hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:19

Een pyama heb ik niet, lekker makkelijk ;)
Beddengoed om de 2 of 3 weken, net hoe het uitkomt.
Handdoeken 1x per week, ik vind 1x per dag echt zwaar overdreven. Het is maar water dat je van je lijf haalt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:24

Ik doe gemiddeld 2 tot 3 keer met een handdoek, 1 week met beddengoed, 1 week met pyjama en wissel elke twee dagen van kleding, soms zelfs elke dag maar dat komt omdat ik ook vrij veel zweet. Daarbij moet ik mijn eigen was doen dus niemand klaagt. :P

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:49

Een pyjama gaat hier zo'n 2x per week in de was, handdoeken gebruik ik vaak een dag of 3 en m'n beddengoed gaat er zeker 1x per 2 weken af.

Vooral bij handdoeken vind ik het echt onzin om ze na 1x drogen (want meer doe je er niet mee...) in de was te gooien.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:05

Pyama gebruik ik niet, ik heb een warm vriendje waar ik tegenaan kan kruipen, haha.

- Beddengoed gaat ongeveer 1x in de 3 a 4 weken in de was
- Broeken draag ik 2 tot 3 dagen of gaan eerder in de was als ze vies zijn. Of soms draag ik een broek een dag of een middag en gaat daarna gewoon weer de kast in.
- Strings en sokken gaan elke dag in de was
- BH's na ongeveer 3x dragen
- Topjes elke dag
- Vesten meestal na 2x dragen (of als ze onfris ruiken/vies zijn)
- Handdoeken gebruiken we meestal 2x, hangen we na gebruik over de radiator, of we gebruiken de handdoek om mee schoon te maken (bad/douche napoetsen). Ik moet wel zeggen dat ik 1 handdoek voor mn haar gebruik en 1 voor de rest van mn lichaam. Dus verbruik een dubbel aantal handdoeken ;)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:07

- Beddengoed 1 x per 3 weken ongeveer
- broeken ongeveer 3 á 4 x per week
- ondergoed en sokken elke dag schoon
- bh's ongeveer 4 x
- bovenkleding, als truien, shirts, vesten, blousjes etc elke dag iets anders
- handdoeken als we hebben gedoucht altijd wassen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:48

- Beddengoed elke week
- ondergoed en shirts elke dag
- broeken na 2,3 keer dragen
- pyjama's draag ik niet
- handdoeken dagelijks

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:17

Pyama draag ik nooit, wel een trainingsbroek als ik mn bed uitstap... Gaat 2 dagen mee.
Beddengoed 1 á 1,5 week, als het vriendje blijft/kindje bij mij slaapt, verschoon ik 2x per week.
Kleding: broeken max. 2 keer dragen, shirtjes 1 keer. Vesten max. 2 keer.
Ondergoed (ook BH) 1x dragen dan in de was.
Handdoeken 2 keer.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:35

uhh even goed denken :P
Kleding: ligt eraan wat ik ermee gedaan heb..
Handdoeken: elke dag
Pyjama (oversized shirt ;)): elke week
Beddengoed: matrashoes elke week, dekbed om de week

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:50

Pyama, 1 keer in de week in de was
Beddengoed 1 keer per week/2 weken in de was. Hangt er een beetje vanaf of ik er aan denk.
Broeken draag ik gerust 3-4 keer hoor... Die 4e keer is dan vaak wel bij de paarden.
Truitjes draag ik sowieso ook 2 keer.
Vesten was ik al helemaal niet vaak... Die hang ik vaker te luchten.
Ondergoed en sokken wel iedere dag schoon.
Handdoeken gebruik ik ook gerust 3 keer.

Als ik iedere dag m'n broek zou wassen zou ik echt een probleem hebben, heb er namelijk maar 3 := Vraag me trouwens wel af waarom iedereen hier z'n kleren zo vaak wast... Ik heb iig nog nooit gehoord dat ik zou stinken ofzo := Als ik vesten ook steeds na 2 keer dragen zou wassen, kon ik ze na korte tijd wel weggooien. Dan vervormen ze bij mij altijd helemaal.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:00

beddegoed gaat 1x per 2 weken de was in
broeken doe ik 3 dagen mee en soms nog naar de paarden of zo aan. vies zijn ze toch al
onderbroeken en sokken elke dag
bh en hemd om de dag
shirtjes 2 dagen
truien en vesten 3-4 dagen maar niet achter elkaar. dus wel luchten tussendoor.
handdoeken voor het douchen gebruik ik 1x en de volgende dag voor op de grond. handdoek voor gezicht/handen hangt er soms 3 dagen.
keuken handdoeken/theedoeken en vaatdoeken om de dag.

truien en vesten doe ik trouwens vaak alleen op korte was wassen. dus meer spoelen voor de geur. voor de rest is dit echt niet smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:08

Ik trek elke dag een schoon shirt en een schone trui aan (heb smerige kinderen) en broeken doe ik maximaal een week mee, en anders als er een vlek in komt of er rare luchtjes aan gaan hangen :=

Pyama ongeveer 2x of 3x per week.

Handdoeken elke dag een nieuwe.

Beddengoed varieert. Ik vergeet het vaak en dan denk ik 's avonds; nu geen puf meer voor, komt morgen wel... En dat kan dan een tijdje zo doorgaan :=

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:11

Beddengoed wat langer dan twee weken ligt...smérig! Hier elke week een verfrissing.

Handdoeken, meestal slechts 1x, soms een tweede keer bij meermalig douchen op dezelfde dag. Sokken, ondergoed en shirts gaan na ieder gebruik in de was. Broeken en rokken op gevoel en reuk bv na een avondje stappen meteen de was in.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:14

Beddengoed: 1x per week wisselen.

Handdoek: na elke douchebeurt.
Behalve een handdoekje waar ik ff mijn mond aan afveeg, die doe ik elke week in was. Net als de handdoekjes in het toilet en de keuken.

Bovenkleding 2 dagen (trui, broek), soms een dag langer qua broeken maar meer ook niet.
Onderkleding 1 dag (sokken, lingerie muv BH, shirtje)

Pyama draag ik niet.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:19

Beddengoed, swinters 1 keer per 2 weken hooguit hoor, meestal anderhalve week.
zomers hooguit een week, dan weer een schoon zet. als het er langer op ligt vind ik het echt vies.

pjama draag ik normaal niet, nu wel en dan hooguit een dag of 5.

handdoeken, de handdoeken waar ik me smorgens mee opfris ong 1 per week, verder douche ik elke dag, en pak dus dan elke dag een schone handdoek, net als mijn man. we vinden het echt vies als de handdoek gebruikt is en goed nat is te laten drogen en weer te gebruiken dan.

handdoeken en theedoeken in de keuken verwissel ik om de 2 tot 3 dagen, ligt er aan hoe vaak we afwassen.

kleren gaan de was in als het vies is, swinters draag ik broeken rustig 3 tot 4 dagen, shirtjes 2 dagen soms 3.
mijn man trekt wel eke dag een schooon tshirt aan, truien en versten doet ie 2 tot 3 dagen mee.

ondergoed en sokken, dagelijks schoon, nu ik zwanger ben 2 keer per dag schoon ondergoed.

bh ong een dag of 3 tot 4, in de zomer 2 dagen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:07

Wat een verschil in het wisselen van beddengoed, zoals ik eerder al schreef doe ik dat 1x per 3 a 4 weken. 1x per week zou ik echt niet op kunnen brengen, haha. Tenzij mn bed echt vies ruikt of er vies uitziet, dan doe ik het wel eerder, maar dat is een zeldzaamheid! Wij laten ons bed elke dag lekker luchten, de schuiframen staan altijd open of op een kier, dus 's avonds ruikt ons bed heerlijk fris! Ik zou niet inzien waarom ik het elke week of elke 2 weken zou moeten doen... Maar als iemand er een goede reden voor heeft ben ik wel nieuwsgierig, want dan ga ik het misschien ook wel vaker doen, haha.

