Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tallie1979 schreef:Daarnaast vind ik het heel paard onnatuurlijk..

Citaat:Ik zie een groepje paarden wat erg stresserig overkomt, de manier van filmen staat mij niet aan ( van hot naar her ) en de oefeningen vind ik niet correct afgewerkt.
Daarnaast vind ik het heel paard onnatuurlijk..
Het filmen hiervan zal 't ook wel wat irritant maken.
Diesel_09 schreef:Ìk vind dit wel leuk om te zien. Het is veel grondwerk en je kunt alleen het beste uit je paard halen bij grondwerk als je heel veel en heel geduldig te werk gaat.
Ik vind het een leuke manier om met je paard bezig te zijn en de meeste paarden vinden het ook leuk om te doen (althans de mijne wel en de mensen die ik ken die dit met hun paard doen ook)
Je ontwikkeld hiermee een hele goede band met je paard.
Zelf weet ik hoeveel tijd en geduld erin gaat zitten om je paard vanaf de grond bepaalde dingen aan te leren en er zitten een aantal paarden tussen die dit echt heel goed doen.
)
beantsje schreef:Nou, ik niet.Twiggy2008 schreef:Wat een rommelige circustrucjes, wat een gepor in die flanken, wat een zwiepende staarten, vre-se-lijk.....
bij sommige oefeningen is dat zwiepen geen verzet, maar noodzakelijk voor het evenwicht (al zullen er best wat fouten inzitten in dit filmpje)
Op het eind dat paard wat de lucht inspringt, verschrikkelijk!!! De stress bij die dieren straalt er van af.
Wat heb ik een hekel aan dit soort evenementen!!!
Dat paard maakt een capriole, dat was de bedoeling.
Durft iemand bepaalde zaken hier 'grondwerk' te noemen? Nou, ik doe veel aan grondwerk, maar niet op deze manier. Ik zou me doodschamen als ik zo met mijn paard om zou gaan!
Nee, dit heet 'werk aan de hand'. Da's inderdaad heel wat anders dan jouw grondwerk maar ook daarbij gaat het om gehoorzaamheid. Daar hoef je je zeker niet voor dood te schamen.
Dus nee, ik noem dit eerlijk gezegd geen paardrijden, zoals ik het zelf doe of probeer te doen.![]()
't is ook een andere tak van sport (letterlijk). misschien eens verder kijken dan je eigen straatje?
Naast het feit dat mijn paard ook niet zo loopt te flippen, zoals de meesten in dit filmpje.![]()
Het laat maar weer zien hoe mensen paarden misbruiken.......
en waar zie jij een paard flippen dan? of misbruikt worden?.....