OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:26

Hier nog een nono wat betreft de OV-chipkaart :P. Wat een gedoe zeg!

Ik had heel netjes de chipkaart al in mijn portemonnee zitten (al een half jaar)..nog nooit aangeraakt. Mijn zus daarentegen had er dus geen en heeft er één (met moeite :P) aangevraagd en oude is geblokkeerd want ja, hij was wel opgestuurd (waar naar toe weet niemand :P).

Dus ik wil heel braaf dat ding eens voor zo'n ophaalding houden om te kijken hoe dat werkt (niewsgierig he)... uw chipkaart is geblokkeerd........ Right! Ding nog nooit aangeraakt en toch geblokkeer, oftewel ze hebben mijn chipkaart geblokkeerd in plaats van die van mijn zus.

Ik gebeld en gevraagd hoe lang dat gaat duren. Dat duurt ongeveer 3 weken mevrouw. Ik zo, dus ik heb hem nooit meer op tijd? We doen ons uiterste best mevrouw.. Ja daar heb ik lekker wat aan als ik zonder zo'n ding moet reizen en het is niet eens mijn fout.... zucht.

Ik zo'n formulier aangevraagd, duurt uiteraard langer dan aangegeven. U hoeft niet meer uw pasfoto enzo in te leveren hoor, dat hebben wij hier al. Krijg ik formulier: stuur uw pasfoto mee.... zucht

Wij hebben hier overigens Arriva treinen en na de vraag hoe we dan in en uit moeten checken omdat er geen poortjes staan werd geantwoord: ja Arriva (bij ons) gaat in Januari nog niet gelijk over. Dus wij vragen hoe we dan moeten gaan reizen, want we hebben geen gewone OV meer kreeg ik het antwoord: geen idee, wij gaan zelf ook pas in de loop van Januari op cursus....

Handig heej!

Aradis

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 18:27

_O-
Fok.. wij hebben hier ook arriva treinen :')

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:32

_Tara_ schreef:
@ Maaike: Voor zover ik 't begrepen heb, komt er geen nieuwe papieren ov meer... Daar willen ze nou juist vanaf :P

Er zijn ook nog te veel dingen niet duidelijk en werkt alles nog niet zoals het hoort....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:34

MonaLieske schreef:
Als je een extra pasfoto ingeleverd hebt, zou je hem thuis gestuurd moeten krijgen. Ik heb de mijne ook pas afgelopen week gehad en ik heb nog geen idee wat ik er nu precies mee moet doen. :=

En wat wanneer je een van de personen bent die al minstens 4 pasfoto's in heeft geleverd en nog steeds geen kaart heeft, zoals moi?

Ik krijg helemaal de kriebels als ik dit topic lees...Nog iets waar ik achteraan moet, anders kan ik volgend jaar naar het openbaar vervoer fluiten.... :(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:36

Ik heb laatst mail gehad, dat ik geen ouderwetse OV-jaarkaart meer krijg! :'(

Ov-chipkaart vind ik ook maar een gekloot!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:49

Ik word ook echt gek van die OV-chipkaart, snap ook niet zo goed waar dit alles voor nodig is.

Dat ding zelf heb gelukkig al. Gelukkig hebben wij op de universiteit hier zo'n oplaadding staan, dus dat is vanaf morgen of zo even mijn weekendabbo erop zetten. Dat is het punt niet...

Mijn probleem is dat volgens mij nog lang niet alle OV toegankelijk is met de OV chipkaart. Hoe moet je dan reizen als je niet kan inchecken? Gewoon instappen? Tis wat...

En dan nog iets, hoe moet dat met de trein? Moet je elke keer overstappen in en uitchecken? Of check je aan het begin in en op het eind uit. De NS mag wel eens meer van die paaltjes gaan installeren. Dit word echt een drama zo.

