Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 11:05

Jenkins schreef:
Ik zou ook absoluut geen open relatie willen. Zou echt niet willen dat mijn vriend met andere vrouwen het bed deelt of ik met een andere man.
Jij zit dan ook aan datzelfde lichaam als dat andere mens...
Zou echt niet snappen hoe je een open- relatie kunt hebben, dan geef je toch niks om elkaar?
Sex is iets tussen je partner en jij, je lichaam zeg maar enigszins van je partner. En als je dus sex heb met iemand anders dan dat je een relatie hebt, geef je imo je lichaam aan de ander.
Misschien als je het zo afspreekt met je vriend, dat jullie beide sex hebben met een ander, is het mogelijk. Maar ik vind dan niet dat je over een relatie kan spreken.
En dat sommige zeggen, dat de mens niet monogaam is, dat is dan wel zo, maar zie het vaker als een smoes om vreemd te gaan :P
En dit is mijn mening he, andere zullen er anders over denken.

Ik ben benieuwd hoe jij voor andere mensen kunt oordelen dat als je een open relatie hebt, je niet om elkaar geeft? Uiteraard mag iedereen er het zijne van denken, maar persoonlijk vind ik dat die opmerking kant noch wal slaat. ;) Het is er juist op gebaseerd dat je zóveel om elkaar geeft, elkaar zo erg vertrouwt, dat je het de ander 'gunt' (mits hij/zij daar behoefte aan heeft natuurlijk!) om op lichamelijk vlak eventuele spanning ed. ergens anders te zoeken. Het lijkt me iets wat je doet júíst omdat je een goede relatie hebt, juist omdat je emotioneel zo sterk verbonden bent. :) Niet omdat je niet van elkaar houdt en omdat je geen relatie hebt.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:14

Ik zelf vind het zeer knap dat mensen een ''open'' relatie kunnen hebben.
Ik zelf zou dat niet kunnen.. Natuurlijk heb ik denkik zoals meerde mensen met een lange relatie weleens de vraag of het idee: ''Mmm hoe zou het zijn om met die jongen te zoenen of wat dan ook''.
Maar ik zou mijn eigen nooit zover kunnen krijgen om het ook daadwerkelijk te doen. Zelf denk ik bij mij eigen : Als ik met andere mensen het bed in wil duiken of wat dan ook. Moet ik gewoon vrijgezel blijven.

Dit komt misschien omdat ik een keer bedrogen ben geweest dat ik er zo over denk..

Maar iedereen is vrij om te doen en te laten wat ze willen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:22

Ik zou het niet kunnen accepteren. Het idee dat je partner met een ander heb lopen rotzooien en vervolgens weer bij jou in bed kruipt.
En ik denk dat bij veel vrouwen ook de ´zakelijke´ kant mee weegt of ze uit elkaar gaan of niet. Vaak moeten deze vrouwen niet alleen hun man opgeven maar ook hun huis (voor de bokkers onder ons misschien het leuke huisje met hun paarden achter het huis) en andere kapitaal en andere zaken op financiële gebied.
En zo zijn er nog veel meer zaken die meewegen (kinderen) of je je man/vriend de deur uit trapt of niet ..
Maar als mijn vriend (herhaaldelijk) vreemd zou gaan dan zou ik het absoluut niet goedkeuren. Volgensmij voel je je dan echt nr 100 en dus niet speciaal meer en dat gevoel lijkt mij echt killing om constant te moeten voelen. Ik ben zeker voor het monogaam zijn :j
Ik snap mensen en hun gevoelens ook totaal niet die een open relatie kunnen hebben.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:23

Mij man en ik zijn nu 6 jaar samen en hebben sinds een jaar ongeveer besloten ook eens een open relatie te beginnen , of hoe je dat ook zegt. Onze eigen relatie was toen nogal wankel en gelukkig konden we wel erg goed met elkaar praten.
We zijn allebei geen vrijbuiters maar zijn wel van mening dat alles wat er zou gaan gebeuren met evt een ander persoon wel in overleg gaat met elkaar. Niks stiekem dus. En sinds we dat hebben afgesproken is onze relatie top geworden en zijn we zo druk met elkaar haha dat we eigenlijk nog niet aan een ander zijn toegekomen.. hihi.. Maar gewoon het idee denk ik dat we allebei zoveel van elkaar houden dat we elkaar ook eens een ander gunnen dat heeft ons zon boost gegeven dat we nu sterker staan dan ooit...

