Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Mannen en hun tact of het gebrek eraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:45

Maar als je zus je terugfluit, snap je ook echt dat het nogal rottig overkomt of denk je dan 'eh, ok, dit was blijkbaar bot en dat moet ik niet meer zeggen?'. :)

Als je zegt dat je jezelf niet kent, bedoel je dan dat je niet weet hoe je overkomt op anderen? Of ken je jezelf echt niet, want dat is iets anders dan weten hoe je overkomt. Al hangt het wel met elkaar samen natuurlijk. :)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 00:06

Ik weet het niet hoe ik overkom, en heb steeds vaker het idee dat ik mezelf slechter ken dan ik denk, ik vindt van mezelf dat ik nogal perfectionistisch ben, heb mede daardoor een poetsfiemel en kan geen zooi zien liggen, daar kan ik in doordraven, ik weet dat wel maar heb het niet in de gaten, bah soms lijk ik een beetje een vrouw geloof ik hahaha

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 16:22

Ik heb nog eens wat dieper gegraven in mijn geheugen: hiervoor zullen lezeressen me wel voor het vuurpeleton wensen:
In een vorige relatie stond mijn toenmalige vriendin (nu al +5 jaar ex) zonder ondergoed me op te wachten in een soort van tennispakje, boven aan de trap (bewoonde toen een bovenwoning). Ik kwam thuis na een werkdag van 16 uur sturen op de vrachtwagen, keek omhoog en zei:"doe ff normaal, ik heb honger en ben moe", liep de keuken in en begon met het middag eten klaar te maken. Waarom zij die actie nooit meer herhaald heeft is me wel duidelijk. :o :D

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:38

Hahahahahha :') niet echt tactvol nee :P
Miss af en toe proberen iets meer stil te staan bij de gevoelens van een ander :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:10

Geniale voorbeelden geef je :D
Die van die auto... zo bot is dat toch niet?

_O- en die andere is nog briljanter _O-
Tactvol, neuh dat niet. Logisch, ja dat wel. :D
(en dat wordt trouwens wel weer grappig omschreven in de boekjes van Pease... waarom een man dan geen zin heeft in die grappen. Maar ach, zou een kerel bij ook niet mee aan moeten komen na een lange dag hard werken... :+)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 17:15

Er zullen vast nog meer bovenkomen, de meeste heb ik diep verstopt want niet echt trots op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:18

Ja maar ja, continue de schuld bij jezelf leggen is ook niet goed hè?
Prima als je wellicht iets aan jezelf wil verbeteren, maar alles op jezelf betrekken is natuurlijk ook onzin.
Je vriendin/ex (of hoe het nu ook maar zit) moet ook wel bereid zijn om eens naar zichzelf te kijken.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 17:28

Ik heb net 2 boeken van Pease besteld bij Bol, via de link. Duurt 2 tot 8 werkdagen voor ze er zijn spannend...
Heb ze besteld om beter inzicht te krijgen...in logica en gevoel

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:32

Ga je nu ondertussen wel iets doen met de tips die gegeven zijn om je verontschuldiging aan te bieden? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:08

Groompje1975 schreef:
Ik heb nog eens wat dieper gegraven in mijn geheugen: hiervoor zullen lezeressen me wel voor het vuurpeleton wensen:
In een vorige relatie stond mijn toenmalige vriendin (nu al +5 jaar ex) zonder ondergoed me op te wachten in een soort van tennispakje, boven aan de trap (bewoonde toen een bovenwoning). Ik kwam thuis na een werkdag van 16 uur sturen op de vrachtwagen, keek omhoog en zei:"doe ff normaal, ik heb honger en ben moe", liep de keuken in en begon met het middag eten klaar te maken. Waarom zij die actie nooit meer herhaald heeft is me wel duidelijk. :o :D

Geweldig, ook het voorbeeld van het auto lenen.
Ik begrijp volledig wat jij bedoelt... ALS VROUW ZELFS!

Het voorbeeld van je zus, zou mij ook kunnen overkomen. Het 'Ok dan' zal ik in twijfel trekken, wat heeft dit te betekenen? Is hij nu boos, of is hij blij dat hij een oplossing heeft. Alleen zou mijn reactie zijn: "Oh, ik wacht het wel af, ik kijk zijn humeur wel even aan."

Had laatst een soortgelijke aanvaring met m'n moeder. Ik moest aardappelen schillen (op dinsdag, m'n zusje doet het op maandag) en de aardappelen bleken op te zijn. Ik belde m'n moeder dat het wéér zover was, het was namelijk niet de eerste keer. Mijn zusje heeft er nogal een handje van slordig te zijn. Niet doorgeven dat de aardappelen op zijn, niet naar de winkel willen voor mams. Ik had geen zin om in de regen naar de groenteboer te gaan, en probeerde dit op een leuke manier te brengen. Moeders vatte het echter anders op en hing ietwat boos op. Ze kwam even later thuis en ik heb het gewoon op een spontane manier opgepakt: "Goh, jij kon ineens snel ophangen!" En toen begreep ze wel wat ik had bedoeld...