Vind het maar irritant. Nu hoef je eigenlijk alleen je portomonee met OV tevoorschijn te toveren als je de bus instapt of als de conducteur komt. Heb echt geen zin om elke keer bij in en uitstappen die kaart tevoorschijn te halen. Nog maar niet te spreken over het vergeten uit te checken. Ik weet nu al dat dat me 80 keer gaat gebeuren. Ik ben echt zo iemand die dan denkt "Oh, niet vergeten uit te checken" en dan twee minuten uit de bus stapt, zonder uit te checken.

Oh jah en nog iets... Wat moet ik nou per januari met mijn voorraadje rode buskaarten doen? Die kan ik dus wel weggooien...

Ik moet zeggen dat ik maar wat blij ben dat ik tegenwoordig een autotje heb en tot gevolg veel minder met het OV reis... Puinhoop zeg...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:57

Ik snap er ook vrij weinig van, zelfs na het grondig doorzoeken van alle tig websites erover zit ik nog met genoeg vragen. Ik studeer dan ook in België (met ov-kaart ben ik goedkoper uit dan met vergoeding) maar hier kan ik natuurlijk niet uitchecken als ik uit de trein stap.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:00

Zo, dat is irritant Denise, dan zou je dus bij het laatste station voor België snel uit en in moeten stappen om uit te checken :? ... dat gaat toch niet werken... wat een geklooi zeg...

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:21

op internet staat dat het voor de treinen nog niet geldig is ofzo??
Ik durf me ov jaar kaart niet op te sturen,straks heb ik niks :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:22

hoezo moet je je ov jaarkaart opsturen dan? Die verloopt toch gewoon per 1 januari?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:55

Haaa ik kom me gezellig even melden..
Hier ook iemand die er geen hout van snapt..
Ik woon wel in Rotterdam, dus als ik met de metro ga check ik wel altijd in en uit (en ik heb er ook geld op staan)
maar bij de NS kan ik niet inchecken.. staat er dat je hem moet activeren op www.ns.nl maar ook dat werkt niet

Ik hou lekker mijn papieren ov kaart erbij in mijn portemonee in januari..

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:04

Oke hier nog iemand die hier niks van snapt..

Ik heb hem binnen (netjes na 4 weken opsturen van papier) Maarja...lees dus hier dat we helemaal geen OV studentekaart meer krijgen? En hoe moeten we reisen dan als we wel oficeel een studentekaart horen te hebben... want ik neem aan dat we nu voor dat ding moeten gaan betalen? Hier kan je wel opladen/activeren bij de c1000.... vaagheid....

(heb trouwens niet het hele topic gelezen, hoef er niet gek van te worden (A) )

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:11

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:16

Ik ben net ook wat wijzer geworden... maar wat een gedoe om zo'n *** pasje... Als wij moeten uitloggen op net zo'n dag als vandaag de buis uit, mogen we hopen dat we bij het scanner komen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:45

Ik heb ook nog een vraag:

Bij mij in t dorp (eigenlijk heel Tilburg ook) staan er nog geen incheck paaltjes. Dus als je je ov chipkaart dan toont kunnen ze niet zien of je week of weekend abonnement hebt dus kun je eigenlijk altijd gratis reizen? :+

En ben je als je gratis mag reizen en je vergeet uit te checken (naar wat ik verwacht echt heel vaak gaat gebeuren) dan ook heel die 25 euro kwijt? Waarom moet je uberhaupt in en uit checken? Die conducteur die kan toch ook met dat apparaatje zien of je week of weekend hebt?

En als je met korting mag reizen na 9 uur maar je neemt om 8.55 de trein dan kocht je eerst een kaartje voor 100% voor het eerste station en ook nog een kaartje met 40% korting vanaf dat station. Maar dat kan nu dus ook niet meer omdat bij het inckecken alleen naar 8.55 wordt gekeken ipv 9.00 terwijl de reis misschien tot 12 uur duurt :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:38

SimoneDV schreef:
_Tara_ schreef:
@ Marjo: Voor zover ik weet is die ov-chipkaart dus pas vanaf 31 januari verplicht.