Erg grappig, want in het verleden was ik echt heeel erg jaloers ..

KiWiKo

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:26

Toline :D dat betekend eigenlijk dat je zo zeker ben van jezelf en je relatie dat dit gewoon goed is voor jullie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:33

Waarom zou je sex met jan en alleman moeten hebben ??? Spanning kun je in andere dingen zoeken, ik zou zeggen spring eens uit een vliegtuig ofzo. Voor mij hoort sex bij liefde, dus ik hou het bij 1 persoon, tenzij ik verliefd zou zijn op 2 personen, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Sex zonder liefde doe je allen voor het o r g a s m e en dat kan ik zelf ook wel...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:34

Springen uit een vliegtuig en seks is niet dezelfde spanning.

Bovendien gaat het voor mij altijd, ook bij een one night stand, om meer dan alleen een o r g a s m e of orgasme zoals ik graag typ.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:36

In je openingspost zeg je dat bijna alle vrouwen weg zijn op het moment dat de partner vreemd gaat, of dat nou lichamelijk of geestelijk is.
Als het daadwerlijke zo ver is, dan reageer je anders.... geloof me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:37

Myukii schreef:
Jenkins schreef:
Ik zou ook absoluut geen open relatie willen. Zou echt niet willen dat mijn vriend met andere vrouwen het bed deelt of ik met een andere man.
Jij zit dan ook aan datzelfde lichaam als dat andere mens...
Zou echt niet snappen hoe je een open- relatie kunt hebben, dan geef je toch niks om elkaar?
Sex is iets tussen je partner en jij, je lichaam zeg maar enigszins van je partner. En als je dus sex heb met iemand anders dan dat je een relatie hebt, geef je imo je lichaam aan de ander.
Misschien als je het zo afspreekt met je vriend, dat jullie beide sex hebben met een ander, is het mogelijk. Maar ik vind dan niet dat je over een relatie kan spreken.
En dat sommige zeggen, dat de mens niet monogaam is, dat is dan wel zo, maar zie het vaker als een smoes om vreemd te gaan :P
En dit is mijn mening he, andere zullen er anders over denken.

Ik ben benieuwd hoe jij voor andere mensen kunt oordelen dat als je een open relatie hebt, je niet om elkaar geeft? Uiteraard mag iedereen er het zijne van denken, maar persoonlijk vind ik dat die opmerking kant noch wal slaat. ;) Het is er juist op gebaseerd dat je zóveel om elkaar geeft, elkaar zo erg vertrouwt, dat je het de ander 'gunt' (mits hij/zij daar behoefte aan heeft natuurlijk!) om op lichamelijk vlak eventuele spanning ed. ergens anders te zoeken. Het lijkt me iets wat je doet júíst omdat je een goede relatie hebt, juist omdat je emotioneel zo sterk verbonden bent. :) Niet omdat je niet van elkaar houdt en omdat je geen relatie hebt.

Als je emotioneel sterk verbonden bent ga je niet vreemd. Punt. En gunnen ??? Wat een onzin, je kunt het samen ook spannend maken. Sorry hoor, maar je partner laten rond.euken heeft geen barst te maken met liefde en verbondenheid. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:38

Liezel1 schreef:
In je openingspost zeg je dat bijna alle vrouwen weg zijn op het moment dat de partner vreemd gaat, of dat nou lichamelijk of geestelijk is.
Als het daadwerlijke zo ver is, dan reageer je anders.... geloof me...

En vaak gaat het dan alsnog stuk, omdat het vertrouwen weg is en bijna nooit weer terug komt. Lees alle vrouwenforums maar na, met topics als blijven na vreemdgaan en nog andere.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:39

ikkeweer, kun je je mening ook geven zonder zo denigrerend te doen? Ik vind het een onprettige manier van een discussie voeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:40

patos schreef:
Zoals TS zegt, respect voor de mensen die wel een open relatie kunnen hebben.

