Ligt het aan mij ( SOS )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:24

Hoeveel topics ga je nog openen om te moeten horen van iedereen dat je gewoon voor jezelf moet kiezen en weg moet gaan?
Maar je praat alles wat gezegd wordt weer goed met "ja maar......"

Wat verwacht je nu van dit topic aangezien het hetzelfde is als de vorige met de zelfde reacties?
We kunnen wel zeggen "ga weg" maar blijkbaar kun je dat toch niet....

x_Jeanine_x

Re: Ligt het aan mij ( SOS )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:33

Ik wens je veel sterkte met de stap te nemen om bij hem weg te gaan... dit is niet normaal!!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:22

sarona25 schreef:
Vraag me nu echt af ligt het aan mij ???
naar aanleiding van mijn vorige topic dit topic.
Weet niet of die goed staat maar anders het verzoek om dit topic naar het juiste plekje te verplaatsen.

Ik heb een relatie met veel ruzie en ook geweld en geestelijke terreur. ( voor mijn gevoel volgens hem doet hij dat niet )
Ik kan een heel lang verhaal vertellen maar zal de laatste dagen vertellen.

Ik heb op zich een leuke baan die leuk betaald op 5 min van mijn huis.
Nou is het zo dat die afdeling door twee mannen een van mijn leeftijd en een oudere man van in de 40 ( homo ) wordt gedraaid en daar ben ik bij gekomen.
Nou mijn vriend vindt dat helemaal niks want volgens hem is dat mijn toekomstige vriendje en ben ik hem aan het verzieren.
ook denkt hij dat wanneer ik bijv een laag uit gesneden shirt aan heb met een kol trui er over dat ik die trui uit trek zodra ik op mijn werk ben ik er met een decelotee zit van hier tot jeruzalem.

Hier ben ik gestopt met lezen. Je kunt je eigen conclusie wel trekken he?!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:34

Meisje meisje meisje.
Een schreeuw om aandacht en diep van binnen weet je wel wat je moet doen.
Maar je bent echt geen vechter hoor...
Een vechter was al weg geweest!
Kies voor jezelf, geef toe aan jezelf en hou van jezelf.
Niet meer en niet minder...
Kom op meid geef jezelf een schop onder je hol en wees nu eens een grote meid.
Je kan het als je het wil.
Anders blijf daar lekker en laat je leven verzieken door een kwal van een vent. Straks zit je ook nog met kinderen van hem nou dan kan je je lol echt op..
Veel plezier maar mijn keuze zou het niet zijn.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:45

Been there done that. Je kunt je leven niet voorstellen zonder hem, je bent bang dingen kwijt te raken (je lievelingsstoel, je kat etc) maar dat is allemaal vervangbaar. Wat maar een eenmalige uitgave is, is je leven! Je wil dat hij van je houd en dat doet hij misschien ook wel op zijn eigen verknipte manier, maar het is geen eerlijke gelijkwaardige relatie. Hij heeft jou in zijn greep, hij is jouw baas en alleen dieren hebben een baas. En zelfs die gaan niet zo met hun dier om.....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:00

heb je vorige topic ook gelezen en was helemaal verbaaasd dat je uberhaupt nog terug gaat naar zo n kerel...

vergeet niet dat een vos wel zijn haren verliest maar niet zn streken.

sterkte!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:10

Ook ik heb je vorige topic vanaf het begin gevold, en ik snap eigenlijk niet dat je nog terug gaat naar zo'n kerel. Ga bij hem weg naar je tante en laat dit hoofdstuk afgesloten zijn. Je bent niet gek en het ligt niet aan jou, ik snap heel goed dat je een fijne en goede relatie wilt, maar meid dat kan niet bij deze man!!

Denk aan jezelf en kies ook voor jezelf, je hebt een fijne baan nu zei je, zoek een eigen huisje en delete deze man uit je leven!!

Hoop dat je deze keer wel voor jezelf kiest van dit verdien je niet, niemand! Sterkte!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:09

NoaC schreef:
Hoeveel topics ga je nog openen om te moeten horen van iedereen dat je gewoon voor jezelf moet kiezen en weg moet gaan?

Wat verwacht je nu van dit topic aangezien het hetzelfde is als de vorige met de zelfde reacties?

Hier ben ik het zó mee eens!!!
Ga weg bij die F*cking loser en ga wat van je leven maken. Die kerel maakt je leven kapot.

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:52

Caroline1985 schreef:
NoaC schreef:

Hier ben ik het zó mee eens!!!
Ga weg bij die F*cking loser en ga wat van je leven maken. Die kerel maakt je leven kapot.