Studenten die nu een papieren OV kaart hebben, die is maar geldig t/m december, dus dan moet je wel vanaf januari met een OV chip ;)

Dat had ik inderdaad al gezien ja dat dat niet klopte wat ik zei. Papier gaat er per 1 januari uit.

@ _Micha_: Als je van de trein en dan met de bus reist moet je dus trein in en uitchecken en daarna bus in en uitchecken. Anders tikt 'ie door bij je treinreis zeg maar :P

@ CleoVG: Precies zoals je zelf zegt.

@ Marijkje: Toch maar even heel 't topic lezen, worden je vragen vanzelf beantwoordt...

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:09

dus ik kan me ov jaar kaart gewoon houden zonder boete

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:27

_Tara_ schreef:
Dat had ik inderdaad al gezien ja dat dat niet klopte wat ik zei. Papier gaat er per 1 januari uit.

@ _Micha_: Als je van de trein en dan met de bus reist moet je dus trein in en uitchecken en daarna bus in en uitchecken. Anders tikt 'ie door bij je treinreis zeg maar :P

@ CleoVG: Precies zoals je zelf zegt.

@ Marijkje: Toch maar even heel 't topic lezen, worden je vragen vanzelf beantwoordt...

Ja ik zie het maar dat wordt echt zo'n ramp, iedereen staat dan bij de trein te duwen voor een zo'n mini chiplezer en binnen 10 minuten vertrekt mijn bus alweer, die ik dan waarschijnlijk mis. Dat hadden ze toch van te voren kunnen bedenken dat dat niet ging werken
Wat een goed idee die OV-chip kaart :=

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:31

Jeetje snap niks van die stomme ov chipkaart :( heel het internet afgestruimd voor informatie,kwam ik er achter in de c1000 bij ons in de buurt kan je hem activeren,gaat me moeder er voor me heen met die kaart zeggen ze moet via internet nu snap ik er helemaal niks meer van hoor!!
Moest hem op weekkaart maken ...
hoe moet dit nou :S

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:35

Activeren kan vanaf vandaag bij zo'n ophaal punt dus niet op internet.
Vaag dat ze dat zeiden :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:38

Niet via internet iig...

Edit: Heb even gezocht:
Citaat:
Het studentenreisproduct kan op de Studenten OV-chipkaart worden geladen bij een ophaalautomaat. Zie www.ov-chipkaart.nl voor een overzicht van de ophaalpunten bij jou in de buurt.

Het ophalen werkt als volgt:

ga naar een ophaalpunt;
steek je Studenten OV-chipkaart in de pasinvoer met het OV-chipkaartlogo;
kies ‘ophalen bestelling’ in het beeldscherm;
volg de instructies op het scherm;
wacht tot de bestelling is bijgeschreven op je OV-chipkaart;
neem je opgeladen OV-chipkaart uit de automaat.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 16-12-09 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:41

Als ik hem wil activeren... Komt er te staan dat er geen bestelling is ????
Bij een klasgenoot ook, terwijl ik toch echt nog recht heb op ov...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:42

@ Prii: Heb ook even voor jou gezocht:
Citaat:
Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via www.ov-chipkaart.nl bij ‘Mijn OV-chipkaart’ of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat. Hiervoor dien je eerst een account aan te maken.
Staat het product niet voor je klaar op de datum die Dienst Uitvoering Onderwijs aan jou heeft doorgegeven, bel dan met de Klantenservice Studenten OV-chipkaart: 0900-6655444 (€ 0,10 p.m.). Zij helpen je verder.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:43

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:55

Ik lees net dat mij wordt aangeraden mijn abbo pas tussen 13 en 22 januari op te halen, maar dan zit ik toch sowieso van 1 tot 12 zonder geldig vervoersbewijs? De papieren kaart is immers in januari niet meer geldig.

Lekker ook, die advertentie van studentenreisbewijs.nl hieronder. Dat helpt... :roll: