Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:46

de zebrapaden deed ik in het begin héél vaak fout... maar daar stop ik nu keurig voor.

En laatst maakte ik dus die fout met fietser, toen ik dus een oefenexamen aan het doen was met rijinstructeur... ik ben erop gezakt... -O- logisch ook wel, ze kwam van rechts.. maar het schoot niet op :=

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:57

sharoontje schreef:
Marloes; Waneer is het beste om de TTT te doen? Als je je theorie examen al in de zak heeft?

Ik heb hem gedaan nadat ik mijn theorie examen heb gehaald. Dat was twee weken terug, vandaag de TTT gedaan. Volgensmij mag je zonder je theorie ook geen TTT doen.
Heb vandaag ook gehoord dat ik de 24e moet afrijden :=
Brrrrrrrr spannend!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:58

magic_lover schreef:
joke20 schreef:
Ah een nieuwe :) Mijn les ging wel lekker gister, Met kijken weer vooruit gegaan, sta bijna op een 6 =zelfstandig. Ook nog bijna aanrijding gehad. Dat mens keek niet uit, schrok me rot

heb ik ook eens gehad, waren in een woonwijk veel kruizingen dus, en bij de laatste (ik reed heel rustig) maar kwam niks aan, dus ik ging rustig door kwam er ineens alsnog keihard een auto van rechts aanscheuren, schrok me de pleuris wist niet meer wat ik moest doen dus trapte de rem maar in :Y) tja doen ging die uit natuurlijk :+

was nog ergens helemaal in het begin haha :+

Ja je schrikt wel dan

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:02

Och dat had ik laatst ook ja, ik reed gewoon lekker, 30 bij ons in het dorp. Komt er zo'n muts uit van haar oprit en die rijdt zomaar door, ze keek naar rechts en moest linksaf. Ze kon echt nog nét optijd remmen. Pffooee dan schrik je wel even, was toch blij dat het niet mijn schuld was! :Y)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:21

Rijles ging fijn :D !
Kan nu echt goed wegrijden na stilstand :j

En dr was een of andere ascociale vrachtwagenchauffeur die me vol afsneed _-:( Stomme idioot!
Rij-instructeur heeft meteen klacht ingediend bij het bedrijf ;p

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:27

Fijn Patricia! Die vrachtwagens inderdaad...... soms gooien ze hem er zo voor, terwijl ze zelf wel weten dat ze zo snel niet kunnen optrekken en wij dus weer op de rem moeten trappen :+

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:34

nja er was ook gewoon geen ruimte..

Oja, en voetgangers vergeet ik zelf nogal eens :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:35

Haha doet ie goed. Ik heb wel eens gekken op de rotonde gehad, van die buitenlanders, lekker toeteren natuurlijk.
Als Peter het te gek wordt stapt ie zo uit de auto

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:46

Zo een nieuw topic en gelijk een handige opening die vast nog van pas komt. Morgen mijn 2e rijles en dan gaan we schakelen. Wel op een lekker tijdstip...om half 9 's morgens.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:50

Ik moest bij mijn 1e les direct al de weg op :oo Terwijl ik nog nooit had gereden of wat dan ook (ja een keer geoefent op een parkeerterrein in de 1e versnelling rijden :') ) Schrok me kapot, maar ging buiten verwachting hartstikke goed :j Instructeur zei ook dat hij nog nooit iemand zo goed had zien rijden voor de 1e keer.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:01

_Emma_ schreef:
Haha wat een wijze les ;)

Rebel_Jits heb je wel een geldige ID-kaart dan? Je moet namelijk wel een geldig identiteitsbewijs hebben als je examen wil doen. Volgens mij kan je wel je rijbewijs en paspoort tegelijkertijd aanvragen/vernieuwen als je maar een ander geldig identiteitsbewijs hebt.

Moet ik trouwens mijn ID nog vernieuwen als ik mijn rijbewijs heb? Mijn rijbewijs heb ik volgende week, en mijn ID loopt in december af, en ik heb ook een paspoort. Is een ID dan nodig?

