Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:52

Goh is moeilijk.

Eigenlijk willen ik en mijn vriend er geen. Dan kunnen we meer alleen weg gaan , en wat de wereld verkennen.
Ook financieel natuurlijk. Meestal zie je van die rijke mensen, geen kinderen alleen dieren, kasteel van een huis.
Maar weet niet als ze gelukkig zijn natuurlijk.

Ik heb het wel eens aan zo iemand gevraagd, en ze zeide dat als ze opnieuw zoude mogen kiezen, nog altijd geen kinderen zou willen hebben. (allebei lesgevers geweest)

Ik ben niet zo een kindermens, en zeker niet als ik me moet bezighouden ermee.
(Ik ben al uitgeput na 2uur := )

Maar misschien later als het mijn kind is, kan ik dat misschien wel?
Moeilijk nu te beslissen, terwijl sommige van mijn leeftijd al kinderen hebben lopen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:54

ik heb een kinder wens maar eerst willen we lekker weg gaan enzo en ik ben er nu 19 en zolang de opleiding nog duurt (zit in jaar 2 is 4 jarige opleiding)
dan nog niet de leefdtijd die zowel hij als ik wil dat ik dan ben is 26 jarig dus duurt nog wel even hij is dan 31 dus vindt het een mooie leeftijd

Rienn

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:01

Ik heb niets met kinderen en nooit gehad ook. Ik word chagrijnig als er een huilend kind bij mij in de buurt is, ik kan de buurt kinderen soms wel iets aan doen. Kortom, lijkt mij het beste voor het kindje dat het voorlopig niet komt. ;) Ach, ik ben nog jong en misschien denk ik er over een aantal jaar wel heel anders over. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:14

Ik denk dat ik me 9 maanden lang druk zou maken over de bevalling en alle rampscenario's tot in detail uitwerken :\

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:21

Ik wil absoluut kinderen.. maar wij hebben er bewust voor gekozen "laat" aan kinderen te beginen.. ik wil zeker 30 zijn..

dit omdat ik het gevoel heb dat je veel levenservaring en een stabiele thuishaven nodig hebt voordat je aan kinderen kunt beginnen..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:22

Ik wil ook nooit kinderen kan ik wel met enige zekerheid zeggen. Ik heb altijd het idee dat het net katten zijn, als je ze niet leuk vind komen ze júist op je af :)). Ik kan er niet mee omgaan en vind kinderen ook niet 'schattig' of lief of leuk.
Dus voor mij hoeft het niet :)

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:26

Bij mij is het omgekeerd. Ik heb altijd wel kinderen gewild, maar het is er nooit van gekomen en nu door omstandigheden (combinatie van leeftijd en gezondheid en nog een aantal dingen) heb ik min of meer moeten beslissen dat er geen kinderen gaan komen. De wens is er stiekem nog wel maar het aantal redenen om geen kinderen te krijgen is groter dan het gevoel. Ik zie ook echt niet hoe ik mijn leven zou kunnen inrichten met kinderen. Dan zou ik er zo ontzettend veel voor moeten laten, dat heb ik er niet voor over, en mijn partner ook niet.
Maar toch denken we wel eens na over later als we oud zijn. Dan is er dus niemand die op bezoek komt en is er een kans dat je zielig alleen in een bejaardetehuis terecht komt. Ook geen leuk vooruitzicht.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:35

ik denk het niet, ik zou er de paarden niet op voor willen geven.
Zou niet weten hoe ik het dan financieel en qua tijd moet bolwerken.
Dus nee op dit moment in mijn leven zou ik niet voor kinderen kiezen.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:14

Wij hebben zeker een grote kinderwens. Mijn eierstokken rammelen nu ook al ruim een jaar :D
Maar ja we wouden eerst het hele huis verbouwd en opgeknapt hebben en daar zijn we nu klaar mee. Volgend jaar gaan we trouwen en dan gaat de pil ook meteen de deur ui *\o/* en dan maar hopen dat we ze ook kunnen krijgen

