Heel veel sterkte de komende tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__PSM__ schreef:19 December een hele leuke dag, die wat minder eindigde...
S'ochtends vroeg de deur uit, even langs mijn lieve paard, en daarna kantinedienst draaien bij mijn Vereniging. Tot 3 uur s'middags... Toen lekker nog even langs mijn paard, het had gesneeuwd, dus lekker met wat andere paardjes in de sneeuw gelaten en gezellig staan kletsen... Half 5 thuis, er komt een politiebusje de straat ingereden, nieuwsgierig sta ik te kijken, stappen mijn moeder en haar vriendin uit. Ik denk nog, goh wat zou er zijn, waar is mijn pa met de bus en de hond.
5 over half 5, mijn moeder zegt, ik moet je wat vertellen...
Mijn vader is onwel geworden achter het stuur van de auto, hij was de caravan aan het ophalen samen met mijn moeder, gelukkig reden ze achter een trekker, en reden ze niet zo heel hard met de hele combinatie op de weg, die even lang is als een gemiddelde vrachtwagen. Hij is in elkaar gezakt tegen mijn moeder aan en zo de besneeuwde berm in gereden, mijn moeder heeft een ruk aan het stuur gegeven zodat ze niet de greppel in zijn gereden...
Ze hebben ong 15 minuten gereanimeerd, en mijn moeder al die tijd maar zeggen, hij wil niet naar de voord, ik wil hem niet kwijt maar dat wil hij niet....
Mijn vader was al 4 jaar ziek, al 4 jaar zei hij, het is prima, stabiel klote en dat gaat nog 30 jaar goed zo. Helaas na 4 jaar is dan op 19 dec. toch zijn laatste dag gekomen....
Mijn vader had ernstig verkalkte halsslagaders, waar een normaal mens met 4 bloedtoevoeren naar zijn hoofd rondloopt, had mijn vader nog 1 hele dikke. Daar is hij niet eens aan overleden, maar gewoon aan een ordinaire hartstilstand....
Mijn vader was een wandelende tijdbom, zoals hij zelf altijd zei, maar mocht hij afgaan dan wilde hij niet naar de voord, een verzorgingstehuis hier in de buurt, dan moesten we er maar een eind aan laten komen, want verlamd in een rolstoel wilde hij niet...
Pap dat is niet gebeurd, ik zal terug denken met een glimlach, want dat heb jij mij altijd geleerd...
__PSM__ schreef:1234 schreef:gecondoleerd!
precies 2 jaar geleden op 19 december is de moeder van een vriendin overleden.
Echt vreselijk!
Ook zij heeft het er nogsteeds moeilijk mee.
Sterkte!
Mijn vader heette Jan, mijn vriend heeft vorige week naar 3 FM zitten luisteren, daar was een meisje die belde die wilde graag een plaatje laten draaien voor haar vader ook en Jan, en overleden op 20 dec. Hij kreeg er helemaal de nare kriebels van....