Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:25

Ts, ouderschap moet iedereen leren, ook jij, ik snap dat je vriendin er veel handiger in de practische dingen is dan dat jij dat bent maar dat komt wel, heb jij geen moeder die jou kan leren hoe je om kan gaan met je baby of laat je vriendin je helpen, voor veel mannen is vooral als ze nog zo klein zijn nog niet veel aan, dat komt ook wel goed, het is logisch dat de meoder nu een sterkere band heeft met je kindje dan dat jij hebt..
Je zult gaan ervaren dat je een kind, je eigen kind niet kan vergelijken met een paard, ook al heb je heel veel met en aan je paard. Ouder zijn betekend ook volwassen worden en volwassen gedragen, daar hoort ook de verantwoording nemen bij. Het is jouw kind en samen met je (ex? ) vriendin moeten jullie zorgdragen voor de liefde die ze/hij nodig heeft, de opvoeding en de financiele concequenties.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:26

Waarom zou hij moeten betalen voor een kind waarvan hij officieel niet eens de vader is? Gezien de moeder hem niet als vader wil erkennen moet ze ook geen geld van hem verwachten. Op pagina 1 staat dat het kind niet gepland was.

Zou mooi zijn "je bent niet zijn vader jij .... Maar krijg ik nou toch geld van je om der te betalen?"

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:27

Tjha, Jij kiest toch voor een kind :s

Trouwens ik vind het behoorlijk raar dat je meer van je paard houd dan van je kind...
Voor een kind kies je en voor een paard ook en dat je van je paard houd is normaal.

Maar als ik moet kiezen tussen mn kind en mn paard kies ik toch echt voor mn kind hoor, Eigen vlees en bloed weet je wel...

idd, Net als Willy_UrsB ; Erg laf ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:28

Als je geen tijd krijgt om een band op te bouwen met je kind dan kan je er ook niet van houden. Jij houd toch ook niet van andermans baby?

Heb het idee dat deze heer van begin af aan enorm uitgesloten en weggehouden werd van het kind. Tja, dan bouw je er geen band mee op. Het staat zelfs letterlijk in 1 van zijn berichten....

Als je als vriendin hem 1. niet wil opschrijven als vader (en dus niet wil erkennen) en 2. ook nog eens verwacht voor hij aan zijn kind mag komen dat hij zijn paard weg doet. Dan ben je IMO slecht bezig. :x

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:29

Jammer dat velen nu zo dezelfde (vaste) mening lijken te hebben.
Is nu niet het punt aangebroken om vragen te stellen? En informatie in te winnen?

Het lijkt me dat deze jongen het weldegelijk erg moeilijk vind allemaal (waarom anders een topic plaatsen?).

Aan kensha,
-Heb je de kans gehad om alleen te kunnen zijn met dit kind? Om er een band mee te ontwikkelen?
-Ging de relatie voor de zwangerschap al slecht? Zo ja, waarom de zwangerschap doorzetten?
-Waarom kies je, nu het wat moeilijker word, ervoor om weg te rennen?

Ik lees in de berichten van de TS, dat hij beweert jonge hengsten die bang zijn weer mak te maken.
Daar moet je ontzettend veel verantwoording voor hebben, en puur consequent voor zijn.
Maar door nu weg te rennen, neem jij nu geen verantwoording, en ben je al helemaal niet consequent.
Waarom wel met paarden, en niet met je eigen bloed?

Wil jij die jongen blijven die droomt? Of wil je een man worden, die verantwoording neemt, een man van woorden en daden?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:30

pharagirlke schreef:
Waarom zou hij moeten betalen voor een kind waarvan hij officieel niet eens de vader is? Gezien de moeder hem niet als vader wil erkennen moet ze ook geen geld van hem verwachten. Op pagina 1 staat dat het kind niet gepland was.

Zou mooi zijn "je bent niet zijn vader jij .... Maar krijg ik nou toch geld van je om der te betalen?"