Toevallig hoorde ik laatst op de radio (nav een boekje) dat het wetenschappelijk bewezen is, dat als je je bed laat luchten, je bed langer fris blijft dan wanneer je je bed gelijk opmaakt. De beestjes die in je bed leven schijnen het slecht te doen bij koele temperaturen, dus als je je bed opengeslagen laat liggen, gaan ze dood. Als je je bed opmaakt, blijft de warmte van je lichaam langer in bed hangen, waardoor de beestjes vrij spel krijgen. Het boekje waar het over ging heet geloof ik "maak nooit je bed op" (even gegoogled: geschreven door Rik Kuiper & Tonie Mudde)

Edit: typo

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:11

Ik doe elke dag schone kleren aan,, hou van afwisseling ;) broeken kan ik wat langer mee doen (ong 4 dagen) shirtjes gaan vaak na één dag al in de was.
Handdoeken 1x gebruiken, beddegoed twee weken en één keer in de week het onderlaken. pyama één week.
Laatst bijgewerkt door Mloei op 30-11-09 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:12

Joyce2, omdat je tijdens je slaap behoorlijk zweet en dit allemaal in je matrashoes/dekbedhoes gaat zitten, verschoon ik hem om de 2 weken :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:16

Mijn pyjama doe ik ongeveer 4 dagen mee.. Mijn moeder wast nog, dus dat is makkelijk :+
Beddengoed verschilt, maar niet langer dan 2 weken. Ook dat doet mn moeder, die haalt het af en doet er nieuw op :) Let er zelf ook niet echt op, maar dan zie ik soms opeens dat er een nieuw op mn bed zit :P .
Met mn kleren wisselt het, met shirtje vaak 1 dag een vestje wel 2 dagen, maar niet achter elkaar. Ik leg mn kleren dan onver mn stereo heen en dan doe ik ze later die week nog een keer aan. Zo ook met broeken, die draag ik ook wel 2 hele dagen, als ik soms alleen savonds mn goede kleren aan heb, dan doe ik wel 3 avonden met een broek (werk in oude kleren :+ ). Leggings en sokken gaan na 1 keer dragen de was in. Ondergoed trouwens ook, soms trek ik sochtends nieuw aan en na het douchen savonds weer :P

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:17

precies ook ook al heb jet niet door, je ligt er toch gemiddeld zon 7 a 8 uur per nacht in te draaien (schilfers, iell) en zweet natuurlijk.
Ik verschoon het om de anderhalve week.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:19

Joyce2: omdat huisstofmijt gek is op je beddengoed ;) Daarom is het raadzaam om het 1 keer in de week op 60 graden te wassen. Daarom moet ik het elke week wassen helaas, ben gewoon té allergisch :=
(heb ook speciale hoezen om matras, kussen en dekbed heen: die hoef ik gelukkig maar 2 keer per jaar te wassen :P Want dat is echt een rondklus :=)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:21

Beddengoed gaat iedere 2 weken in de was, soms wat eerder aangezien ik huisstofmijtallergie heb. Pyama heb ik maximaal 1 week aan, maar meestal minder lang. En kleding, broeken 2 dagen en een shirtje 1 dag :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:22

Dat huisstofmijt schijn je dus grotendeels op te kunnen lossen door je bed niet op te maken, maar door het elke dag te laten luchten. Maar waarschijnlijk gaat dat niet op als je er allergisch voor bent ;)

Ikzelf zweet gelukkig niet veel in bed (althans, niet extreem, want je zweet natuurlijk altijd wel tijdens je slaap), ik zal eens vragen of mijn vriend het idee heeft dat hij veel "vocht verliest" tijdens het slapen, dan is het misschien wel de moeite om het bed een weekje eerder te verschonen. Maar dan moet ie me wel helpen!! Want wat vind ik het een rotwerk...

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:25

pyama draag ik niet
ik heb vaak een handdoek voor mijn haar die leg ik weer te drogen en gebruik ik zo'n 3 keer
handdoek voor mijn lichaam gebruik ik 2 keer ong. (tsja, je bent schoon toch als je uit de douche komt)
en de rest, als t vies is of stinkt gaat t de was in.
wel wissel ik natuurlijk elke dag van ondergoed etc.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:27

No offense maar de mensen die 3 of 4 weken met hetzelfde beddengoed doen; slapen jullie alleen?
Ik wil namelijk écht niet in een bed slapen weken achter elkaar waar ik ook ruige *** in gehad heb; verfris de boel dan toch echt wel! :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:28

als ik flink heb ge***t in bed gaat ie echt wel heel vaak in de was, zo niet mag ie wat langer liggen