Wat is jullie mening hiervan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel_09

Re: Wat is jullie mening hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:30

Ik ben nog steeds benieuwd naar de mening van de TS

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:50

Diesel_09 schreef:
KiWiKo en Tallie1979, waarom zijn jullie zo snel afgehaakt?

Ik zie een groepje paarden wat erg stresserig overkomt, de manier van filmen staat mij niet aan ( van hot naar her ) en de oefeningen vind ik niet correct afgewerkt.

Daarnaast vind ik het heel paard onnatuurlijk..

arlette1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:37

het lijkt mij ook gewoon paardrijden de mensen zitten op het paard en rijden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:37

Tallie1979 schreef:

Een bit en zadel zijn ook onnatuurlijk.. :roll:

Bijna alle oefeningen die hier geshowd worden zijn weerspiegelingen van het natuurlijke gedrag.
Een paard dat gaat liggen is natuurlijk, een paard dat gaat zitten is natuurlijk. Je hebt het misschien niet vaak gezien maar als paarden na het liggen of rollen opstaan zitten ze soms eventjes.
Paarden in het compliment (knielen met 1 been) is volkomen natuurlijk, kijk maar eens naar spelende paarden (hengsten) die zakken vaak in het compliment of knielen als ze elkaar in de voorbenen bijten. Steigeren is natuurlijk etc.

Het zijn dus natuurlijke bewegingen maar dan op commando gezet.

Ik snap niet dat mensen dit zo vreselijk 'onnatuurlijk' vinden..
Een paard piaffeert toch ook niet uit zichzelf? Een paard maakt ook niet uit zichzelf een pirouette..

Waarom iets wat anders is dan het normale meteen onnatuurlijk noemen? :?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:13

Citaat:
Ik zie een groepje paarden wat erg stresserig overkomt, de manier van filmen staat mij niet aan ( van hot naar her ) en de oefeningen vind ik niet correct afgewerkt.

Een groepje paarden, misschien die sportpaarden (een paar van de..), die belgen en zwaardere paarden vind ik nu niet bepaald
gestresst overkomen! _O- Het filmen hiervan zal 't ook wel wat irritant maken.

Nope, niet onnatuurlijk, absoluut niet! Steigeren buigen knielen springen én ja ook zitten is gewoon iets dat een paard in de natuur
doet, soms bewust of onbewust. :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:28

de kunsten die worden gedaan zijn ook niet onnatuurlijk maar de manier waarop..
het ziet er allemaal vrij gedwongen uit..

nee, ik vind dit absoluut geen voorbeeld van een band opbouwen met je paard.. :n

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:30

Gaat het hun ook vast niet om, meer om te showen :)
Nee IMO kan 't ook wat rustiger en respectvoller maar die belgen en stoere paarden vind ik harstikke relaxed :j

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:34

idd die zien er ook veel relaxter uit, al moeten ze wel best lang blijven zitten vind ik. Maar daar heb ik niet zoveel verstand van ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:39

Haha dat viel mij ook al op :j

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:30

Diesel_09 schreef:
Ìk vind dit wel leuk om te zien. Het is veel grondwerk en je kunt alleen het beste uit je paard halen bij grondwerk als je heel veel en heel geduldig te werk gaat.
Ik vind het een leuke manier om met je paard bezig te zijn en de meeste paarden vinden het ook leuk om te doen (althans de mijne wel en de mensen die ik ken die dit met hun paard doen ook)
Je ontwikkeld hiermee een hele goede band met je paard.

Zelf weet ik hoeveel tijd en geduld erin gaat zitten om je paard vanaf de grond bepaalde dingen aan te leren en er zitten een aantal paarden tussen die dit echt heel goed doen.

Ik betwijfel ten zeerste of hier te werk is gegaan met heel veel geduld... Denk dat hier en daar ook een aardige portie dwang bij te pas is gekomen, gezien gedrag van de betreffende paarden (protest, onrust ed)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:41

ok kom ik ook weer. :+
Ik vind het niet prettig om te zien. Een parade waarin de mens het paard kunstjes laat doen om indruk te maken (het gaat om dekhengsten, neem ik aan...) en blijkbaar is dat wat mensen willen zien; kunstjes.

De kunstjes is dit filmpje gaan gepaard met veel protest en spanning bij de paarden en daar rijzen wat mij betreft toch aardig wat vragen over de manier van aanleren. Ik denk hier echt niet aan geduldig grondwerk en een goede band, maar aan pittige aanleermethodes, waar ik niet achter kan staan.
Voor mijn gevoel wordt er totaal voorbij gegaan aan de waardigheid van deze hengsten en worden ze gedeginereerd tot een soort circusartiesten
(gebeurt overigens nog wel vaker in de sport....)

Ik zie geen samenwerking, geen plezier in het werk, geen respect.
(bij het filmpje van anky trouwens ook niet, maar dat was al bekend :+ )

Jammer dat een hengstenparade tot zoiets wordt... ipv het laten zien van trotse paarden, die tot een prettige samenwerking met eigenaar komen met behoud van zelfrespekt en waardigheid.
Als er iets werkelijk mooi uitziet, is het dat wel...
(en nee... ik bedoel dus geen anky, gal of kittel met hengst 8-)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:57

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:21

beantsje schreef:
Nou, ik niet.

Twiggy2008 schreef:
Wat een rommelige circustrucjes, wat een gepor in die flanken, wat een zwiepende staarten, vre-se-lijk.....
bij sommige oefeningen is dat zwiepen geen verzet, maar noodzakelijk voor het evenwicht (al zullen er best wat fouten inzitten in dit filmpje)
Op het eind dat paard wat de lucht inspringt, verschrikkelijk 8)7 !!! De stress bij die dieren straalt er van af.
Wat heb ik een hekel aan dit soort evenementen!!!
Dat paard maakt een capriole, dat was de bedoeling.
Durft iemand bepaalde zaken hier 'grondwerk' te noemen? Nou, ik doe veel aan grondwerk, maar niet op deze manier. Ik zou me doodschamen als ik zo met mijn paard om zou gaan!
Nee, dit heet 'werk aan de hand'. Da's inderdaad heel wat anders dan jouw grondwerk maar ook daarbij gaat het om gehoorzaamheid. Daar hoef je je zeker niet voor dood te schamen.

Dus nee, ik noem dit eerlijk gezegd geen paardrijden, zoals ik het zelf doe of probeer te doen. :n
't is ook een andere tak van sport (letterlijk). misschien eens verder kijken dan je eigen straatje?
Naast het feit dat mijn paard ook niet zo loopt te flippen, zoals de meesten in dit filmpje. ;(
Het laat maar weer zien hoe mensen paarden misbruiken....... :(
en waar zie jij een paard flippen dan? of misbruikt worden?.....

Paarden die op deze manier hun 'truukjes' moeten laten zien, worden in mijn ogen misbruikt door de mens, ja. Ik hou persoonlijk niet van dierencircus. :+
Jij wel dus?
Misschien moet je helemaal geen capriole willen doen met een paard. ;)
Laat staan op deze manier...... ;(
Overigens vind ik je opmerking 'misschien eens verder kijken dan je eigen straatje' eigenlijk vooral een hoop over jou zeggen. ;)

Ik hou me bij mijn mening wat betreft dit onderwerp. Dat er mensen zijn die bepaalde zaken anders zien of niet willen zien, tja, what's new in het paardenwereldje? :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:55

-> LN