Mooie, makkelijke engelse boeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: Mooie, makkelijke engelse boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:17

Animal farm vind ik wel een erg goede tip en zeer zeker een aanrader!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:20

engels literatuur boekjes...
And then there were none van Agatha Christie is erg goed,
Rebuilding Coventry is goed, boys from brazil,

dat zijn boekjes die ik al heb gehad voor engels, die we ook met de klas hebben gedaan :))

verder tja.. Pride and Prejudice vind ik persoonlijk prachtig, maar das een wat moeilijk niveau door het oude engels wat er doorheen zit, en bepaalde termen

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:21

Ik weet niet waar je van houd, maar je kan altijd engelse versies van Stephen King of Twilight ofzo nemen;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:30

Rebecca..

Echt een geweldig mooi boek!
Heel makkelijk te lezen en er zit een leuk verhaal in :j

Edit;

Citaat:
Last night I dreamt I went to Manderley again ...Working as a lady's companion, the heroine of Rebecca learns her place. Life begins to look very bleak until, on a trip to the South of France, she meets Maxim de Winter, a handsome widower whose sudden proposal of marriage takes her by surprise. She accepts, but whisked from glamorous Monte Carlo to the ominous and brooding Manderley, the new Mrs de Winter finds Max a changed man. And the memory of his dead wife Rebecca is forever kept alive by the forbidding Mrs Danvers ...Not since Jane Eyre has a heroine faced such difficulty with the Other Woman. An international bestseller that has never gone out of print, Rebecca is the haunting story of a young girl consumed by love and the struggle to find her identity.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 25-12-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:37

Aphrodite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:18

Heeft iemand misschien een idee voor een dun boek voor vwo engels?
Animal farm was goed en heb ik ook gelezen, maar moet er nog 3 hebben
Heb ook al gullivers travels en A passage to india

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:20

War Horse? Of is die misschien te makkelijk?

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:23

Go aks Alice. Een dagboek van een meisje die verslaafd raakt aan drugs. Vond het erg indrukwekkend.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:31

Ik lees alleen Engels talig :+

Ik heb van de boekenbeurs eentje gekocht Bloodline van Felix Francis, gaat over een moord op een renbaan maar ben er nog niet aan toegekomen, is tevens niet zo'n dik boek. Dacht misschien is dat wat voor je, heeft met paarden te maken haha

En ik lees alles van Jane Austen zo snel uit <3 Of Sherlock Holmes! Is echt leuk om te lezen! En niet te lang.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:33

Ik heb zelf voor engels Memoirs of a Geisha gelezen. Het gaat over een jong meisje die je volgt op haar weg naar een beroemde Geisha in de tijd voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Het is geschreven vanuit de geisha en er is ook een film van gemaakt die zeker de moeite waard is om te kijken!

Succes met het vinden van de boeken ;)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:37

the boy in the striped pjama, niet een gezellig verhaal maar wel enorm meeslepend, the perks of being a wallflower is ook een fijn boek, je leest het al brieven geschreven vanuit charlies en john green boeken zijn ook super geschreven, waaronder de fault in our stars, zown machtig mooi boek maar tranen met tuiten gehuild. euhm even diep denken want meeste wat ik heb is fantasy genre.

Als je meer richting fantasy will is de his dark materials boeken van phillip pullman ook wat voor je :)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:38

Ik lees ook alleen Engelstalig, maar niet allemaal super makkelijk.
Misschien is 'The Hobbit' te doen? Deze heb ik gebruikt voor mijn examen op het VWO, een boekverslag en mondeling en dat was goed te doen. Nadeel is misschien dat er 2 films van uit zijn en dat ze kunnen denken dat je die hebt gezien ipv het boek gelezen. Aan de andere kant daardoor makkelijker in te komen én je weet na het lezen hoe het af gaat lopen, ipv dat je nog bijna een jaar moet wachten voor de ontknoping. ;-)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:48

Boeken van charles dickens :) a christmas carol is heel dun, die lees je in 1 ruk uit :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:59

Als kind was mijn favo boek Watership Down, het is eigenlijk geen kinderboek maar niet erg ingewikkeld. Er is ook een film van overigens.
The Curious Incident of the Dog in the Night-Time leest inderdaad makkelijk weg!

Lord of the Flies vond ik echt een enorme tegenvaller. :')

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:30

Of als je van young adult boeken in dezelfde stijl als twilight houdt, moet je eens the mortal intstruments lezen en the infernal devices. Beide series zijn van Cassandra Clare.