Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:18

Ik vind die reactie's van jullie best wel erg! :o
Ik doe al 2 jaar door weer en wind, Hoe ziek als een hond ik ook ben, En af en toe kan ik niet mee op vakantie.
Áltijd zorg ik dat die mensjes op woensdag voor 7 uur 's avonds ( daar voor zit dus tot 5 uur school ingeplant, En eten + douchen ) de kranten krijgen, En daarna moet ik mijn huiswerk nog doen nadat ik 1.5 uur bezig ben geweest EXCl vouwen.
Dan vind ik het écht aso dat er ook mensen bij lopen die het voor de grap doen, en dan óók nog eens wat krijgen! :oo terwijl de echte bezorger niets krijgt.

Jeejte, ik zou me een uur in de wind schamen. En nooit meer langs durven te komen! :\
Ik ben eerlijk gezegt veel te braaf om die ouwe mensies zoiets aan te doen dat ze ook maar een meter te ver op dat ijs moeten lopen voor hun krant! breng ik ze liever even veilig voor ze naar de deur en dat ze geen risico hebben om hun heupen te breken! :')

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:19

Essssss schreef:
Ik wist vorig jaar geen eens dat ik geld moest geven, dus pakte ik het aan, zei dankjewel en gooide vervolgens de deur weer dicht. Dit jaar wel wat gegeven, is maar een kleine moeite.
Hahaha dat heb ik een paar jaar geleden ook een keer gedaan.
Toen mijn moeder thuis kwam vertelde ik dat er zo'n raar kereltje aan de deur kwam om me gelukkig nieuwjaar te wensen, dat ik bedankt had gezegd en de deur weer had dichtgedaan.

Schaamde me daarna heel erg haha. :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:19

shadowflower schreef:
Bij mij krijgen ze niks. Ze hebben dr loon. zo simpel is het. Zind het ze niet dan gaan ze ander werk doen toch ...

Zo makkelijk licht het bij mij niet, Ik ben 13 en werk al zwart voor deze krantenbaan. Een paard onderhouden is duur hoor! :D

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:21

Ik heb de huis aan huisbladen 1euro gegeven, folders komen hier niet aan de deur (nee-ja sticker) en krant hebben we pas vanaf maandag :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:22

Giolli schreef:
Ik vind die reactie's van jullie best wel erg! :o
Ik doe al 2 jaar door weer en wind, Hoe ziek als een hond ik ook ben, En af en toe kan ik niet mee op vakantie.
Áltijd zorg ik dat die mensjes op woensdag voor 7 uur 's avonds ( daar voor zit dus tot 5 uur school ingeplant, En eten + douchen ) de kranten krijgen, En daarna moet ik mijn huiswerk nog doen nadat ik 1.5 uur bezig ben geweest EXCl vouwen.

En wat dan nog? Jij wordt gewoon betaald voor het lopen en vouwen van die kranten ;) Ook als je ziek bent of op vakantie ;)
Heb je zlf voorgekozen, zijn genoeg andere baantjes die meer verdienen, alleen minder vrijheden hebben :)
Vind het behoorlijk verwend en onbeleefd overkomen dat jij verwacht dat je van iedereen veel geld krijgt, want dat lees ik tussen de regels door in jouw berichten.
WEes blij met wat je krijgt. Bevalt het je niet? Niet zeuren en een andere bijbaan zoeken ;)
Aan huiswerk, ziekte en vakanties kunnen wij als ontvangers ook niets doen.