Dan alsnog! Het is toch je eigen kindje? Daar wíl je toch voor zorgen, ongeacht of de moeder dat wil of niet. Ik ken zat vaders die rechtzaak na rechtzaak, gevecht na gevecht houden, om maar voor hun kind te mogen zorgen! Ik vind het wel heel makkelijk gedacht van: hij staat niet onder mijn naam, dus dan zorg ik er niet voor.

Natuurlijk is het als vader moeilijker een band met een baby op te bouwen dan als moeder. Je hebt gewoon 9 maanden achterstand en het natuurlijke gevoel ervoor niet. Maar dan om na 3 maanden al weg te lopen en er niks meer mee te maken willen hebben.. Je moet blij zijn dat je mijn vriend niet bent. :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:30

Phara, waar zie jij staan dat hij het kind niet mag erkennen? :? Hij zegt alleen dat hij op papier de vader niet is.. Niet dat hij dit van de moeder niet mag..

en een fatsoenlijke vent draagt zijn verantwoording, of hij nou wel of niet op papier staat als de vader.. ;) Zijn zwemmertjes losgelaten, dus ook zijn verantwoording :D

En binnen 3 maanden de handdoek in de ring gooien omdat ze hem niet voldoende bij het kind in de buurt laten terwijl hij liever bij zijn paard zit? Ipv er fatsoenlijk over praten en een oplossing zoeken? ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:31

Geen tijd krijgen om een band op de bouwen?!
Sorry hoor maar wat n dom antwoord, Als jij toch een kind heb heb je dr sowieso een band mee , Daar is het je kind voor !

IMO ben je een beetje dom als je zo over je kind praat...

Ayasha
Blogger

kensha schreef:
Veerle90 schreef:
ben met caesar eens dat het wat lastig leest, want aan de andere kind lees ik ook dat het niet van jou is? of jij alleen niet als vader vermeld staat?

Hij is van mij maar ze wilde al niet onder mijn laten geschreven staan.

Daarnaast hebben wij al meer voudig over gesproken maar toch in de ouwe gewoontes terug gekomen. Mijn kind is daar met der familie.

Het was laatste tijd ook meer van langskomen en niks mogen doen met mijn eigen kind. Daarnaast heb ik nog es met haar familie te maken want elke slecht ding ik over iets zegt wordt 10voudig door hele gezin tegen mij terugekeergt.

Het leek alsof mijn eige kind al vanaf het begin van mij werd afstoten. Ik wilde het voorzetten maar er staat een punt in het leven dat ik dan ook veder moet.

Edit; het was niet geplant een kind

Hier.

Samster: en dat is dus niet waar. ;) Er zijn zat ouders die moeten "leren houden" van hun kind, zeker van een ongepland kind.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-12-09 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Myukii schreef:
pharagirlke schreef:

Dan alsnog! Het is toch je eigen kindje? Daar wíl je toch voor zorgen, ongeacht of de moeder dat wil of niet. Ik ken zat vaders die rechtzaak na rechtzaak, gevecht na gevecht houden, om maar voor hun kind te mogen zorgen! Ik vind het wel heel makkelijk gedacht van: hij staat niet onder mijn naam, dus dan zorg ik er niet voor.

Natuurlijk is het als vader moeilijker een band met een baby op te bouwen dan als moeder. Je hebt gewoon 9 maanden achterstand en het natuurlijke gevoel ervoor niet. Maar dan om na 3 maanden al weg te lopen en er niks meer mee te maken willen hebben.. Je moet blij zijn dat je mijn vriend niet bent. :=

Amen Joyce. _/-\o_
Ongeacht wat die vriendin wil, het is biologisch gezien zijn kind en het minste wat je dan kan doen is de problemen daaromtrent op te lossen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:32

Myukii schreef:
pharagirlke schreef:

Nee dat is het niet, want zij wil hem niet als vader, dan moet ze ook niet de hand op houden.
Als jij als alleenstaande een kind adopteerd kan je ook niet naar de biologische vader gaan om je handje op te houden. Deze moeder wilde er alleen voor staan, hield hem weg bij het kind of zadelde hem ineens met zoveel verantwoording op dat hij er bang voor werd en nu ineens handje op houden? Neen zo werkt dat IMO niet. Iedereen moet leren voor een kind te zorgen, moeders had ook een hoop dingen anders kunnen aanpakken. Nu alle schuld op hem steken vind ik niet kunnen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-12-09 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:32

Tallie1979 schreef:
Is geen excuus, wie groot genoeg is voor sex en er voor kiest het kind geboren te laten worden, is ook groot genoeg om de verantwoording te dragen..

