Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:21

Ah joh, wij als broers en zussen onderling zijn ook zo vrij dat we zoiets gewoon tegen elkaar zouden zeggen. Of ze er naar luisteren is een tweede (en dat hoeft imo ook helemaal niet), maar ik zou hetzelfde reageren als jou. ;)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:25

Nee, je hebt er idd niks over te zeggen. Is hun eigen keus.
Maar ik begrijp je reactie volkomen, Marcelleke.
Ik denk dat het voor de NL-bokkers dan ook wat moeilijk is om de situatie te snappen, aangezien zij niet weten wat marcelleke betekent (en daar blijkbaar ook gewoon overheen lezen....)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:32

@LauEef: TS heeft het het niet heel specefiek over dat de naam deze betekenis heeft.
Daarnaast kan ik wel ergere namen bedenken dan een naam die "singlet" in het Nl. betekend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:35

Tof, die mensen zijn maanden bezig geweest een goede naam te zoeken, hebben duizenden namen doorgezocht, alle betekenissen, alsen, mitsen en maren doorgesproken en dan hebben ze iets gekozen en dan gaat de familie lopen geinen met die naam. Zouden ze bij ons de familie ook doen hoor, precies de reden dat ik niks loslaat tot de geboorte. En de eerste die dan onbeschoft reageert, hoeft ook niet meer op bezoek te komen.

Ik weet precies wat marcelleke betekent trouwens, maar ik heb bij kennissen die Marcel heten nog nooit aan een onderhemd gedacht. Elke naam heeft zijn (soms regiogebonden) connotaties. Ik heb een Nederlandse kennis die Marina heet en een Belgische kennis die Anita heet, die geen idee hadden dat ze in het andere land even zouden giechelen erom. Bij jongere generaties is de naam Gaya (aarde) nog wel eens voorkomend, die hoef ik hier in Belgie ook niet te geven en ik vond/vind het wel mooi als naam. Mijn vriend vindt Kayleigh en varianten mooi en ik kan alleen maar aan een grietje van het kamp denken, thanks to de vele Nederlandse meisjes die zo heten en die nogal eens uit een bepaalde achtergrond komen (lang niet allemaal, maar het imago blijft plakken). Niemand die zijn dochter hier nog Mercedes noemt, en toch is het eigenlijk een meisjesnaam. Bij onze namenzoektocht op internet hebben we in een scheur gelegen om Slaed en Billigrim en toch zijn er mensen die hun kind zo genoemd hebben.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:40

Is je zus er van bewust wat Marcelleke betekent?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:47

hum tja
vind marcel toch veel mooiere naam als milan :o
milan klinkt zo vrouwelijk ..

maar ja .. het is aan de ouders , hun keuze

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:50

KoudbloedKim schreef:
Citaat:
Wij hebben dus ook duidelijk gezegd dat ze de naam marcel niet mocht kiezen , en dan maar voor milan moest gaan omdat we dat duizend keer meer vonden passen bij ons toekomstig neefje.
Niet MOCHT kiezen? Wie zijn baby is het.. :?

Edit: Wtf is er mis met de naam Marcel?? Omdat het 2010 is?? Wat een bullshít.. _O-

Marcel is niet echt leuk meer ;) Njh, voor een oude zak van 40 oke :+

Marcelleke is nog erger! Net Jip & Janneke :+

Milan vin ik wel leuk! :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:50

annebe schreef:

Wattan? :D sorry, te nieuwschierig :o

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:59

sabina1998 schreef:
annebe schreef:

Wattan? :D sorry, te nieuwschierig :o

Als je het hele topic zou lezen zou je dat meerdere keren te zien krijgen ;)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:59

Ik vind Marcelleke ook alles behalve een mooie naam, maar als zij daar nu eenmaal voor kiezen, wie ben jij dan om ze te "dwingen" om een andere naam te kiezen.. En dat uitlachen vind ik dan ronduit belachelijk, dan nemen ze je zeker niet meer serieus...

Denk als je toen op een normale manier had gezegd dat zo'n jochie er weleens flink om gepest kan worden, dat ze er misschien wel naar zouden luisteren..

Tegenwoordig zijn kinderen echt gemeen onderling..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:09

sabina1998 schreef:
Milan vin ik wel leuk! :D

Tja, en Milan stond drie jaar geleden hoog in de toptien, is ongeveer hetzelfde als je kind 'Jan' noemen, erg afgezaagd. Misschien dat deze ouders dat niet uitmaakt, maar kan ook goed de reden zijn dat ze hem juist niet gekozen hebben.

Het is een afkorting van Miloslav, en als je dat weet dan is hij ook al een stuk minder leuk om te horen vind ik zelf.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:16

Milan zal ook wel verkleind worden in het begin als het een baby is....
Krijg je milanke....

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat je je met de naam keuze van je familie bemoeid!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:19

Vind ik niet, Jan is totaal anders dan Milan.
Wat betekend Miloslav eigenlijk??

