Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:10

mijn neefje werd boos op zijn moeder toen ze het hem vertelde... hij geloofde haar dan ook echt niet en ze mocht niet liegen! zelfs toen ze hem iedere keer wakker maakte om te HELPEN met de schoenen vullen viel het kwartje nog steeds niet. naar wat ik gehoord heb is dat 2 of 3 jaar zo door blijven gaan tot hij het eindelijk geloofde dat zijn moeder de waarheid sprak :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:13

Ik was ook nog tamelijk jong, jaartje of 5 a 6 gok ik. Door mijn ontzettende nieuwsgierigheid ging ik altijd al lang voor 5 december
op zoek naar 'de buit'... Toen ik voor de zoveelste keer al 2 weken op voorhand mijn spullen vond heeft m'n moeder maar toegegeven.

In de paashaas geloofde ik ook toen ik klein was en op een keer gilde ik: "Mama, kijk! De paashaas heeft de eitjes in jouw kleerkast gelegd" :D
Ik zat dan ook altijd star uit de raam te kijken in de hoop om een glimp op te vangen van die haas... Nooit gezien :D
Laatst bijgewerkt door Nickytje op 09-11-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:13

Ik vond sinterklaas en zwartepiet altijd doodeng. Toen ze weer op school zouden komen heb ik smorgens jankend op de bank gezeten met mn moeder ik wil niet ik wil niet! Toen hebben ze me verteld dat sinterklaas eigelijk helemaal niet bestaat. En ik geloofde het niet :n Weet ook niet meer of ik nou wel of niet ben gegaan :o

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:14

Ik zat in groep 2 of 3 :o toen pap of mam mij het vertelde. Ik kon weken van te voren niet slapen van de nachtmerrie's.. Ik dacht dat de goede Sint dood zou gaan en dat wij dan geen cadeautjes zouden krijgen ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:15

Ik was 7 of 8 volgens mij.
Mijn zus zei het een keer en ik wilde het niet geloven.
Een dag erna zag ik mijn tekening die ik voor de sint had gemaakt bij mijn ouders in de slaapkamer liggen ;(

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:17

Ik was 6 en moest het van mijn buurmeisje van 4 horen :( :( |(
Ik wilde het toen niet geloven en zijn mijn ouders maar eerlijk tegen mij geweest.
Het enige wat ik toen nog wilde was zwarte piet zijn om de hulp sint te helpen
dat heb ik toen ook tot mijn 13e gedaan in Breda, en daarna op mijn oude basisschool 2 jaar.

Maar ben nog steeds gek op sinterklaas :+ en dat op mijn 23e 8-)

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:18

Ik was bij een vriendinnetje en die zei toen doodleuk 'jaaa want sinterklaas bestaat niet'. Ik snapte het eerst niet en ik geloofde haar ook niet maar ze zei dat ze dat in haar moeders agenda had gezien. Daar stond in sinterklaascadeautjes voor jeanine kopen. Toen had ik het s'avonds aan mijn moeder gevraagt met mijn zusjes erbij en toen zei mijn moeder sssst geheimpje. Ik helemaal nieuwschierig geworden natuurlijk. Later heeft ze me het toen verteld. Zat toen in groep 4.

Anna

Re: Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:20

Mijn moeder heeft het na het Sinterklaasfeest uitgelegd.
Dat het eigenlijk helemaal niet kon dat die pakjes zomaar in je schoen komen en dat zij dat eigenlijk doen :+
Ik was toen bijna 9 jaar oud.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:22

Mn moeder had de tekeningen die ik voor sinterklaas had gemaakt in een trommel gestopt boven in de kast, en natuurlijk moest ik daar in kijken.. -O- ik was ongv. 7 denk ik ofzo..

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:23

Ik was een jaar of 6/7 gok ik?
Mn lieve broer moest het mij even vertellen toen we aan het schommelen waren met 31 graden in de zomer.. Hmmz..

Balou_k

Ik weet het niet meer zo goed, maar heb er nooit heilig in geloofd, al die sinterklazen zagen er anders uit.. :(:)

Ik ken een jongetje en die was toen der tijd 11 en die geloofde nog wel, maar niet helemaal, maar toch stiekem een beetje :o

MarloesRixt

Aangezien wij geen schoorsteen hebben en ik eens met de vraag kwam hoe Sinterklaas dan bij ons binnen zou moeten komen heeft ma gezegt dat ze de deur van het slot liet, zodat hij via de deur gewoon binnen kon lopen..... Ik barste in huilen uit, als de deur van het slot is kunnen dieven natuurlijk ook zo binnen lopen :Y) Ik was helemaal overstuur, toen is me maar verteld dat Sinterklaas eigenlijk gewoon pa is. Dat was een hele opluchting, de deur ging dus gewoon op slot! :))

M'n vriend deed waar iedere sinterklaas bang voor is, hij trok aan de baart, en toen daar elastiekjes aan zaten was de link al snel gelegd :Y)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:25

Haha, bij mij is het wel lachwekkend. Ik was 9 jaar en echt super eigenwijs. Ik woonde op dat moment in Italië dus daar had niemand er überhaupt van gehoord, ik kwam dus bijna niet in aanraking met kinderen die niet meer geloofden.
Ik zat wel eens per week op een schooltje met nederlandse kinderen om het nederlands bij te houden, al die kinderen geloofden al lang niet meer, ze hebben me echt ontelbare keren verteld dat de goedheiligman niet bestond.. Maarja, ik geloofde het niet :')
Uiteindelijk kwam ik er op pakjesavond achter toen mama tegen papa boos werd dat zij altijd alles moest doen, ze had ook al alle kado's moeten kopen... Toen ging er wel een belletje rinkelen. Ik liep in tranen naar mijn zus toe, die zei 'nee hoor, ze bedoelt andere kado'tjes' op dat moment was ik gerustgesteld, maar toen zag ik mijn andere zus op het raam kloppen met een paardrij handschoentje aan (als zwarte piet zegmaar) en toen werd ik enorm boos, ik vond dat ze me aan het pesten was. Mama acteerde eventjes boos te worden op mijn zus dat ze me niet zo moest pesten :+ (eigenlijk deed mijn zus dat blijkbaar elk jaar, maargoed, toen zag ik ineens wie het was)
Ik heb op de een of andere manier het die avond nog kunnen opbrengen om te geloven, waarschijnlijk omdat ik het zo graag wilde geloven (stukje nederland vasthouden denk ik...) maar daarna geloofde ik echt niet meer.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:27

Een vriendin zei tegen mij ik weet een heel groot geheim :+ , maar ik zeg het niet. Maar ja ik dus door zeuren tot dat ik het wist en toen heeft ze het toch verklapt :P

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:40

Ik was zo bang voor Sinterklaas en Zwarte Piet dat ik weken van te voren zo dwars was, niet at, niet wilde slapen en alleen maar huilde, dat m'n ouders het een keer verteld hebben toen ik 6 was geloof ik. Toen was er rust in de tent, want ik mocht helpen de schoenen legen/vullen voor m'n broertjes en zusje..
:)) :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:43

Ik vind sinterklaas ook nog steeds leuk hoor! En ik word bijna 24 haha.

Zag net ook wat staan over dat alle sinterklazen er zo verschillend uitzagen/zien, dat had ik ook al snel opgemerkt. En de Sint van TV was in mijn ogen de echte sinterklaas (en dat vind ik nog steeds) en de rest waren allemaal hulp Sinterklazen en die vond ik lang niet zo leuk!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:44

Ik was een jaar of 7 denk ik, mijn broer is 4 jaar ouder en heeft nog mooi tot mijn 7e zijn mond kunnen houden. Die wist het natuurlijk al eerder
Mijn ouders hebben me het vertelt en ik was woest!!!
Dat weet ik nog heel goed!
Daarna was mijn 1e vraag : "maar krijg ik nog wel kadootjes dan ? "

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:45

Mijn buurmeisje ik was 6 ;(

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:50

pap vertelde het mij bij de afwas :j dat Sinterklaas niet bestond... en ik geloofde het keihard gewoon niet. :D Heb het ook nog twee jaar volgehouden dat hij wel bestond; want zo erg kon ik toch niet in de zeik worden genomen?

