Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:09

Heb die film inderdaad jaren geleden gezien, prachtig.

Anoniem

Re: Pay it forward; boktstijl! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:10

Ik wil best mensen helpen op het gebied van werken aan de lange teugel :) Wel in Zeeland.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:10

Nou ik erover nadenk, ik kan mensen helpen met buitenrijden.

Ikzelf heb tips nodig om mijn benen stil te houden. Dat lukt mij na 13 jaar nog niet. Heel frustrerend.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:11

Ik help altijd mensen die het nodig hebben. Zoals een nichtje die het niet zo breed heeft. Daar doe ik een paar keer per jaar boodschappen voor. De kleding die voor mijn kids te klein zijn, maar nog wel goed zijn en niet verwassen gaan naar een kennis enz. Maar met zitlessen zonder zadel kunnen ze me weer niet helpen. Ik stuiter er namelijk altijd af zonder zadel (al een paar keer geprobeert) :D. Of als er bij mensen geklust moet worden, dan doen mijn vriend en ik het altijd samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:12

@LovingTweety: je beugels met bandjes aan je singel maken! dat werkt echt! (ander zadel hielp bij mij ook enorm)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:14

Goed idee :)
Al denk ik dat als iedereen hier in het topic gaat opsommen wat hij/zij te bieden heeft het overzicht snel weg is...

En ik ben niet van mening dat alle rijtechnische problemen ALLEEN opgelost kunnen worden door een gediplomeerd iemand. Ik als vrijtijdsruiter die graag op 'klierponys' rijdt en niet zoveel kaas heeft gegeten dressuur ziet soms mensen rijden en denkt dan dingen als handen dragen, achterover, trekn niet zo in de mond, enz. DIngen die je onbewust wel weet hoe ze moeten, maar als je er niet bij nadenkt toch fout gaan. En daarnaast zijn er denk ik ook een heleboel mensen die alleen paard rijden, en dus hulp kunnen gebruiken bij bijv. springen (balken terug legeen), een keer wat fotootjes willen hebben enz...

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:15

@ Nini_roosje; dat is wel een goede tip idd. Ikzelf kan mn benen wel stil houden maar voor andere is het wel heel handig.

Zijn er mensen met altijd koude voeten? :D
Laatst bijgewerkt door marrie1996 op 16-12-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:15

__Lotte schreef:
Goed idee :)
Al denk ik dat als iedereen hier in het topic gaat opsommen wat hij/zij te bieden heeft het overzicht snel weg is...

En ik ben niet van mening dat alle rijtechnische problemen ALLEEN opgelost kunnen worden door een gediplomeerd iemand. Ik als vrijtijdsruiter die graag op 'klierponys' rijdt en niet zoveel kaas heeft gegeten dressuur ziet soms mensen rijden en denkt dan dingen als handen dragen, achterover, trekn niet zo in de mond, enz. DIngen die je onbewust wel weet hoe ze moeten, maar als je er niet bij nadenkt toch fout gaan. En daarnaast zijn er denk ik ook een heleboel mensen die alleen paard rijden, en dus hulp kunnen gebruiken bij bijv. springen (balken terug legeen), een keer wat fotootjes willen hebben enz...

Diploma zegt ook niet zoveel hoor. Leeftijd ook niet, maar helaas pindakaas dat sommige mensen denken van wel...

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:18

Dan heb ik wel een hulpvraag; ik zou heel graag met mijn arab een buitenrit willen maken maar we zitten nog in het proces van beleren (ik in de omgang met mijn eigen angst nog net iets meer als paardebeest).

Wie o Wie heeft een boomproof schoolmeester paard en zou ons een keer willen begeleiden.
In de 3 noordelijke provincies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:19

idd misschien dat we een soort "aanvraag" topic kunnen maken? zodat alles overzichtelijk blijft!
marrie1996: ja altijd als ik aan het rijden ben |(

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:25

O wat leuk dit :D Ik ga even lezen

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:26

Voor de koude voeten................... kan je evt een maat groter qua laarzen nemen en dan dubbele sokken. Dus gewone sokken onder of over je knolholsokken.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:28

Haha ik heb een veeeel betere en leuke oplossing. Nini_rooje; Ik stuur je even een PB.

Als meer mensen last daarvan hebben even een pb'tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:29

oke ! want extra sokken gaat niet passen in mijn leren rijlaarzen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:29

Wat een leuk idee!
Maar het lijkt me handig dat je hier wel "richtlijnen" voor opstelt trouwens.

Ik wil ook wel helpen waar ik kan!
En misschien kan ik ook hier en daar wel wat hulp gebruiken.(iets met eenkennig koppige draak :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:30

Wat een leuk idee zeg :D.

Ik wil zelf ook graag mensen helpen.. Ik zou alleen nog niet weten waarmee.

Zelf zou ik graag eens op een paard wat braaf springt willen springen aangezien ik last van springangst heb.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:30

Marrie:
Waarom zet je het niet gewoon hier neer? Dan kan iedereen er gebruik van maken.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:31

Omdat het dan een commerciele advertentie word ;)
degene die echt intresse hebben kunnen ook PB'en

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:33

Desiree_1993 schreef:
Wat een leuk idee zeg :D.

Ik wil zelf ook graag mensen helpen.. Ik zou alleen nog niet weten waarmee.

Zelf zou ik graag eens op een paard wat braaf springt willen springen aangezien ik last van springangst heb.

Weet niet waar je woont, maar mijn pony heeft "weigeren" niet in d'r woordenboek staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:34

Bizzybijtje schreef:
Ik wil best mensen helpen op het gebied van werken aan de lange teugel :) Wel in Zeeland.

Kan trouwens ook met een van mijn shetters, mocht je geen eigen paard/pony hebben.
Allebei Midden 2 :) [***] zit dicht tegen Zwaar aan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:36

Ik help ook altijd graag mensen, maar ben hier in de buurt nog niet zo veel tegengekomen. Wel pas nog iemand van bokt op mijn zadel laten rijden omdat ze graag wilde weten hoe dat zadel aanvoelde. Zoiets doe ik heel graag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:38

MysticTinker : heb ik idd ook weleens aangeboden! helaas woonde die persoon iets te verweg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:39

@Lieziej, ik woon vlakbij Eindhoven in de buurt, maar mijn moeder moet wel eens naar Leusden dus wie weet :P. Wel heel erg bedankt!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:41

Desiree_1993 schreef:
@Lieziej, ik woon vlakbij Eindhoven in de buurt, maar mijn moeder moet wel eens naar Leusden dus wie weet :P. Wel heel erg bedankt!

Als we beiden kunnen ben je meer dan welkom! :j
12 jarig bijrijdertje had ooit eens een pacoursje 80 cm foutloos rondgestuurd (en eerste geworden). Dat is toch wel L voor die C pony :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:45

Mijn paard heeft weigeren ook niet in zijn woordenboek. Maar verder is hij niet echt heel makkelijk (geeft regelmatig een bok uit joligheid)