Voor zwanger worden zijn er nog altijd 2 nodig. En het is uiteindelijk de moeder die de eindbeslissing neemt over houden of abortus. Mening vader is daaraan ondergeschikt. En als mama heeft besloten het kind te houden en als ik het zo lees het voor zichzelf te houden mag die ook de verantwoordelijkheid geheel dragen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:33

Ongeplande kinderen bestaan niet!

Urbanus

Maar zij eist geld, en om dat geld te kunnen krijgen is erkenning cq dna bewijs nodig toch? Dat weet zij toch ook wel?

Anoniem

Volgens mij wil ze hem wel als vader, maar kwam het initiatief nooit van hem en nu is ze het zat... heel begrijpelijk. De 9 maanden er voor telt ook mee, en toen was hij waarschijnlijk ook geen vader in spé.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:34

Ik sta hier toch wel even te kijken van de reacties. Hij mag niet de vader spelen, hij wordt niet erkend als vader. Maar we vinden wel allemaal dat ie moet betalen.

ThePast03

Misschien moeten mensen proberen wat beter te lezen?
Wat ik eruit haal is dat hij niet samenwoont met dat meisje maar daar (bij de ouders van het meisje?) langs moet gaan om de baby te zien en dat hij als hij dat niet niets dan kritiek krijgt.
Verder haal je er ook duidelijk uit dat het meisje de vader niet wil erkennen.

Lijkt me niet makkelijk en in zo'n geval kunnen grootouders en moeder het de vader enorm moeilijk maken.

Equidea

Het is zo vervelend dat je niks begrijpt van zijn berichten...
Daar heb ik dus overheen gelezen.

Volgens mij heeft hij helemaal geen kans gehad om bij zijn kind te zijn? Om zelf het kind te ontdekken, spelen, verschonen etc.
Hoe kan iemand dan vadergevoelens ontwikkelen?

En als moeders niet wilt dat papa, papa is. Dan kan ze ook niet verwachten dat papa ervoor betaald...?
Dan gebruik je iemand...

Dan nog, Kensha, wist jij tijdens de zwangerschap dat ze zwanger was? En wilde jij voor het kind gaan, of aborteren?
In geval van aborteren, waarom wilde je dit? (relatie problemen, of verantwoording ontduiken?).
Laatst bijgewerkt door Equidea op 17-12-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:36

@upendo: Ik bedoel met volgende keer als ie z'n leuter weer ergens in stopt :=
Er is niks voor niks anticonceptie hé..
Als je geen kind wil moet je daar vooral bij nadenken..

Maar is hij dan niet verplicht een vaderschapstest te doen?
Fijn voor je ex dat je haar in de steek laat met JOU kind

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:37

pharagirlke schreef:
kensha schreef:
Hij is van mij maar ze wilde al niet onder mijn laten geschreven staan.

Hier.

Samster: en dat is dus niet waar. ;) Er zijn zat ouders die moeten "leren houden" van hun kind, zeker van een ongepland kind.

Oke, het staat er zo krom dat ik die even niet in de gaten had, excuseer :+

Neemt niet weg dat het wel heel makkelijk is om met een moddergevecht er van weg te lopen zonder slag of stoot te geven.

Het lijkt mij dus dat de relatie al moeizaam liep als hij het kind niet erkend heeft voor de geboorte.. Meeste ouders doen dit al ruim voor de geboorte. Tenzij de moeder natuurlijk al die tijd al heeft besloten om de vader er niet bij te betrekken..

Voor de moeder ook geen strakke actie, als het kind word erkend, dan heeft de vader bijna geen rechten, maar wel plichten.. Hij kan zich dus helemaal suf procederen voor het kind, maar het kind blijft altijd bij de moeder, terwijl hij tegelijkertijd gewoon moet betalen voor het onderhoud van het kind.

Nu de moeder heeft besloten om de vader niet te laten erkennen, staat ze er ook gewoon helemaal alleen voor. enige voordeel is dat de vader het kind niet hoeft te zien, plus dat het nagenoeg onmogelijk is de voogdij te eisen. Ze kan echter ook geen geld eisen in onderhoud van het kind.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:37

Ik mis hier in dit verhaal ook het hoe en waarom zoals equidea al aangaf. Is het mogelijk om samen met je vriendin en haar ouders maar ook jouw ouders een gesprek aan te gaan op neutraal gebied.
En daarin uitleggen waar jij tegen aan loop, wat je graag wil veranderen (zowel jij als zij), maar ook dat je graag voor je kind wil zorgen, maar niet de kans krijgt.
Misschien dat er zo tot een oplossing gekomen kan worden en of dingen veranderd kunnen worden.

Vind je nu echt voor de makkelijkste weg kiezen. En in dat geval zou het kind beter af zijn zonder jou.
Als je mijn zoon zou zijn zou ik je een schop onder je reet verkopen en zorgen dat je met je vriendin tot een oplossing zou komen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:38

SamSter schreef:
Ongeplande kinderen bestaan niet!

Hoe bedoel je dat .. Dat is toch gewoon zo.. ?

Madeliefjes

Lekker onderwerp op een forum met bijna alleen maar vrouwen! Ik denk dat ik het probleem wel snap. Hij kan wel willen maar geloof mij maar ze kunnen het hem ook echt heel moeilijk maken waardoor hij nu koppig de handdoek in de ring gooit. Ik geloof helemaal niet dat hij zijn kindje in de steek wel laten maar als er aan de andere kant van de familie van het kindje een groot ontmoedigingsbeleid wordt gevoerd kan je ook zeggen bekijk het maar en hopen dat dat nog een reactie oplevert van die kant. Maar ik weet verder te weinig van het probleem om nu te zeggen wat ts moet doen of niet moet doen. Maar dat ie er mee zit blijkt wel anders plaats je niet zo'n onderwerp hier in het openbaar.

Vraag me af wat jullie tegen de moeder in dit geval zouden zeggen? Waar er twee vechten...........

Joyce_

Ik vind zeker dat de vriendin het in deze kwestie verkeerd heeft aangepakt. Maar er zijn altijd twee kanten in het verhaal en de andere kant horen we nu ook niet. Misschien is de moeder óók niet zo handig in het opvoeden en omgaan met een baby en het geven van ondersteuning aan de vader. Misschien weet zij ook niet goed hoe ze moet omgaan met het probleem van de ts, en denkt ze: als ik nu het kind aan hem geef en hem er gewoon mee laat 'keutelen', zal hij wel leren ermee om te gaan. Als de vader dat dan niet wil, weet zij het misschien ook niet meer.
Dat werkt dus niet, de moeder zal ook wel jong zijn en handelen in een soort roes.

Waar twee kijven, hebben er twee schuld. Maar de baby mag niet de dupe worden van jullie keuze om een kind te houden en jullie ruzies.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:39

ook door anticonceptie kan je zwanger worden.

Zonder slag of stoot? Waar zie jij dat het zonder slag of stoot is? Ik zie net dat er tal van discussies zijn geweest en dat ze steeds weer in oude gewoontes hervallen. Lijkt me niet dat het zomaar gegaan is van "nou, jij zegt 1 ding verkeerd, hou je kind dan maar..." Verder ga ik met je mee. Hij heeft fouten gemaakt... Maar IMO heeft zij ook fouten gemaakt. En daar dragen ze nu beide de gevolgen van... Hij kan zijn kind niet zien en ik lees in zijn berichten dat hem dat wel degelijk verdriet doet, en zij staat er alleen voor... :\
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-12-09 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt