Een hoop mensen hebben hun visie al gegeven en ik geloof niet dat ik ze nog kan aanvullen, maar ik wil wel benadrukken waar ik vermoed dat de katalysator van het probleem ligt: de PC. Het doet je de tijd en de belangrijke dingen vergeten en dat maakt het tot het ideale vluchtmiddel, je ruilt het lange geluk in voor het korte.
Er is genoeg op internet te vinden om je "eindeloos" te vermaken, maar vraag jezelf aan het eind eens af wat je precies gedaan hebt en wat je ermee op bent geschoten. Niks... en ik kan me voorstellen dat het je een leeg en nutteloos gevoel geeft als je telkens weer in die val trapt. Nou heb ik het nooit zo met computers gehad, maar sinds twee jaar heb ik hem praktisch uit mijn leven verbannen en ik doe alleen waar ik écht waarde aan hecht (sowieso belangrijk in het leven). Ik kan je vertellen: Het is heerlijk.

Overigens had ik al sterke vermoedens van deze problemen, bij een aantal berichten straalde het er gewoon vanaf. Hopelijk voel je je daar nu niet rot om (nergens voor nodig!), maar ik probeer je ervan bewust te maken hoe je misschien op de buitenwereld over komt.
Hopelijk kan je mijn eerlijkheid waarderen en zo niet dan hoop ik dat het je toch geholpen heeft.Dat brengt me meteen bij een ander punt, waar ik mezelf overigens in herken. Al vanaf mijn geboorte ben ik kritisch en perfectionistisch (alleen bij mezelf) en ik hecht een grote waarde aan vrijheid, zelfstandigheid en zeg maar... eigenzinnigheid. Naar mijn idee halen deze eigenschappen het beste in me naar boven en hebben ze me véél gebracht, maar het wordt gevaarlijk zodra je erin door schiet. Je kan niet alles perfect doen en je kan niet alles alleen en op je eigen manier doen.
Het is grappig dat je gitaar spelen en dansen aanhaalt, want daar zie je dit duidelijk terug. Zo was ik eigenlijk helemaal niet tevreden over mijn video, maar op zo'n moment komt de positivo in mij naar boven: "Het is misschien niet perfect, maar ik heb er het maximale uitgehaald!". Toen ik hem later nog eens bekeek, zag ik hem door heel andere ogen. Eigenlijk vond ik het best goed van mezelf. Met dansen is het precies eender: Natuurlijk kan het niet perfect, maar ik ben al tevreden als het gaat zoals in de les en trots als ik net dat beetje extra geef.
Positief denken. Als dat niet in je zit dan is het volgens mij héél moeilijk om aan te leren, maar zo belangrijk.
Het zal je leven veranderen, daar ben ik van overtuigd. Begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij ben je een ontzettend leuke en lieve meid, alleen nu moet je dat zelf nog inzien. 
Lucht het op?
Erg lastig!