Ik kan ook heel goed begrijpen dat mensen ze niet willen. Iedereen moet daar vrij in zijn! Vind het alleen altijd zo raar dat mensen daar vaak zo raar op reageren----> Wil je geen kinderen??? wacht maar over een paar jaar dan.....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:15

absoluut kinderen! liever vandaag nog als morgen :o

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:21

Ik wil geen kinderen.
Ik hou helemaal niet van kinderen, moet er niet aan denken om zo'n lawaaimakende schreeuwer om me heen te hebben de hele dag.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:25

YankeeBoy schreef:
Ik wil geen kinderen.
Ik hou helemaal niet van kinderen, moet er niet aan denken om zo'n lawaaimakende schreeuwer om me heen te hebben de hele dag.

Zo zijn ze niet allemaal :D Als ik een kind krijg als mn nichtje van nu 3 ben ik gezegend! wat een schatje is dat zeg :D zo makkelijk en lief!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:25

c_alsemgeest schreef:
oh heel herkenbaar... ik wil ook nooit baby's vasthouden :+

Ik ook niet!
Ik wil ook geen kinderen, ik heb er een hekel aan.
Ze zijn niet leuk, ook niet die van een ander.
Ik besteed m'n tijd en geld liever aan dingen die IK wél leuk vind.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:26

Ik zou het heel graag willen maar me vriend wilt daar niet aan denken.
En hij zegt ook als het wel gebeurt dan zou je al eerste je paarden moeten verkopen...tsja laat dan maar zitten.
Wil me paarden voor geen goud kwijt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:27

Arabesk schreef:
Ik denk dat ik me 9 maanden lang druk zou maken over de bevalling en alle rampscenario's tot in detail uitwerken :\

Ik ook! zeker als moeders onderling hun drama `s over de bevalling gaan vertellen *verschrikkelijk*

Maar stiekem wil ik wel babies hoor!

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:30

Hier nog een bewust kinderloze.
Ik loop al vanaf mijn jongste jaren (ben nu 40.........) te roepen dat ik geen kinderen wil, en ik ben nog steeds blij dat ik ze niet heb :D .
Zou eigenlijk niet weten wat ik ermee zou moeten. Mijn ouders zijn inmiddels al wel aan het idee gewend dat ze van mij geen kleinkinderen hoeven te verwachten.
Reden? Tja, ik ben geloof ik toch wel een, nou ja kinderhater is een groot woord maar ik weet even geen ander woord, ja kinderhater :=
Ik krijg spontaan de kriebels als ik eraan denk dat ik 1 of meerder van die smurven rond zou hebben lopen.
Ik ben ook denk ik, geen goede ouder, als ik andere ouders zie rondom me heen. Ik denk dat ik, volgens de meeste mensen en opvoedende instanties, te snel ben met het uitdelen van een draai om de oren.
Hoewel ik dat vroeger ook regelmatig kreeg, en ik ben toch goed terechtgekomen :o
Ik zou ook niet weten waar ik het van zou moeten betalen, heb toch een goede baan en mijn vriend ook, maar ja, dure hobby's enzo. Die wil ik niet opgeven.
En de vrijheid die ik nu heb, ook niet.
Nee, voor mij geen kinderen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:33

Voor ons geen kinderen. Wij hebben beide geen kinderwens. (Vriend is een stuk ouder dan ik)
Gister toevallig op kraam visite geweest en we waren blij toen we weer thuis waren. Pfff, nee ik moet er echt niet aan denken.