Ik ben misschien nog maar 12, maar je hebt wel gelyk vind ik. ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:57

Ik heb hoofdschuddend je topic gelezen, ik begrijp niet dat mensen zichzelf dit aan laten doen, triest wordt ik ervan :n
Om antwoord te geven op je vraag:
sarona25 schreef:

Ja, het ligt aan jou. Want jij staat dit toe, door te blijven hou je het zelf in stand.
Dat er nog vrouwen zijn die en dermate laag zelfbeeld hebben dat ze zich zo laten behandelen, ik kan er met m'n hoofd niet bij...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:09

Remy schreef:
Ik heb hoofdschuddend je topic gelezen, ik begrijp niet dat mensen zichzelf dit aan laten doen, triest wordt ik ervan :n
Om antwoord te geven op je vraag:
sarona25 schreef:

Ja, het ligt aan jou. Want jij staat dit toe, door te blijven hou je het zelf in stand.
Dat er nog vrouwen zijn die en dermate laag zelfbeeld hebben dat ze zich zo laten behandelen, ik kan er met m'n hoofd niet bij...

Eens.
Je bent imo gewoon ziek als je dit zo lang toelaat.
Lekker je biezen pakken en wegwezen.
Betreft dit een nederlander?
EDIT: Ik zie het al, een italiaan. Is dat normaal daar?
Sommige culturen zitten gewoon anders in elkaar, vandaar de vraag..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:21

Jeetje meid, wordt wakker!

Kijk nou eens goed naar je leven, jij bent niet gelukkig zo en zult dit ook néver nooit worden met deze verschrikkelijk foute kerel!

Kies voor jezelf en bouw wat voor jezelf op, zul jij je een stuk beter door gaan voelen.
Volgens mij is jouw eigenwaarde op het moment diep onder het nulpunt beland!

Sterkte!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:25

Niemand vindt dit normaal, alleen jij blijkbaar wel want jij blijft bij hem of keert naar hem terug.

Je bent 26, stel dat je 80 wordt, dan leef je dus nog bijna 60 jaar op deze manier.... Ik zou het wel weten, spullen pakken en wegwezen! Je hebt daar niets te zoeken.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:28

Geef jezelf een schup onder je kont en kies voorjezelf; er is maar 1 iemand die je gelukkig kan maken en goed voor je moet zorgen....en dat ben je zelf!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:18

Hoi,

Het eerste wat ik me afvraag: Waarom blijf je nog bij hem?

Ik vind het echt heel erg dat hij je zó uitscheld. Dit geeft aan dat hij totaal géén respect voor je heeft! En nog erger vind ik het dat zijn kinderen hier regelmatig getuigen van zijn. Weet de moeder van de kinderen dit?

Daarnaast vind ik het belachelijk dat hij je zo controleerd. Hij is gewoon ziekelijk jalours en ziet gewoon spoken. Is er in jullie relatie wel eens iets voorgevallen waardoor hij het vertrouwen in jou is kwijtgeraakt (ben je wel eens vreemdgegaan o.i.d.). Niet dat dit het goed zou praten natuurlijk! Ook vind ik het raar dat je elke dag met hem belt als je op je werk bent. Je ziet hem thuis toch weer en waarom zou je hem dagelijks bellen of hij jou? Is het zo dat hij jou belt puur om uit te vragen wat je uitspookt en niet om hoe het met je gaat?

Je hebt het ook gehad over geweld (in je dikgedrukte zin, dacht ik), maar in je verhaal hoor ik daar niet echt iets van terug. Mishandelt hij je of bedoelde je er iets anders mee? Hoe is hij met zijn kinderen?

Meid, het ligt niet aan jou. Wat jij ook doet, er is niets wat zijn gedrag goed praat hoor! Als jij het nog de moeite vind om te vechten en je echt van hem houd zoek dan goede hulp. Ga bijvoorbeeld samen naar de huisarts voor een doorverwijzing. Al ben ik bang aan jouw verhaal te lezen dat hij daar totaal niet voor open staat.

Vind je het niet de moeite en twijfel je sowieso al over je liefde voor hem zet er dan een streep onder. Als hij geen hulp wil zoeken zou ik ook niet met hem door gaan. Dit is echt het moment dat je aan jezelf moet denken. Laat je niet kleineren. Dit is het begin, maar waar eindigd het? Ga anders zelf eens even praten met iemand (vertrouwenspersoon op werk, huisarts, GGD). Zo kun je zelf alles wat beter op een rijtje zetten. Het kan erg verhelderend zijn om er eens met iemand over te praten die ´er buiten staat´ en dus objectief is. Denk aan jezelf hé!

En toch maak ik me ook zorgen om zijn kinderen.......

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:24

Afkappen en aan jezelf denken!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:25

linda_arnold schreef:
Ik heb je andere topic ook gelezen, vandaar mijn reactie........ :Y) !