Uiteindelijk is het bij mij ook gaan dagen *zucht*

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:54

Nou ik had een tijd dat ik dacht: Oke volgensmij is dit echt nep.. Alleen toen ging ik nog een keer stiekem op mijn kamer mijn schoen neerzetten, een beetje verstopt onder mijn bed. En toen zat er ineens toch wat in :wow: Dus toen snapte ik er al helemaal niets meer van :')

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:58

bij het eten..
zusje was weg, papa en mama vertellen van sinterklaas bestaat eigenlijk niet. dus ik: oow dus de tanden fee ook niet?
whaha :+
als ik daar nu aan terug denk moet ik super hard lachen xD

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:04

Voordat we op school suprises gingen maken moest ik het natuurlijk weten.
Zat bij mijn moeder en die vertelde dat dus.
ik geloofde haar dus ECHT NIET...
WIE IS DIE MAN DAN EN DIE PIETEN ( Tja verkleede mensen)
WIE KOOPT ER DAN AL DIE KADOOTJES) Ja mamma en pappa
-O- -O-

Geloofde het echt niet :o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:08

Mijn ouders hebben het verteld toen ik een jaar of zeven was. Ik was toen toch al ernstig teleurgesteld in die zogenaamde goedheiligman omdat ik mijn schoen had gezet, me de longen uit mijn lijf had gezongen en niets had gekregen. :( Mijn moeder had die avond al gewaarschuwt dat Sinterklaas niet zou komen maar ik was toen nog rotsvast in mijn geloof. Die volgende ochtend vonden mijn ouders dus een goed moment om De Waarheid te onthullen. Ik was evengoed diep geschokt...
'Ja maar, waar komen die kadootjes dan vandaan? Waar gaan die wortelen en dat water dan heen? Hoe kwam dan die zak kadootjes voor de voordeur?'

Evengoed kwamen mijn ouders er niet zó gemakkelijk vanaf. Ik heb een broer die zes jaar jonger is, dus moest ik, toen hij in zijn geloofsfase zat, ook net doen alsof Sinterklaas bestond. 'Jahoor, Sinterklaas bestaat, voor een mooi kadootje maak ik 't joch zelfs nog wijs dat de paashaas echt is'. O:)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:14

Uuuh, dat was in groep 3 of 4. Ik vroeg al jaren aan me ouders; Hoe kan dat paard dan op het dak lopen? Moet ie dan geen peesbeschermers om? En sint is toch oud, das tohc gevaarlijk?
En waar de wortels heengingen? Ik had al een vermoeden omdat me konijnen elke dag dat ik iets in me schoen had oranje mondjes hadden! :D
En hoe het kon dat ie een sleutel van alle huizen had???? :+
Dus toen hebben ze het maar verteld, ik vond het niet zo erg... Want hij gaf me nooit wat ik écht wilde; Een Paard }>

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:25

Ik was denk ik 8 ofzo. En ik had al wel door dat telkens als de cadeautjes kwamen, mijn vader even naar de wc ging. En ik vond het heel raar dat hij dat dan ook altijd heel erg duidelijk maakte terwijl hij dat normaal nooit deedt, heb het nooit aan mijn ouders of zus verteld dat ik het al doorhad want ik dacht dat mijn zus het nog wel geloofde, en vond het niet zo belangrijk. Toen mijn zus in de zomer het vertelde zij ik heel eigenwijs: Dat wist ik al lang joh!