Exit13

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:23

Ik vind dat er ook een flink verschil zit tussen kranten en folders. Een krant krijg ik omdat ik daar om vraag, zodat ik op de hoogte kan blijven van het nieuws. Folders krijg ik omdat winkels iets willen verkopen, niet omdat ik dat wil.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:23

Bij ons ging gisteren de bel, klein/jong jongetje 'hallo, ik kom van .... en ik wens u een fijne... eeuuhm... eeeuuhm... sorry, even opnieuw hoor. Ik kom van ... en *mompelt iets* wens u fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar :D ' Kaartje erbij, dus m'n vriend zegt 'wacht, ik loop even naar binnen om wat te pakken' Dat jochie stond daar zo lief, m'n vriend in een gulle bij, pakt 5,- geeft aan dat jongetje, dat jongetje begint helemaal te glunderen 'dankuwel, dankuwel! Dat is nog eens een goede vangst!' En huppelt bijna weg :+

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:24

Aan een ander baantje komen is op je dertiende volgens mij helemaal niet zo makkelijk... Kijk als je 16+ bent kun je vanalles doen maar op 13jarige leeftijd weet ik het niet hoor...
Maar dat van die vakanties snap ik niet, je kunt toch vervanging regelen?

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:24

_Kiki_ schreef:
Bij ons ging gisteren de bel, klein/jong jongetje 'hallo, ik kom van .... en ik wens u een fijne... eeuuhm... eeeuuhm... sorry, even opnieuw hoor. Ik kom van ... en *mompelt iets* wens u fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar :D ' Kaartje erbij, dus m'n vriend zegt 'wacht, ik loop even naar binnen om wat te pakken' Dat jochie stond daar zo lief, m'n vriend in een gulle bij, pakt 5,- geeft aan dat jongetje, dat jongetje begint helemaal te glunderen 'dankuwel, dankuwel! Dat is nog eens een goede vangst!' En huppelt bijna weg :+

Aaaaaaaaaaah :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:25

Evelli: Volgens mij snap jij mij niet helemaal! :)
Ik vind die reactie's erg, van juist die meisjes/mannen/jongens die wél wat verwachten.
Ik probeer alleen maar te zeggen, dat ik moeite doe voor mijn krantenwijk ;)
Ik ben evenblij met 20 cent of een kop choco. Of niets,
Een hand schudden vind ik ook geweldig om te doen hoor. En lees mijn vorige reactie nog eens even als je denkt dat het zo makkelijk licht in jou ogen! ;) :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:26

Palouse schreef:
Aan een ander baantje komen is op je dertiende volgens mij helemaal niet zo makkelijk... Kijk als je 16+ bent kun je vanalles doen maar op 13jarige leeftijd weet ik het niet hoor...
Maar dat van die vakanties snap ik niet, je kunt toch vervanging regelen?

Haha :D

Nee dat kan niet, Niemand kan dat voor mij doen :) Mijn broers moeten werken ;)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:26

Evelli schreef:
En wat dan nog? Jij wordt gewoon betaald voor het lopen en vouwen van die kranten ;) Ook als je ziek bent of op vakantie ;)
Heb je zlf voorgekozen, zijn genoeg andere baantjes die meer verdienen, alleen minder vrijheden hebben :)
Vind het behoorlijk verwend en onbeleefd overkomen dat jij verwacht dat je van iedereen veel geld krijgt, want dat lees ik tussen de regels door in jouw berichten.
WEes blij met wat je krijgt. Bevalt het je niet? Niet zeuren en een andere bijbaan zoeken ;)
Aan huiswerk, ziekte en vakanties kunnen wij als ontvangers ook niets doen.

Ik ga met deze mevrouw mee.

De Tubantia bezorger geef ik wel geld, omdat wij die bestellen en die is er altijd netjes op tijd :)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:28

Ik heb ook altijd rond deze dagen een pot met klein geld bij de deur staan en iedere bezorger krijgt van mij altijd wat lekkers erbij. Meestal een mini mars of zo.
Dit ben ik gaan doen, toen voor een paar jaar terug een bezorger kwam en ik dus niks meer had ( kerstboodschappen gedaan ) toen maar de zak mini marsjes gepakt en hem een handvol gegeven en hij was daar net zo blij mee.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:28