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:19

Sjees wat zijn jullie allemaal schijnheilig zeg! :roll:
Ik denk dat 90% hier precies het zelfde zou reageren als TS in de eerste instantie als ze die naam hoorden! En jongens, TS dwingt toch niets, hoe meent ze dat te doen.. Maar denk dat veel mensen in hun verbazig hadden gezegd: Sjees meid, die naam moet je echt niet doen.. :')

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:21

Milan en Marcel vind ik totaal niet op elkaar lijken.
Waren ze jullie niet gewoon aan het testen met Marcelleke te zeggen, en wordt het niet echt Milan?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:23

Raggel schreef:
Ik denk dat 90% hier precies het zelfde zou reageren als TS in de eerste instantie als ze die naam hoorden! En jongens, TS dwingt toch niets, hoe meent ze dat te doen.. Maar denk dat veel mensen in hun verbazig hadden gezegd: Sjees meid, die naam moet je echt niet doen.. :')

8-) mijn zusje heeft zo haar favo namen genoemd voor als er een kleine komt

en ja heb gezegd dat ik naam x mooier vond dan de andere
maar zeker mijn afkeur ingeslikt ..

zo ook tegen nichtje gezegd dat ik milan een hele bijzondere naam vond
(ipv blech afschuwlijk ieuw ..)

is immers echt aan de ouders ;) en dan doe je je best maar :Y)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:25

Wat betekent Miloslav nou?:P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:26

Mijn neefje heet ook Marcel, hij zal nu een jaar of 20 zijn. En ondanks dat hij (en ik vroeger ook) op maar een paar km van de Belgische grens af wonen, heb ik nog nooit een associatie met Marcelleke of de betekenissen daarvan gehoord of aan gedacht. Marcel is wat mij betreft een doodnormale naam.

Overigens heb ik wél het idee dat sommige ouders wat minder goed nadenken over een naam en vooral de gevolgen daarvan dan door Urielle wordt voorgesteld. En já, natuurlijk is het de beslissing van de ouders, maar als ze het kind slaan zou je er ook wat van zeggen. En naamgeving kan wat dat betreft geestelijke mishandeling opleveren voor de rest van het leven van het kind. Het egoïsme van de ouders die iets mooi/bijzonder/opvallend vinden mag nooit boven het belang van een kind gaan wat mij betreft.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:29

Ik vind het ronduit onbeschoft dat jullie zo gereageerd hebben.

Mijn broer en schoonzus zijn bezig met de 2e de eerst is een meid van 3 cheromy (naam bestond nog niet)
Nu willen ze graag een jongen en had ze het over Don. Dus toen ze dat zei zei ik dat ik zelf niet voor Don zou kiezen. Maar als hun dat wel doen moeten hun dat toch weten?

justdiesel

Raggel schreef:

Dan hoor ik absoluut bij die 10% die zijn mond houd!
Ik vind het echt not done om je er mee te bemoeien......
Als ik een naam niet mooi vind dan zeg ik hooguit goh wat een aparte naam

Urielle

sabina1998 schreef:
Vind ik niet, Jan is totaal anders dan Milan.
Wat betekend Miloslav eigenlijk??

samenvoegsel van 'lief' en 'roem'

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:30

kaatje89 schreef:

Dat waren ze vroeger ook al, hoor. ;)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:31

Twiggy2008 schreef:
kaatje89 schreef:

Dat waren ze vroeger ook al, hoor. ;)

Ik vind het tegenwoordig juist veel minder als vroeger!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:32

Vind de reactie van jullie een beetje overdreven. Mijn zwager heet ook Marcel.. ja so what.
Ik vind het een normale naam. Milan vind ik ook een leuke naam...
Denk je nou echt dat iedereen gelijk de betekenis van de namen gaat opzoeken. kom op zeg, het is de keuze van de ouders en als zij het een mooie naam vinden prima toch.
Daar heb je als zus niets over te zeggen.

Ik kom ook wel eens namen tegen dat je denkt.. nou hoe hebben ze het kunnen verzinnen.. maar moet je dan maar eisen als buitenstaander dat iemand een andere naam kiest. Wie is er dan de volwassene..... ik vind het een beetje kinderachtige reactie van de familie... leven en laten leven en die naam.. meis je went er wel aan.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:35

Urielle schreef:
Tja, en Milan stond drie jaar geleden hoog in de toptien, is ongeveer hetzelfde als je kind 'Jan' noemen, erg afgezaagd. Misschien dat deze ouders dat niet uitmaakt, maar kan ook goed de reden zijn dat ze hem juist niet gekozen hebben.

Het is een afkorting van Miloslav, en als je dat weet dan is hij ook al een stuk minder leuk om te horen vind ik zelf.

Wat betekent Miloslav? (Beetje lui om het op te zoeken...) Mijn associatie is met Milan Kundera (Geweldige schrijver).

Alleen vind ik Milan zooooo afgezaagd! Denk dat er in 2008-2009 300.000 van geboren zijn. Met Jan ben je in mijn ogen inmiddels weer hip!!

Milan past wat mij betreft inmiddels in het rijtje van de Kevins, Savannahs, Kimberleys, Mikes (en ja.... daar heb ik pas bepaalde associaties bij :+ ). Nee hoor, doe mij maar Marcel dan.