:57

Waar ligt eigenlijk de grens met dat alcohol controleren?
Want in principe mag je dus ook geen alcohol meegeven aan een vader/moeder met een kind van 3/7/10 jaar oud? Hoe doen jullie dat dan?

Sorry, ben nieuwsgierig. Heb vroeger ook bij de AH gewerkt maar toen was het nog allemaal niet zo streng.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:01

Naja, met een vader is het natuurlijk gewoon de verantwoordelijk van de vader :j.

Het gaat echt vooral om de jongeren :j. En tja, wanneer is iemand jongere en wanneer niet meer....dat verschilt per situatie denk ik en ligt heel erg aan de situatie :)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:50

Een domme van mij, na een lange drukke dag;
Een man (minstens 30) vraagt om een biertje en ik vraag 'mag ik ID-pas dan even zien?'

Het duurde ook echt een paar tellen voordat ik doorhad dat het een domme vraag was :')

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:12

Een stom foutje van mij :P Om te vragen wat de klanten in hun koffie wouden :o
Schaam me er nog steeds voor

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:16

Dat kan toch angelaatjuh? melk, suiker?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:18

PineApple schreef:
Dat kan toch angelaatjuh? melk, suiker?

Ja dat wel, maar in een restaurant geef je meestal alles erbij ;p (zaten aan tafel)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:19

ah in een restaurant, ja dan wel _O- in een winkel waar ze koffie erbij geven als je lang moet wachten vragen ze dat wel :j
maar idd...in een restaurant is het wel een beetje vreemde vraag :=

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:22

Wij hadden laatst toch zo iets raars.. (werk in een lunchroom)
Klant komt binnen, zegt niks ..
Dus ik en collegatje: goedenmiddag
Meneer zegt heel zacht fluisterend tegen mijn collega: ik moet even plassen
Collega: prima hoor, het toilet is de trap op naar boven
Meneer kom terug loopt weg, zegt niks
Dus ik: tot ziens
Meneer draait zich om: Hypocriet
en loopt de deur uit..

Vond het zo raar..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:23

Ik had een keer "Wie had de rose besteld?"

Terwijl ik met rode wijn in mn handen stond -O-
Mevrouw heel blij "Ja, Rose is ook lekker, maar geef mij die rode wijn maar"

:')

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:25

PineApple schreef:
ah in een restaurant, ja dan wel _O- in een winkel waar ze koffie erbij geven als je lang moet wachten vragen ze dat wel :j
maar idd...in een restaurant is het wel een beetje vreemde vraag :=

dankje :o voel me nog steeds heel blond :o?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:53

Maar wat nou als je iemands id vraagt en je denkt dat hij een jaar of 19/20 is, maar hij zegt dat hij 25 is, wat heel goed kan. maar hij heeft zijn id niet mee. Dus opzich mag je het niet mee geven want je hebt zijn id niet gezien, maar je weet gewoon zeker dat hij boven de 16 is.

Ik vind al die regels heel moeilijk hoor, vooral met het schatten van leeftijd wat altijd fout gaat.

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:15

In principe is iedereen in Nederland verplicht om zich te kunnen legitimeren. Dus moet iedereen een legitimatie bij hebben.
Oke ik geef toe ik heb hem ook niet altijd bij :o

Maar ik vind het ook altijd moeilijk om leeftijd te schatten. Ik zou het in dat geval niet meegeven. Iedereen kan wel zeggen dat hij 25 is. Dat kan je zonder legitimatie niet controleren. Dan heeft hij op dat moment gewoon pech dat ik zijn leeftijd jong heb geschat.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:30

arans schreef:
Maar wat nou als je iemands id vraagt en je denkt dat hij een jaar of 19/20 is, maar hij zegt dat hij 25 is, wat heel goed kan. maar hij heeft zijn id niet mee. Dus opzich mag je het niet mee geven want je hebt zijn id niet gezien, maar je weet gewoon zeker dat hij boven de 16 is.

Ik vind al die regels heel moeilijk hoor, vooral met het schatten van leeftijd wat altijd fout gaat.

Door zoiets heb ik dus een keer van m baas een waarschuwing gehad (ik vind t nog steeds zo stom!)
Jongen komt een fles wijn halen, ik weet zeker dat ie ouder is dan 16 dus ik vraag niet om zn ID. Hij heeft vervolgens dus serieus! een klacht ingediend op het hoofdkantoor, dat hij 19 is, en dus verplicht was om zn ID te laten zien maar dat ik daar niet naar gevraagd heb!

dat vond ik echt zoiets stoms!!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:33

Wat een sukkel }:0

Dat vind ik nou echt mierenne*kerij

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:54

Ik: Dat is dan 4,90
Klant: Zwijgt
Ik: Sorry meneer, dat is dan 4,90
Klant: Oh,sorry.. Ik verdronk even in je mooie ogen..