Ik zou ook een hele slechte moeder zijn.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:36

Mijn vriend en ik zijn beide 23, hebben allebei wel een kinderwens maar het past nu nog niet in ons leven.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:38

Tot een jaar of 3 terug riep ik dat ik absoluut geen kinderen wilde.
Inmiddels dus wat ouder, en een vaste relatie, en dan begint het toch wel te kriebelen. Zeker nu er om ons heen een boel zwangeren en moeders zijn. Ik wil in de toekomst zeker kinderen samen.
Maar eerst maar eens samenwonen en alles.. dan zien we wel verder.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:41

Ik denk dat je het niet echt kunt zeggen als 18jarige, maar tot nu toe zie ik nog geen kinderen in mijn toekomst. Ik ben gewoon geen kindervriend. Mijn broer en zus hebben kinderen en ik zie mezelf meer als een suikertante. Met hen naar de bioscoop, McDonalds en lekker verwennen enzo, maar dat ze dan wel weer na een tijdje naar huis gaan. ;) Persoonlijk denk ik dat ik er niet voor gemaakt ben om moeder te worden.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:47

c_alsemgeest schreef:
josewoos schreef:
Nou ik sluit me echt helemaal aal bij c_alsemgeest :j
Precies hoe het daar staat zo denk ik er ook over!
Ben nu bijna 28 en heb nog steeds een pesthekel aan kinderen en vind mijn kinderloze leven heerlijk en mijn vriend sluit zich daar helemaal bij aan :D :D
Heerlijk toch die vrijheid en het geld wat je overhoud? Ik weet wel leukere dingen om te kopen dan luiers of kinderkleding of schoolgeld hoor!
Nou heb ik zelf nog nooit gehoord dat ik mijn ouders kleinkinderen moet geven. Wel dat je te horen krijgt dat er dan nog iemand op je oude dag op bezoek komt _O-
Alsof je zonder kinderen geen leven heb.

Nee precies... ik vermaak mezelf wel, en trouwens de levensverwachting in mijn familie is toch niet zo hoog _O-
Lekkere reden voor de kinderen ook trouwens...
"mama en papa wilden eigenlijk geen kinderen, maar omdat ze bang waren dat er later niemand op bezoek kwam ben jij gemaakt" :')

Haha, ook al heb je kinderen, dan ben er er nog niet van verzekerd dat er later iemand bij je op bezoek komt.

Heb zelf ook altijd geroepen dat ik geen kinderen wil. Nu ben ik 25 en denk er eigenlijk nog steeds zo over. Als ze gaan janken, dan heb ik het alweer helemaal gehad.
Heb er helemaal niks mee.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:49

Ik vind het altijd zo grappig om te zien dat het meerendeel van de mensen in dit soort topics altijd anti-kinderen is.

Is dat dan misschien iets wat bij paarden mensen hoort? Dat hun leven al compleet genoeg is zonder kinderen?

Er wordt altijd en overal op bokt geroepen dat het hier een weerspiegeling is van de maatschappij. Maar in dit soort
topics vind ik juist het tegenovergestelde aan de orde. Ook valt het me op dat de mensen die geen kinderen willen
altijd zo verdedigend over komen. Waarom? Er wordt altijd met negatieve kanten gesmeten van heb ik jou daar.
Erg apart...

Als ik voor mezelf praat, weet ik niet beter dan dat ik me er niets bij voor kon stellen om zelf kinderen te hebben.
Ik was er niet negatief over, maar ook niet positief. Ik wist het gewoon niet. Maar nu ik in een steeds stabieler
wordende relatie zit van bijna 2.5 jaar, begint het meer en meer te kriebelen. Mijn vriend is 8.5 jaar ouder dan mij,
dus dat weegt ook wel mee. Heb altijd geroepen dat áls we kinderen willen, dat het best voor mijn 25-ste kan.
En volgens mij komen we wel in de buurt van dat streven :D.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:51

nou ik wil ze allebij hoor! en me paard en een kind! :D

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:52

Ik was ook altijd anti-kids
Maar nu vind ik het wel erg leuk :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:56

Ik ben niet anti-kinderen, ik hoef ze alleen niet per se van mezelf. ;)

Laat mij maar lekker tante zijn. Heb inmiddels twee neefjes, dus dat lukt prima. :D