Mijn paspoort is geldig tot half december ofzo, dus dat zit wel goed. Maar het leek me handig om ze tegenlijk aan te vragen, tenzij ik m'n paspoort dan tijdelijk moet inleveren en ik dus m'n rijbewijs niet kan aanvragen/meekrijgen.
En je hebt maar 1 identiteitsbewijs nodig. Of een ID-kaart, of een paspoort. Dat je er 2 hebt, is eigenlijk overbodig ;)

Over dat zebrapad: heb ik ook wel eens gehad hoor :o Reed ik bijna een stelletje aan. Gelukkig stonden ze stil om naar de lesauto (mij dus) te kijken, haha. Tegenwoordig kijk ik altijd goed of er mensen willen oversteken. Zo niet, kan je lekker doorrijden :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:22

Ah nieuw topic. :)

Morgen weer rijles :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:41

Nou ik heb mijn CD Rom binnen hoor.
Ga morgen meteen erop studeren.
Het zijn 650 vragen dus als ik die uit mijn hoofd weet, ga ik eindelijk slagen voor mijn Theorie examen hoop ik dan toch. :o

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:01

Ik ga zometeen voor het eerst helemaal alleen rijden, naar een vriendin. Moet zeggen dat ik toch wel een beetje zenuwachtig ben :))

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:14

haha mendy, komt goed! :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:44

ik hoop t :D

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:58

Ik heb 24 november mijn theorie.. Hopen dat ik die de eerste keer haal want dan kunnen we mijn examen aanvragen! 8-)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:39

Rebel_Jits schreef:
Mijn paspoort is geldig tot half december ofzo, dus dat zit wel goed. Maar het leek me handig om ze tegenlijk aan te vragen, tenzij ik m'n paspoort dan tijdelijk moet inleveren en ik dus m'n rijbewijs niet kan aanvragen/meekrijgen.
En je hebt maar 1 identiteitsbewijs nodig. Of een ID-kaart, of een paspoort. Dat je er 2 hebt, is eigenlijk overbodig ;)

Over dat zebrapad: heb ik ook wel eens gehad hoor :o Reed ik bijna een stelletje aan. Gelukkig stonden ze stil om naar de lesauto (mij dus) te kijken, haha. Tegenwoordig kijk ik altijd goed of er mensen willen oversteken. Zo niet, kan je lekker doorrijden :D

Ja dat klinkt inderdaad wel handig, anders bel je het gemeentehuis toch even om te vragen of dat kan? :)

Enne dat ik een paspoort en ID-kaart heb komt doordat ik niet telkens mijn paspoort mee ga nemen ;) en een identiteitsbewijs bij je dragen is verplicht, dus dan heb ik liever een ID-kaart. Maar als het met mijn rijbewijs ook mag (is dat zo?), ga ik natuurlijk niet nog mijn ID verlengen!

Mendy wat spannend :D hoe ging het? Ik ben daar ook nu al bang voor, in mijn eentje rijden :o

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:32

Zo ik heb vanmorgen mijn 2e rijles gehad. Ging best goed. Heb gestuurd, geschakeld en het koppelen enzo en dat alles tegelijk. Heb lekker veel bochtige weggetjes gehad en veel over de dijk gereden. Moet alleen nog even mezelf de handstand van zijn 2 naar zijn 3 goed aanwennen. Volgende week dinsdag mag ik weer. 8-)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:34

ID kaart is verplicht hoor ook al heb je een rijbewijs

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:40

sjaslique schreef:
Zo ik heb vanmorgen mijn 2e rijles gehad. Ging best goed. Heb gestuurd, geschakeld en het koppelen enzo en dat alles tegelijk. Heb lekker veel bochtige weggetjes gehad en veel over de dijk gereden. Moet alleen nog even mezelf de handstand van zijn 2 naar zijn 3 goed aanwennen. Volgende week dinsdag mag ik weer. 8-)

Daar had ik in het begin (wat zeg ik, ik heb nog maar een les gehad _O- ) ook moeite mee, maar je moet die pook gewoon naar voren halen, ietsjes loslaten en dan naar voren duwen, waar 'ie in 'valt' is zijn 3. Ik heb het wel een paar keer voor elkaar gekregen om van zijn 2 naar zijn 5 te schakelen. Zei mijn instructeur heel droog 'ja, goedzo, maar dan naar z'n 3 in plaats van naar z'n 5' en de motor ging van NNNNNNRRRRAAAAUUW :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:44

Komt me bekend voor :')

Als je hem eerst naar boven doet zodat hij in z'n vrij valt, kan het nooit misgaan :P :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:48

Haha ja die 5e versnelling had ik op een gegeven moment ook al te pakken. Maar was ook aan het rijden en toen zat de instructeur gas los gas los, uhm ja ik ben geen gas aan het geven hoor, ow oeps...zat hij zelf gas te geven. _O- :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:49

HAHA mooie actie van je instructeur! _O-

Ik heb eerst moeten oefenen met schakelen, zonder dat we aan het rijden waren, scheelt een hoop!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:58

Ik ook ja, in stilstand koppeling in en schakelen maar, ook 'blind'. Ik zat eerst maar te raggen aan die pook, tot mijn instructeur zei dat ik er een beetje lief voor moest zijn :=
Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat ik ging autorijden. Oef, en wat ging het goed :')