Okee, dan is het goed. Vond het namelijk nogal ondankbaar :+

Telegraafbezorger heeft het altijd goed bij ons :) mijn vader wil die altijd zelf spreken, dus hij moet nog wel eens terug komen :+ heeft ie denk wel over voor zijn beloning ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:30

Evelli schreef:
Okee, dan is het goed. Vond het namelijk nogal ondankbaar :+

Telegraafbezorger heeft het altijd goed bij ons :) mijn vader wil die altijd zelf spreken, dus hij moet nog wel eens terug komen :+ heeft ie denk wel over voor zijn beloning ;)

Ik zou niet durven! _O- Daar ben ik veel te mieterig voor zal ik je zeggen :')

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:33

Palouse schreef:
_Kiki_ schreef:

Aaaaaaaaaaah :D

M'n broertje was een jaar of 10, toen kwamen ze van de Gelderlander geloof ik aan de deur. De beste wensen, kaartje erbij, m'n broertje 'dankuwel' *bons* deur dicht :+ En die mensen deden dat al jaren, en kregen ook altijd wat van m'n moeder. Dus die hadden iets van huh? Maar toch door gelopen. M'n moeder aan m'n broertje gevraagd wat er was, m'n broertje 'ja, ze kwamen een kaartje geven, leuk he!' M'n moeder snel achter die mensen aan gegaan en ze nog wat gegeven :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:35

Dat had ik vandaag ook!
Klein kindje, deed de deur open, ontving het kaartje en BAM deurdicht! :')

Vader kwam er in pyjama achteraangerent! :')
WACHT WACHT! Ik heb nog wat voor je! :D
Hadden ze al een speciaal kerstkaartje voor me klaar gelegd met 2 euro er in geplakt! :+:

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:35

Haha, geweldig is dat!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:36

Evelli schreef:
***KNIP***

Zeg jij dan ook tegen kindjes die voor Haloween of 3 Koningen komen dat ze geen snoepje krijgen maar thuis moeten gaan eten? :')

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:36

Ooooooh dat is zo lief! :)

(Maar wel balen dan, dat je geen vervanging kan regelen met vakanties :+ )

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:37

Iris82 schreef:
Evelli schreef:
***KNIP***

Zeg jij dan ook tegen kindjes die voor Haloween of 3 Koningen komen dat ze geen snoepje krijgen maar thuis moeten gaan eten? :')

_O-

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:40

nou ik heb al een paar keer gehad dat de der voor mijn neus dicht gesmeten werd van jullie zijn schooiers :+
maar nee, echt geen zin dit jaar

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:42

Iris82 schreef:
Evelli schreef:
***KNIP***

Die komen hier niet :+ niemand in het complex laat ze binnen :+
En daarnaast zijn wij er die dagen meestal niet :+ en komen ze hier alleen met Sint Maarten :P 3 koningen en halloween reken ik idd niet op :+ kunnen ze een kauwgommetje krijgen als ze langs komen :+

Daarnaast zit je met je vergelijking helemaal verkeerd :) want kranten/folderbezorgers krijgen gewoon salaris.
WEet niet of jij een vaste baan hebt, maar ik werk fulltime, krijg salaris en ga aan het einde van het jaar ook niet bij mijn klanten langs om om geld te 'bedelen'

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:44

Palouse schreef:
Ooooooh dat is zo lief! :)

(Maar wel balen dan, dat je geen vervanging kan regelen met vakanties :+ )

Ja dat is het wel, Maar meestal regelen we dan wat met de organisatie. Dat hun dan wat regelen, maar dat kan niet altijd.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:54

Ik doe expres de deur niet open. :o Ik heb namelijk geen idee wie hier bezorgt, volgens mij een meisje, maar ik heb al drie verschillende aan de deur gehad en ja tot nu toe alle drie jongens...?!
Dus het spijt me heel erg, ik heb daar geen zin in! (ohja en deze drie allemaal vandaag!!)