Ik zou het zelf nooit kunnnen. Ik ben daar te jaloers en te onzeker voor, ik zou altijd bang zijn om onder te doen voor de scharrel van mijn vriend. Misschien dat ik het minder erg zou vinden als hij een keer een prostituee bezocht, dat is puur een dienst, zonder het risico dat hij een nieuwe relatie aangaat.

Waarom moet je daar in godsnaam respect voor hebben, juist niet, daar heb ik totaal geen respect voor, gatver.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:41

ikkeweer schreef:
Als je emotioneel sterk verbonden bent ga je niet vreemd. Punt. En gunnen ??? Wat een onzin, je kunt het samen ook spannend maken. Sorry hoor, maar je partner laten rond.euken heeft geen barst te maken met liefde en verbondenheid. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Dat is jouw mening idd. Ik vind het nogal veroordelend naar mensen die er anders over denken.

Wat niet betekent dat een open relatie voor mij zou werken. Maar ik vind het behoorlijk denigrerend wat je nu zegt. Voegt ook niet echt iets toe aan een constructieve discussie IMO.

[Edit] Ik zie dat Lieveli mij al voor is geweest.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:59

ikkeweer schreef:
patos schreef:
Zoals TS zegt, respect voor de mensen die wel een open relatie kunnen hebben.

Ik zou het zelf nooit kunnnen. Ik ben daar te jaloers en te onzeker voor, ik zou altijd bang zijn om onder te doen voor de scharrel van mijn vriend. Misschien dat ik het minder erg zou vinden als hij een keer een prostituee bezocht, dat is puur een dienst, zonder het risico dat hij een nieuwe relatie aangaat.

Waarom moet je daar in godsnaam respect voor hebben, juist niet, daar heb ik totaal geen respect voor, gatver.

Een ding is duidelijk, jij hebt in ieder geval geen respect voor de mening van anderen... ;)

Edit: ik zie dat meer bokkers die mening delen :+

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:01

ik zou dat niet kunnen :n

bij mij hoort sex en liefde bij elkaar. dat doe je niet ondertussen met een ander.

voor mij dus geen open relaties

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:05

ikkeweer: Volgens mij hadden we een enorm fijne, goedlopende discussie, voordat jij er tussendoor kwam. Zou je óf op een normale manier willen discussieren, óf een ander topic willen gaan verpesten? :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:15

Mensen moeten het allemaal zelf weten en als het een gezamenlijke beslissing is: prima! :D Ik zou dat echter niet kunnen. Tuurlijk, kun je liefde en seks los van elkaar zien, dat kan ik ook, maar wanneer je eenmaal voor iemand kiest, dan ga je er helemaal voor, vind ik ;) Mijn vriend denkt er gelukkig hetzelfde over.

Ik zou het juist enorm respectloos en kwetsend vinden als hij zou aangeven dat hij niet genoeg aan mij heeft. Andersom net zo. In mijn ogen wil je alleen een open relatie als je nog niet 'uitgeshopt' bent of als je gewoonweg niet genoeg hebt aan je partner.

Als mijn vriend graag met anderen naar bed zou willen, prima, maar de volgende dag kruipt hij niet meer naast mij in bed :evaw: :')

Dat iemand een open relatie knap vindt en dat je er respect voor op kan brengen, snap ik...ik begrijp het niet, maargoed, das een ander verhaal. Ik zelf vind het echter respectloos naar je partner toe.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:21

Lees een mooi discussiepunt: Wanneer laat je meer zien dat je onvoorwaardelijk van elkaar houdt:
1) Als je elkaar de deur wijst na een 'slippertje'
2) Als je het kan accepteren van de ander, als die eens behoefte heeft aan seks met een ander

Niet veroordelend bedoeld uiteraard, maar ík vind de tweede manier een veel mooiere manier om te laten zien hoe emotioneel je echt verbonden ben. Maar snap ook dat andere mensen dat anders zien, ben alleen benieuwd hoe zij dat dan zien! :)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:32

Ik zou het niet kunnen. Persoonlijk heb ik geen behoefte aan seks met iemand anders behalve mijn vriend. Seks is voor mij gekoppeld aan liefde en zou het ook niet kunnen doen als ik niet verliefd ben. Als mijn vriend aan mij zou vragen om een open relatie, dan kan hij meteen een heel open relatie krijgen, dan is er geen relatie meer. Ik zou het niet kunnen verkroppen en me er gigantisch onzeker door voelen. Ik weet gelukkig wel dat mijn vriend daar totaal geen behoefte aan heeft.