Je opent een topic waarna je vraagt of het aan jou ligt bent :o ? Ergens denk ik het wel........................klinkt misschien hard maar volgens mij heb jij geen bord voor je hoofd, maar een betonnenmuur, incl muurissolatie en een spouwmuur. :(

Iedereen in het vorige topic adviseert je weg te gaan, uiteindelijk ga je terug naar emmen......................horen we een tijdje niets van je (omdat je geen post durfde te schrijven) en nu blijk je weer terug bij af te zijn.

Wat wil je nu precies dat wij zeggen?? A. jij weet heel goed dat wat hij doet NIET goed en het NIET aan jou ligt is en B. jij weet ook dat wij, als bokt...........ook vinden dat die man niet spoort }:0 (opmakend uit jou verhalen).

Niet heel rot bedoeld, maar zou het voor jou geen optie zijn eens met een psycholoog te gaan praten en zo wat sterker in je schoenen te gaan staan?

_/-\o_ Hier sluit ik me ook bij aan!

Even off-topic. Mooi onderschrift, nu nog hopen dat die eikel ook nog betaald ...... }:0
Laatst bijgewerkt door Vayo op 29-11-09 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:27

Nou, dat is in ieder geval mooi gesproken.. TS open je ogen !

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:36

Je kunt nog 10 topics openen,maar je zult pas gaan als je er zelf aan toe bent .

Regel wat voor jezelf zodat je er vandoor kunt, daarmee doel ik op financiel, maar zoek ook andere woonruimte,zorg dat je voor jezelf kunt zorgen, en niet als laatste": ga naar een dokter. Je bent door al die psychische mishandeling zo in de war : dat kun je niet alleen ,zoek dus hulp!

kom uit een zelfde situatie : heb geld gespaard, heb een ander huis gehuurd, heb (ander) werk gezocht en ben zelfs tijdelijk aan de pillen gegaan omdat ik na 8 jaar (!!) wel een beetje "kapot" was ,maar uiteindelijk heb ik de stap ook genomen. enne... met sucses.

ik wens je veel sterkte

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:41

Ben je gelukkig? Zo klinkt het niet. Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen geluk. Als jij blijft wachten tot dat hij je eindelijk eens aardig gaat behandelen maak je jouw geluk afhankelijk van hem. En ik ben bang dat je dan over een heleboel jaren nog steeds ongelukkig bent. Dus wat moet je doen om gelukkig te worden?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 01:11

Mensen kunnen je niet helpen als je niet geholpen wilt worden en naar mijn idee is dat nog steeds het probleem. Het andere topic zegt genoeg. Ergens ben je ook zélf de schuld van zoiets; je pikt het allemaal, blijft maar bij hem. Blijf is op je strepen staan, vertrek en maak wat van je éígen leven, ZONDER hem..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:33

Het lijkt net of je kikt op de situatie waar je inzit en zelf voor kiest, ga weg of blijf maar hou op zielig te doen.

Sanne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:37

dit gaat duidelijk niet werken..
het is vast heel moeilijk, maar ga alsjeblieft weg daar. zorg dat je sterk genoeg in je schoenen staat om te zeggen; ik ben er klaar mee, ajuus! als ik dat verhaal van je lees denk ik; wie wil nou zo'n vriend? niemand dus.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:49

Je krijgt van mij dit keer hetzelfde advies als ik je de vorige keer gaf in je vorige topic.
Ik kan maar 1 ding zeggen,zoek professionele hulp!

Sorry hoor maar ik schoot wel in de lach toen ik met toeval las dat je dit topic weer gestart bent,je was de vorige keer op de goede weg maar ik vraag me af of dit allemaal wel waar is.
En misschien moet je je onderschrift eens wijzigen?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:32

Mensen ik zie inderdaad wel in dat het niet klopt!!
Ik heb alleen gezegd ik zal al mijn energie steken in deze relatie zodat ik voor mezelf weet dat ik er alles aan heb gedaan.
En het wordt al door sommige gezegd, als je er niet in zit is het makkelijk zeggen ga weg. In mijn vorige relatie was niks aan de hand en had ik een schoonzusje in die situatie ... ZEI HET TOEN OOK.
Ik weet dat het niet meer lang duurt tot dat het definitief over is.
En ik weet ook wel het ligt niet aan mij.

Ik heb hem nooit met een ander bedonderd, heb in het begin met andere staan praten en daardoor is zijn jaloezie gekomen volgens hem.
Ik mag niet kijken, praten niks.

Het is inderdaad aan mij om die keus te maken en ik ben van plan om eerst bij maatschapelijk werkster te gaan praten om inderdaad sterker te worden.
En misschien stappen te zetten zodat ik hier kan blijven.