Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pempy schreef:Wij hebben ook zoiets gehad. We hadden een advertentie op marktplaats (weet niet meer wat) en toen had een vrouw geboden, dus teruggemaild dat ze hem voor dat bedrag mocht hebben. Toen stuurde ze een mail met een neppe bankafschrift en dat ze het verstuurd had maar dat het er pas over ong. 3 dagen op stond, maar of we het nu alvast wilden sturen voor de verjaardag van haar nichtje die dag daarna.
Gelukkig hebben we het niet opgestuurd, want het geld is er nu nog steeds niet
We hebben haar aangegeven mij marktplaats en die hebbben haar geloof ik geblokkeerd.
Lotus83 schreef:Pempy schreef:Wij hebben ook zoiets gehad. We hadden een advertentie op marktplaats (weet niet meer wat) en toen had een vrouw geboden, dus teruggemaild dat ze hem voor dat bedrag mocht hebben. Toen stuurde ze een mail met een neppe bankafschrift en dat ze het verstuurd had maar dat het er pas over ong. 3 dagen op stond, maar of we het nu alvast wilden sturen voor de verjaardag van haar nichtje die dag daarna.
Gelukkig hebben we het niet opgestuurd, want het geld is er nu nog steeds niet
We hebben haar aangegeven mij marktplaats en die hebbben haar geloof ik geblokkeerd.
Moest het ook naar het buitenland verstuurd worden?
rina schreef:Zodra iemand je meer voor je aangeboden spullen wil geven dan het bedrag wat je in je advertentie hebt staan, moeten er bij jouw als verkoper alarmbellen afgaan. Niemand wil teveel betalen en dus als iemand je teveel biedt kan je er wel voor 100% vanuit gaan dat het om een scam gaat.
Deze zijn idd zo oud als de weg naar Rome, en er zijn idd ook al meer dan eens topics op Bokt over geweest. Zoek maar eens op scam, dan kom je er al een aantal tegen. Oa [TAO] Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben
Het wordt dus ook met van alles en nogwat geprobeerd, niet alleen maar paarden, auto's en mobieltjes. En ja ze hebben MP ondertussen ook al ondekt. Toen ik mijn jaarling daarop staan had kreeg ik ook van die leuke mailtjes, ik reageer er alleen maar op door je vriendelijk te vertellen dat ik niet gedient ben van scamms en niet helemaal achterlijk benEn dat doe ik dan in 3 talen, in de hoop dat ze er 1 van kunnen lezen
![]()
Van dezelfde fijne figuren komen ook die fijne mailtjes van "ik heb de beschikking over een erfenis en ik gun jou 10% als je me helpt het geld goed weg te geven" Of "je hebt 1 miljoen gewonnen in deze en deze loterij".
Als je scam of scams op google intikt krijg je ook een hoop sites waar info op staat http://www.hotscams.com/ deze geeft wel aardig weer wat en hoe ze te werk gaan. Er zijn zelfs mensen op het internet die er een hobby van gemaakt hebben deze scammers voor de gek te houden. http://www.419eater.com/ hier vind je mensen die die hobby hebben![]()
Het is goed dat het nog een keer op Bokt onder de aandacht wordt gebracht, de meer het weten de minder erin trappen.
Madeliefjes schreef:Helaas wist je het niet van te voren. Maar gezien hoe het met die kennis van mij ging zal je nog wel wat emailtjes ontvangen (zij werd gebeld, nog erger). Maar goed ze kunnen je niks maken en komen echt niet naar je toe om die telefoon te halen.
Madeliefjes schreef:Nee daarom. Ze hopen dat je gevoelig bent voor hun dreigementen en alsnog die telefoon opstuurt. Mag ik vragen naar wat voor adres je die telefoon dan moet opsturen??