het zou je kind maar zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: het zou je kind maar zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:33

Speculeren hoe en wat over de verdachten heeft toch geen zin zolang het verdachten zijn? Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is :)

Mocht het waar zijn en je als ouder dit te horen krijgt dan zou ik niet weten hoe ik zou reageren. Waarschijnlijk ben ik minstens een hele dag van slag voordat ik wat kan zeggen of ik barst in tranen uit. Zoiets.. := Hoop dat ik het in ieder geval nooit mee ga maken.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:10

Twiggy2008 schreef:
wake_up schreef:
In de krant stond volgens mij ook dat het een 'tokkie'familie was, heel opvliegerig en asociaal. Dus volgens mij ligt het niet alleen aan hetkind, maar grotendeels aan de opvoeding die hij heeft meegekregen. Het schijnt ook dat hij regelmatig met messen opzak liep, ik bedoel; dan moet er als ouder toch al een belletje gaan rinkelen? maarja. als die ouders net zo zijn, dan kan je dus wel verwachten dat het een keer fout gaat.. :n

Zeker de Telegraaf gelezen? ;)

Verder heb ik zelf niet gelezen dat hij met messen op zak liep. Wel dat hij een messenverzameling thuis had (dat is wat anders dan er mee op zak lopen ;) ). Wat ik trouwens sowieso al niets vind. Kinderen met messen. Ik heb al een gruwelijke hekel aan oorlogsspeelgoed. :+

Maar nogmaals, de families hebben allen gevraagd om op te houden met speculeren op internet. Lukt duidelijk niet hier, he. ;)

Waarom wachten we nou niet eerst even af wat het werkelijke verhaal is..... Het gaat hier wel om kinderen namelijk.

Ik heb het gelezen in de Gelderlander of AD.
Dus ik neem ook wel aan dat ze daar niet zomaar dingen in gaan zetten.

Edit: maar mocht het niet waar zijn, dan neem ik natuurlijk terug wat ik gezegd heb..
Laatst bijgewerkt door wake_up op 23-11-09 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:13

Het stond sowieso in het AD tja ik weet het niet het OM wil zijn voorarrest met 2 weken verlengen daar zullen ze echt wel een reden voor hebben.
Als ik zo de verhalen rond het gezin lees zou het goed kunnen dat hij het is geweest maar je weet het niet.

Ik vind het in elk geval heel sneu voor de ouders van Dirk en de overige vrienden en familie.

Zelf hoop ik mijn kinderen op te voeden met het idee dat je problemen uitpraat en geen geweld gebruikt.
Ik ben zelf jaren gepest en als ik er achter kom dat mijn kind iemand pest is die nog niet jarig.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:20

tja het blijft je kind ..
als 1e zou k me afvragen waar we fout gegaan zijn
maar ik vermoed dat die daarna toch eerst van ons serieus op zijn sodemieter krijgt voordat we m aan de politie overdragen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:38

plientjedres schreef:
maximaal een jaar kunnen ze krijgen.
dat vind ik echt belachelijk!
ik zou ze voor volwassenen berechten want het was waarschijnlijk nog met voorbedachte raden ook.
(het lijkt mij niet dat je voor de lol met een knuppel door het bos loopt)

Is het niet zo dat ze daar ook mee bezig zijn?!
Dat je voor zulke daden als een volwassenen berecht word?
Tenminste volgens mij hoorde ik zoiets met een half oor vd week op de radio..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:43

echt verschrikkelijk wat er in Urk is gebeurd...
wens de betrokkenen heel veel sterkte en hoop dat diegene die het heeft gedaan zijn straf krijgt.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:31

cutie_lover schreef:
desy_kuiken schreef:
Hoe zou dat meisje zich nu voelen ?

Die beste jongen heeft er niet eens bij nagedacht wat het hem op zou leveren om die jongen te vermoorden. Of dacht hij dat dat meisje hem nu vet stoer zou vinden ?

Ook een van de eerste dingen die ik dacht..

het is nog niet eens zeker of het daar ook om is gegaan.. ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:43

het eerste wat ik zou doen is mij afvragen hoe het heeft kunnen gebeuren.
Daarna zal ik niet rusten tot hij een straf heeft zoals het hoort !
Als hij , zoals nu gezegt word, met een jaar vrij komt dan staat er nog wel het e.e.a voor hem gepland.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:49

jelledaantje schreef:
Caesar schreef:
@JD: Wat denk je dan? Dat die ineens poeslief worden. Mensen beseffen nog niet half wat voor krom systeem dat TBS en Reintegratie is. Maar dat is in dit topic wat anders.

Ik hoop, voor iedereen, dat deze 3 jongens er niets mee te maken hebben. Als ouders lijkt het me ook niet makkelijk om 100% achter je eigen kind te blijven staan! Maar goed, ze zitten er nu wel, en dat is vast niet omdat er geen reden voor zou zijn. Meisje verklaarde dat ze verwachtte en hoopte dat de 15-jarige weer vrij zou komen. Werd niets genoemd over het slachtoffer. Nu is de Telegraaf wel een sensatiekrant, maar viel me toch op!

nee dat had ik niet verwacht maar je denkt nu ze daar zitten en streng in de gaten worden gehouden dat het uithalen of doen van dingen toch eigenlijk bijna niet mogelijk moet kunnen zijn.
Het gebeurt wel maar toch moet er dan strenger gecontroleerd worden.