:r Blegh, vent van in de 40..
Snel afrekenen die handel :D

Ik word soms wel doodmoe van die standaard grapjes, hebben jullie dat niet?
( bonnetje meneer/mevrouw? Nee, ik krijg het toch niet terug... Dat is dan 5,80 alstublieft. Klant met een dure bmw:Zo,daar gaat al mijn spaar geld.. Echt dat soort dingen hoor ik 100 keer per dag :') )

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:28

herkenbaar nessah! erg vermoeiend :P

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:40

De meeste klanten aan de telefoon die wat bestellen (werk in pizzeria ;) voor degene die dat niet weten :P) daarbij vraag ik altijd netjes, was dat het? en als het dan een redelijke lijst is zeggen ze vaak; Ja vond je het niet genoeg dan?
Tja wat moet ik daar nou op antwoorden :P Ik weet toch niet met hoeveel mensen ze zijn en wat die allemaal eten :') Soms dan komt er toch nog wat bij :+

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:24

Oh ook zo irritant, dan vraag je 'dat was het?' En de klant noemt alles nog een keer op, bestelling klopt.. en als het dan klaar is roepen ze ineens dat er van alles mist maar wat ze écht besteld hadden, maar die stomme trut achter de kassa is het vergeten :Y)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:39

haha echt he :P Héél herkenbaar :') En dan geven ze ons de schuld. Ja er gaat nogal vaak iets verkeerd, maar wat wil je als iedereen ineens tussen 6 en 7 wilt eten en het super druk is en ja dan doe je nog wel eens wat verkeerd. Baas lost het vaak ook netjes op, als er iets mist word het z.s.m. nog een keer nagebracht :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:48

Ik heb altijd van die rare figuren die met klachten komen. :') En dan ben ik verplicht vanuit het bedrijf service te verlenen maar af en toe... Werk bij een bloemisterij en meeste mensen snijden de bloemen gewoon niet aan. En dan nog moet ik gaan vergoeden. Zo stom! Mensen blijven altijd maar klagen, zelfs al hebben ze al een nieuwe bos gekregen. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:56

Ik had er net eentje aan de telefoon:
Ik: 'Hello TASCQ'
Zij: 'Fiona please'
Op dat moment hoorde ik al aan haar dikke accent wie het was. Lastig mens, een manager van een artiest.
Ik: 'Fiona is not available today, can I take a message?'
Was waar, mijn baas is ziek
Zij: 'ik heb van de week gebeld, aangegeven dat ik binnen een half uur terug gebeld wilde worden, dat is niet gebeurd. Toen belde ik nog een keer en toen was ze weer niet beschikbaar, en ik wil haar nu spreken!'
Ik: 'I am very sorry, Fiona is not in the office today and not available for phonecalls. If I can take a message, I will make sure she gets it.'
Zij: 'Waarom heeft ze me niet terug gebeld?'
Ik: 'Dat zou ik niet weten, ik heb het bericht dat u terug gebeld wilde worden doorgegeven, en meer kan ik niet doen.'
Zij: 'Ja, en ik ben hardstikke belangrijk en bla bla bla'

Uiteindelijk heb ik toch maar haar nummer nog een keer mogen noteren. Maar wat een gek mens. Bleeeef maar doorgaan over dat ze niet terug gebeld was.
1) wij zijn geen nood oproep centrum
2) ik ga over MIJN telefoon, niet over die van mijn baas, ik kan niet beslissen wie zij wel en niet terugbelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:23

Van de week kwam er een vrouw naar me toe met de mededeling dat ze geholpen wou worden bij de wijn (sta op de versafdeling maar help waar nodig ook op de andere afdelingen)
Ik: Waar wilt u mee geholpen worden?
Mevr: Dat weet jij toch niet, haal maar iemand anders.
Ik: Mevrouw, als u mij verteld waar u mee geholpen wilt worden weer ik wie ik moet halen.
Mevr: Ik had van de week een wijn hier vandaan en die wil ik nu weer, Maar kan hem niet vinden. (mijn collega;s stellen het erg op prijs als ik vertel welke wijn ze moeten zoeken)
Ik: welke wijn was dat mevrouw?
Mevr: Dat weet ik niet, maar als jij nu iemand haalt die het wel weet.
(Hoe moet ik nu iemand vinden die weet welke boodschappen deze mevrouw gehaald had...)
Ik haal een collega en die vraagt precies hetzelfde. Maar op de vrouw aanwijst en zegt: Hier staat de wijn die ik zoek.

Ooooh :z

Of een meneer van de week:
Waar staat de vegatarische vis?