Verder zou ik een slippertje ook niet kunnen vergeven op dit moment. We zijn slechts een half jaar samen. Misschien in de toekomst, als we een leven met elkaar opgebouwd zouden hebben dat ik het kan vergeven, maar daar kan ik op het moment nog niets over zeggen. Vanuit mijn eigen onzekerheid denk ik wel dat de relatie een grote deuk op zal lopen en uiteindelijk daar wel kapot aan zal gaan.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:32

Interessante discussie! Ik zou er best wel wat persoonlijke ervaring aan toe willen voegen, maar dat wordt wat te persoonlijk denk ik..

Ook ik heb heel veel respect voor mensen met een open relatie, maar ik weet niet of ik het zelf zou kunnen want het lijkt me een behoorlijke opgave..
Wel denk ik dat ik goed verantwoordelijk zou kunnen zijn voor mijn deel van de open relatie :') Ik vind dat ik monogaam moet zijn uit respect voor mijn partner, maar als je me diep in mijn hart kijkt, zou ik best minder monogaam willen en kunnen zijn..Vriendlief delen lijkt me daarentegen een stuk lastiger, hypocriet he?

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:35

Ik wil wel eens de mensen die nu voorstander zijn van een open relatie nog eens in een topic zien over 5 jaar. Kijken wie echt in een goed lopende open relatie zit.

Niks mis met een open relatie hoor, maar ik denk dat je pas echt weet of het werkt voor jou als je het langere tijd uit probeert. En soms veranderd de wens voor een open relatie ook op het moment dat je iemand ontmoet die echt je hart steelt.
Die hele leuke scharrel waar mee je super gesprekken en sex hebt, maar die je ook deelt met andere vrouwen(en hij deelt jou met andere mannen) is heel wat anders dan echte liefde.

Uiteraard kan je na een monogaame relatie er ook achter komen dat dar niks voor je is en open beter voor je werkt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:36

Ik hou enorm veel van mijn man, we hebben samen 3 kinderen en zijn echt gelukkig, en als hij met iemand anders naar bed wil mag hij dat van mij best doen. We zijn elkaars eerste en ik kan me goed voorstellen dat hij behoefte heeft om te kijken hoe het met anderen is. Ik heb dat niet, in ieder geval nu niet, maar ik weet dat hij er geen problemen mee heeft als ik dat wel zou hebben.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:37

Nadia: zou je er echt geen problemen mee hebben of voel je je er toch niet echt fijn bij, maar gun je het hem? :)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:39

Myukii schreef:
Lees een mooi discussiepunt: Wanneer laat je meer zien dat je onvoorwaardelijk van elkaar houdt:
1) Als je elkaar de deur wijst na een 'slippertje'
2) Als je het kan accepteren van de ander, als die eens behoefte heeft aan seks met een ander

Niet veroordelend bedoeld uiteraard, maar ík vind de tweede manier een veel mooiere manier om te laten zien hoe emotioneel je echt verbonden ben. Maar snap ook dat andere mensen dat anders zien, ben alleen benieuwd hoe zij dat dan zien! :)

Ik snap je tweede punt in theorie wel, maar ik weet 100% zeker dat ik er persoonlijk echt kapot aan zou gaan. Ik zou waarschijnlijk elke keer dat ik daarna bij hem in bed lag gaan denken 'denkt hij nu aan die andere vrouw' etc. Voor mij zou dit gewoon niet te doen zijn. Ergens vind ik het knap als anderen dat wel kunnen vergeven, het vergt wel veel kracht en moed in ieder geval. :j

Een open relatie zou voor mij ook echt niet werken. Voor mij zijn seks en liefde met elkaar verbonden. :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:40

Corelli schreef:
Nadia: zou je er echt geen problemen mee hebben of voel je je er toch niet echt fijn bij, maar gun je het hem? :)

Ik heb er echt geen problemen mee, zolang het veilig gebeurd en niet in ons huis ivm de kinderen.