Bewoonbare planeet ontdekt (en nog vlak bij de Aarde ook)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:39

zoetjes schreef:
Mijn man wiebelt ook regelmatig, zeker als hij wat geirriteerd is. Maar om nou te concluderen dat hij "bewoonbaar" is....? Voor hoofdluis misschien.. :+

Je mag toch hopen dat je man een fijne plek is voor goede bacteriën. O:) Anders komt het niet goed hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:42

Wirobelgje:
ET zei: Phone home. :D

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:50

Om alle enthousiastelingen weer even met twee benen op de aarde te zetten :D , bij de huidge snelheid waarmee we in de ruimte reizen ( ik ga even uit van de ontsnappingssnelheid van 40.000 km/uur) zouden we er 6.6 miljard jaar over doen om daar te geraken, wordt wel een saai vluchtje. :D

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:58

zoetjes schreef:
Mijn man wiebelt ook regelmatig, zeker als hij wat geirriteerd is. Maar om nou te concluderen dat hij "bewoonbaar" is....? Voor hoofdluis misschien.. :+

Je wilt echt niet weten, voor hoeveel micro-organismen, jouw man uitermate bewoonbaar is, bacterieen, schimmeltjes ( en dan bedoel ik deze keer niet, Equus caballus) virussen etc. :D _O-

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:08

hmm toch wel ver 6,6 miljard jaar in een raket zitten, dan ben je ook wel uitgekeken op je nintendo :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:10

alex66 schreef:
hmm toch wel ver 6,6 miljard jaar in een raket zitten, dan ben je ook wel uitgekeken op je nintendo :+

Best wel! Denk dat je dan je oplader echt niet moet vergeten ook gewoon! _O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:07

Nou dan maar wachten op de Teleporteer machine *D

JuliaMaria

Re: Bewoonbare planeet ontdekt (en nog vlak bij de Aarde ook)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:25

Wat kortzichtig dat men dezelfde criteria voor ''leven'' stelt als wat wij nodig hebben om te leven.. :=

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:56

denk niet dat we daar ooit heen zouden kunnen :)
al zouden we ooit met de snelheid van licht kunnen reizen, dan zou je er 28 jaar over doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:58

Ik zie al een raket voor me met een paardentrailer erachteraan...

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:24

Als we gaan verhuizen gaan alle dieren toch ook wel mee? of laten we de paardjes achter op aard

ach.. wat is nou 6.6 miljard jaar? Misschien een idee een soort raket aarde na te bouwen, inclusief weilanden, steden ect.
't zou alleen wel jammer zijn als we dan aankomen dat er blijkt dat er geen zuurstof is, of erger:
het beeld van die planeten zijn zo ver dat die ons miljarden jaren later pas bereikt (we zitten nu te kijken naar sterren die meestal allang vergaan zijn!) dus er is kans dat als we aankomen er helemaal geen planeetjes meer zijn, niks noppes nada, en dan zitten we daar met de gebakken peren :P Beginnend aan onze terugreis naar de aarde dan maar?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:27

alex66 schreef:

Alleen ECHTE verslaafden mogen mee! :j

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:27

Op een onbewoonde pla-aneet
Zijn alle dagen fijn
Op een onbewoonde pla-aneet
Daar zou ik willen zijn

:)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:31

Tallie1979 schreef:
alex66 schreef:

Ooit iemand gezien die 6,6 miljard jaar oud werd dan? :+ :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:32

Ik vraag me ook altijd af waarom ze naar iets "aarde"achtig zoeken... Wij hebben ons ook aangepast aan onze leefwereld... Wie zegt dat er op planeten die voor ons onleefbaar lijken geen leven is dat zich ook aangepast heeft aan die omstandigheden. :=

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:33

Relaxed schreef:

Citaat:
Ooit iemand gezien die 6,6 miljard jaar oud werd dan? :+ :D

naar zoveel jaar zijn er vast ook dode in de raket wat gebeurt daar dan mee? word het ''lijk'' eruit gegooit en dan word het een sterretje net als wat ze mij vroeger wijs maakte dat opa een ster was... :P

Denk dat dit alleen elusie ofziets zal zijn en dat het jaaaaaaaaaaren maar dan ook jaaaaaaaaaaaaaaaaaren gaat duren voordat ze enig zekerheid hebben

Op een planeet ergends zal er vast wel leven zijn mischien dingen die wij mensen niet kunnen waarnemen?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:43

Goh, hoe zouden ze er daar dan uitzien? Zoals wij of zoals E.T? Of liggen ze een beetje achter op ons en zijn het nog holbewoners? :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:26

Nou als ze nu gaan uitzoeken hoe je daar kan komen als de wereld zou vergaan :D
Offe als ze daar verkeerd volk neerplanten :D
Geweldig, ben benieuwd naar verdere ontdekkingen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:33

Ik vind het altijd wel grappig dat veel mensen denken dat 'aliens' er net zo uit zien als ons, met 2 armen 2 benen aan een romp
Niet dat ik dat zo goed zal weten hoor. Maar je ziet het altijd in films, mensen die uit verhouding zijn

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:26

pharagirlke schreef:
Ik vraag me ook altijd af waarom ze naar iets "aarde"achtig zoeken... Wij hebben ons ook aangepast aan onze leefwereld... Wie zegt dat er op planeten die voor ons onleefbaar lijken geen leven is dat zich ook aangepast heeft aan die omstandigheden. :=

Maar mensen hebben zich ook aangepast aan de omstandigheden die ze hier hebben. Dus als je straks op een planeet komt waar geen water te vinden is, dan houden we het toch niet lang vol.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:39

Tja, wat is 'leefbaar'? Er is al gezegd dat er organismen zijn die nooit het daglicht zien maar er zijn er zelfs die op zwavel leven (bodem oceaan) die gaan dood als ze zuurstof binnenkrijgen!

Het is dus kortzichtig om alleen te kijken naar planeten die gelijk zijn aan de Aarde. Er zou overal leven kunnen zijn. Misschien is er ook overal wel leven, alleen kunnen wij het niet herkennen, is het zo 'buitenaards' dat het ons verstand te boven gaat.

Om maar even een dwarsstraatje te noemen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:24

Coentjuh schreef:
pharagirlke schreef:

Maar mensen hebben zich ook aangepast aan de omstandigheden die ze hier hebben. Dus als je straks op een planeet komt waar geen water te vinden is, dan houden we het toch niet lang vol.

Ja tuurlijk, maar ze zoeken naar leven... En "leven" hoeft niet perse "mens" te zijn. :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 01:50

Ik vraag me serieus af of de mensen die wetenschappers kortzichtig noemen een beter plan hebben om te zoeken naar buitenaards leven.

Laat het dan even weten :)* dan geef ik het door :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 02:16

Olster4ever schreef:
De kleinste is vijf keer, de grootste vijfentwintig keer zo groot als onze planeet.

Je zou daar maar wonen en een 'wereld'reis willen maken. :')

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 09:01

pharagirlke schreef:
Ja tuurlijk, maar ze zoeken naar leven... En "leven" hoeft niet perse "mens" te zijn. :)

OH sorry had je verkeerd begrepen, dacht dat het over de mens ging. Misschien wel andere soort 'mensen' die zonder water kunnen leven.. Ik denk ook wel dat er meer kan zijn!