Klaagpaal Openbaar Vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peperplant

Re: Klaagpaal Openbaar Vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:10

Hey luitjes hier,
ik ben absoluut niet agressief hoor!! Ook niet boos of ongelukkig,heb geen honger en hoef niet te plassen, haha...vind het gewoon wel een interessante discussie
Niemand hoeft zich ook aangesproken te voelen, ik quote dingen om te reageren op t geschrevene en niet op de persoon, sorry als dat wel zo overkomt, das niet de bedoeling.
Ik hou me al koest hahaha

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:12

Oh ik doe mee!

Om 6 uur vanuit Leiden geen treinen meer naar Haarlem, en miljoenen mensen die met de bus wilden. De bussen hadden vertraging, en heel veel mensen pasten er niet meer bij.
Ik ben toen met de trein naar Nieuw-Vennep gegaan, en daar is m'n vader me komen halen.

Maar wat voelde ik me poedersuiker zeg in Leiden, helemaal alleen :(

Nu maar hopen dat de treinen morgen wel rijden!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:15

ik kom ook klagen.

De randstadrail(erasmuslijn) die reed 3,5 week geleden al niet, omdat het 2 graden vrieste.

Toen die donderdag in de week, de trein naar Den Haag CS vanuit Delft met vertragingen en die niet verder reden als Den Haag HS etc.

En deze week heb ik die rsr nog nooit op tijd zien komen. Met het gevolg dat ik al 2x deze week aan kom rijden(op tijd) en dat dan net de spoorbomen dicht gaan. (Het ging wel om de voertuigen die normaal 1 eerder komen als de mijne zegmaar, snappen jullie het?)Dus dat ik nog over dat spekgladde station ga rennen, omdat ik anders nog (normaal) 15 minuten moet wachten. Kom gewoon optijd joh, stom OV

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:19

Nou daar deel ik je mening niet Peperplant "waarom wacht je dan nog op die bus dan"
Aan sommige haltes komen al amper bussen, en de bussen die dan al komen daar zich meestal wel een hele poos tussen, en niet een kwartiertje of zelfs een halfuurtje... Je kan toch onmogelijk een bus van meer dan een UUR vroeger nemen, dan sta je om 7 uur 's morgens aan de schoolpoort met je vingers te draaien, school is dan nog niet eens open bij mijn weten. (maar daarom is het nog steeds niet altijd de schuld van de chauffeurs, het is hier een klaagtopic over het OV, niet over de chauffeurs in speciefiek :) )

edit: ik las je reactie over geen personen in het persoonlijk, maar fijne discussie..blabla.. Weetje, eigenlijk is het wel goed dat ook mensen uit het beroep zelf dit volgen, jij bereikt de mensjes van de planning waarschijnlijk beter dan wij, en kan aan de hand van onze klachten (nuja dat geldt dan voor de NL-ers natuurlijk) makkelijker aankaarten bij de planningsdienst, wat een buitenstaander waarschijnlijk niet gauw kan :) ;)

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:07

Idd ben ik een mensje uit het beroep en ik vind het idd nog steeds een leuke discussie. Ik weet ook wel dat de beschuldigende vinger bedoeld is voor het vervoersbedrijf en niet tegen de werknemer, al wordt dat in vele gevallen door ons niet als zo ervaren, juist omdat de agressie en onmin juist jegens ons geuit wordt, dat is het makkelijkst bereikbaar.
Ook wij werknemers uiten onze grieven en vertellen wat wel en niet mogelijk is mbt de uitvoering vd dienstregelingen, helaas wordt er niet altijd naar geluisterd omdat het op papier nl wel mogelijk lijkt,helaas zijn aanpassingen in deze moeilijk te bewerkstelligen. Het maken van een kloppende dienstregeling is niet zo simpel als het lijkt helaas. Pas wanneer er zich echt grote problemen voordoen en het bedrijf in kwestie boetes etc krijgt opgelegd door de Provincie vanwege het niet uitvoeren van datgene wat ze beloven,worden er maatregelen genomen.In enkele gevallen draagt ons geklaag en visie wel bij aan verbetering, maar dat is maar soms. Geloof me wij doen simpelweg wat in ons boekje staat. En wat betreft te laat komen of welke actie een chauffeur doet in zijn werktijd,eten,plassen of whatever....
alles wordt geregistreerd door camera`s,gps en andere technische snufjes zorgen ervoor dat iedere handeling wordt geregistreerd,tijd,aantal stops,aantal keren dat de deuren openen en sluiten, dus zij komen echt niet zonder reden te laat, iedereen kan ervan uit gaan dat er wel degelijk iets loos is. Zelfs de plas/koffie pauze is op welke wijze dan ook gerechtvaardigd wanneer ze weer te laat zijn.
Klagen heeft wel degelijk zin,wanneer de passagier(s) dat steevast dagelijks blijft volhouden en niet zomaar een enkele keer of een enekele passsagier op zich.Wanneer zij zien dat een probleem structureel terugkeert zullen ze van hogerhand ook handelen en zal er wel degelijk iets veranderen.
Klagen doe je niet bij de vervoerder alleen maar ook bv bij de provincie, de provincie bepaald grotendeels wat er gebeurt mbt OV, de vervoerder krijgt alleen opdracht het op die wijze uit te voeren, dus is ook de provincie schuldig aan falend beleid naar mijn mening.
Zo zullen uiteindelijk successen geboekt gaan worden in de strijd voor beter OV...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:29

pff zie nu op de site van de ns dat t aankomende dagen ook allemaal weer bagger word:( He verdorie, ik moet nog 1 weekje veel reizen en naar stage.. Mjah is niet anders he..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 23:04

Ik ben weer veilig thuisgekomen, het ging gelukkig vlekkeloos, al had die trein wel 5 min vertraging maar dat zie ik door de vingers := ben echt blij dat ik bij famillie terrecht kon want 2,5 uur wachten had ik echt niet zien zitten :')

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 06:36

Ach ja, Openbaar vervoer.. geweldige uitvinding :p.
Sinds kort rijdt hier i.p.v Connexxion Veolia als busmaatschappij en deze is nog nooit op tijd bij de halte aangekomen in mijn ervaring. Dus toen ik voor de zoveelste keer langer dan een kwartier stond te wachten besloot ik maar eens de klantenservice te bellen. "Dag meneer, mag ik vragen hoe het komt dat jullie bussen nooit eens een keer op tijd zijn?" -"Ja maar mevrouw, onze bussen rijden ook helemaal niet op tijd, ze rijden op aardgas!" Nou mijn dag was weer goed na deze gigantisch droge opmerking, maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dat niet zo waarderen.
En ja, die ene keer op utrecht centraal toen het gesneeuwd had en half Nederland vast zat (op Utrecht centraal wel te verstaan, jeetje wat was het druk). Drie keer dezelfde trein in en uitgelopen met een horde mensen omdat ze maar niet konden besluiten waar hij nou eigenlijk heenging. Je kan je er druk om maken maar ach.. zo leer je ook nog eens mensen kennen.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:11

Stomme bus :(
Ga altijd samen met mijn broer met de bus, hij heeft eerst zijn ochtend krant. gaan we naar de bus, kwam ie al aan. mijn broer ging er snel in en vroeg of ie ff wou wachten. had alleen mijn fiets weg moeten zetten, rijd die kerel weg. Mijn broer belde me dat die kerel onvriendelijk is en te hard rijd. Stomme bus

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 09:05

oei dat is wel heel gemeen Willy_UrsB

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:38

Willy_UrsB schreef:
Stomme bus :(
Ga altijd samen met mijn broer met de bus, hij heeft eerst zijn ochtend krant. gaan we naar de bus, kwam ie al aan. mijn broer ging er snel in en vroeg of ie ff wou wachten. had alleen mijn fiets weg moeten zetten, rijd die kerel weg. Mijn broer belde me dat die kerel onvriendelijk is en te hard rijd. Stomme bus

Hij had mss wel even kunnen wachten, maar als je door je eigen fout maar nét optijd bent of eigenlijk al te laat, en de bus wacht op jou, ookal was het maar 3minuutjes... Als jij aan de halte na de jouwe had gestaan had je vast gezaagd dat de bus weer te laat was :Y) In ons busreglement in belgie staat dat je minimaal 5min op voorhad aan je halte moet staan... Maargoed, wel erg vervelend als je het even vriendelijk vraagt en hij toch niet wil wachten ookal was het maar 2 sec, da's lastig begrijp ik best ;) (anderzijds als hij aan elke halte 2minuten moet wachten omdat iemand zijn fiets nog moet vastbinden is hij in totaal ook weer al snel 10minuten kwijt en dus te laat, zie je!)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:39

Hij was zo'n 8 min te vroeg :+
Wij zijn er meestal 5 min vante voren.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:40

Dat ze serieus een minitreintje inzetten om kwart voor 8, de spits dus!

Kreeg een Dejavu van de metro in Londen. :')

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:49

ik heb 2 uur in de bus gezeten waar ik normaal 3 kwartier over doe :P XD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:51

ik had 3 kwartier in een bus gezeten waar je normaal 5 minuten over doet haha, maar jeetje gister was echt een chaos in haarlem omstreken :=

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:52

ZO drukk!! haha, wat wonen er dan opeens veel mensen in haarlem haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 13:53

ja het centrum stond gewoon vast :=

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:54

Lang leve overijssel :=
Daar valt het wel mee met de bussen, treinen hebben nu ook niet zoveel probleempjes meer

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:57

Ik heb last van koude tenen gehad omdat de bus 6 minuten vertraging had.
Niet erg ernstig...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:59

Equidea schreef:
Ik heb last van koude tenen gehad omdat de bus 6 minuten vertraging had.
Niet erg ernstig...

Haha :=
Koude teentjes zijn ook soms vervelend.. :o

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:04

Willy_UrsB schreef:
Hij was zo'n 8 min te vroeg :+
Wij zijn er meestal 5 min vante voren.

Nou, dan heb je gelijk ! :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 14:05

bij mij rijden ze ook wel eens 2 minuten te vroeg weg :') zie ik mijn bus zo wegrijden :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:28

Ik was vandaag juist blij met de bus :+ Kwam aanlopen en toen kwam bus nr 1, die besloten had dat hij geen dienst meer had, met bus nr 2 er achteraan. Nadat ik ingestapt was was die ook buiten dienst en heeft hij me rechtstreeks naar m'n halte kunnen brengen.

Maar de bus bij ons in het dorp kwam de brug niet op, die is maar omgekeerd. Heb je ook de balen van als je er in zit!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:32

Ah met het OV kom je nergens met dit weer. Helemaal niet nu het strooizout zowat op is.. :n

Al heb ik over de passagiers niks te klagen, sommige mensen hebben echt van die prachtige sarcastische opmerkingen!
Pas nog in de trein, wij zaten een beetje te mopperen en grapjes te maken, en er werd net omgeroepen dat we voor een rood sein stonden en dat we over een moment weer gingen rijden.
Zo'n jongen tegen ons: Jah, die momenten bij de NS varieëren van 3 minuten tot 4 uur!
:Y)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:01

En ik kan weer eens niet naar school want de treinen rijden hier niet, awesome. :Z