Er wordt heel streng gecontroleerd hoor, maar ook bewakers maken wel eens fouten. En bovendien zijn kinderen zo verrekte slim, ze kunnen van alles een wapen maken. Je kan die kinderen niet 1 sec je rug toe draaien want voor je het weet heb je een mes in je rug, wordt je in de fik gestoken of noem maar op. Als je als kind in de jeugdgevangenis zit heb je namelijk ook echt wel iets gruwelijks gedaan en hebben ze sowieso een kronkel in hun kop.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:00

Pascal schreef:
plientjedres schreef:
maximaal een jaar kunnen ze krijgen.
dat vind ik echt belachelijk!
ik zou ze voor volwassenen berechten want het was waarschijnlijk nog met voorbedachte raden ook.
(het lijkt mij niet dat je voor de lol met een knuppel door het bos loopt)

Is het niet zo dat ze daar ook mee bezig zijn?!
Dat je voor zulke daden als een volwassenen berecht word?
Tenminste volgens mij hoorde ik zoiets met een half oor vd week op de radio..

ik hoop het wel,want een jaar stelt natuurlijk ook niks voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:26

Moderatoropmerking:
Ik wil vragen speculaties achterwege te laten en te blijven bij het onderwerp van de discussie. Hoe zou jij reageren als er agenten bij jou aan de deur komen dat je kind betrokken is bij een moord. Alle speculaties rondom de situatie in Urk zijn hier niet op zijn plaats. Bedankt alvast!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:12

nou we hebben dus zojuist dit gesprek aan tafel gehad. Mijn kinderen zijn 12 en 14 jaar. Leeftijd dus van de daders en slachtoffer. Gelukkig konden zij zich niet voorstellen hoe zo boos te zijn op iemand, dat je hem het leven niet gunt. Tuurlijk waren ze wel eens boos op iemand, maar dat werd anders opgelost. Maar zo boos worden dat je iemand zou kunnen vermoorden, nee zelfs zij snapte het niet.

Wat ik dus wil zeggen, dat je als ouders altijd in gesprek moet blijven met je kinderen. Je kinderen een veilige thuishave kunnen bieden. Dat zij wanneer zij in de knoop met het een en ander zitten, dat zij dit vertellen. Dat hun boosheid kwijt kunnen.
En dat er altijd wel iemand is die naar je luisterd, maar dat jij/zij ook zelf met oplossingen moet komen.

Het is allemaal makelijk gezegt dan gedaan.
Misschien denk je wel dat jij een goede band met je kind heb. Maar weet jij wat je kind buiten de deur doet???

Spit als ouders dan ook regelmatig de msn, hyves, intenet na. Lees waar je kind mee bezig is. Bekijk de site,s waar ze op zitten.
Roep je, dan schent je zijn privesie, ja daaaaaag. Je bent zijn ouder. Het is jou plicht om te weten hoe het in je kind zijn hoofd is. En tuurlijk heeft hij/zij zat geheimen waar je niet achter komt, maar dat mag, dat is goed.

** jij, jou, hij/zij zijn niet persoonlijk bedoelt**

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:22

Ik zou begod niet weten wat ik op dat moment zou doen.
Denk dat je zoiets in eerste instantie niet geloofd.
Totdat het doordringt.. zou ook niet weten hoe je je dan tegenover je kind (als je het dan nog als jou nageslacht wilt beschouwen) moet gedragen!
En wat dacht je van alle negatieve aandacht van de media...
Van de andere kant blijft het natuurlik je kind.. dus daar blijf je achter staan en steunen... maar toch.
Lijkt me een vreselijk positie!!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 09:03

gelukkig de twee jongste kinderen zijn het niet wat moet dat een opluchting zijn voor die ouders

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:07

jelledaantje schreef:
gelukkig de twee jongste kinderen zijn het niet wat moet dat een opluchting zijn voor die ouders

Niet alleen voor de ouders, maar zeker ook voor de kinderen.
Maar wat zullen die een zwaar leed met zich mee dragen.
De vraag die zij misschien zullen hebben, had ik maar ingegrepen...........
Of had ik maar iemand geroepen. Deze kinderen hebben het waarschijndelijk nog
zwaarder dan de echte dader!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:12

Ook ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is.
Het ergste vind ik nog dat ik die dag nog in dat bos gereden heb...

Dirk ken ik persoonlijk niet, maar zag hem wel vaak zitten in de bus.

En mijn broertje zat bij de hoofdverdachte in de klas.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 10:16

Tierania_ schreef:
Ook ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is.
Het ergste vind ik nog dat ik die dag nog in dat bos gereden heb...

Dirk ken ik persoonlijk niet, maar zag hem wel vaak zitten in de bus.

En mijn broertje zat bij de hoofdverdachte in de klas.

Dan komt het voor jou wel heel dichtbij wat moet dat schrikken zijn geweest

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:43

Ik zou me rot schrikken als agenten aan mijn deur zouden komen om te zeggen dat mijn kind als dader word gezien van een moordzaak.

De kranten blazen de boel ook wel op voor de sensatie. hoe zou jij het vinden als je in de krant leest dat jouw gezin als een tokkiefamilie word neergezet terwijl dat waarschijnlijk helemaal het geval niet is.

Daders kunnen ook wel uit een heel net milieu komen en ook heel wat op hun kerfstok hebben. speculaties rondom de daders en/of familieleden/gezinsituaties vind ik dan ook erg ongepast. Deze mensen zijn ook getekend voor het leven als hun kind het heeft gedaan!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:03

Willy_UrsB schreef:
Ik denk dat ik in zou storten en me afvragen wat mijn partner en ik verkeerd hebben gedaan bij het maken :+
Nee serieus, ik zou het serieus niet weten, eerst een uur stijf staan van schrik en dan maar eens verhaal gaan halen bij mijn kind

Ja inderdaad ,zelfde hier. :')