Het tennispakje, ja daar ben ik sowieso het type niet echt voor... :P Maar ik kan me voorstellen dat na 16 uur trappen een man bekaf is. Mijn vader is na een werkdag ook moe, en ik evengoed. Zoiets moet je gewoon wat anders plannen.

Verder vind ik ook niet dat je de schuld alleen bij jezelf kunt leggen, je zoekt ze wel uit hoor :P

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:27

Ik wil wel iets doen met die tips maar zoals de oude wijze zeggen: komt tijd komt raad, moet dus meer geduld hebben, en er is me weer 1 te binnen geschoten.
Ik 18 jaar: Zeg, heb jij het tafelkleed van oma aan?
zij 16 jaar: hoezo?
ik : het lijkt wel een valletje, en oh ja net ben ik het bordje taxi verloren dus je bekijkt t maar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:32

Dat zal de leeftijd dan zijn denk ik? :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:40

Erg interessant topic dit :D
Ik ben ook zo'n typisch moeilijk geval soms :o
Ik geniet van bevestiging, zoals enthousiasme als ik een uitstapje ofzoiets heb gepland..
een normale man reageert daar natuurlijk gewoon met 'oh leuk' op, maaaaar.. dan moet ik het soms net wat moeilijker maken en dan begint de discussie.. 'Vind je het een slecht plan misschien' waarop hij dan natuurlijk uit de lucht komt gevallen etc etc.. een beetje waardering heb ik nodig zeg maar :o
Gelukkig komt dit niet te vaak voor, al waarschuw(de) ik potentiële vriendjes vroeger altijd ervoor dat ik moeilijk ben.. Dan hoeven ze achteraf niet komen te klagen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:42

Mijn 'date' van vanmiddag was zelf heel spontaan (ik ken hem heel goed (lang verhaal) en het is een regelrechte boer), en zei dat hij het heel erg leuk had gevonden.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 22:45

En ja ook ik sla nog wel eens de plank mis, moest ik ergens lossen met de vrachtwaggel kom ik iemand van de middelbare school tegen. Ik geschrokken: Goh patries, ben jij zwanger, zij met rood hoofd (en ik geloof niet van schaamte) nee ik ben bijgekomen.
Heb toen sorry gezegd, me omgedraaid en gehoopt dat de aarde zich zou openen en mij zou opslokken.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:53

Haha geweldig!
T'is al iets dat je er een schaamtegevoel bij had :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:54

En dan komt de man weer tot z'n positieven en sluit zich snel af voor wat er gebeurd... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:56

Ja, dan gaat ie op z'n rots zitten staren naar het vuur :+ :D
(god, heb best veel onthouden van die boeken _O-)

Tja en zo'n foutje met 'zwanger' kan iedereen overkomen toch? Tuurlijk voel je je banketstaaf daarna...maar ja, oliebol happens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:59

Kanelly schreef:
Ja, dan gaat ie op z'n rots zitten staren naar het vuur :+ :D
(god, heb best veel onthouden van die boeken _O-)

Tja en zo'n foutje met 'zwanger' kan iedereen overkomen toch? Tuurlijk voel je je banketstaaf daarna...maar ja, oliebol happens.

Jahaaa xD

De vrouw heeft de verzorgende factor in de oergrot, en de man die zorgt voor het eten.
De vrouw vangt veel meer gevoelens en lichaamstaal op in de tijd die ze bij haar kinderen doorbrengt of wanneer ze met de buurvrouw aan het bessen plukken is... :P Want daarmee kan ze wel praten over wat ze voelt etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:01

Ja en man moet op jacht en kan daarom niet alles tegelijk, hij moet zich op het wild concentreren.
En de man moest alles onderhouden en oplossingen zoeken en doet dat nu ook.

:D

edit: haha janine, jij heb je censuur aanstaan, nu ziet m'n quote er echt stom uit :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:02

Kanelly schreef:
Ja en man moet op jacht en kan daarom niet alles tegelijk, hij moet zich op het wild concentreren.

Ja, back to basics in de boekjes... :)

Maar TS, wat wij nu zeggen betekend echt niet dat mannen gek zijn, en dat jij overal fout zit. Absoluut niet! Je kiest ze namelijk wel uit, in de eerste voorbeelden...

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:03

soms voel ik me ook een neanderthaler...laat mij maar bezig zijn met het vangen van de kost, kom hier kat in de magnetron met jou ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:03

Kanelly schreef:

edit: haha janine, jij heb je censuur aanstaan, nu ziet m'n quote er echt stom uit :+

Censuur? Ik snap niet helemaal hoe dat werkt :o

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 23:06

sja ben daar een man voor zal ik maar zeggen, vandaar dat ik ook die boeken besteld heb, valt nog eea te verbeteren bij mij en in de wereld en ik vindt t leuk dat vrouwen ze ook gelezen hebben

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:10

Groompje1975 schreef:
sja ben daar een man voor zal ik maar zeggen, vandaar dat ik ook die boeken besteld heb, valt nog eea te verbeteren bij mij en in de wereld en ik vindt t leuk dat vrouwen ze ook gelezen hebben

Het zijn niet voor niets boeken voor beide geslachten ;)