Oplichting marktplaats!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:58

Ja dat is ook het beste gewoon laten ophalen. Het is ook raar dat iemand ongezien meer biedt dan je vraagt en dat je het dan moet opsturen. Helemaal als het om levende have gaat. Kan me het met een zadeldekje nog wel voorstellen dat je dat laat opsturen maar duurdere dingen moeten ze maar halen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 22:11

Weet niet of het mag maar er is een website voor oplichting via marktplaats

www.marktplaatsoplichting.nl

Ik ben niet de enige die de laatste dagen is benaderd door de dame in kwestie

Madeliefjes

Re: Oplichting marktplaats!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:22

Je wordt er niet echt vrolijker van als je die site bekijkt. jeetje wat gebeuren er gekke dingen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 22:25

Madeliefjes schreef:
Je wordt er niet echt vrolijker van als je die site bekijkt. jeetje wat gebeuren er gekke dingen.

Nou echt he....

Voel me wel iets minder dom...., ben duidelijk niet alleen hierin!!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:30

Nee hoor helemaal niet. Je bent gewoon net zo goed van vertrouwen als een heleboel andere mensen. Eigenlijk een mooie eigenschap maar wel 1 waar iemand anders graag gebruik van maakt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 22:54

Madeliefjes schreef:
Nee hoor helemaal niet. Je bent gewoon net zo goed van vertrouwen als een heleboel andere mensen. Eigenlijk een mooie eigenschap maar wel 1 waar iemand anders graag gebruik van maakt.

Nou, dat heb je zeker mooi gezegd! ;)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:00

wie gaat er dan ook iets opsturen zonder dat je daar geld voor heb gekregen

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:12

Wij hebben ook zoiets gehad. We hadden een advertentie op marktplaats (weet niet meer wat) en toen had een vrouw geboden, dus teruggemaild dat ze hem voor dat bedrag mocht hebben. Toen stuurde ze een mail met een neppe bankafschrift en dat ze het verstuurd had maar dat het er pas over ong. 3 dagen op stond, maar of we het nu alvast wilden sturen voor de verjaardag van haar nichtje die dag daarna.
Gelukkig hebben we het niet opgestuurd, want het geld is er nu nog steeds niet :+
We hebben haar aangegeven mij marktplaats en die hebbben haar geloof ik geblokkeerd.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:19

Mjay schreef:
wie gaat er dan ook iets opsturen zonder dat je daar geld voor heb gekregen

Dat staat toch nergens????

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:20

Pempy schreef:
Wij hebben ook zoiets gehad. We hadden een advertentie op marktplaats (weet niet meer wat) en toen had een vrouw geboden, dus teruggemaild dat ze hem voor dat bedrag mocht hebben. Toen stuurde ze een mail met een neppe bankafschrift en dat ze het verstuurd had maar dat het er pas over ong. 3 dagen op stond, maar of we het nu alvast wilden sturen voor de verjaardag van haar nichtje die dag daarna.
Gelukkig hebben we het niet opgestuurd, want het geld is er nu nog steeds niet :+
We hebben haar aangegeven mij marktplaats en die hebbben haar geloof ik geblokkeerd.

Moest het ook naar het buitenland verstuurd worden?

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:29

Lotus83 schreef:
Pempy schreef:

Moest het ook naar het buitenland verstuurd worden?

Nee gewoon in Nederland.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:47

Zodra iemand je meer voor je aangeboden spullen wil geven dan het bedrag wat je in je advertentie hebt staan, moeten er bij jouw als verkoper alarmbellen afgaan. Niemand wil teveel betalen en dus als iemand je teveel biedt kan je er wel voor 100% vanuit gaan dat het om een scam gaat.
Deze zijn idd zo oud als de weg naar Rome, en er zijn idd ook al meer dan eens topics op Bokt over geweest. Zoek maar eens op scam, dan kom je er al een aantal tegen. Oa [TAO] Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben
Het wordt dus ook met van alles en nogwat geprobeerd, niet alleen maar paarden, auto's en mobieltjes. En ja ze hebben MP ondertussen ook al ondekt. Toen ik mijn jaarling daarop staan had kreeg ik ook van die leuke mailtjes, ik reageer er alleen maar op door je vriendelijk te vertellen dat ik niet gedient ben van scamms en niet helemaal achterlijk ben :D En dat doe ik dan in 3 talen, in de hoop dat ze er 1 van kunnen lezen :+
Van dezelfde fijne figuren komen ook die fijne mailtjes van "ik heb de beschikking over een erfenis en ik gun jou 10% als je me helpt het geld goed weg te geven" Of "je hebt 1 miljoen gewonnen in deze en deze loterij".
Als je scam of scams op google intikt krijg je ook een hoop sites waar info op staat http://www.hotscams.com/ deze geeft wel aardig weer wat en hoe ze te werk gaan. Er zijn zelfs mensen op het internet die er een hobby van gemaakt hebben deze scammers voor de gek te houden. http://www.419eater.com/ hier vind je mensen die die hobby hebben :D

Het is goed dat het nog een keer op Bokt onder de aandacht wordt gebracht, de meer het weten de minder erin trappen.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:50

Ts ik vind het wel goed dat je het hier neer zet, inderdaad niet iedereen is hier van op de hoogte dus kun je gewoon niet genoeg waarschuwen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:56

eppie38 schreef:
Ts ik vind het wel goed dat je het hier neer zet, inderdaad niet iedereen is hier van op de hoogte dus kun je gewoon niet genoeg waarschuwen.

Dank je wel.....
Dat was ook mijn gedachte, niet iedereen is ervan op de hoogte

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 23:58

rina schreef:
Zodra iemand je meer voor je aangeboden spullen wil geven dan het bedrag wat je in je advertentie hebt staan, moeten er bij jouw als verkoper alarmbellen afgaan. Niemand wil teveel betalen en dus als iemand je teveel biedt kan je er wel voor 100% vanuit gaan dat het om een scam gaat.
Deze zijn idd zo oud als de weg naar Rome, en er zijn idd ook al meer dan eens topics op Bokt over geweest. Zoek maar eens op scam, dan kom je er al een aantal tegen. Oa [TAO] Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben
Het wordt dus ook met van alles en nogwat geprobeerd, niet alleen maar paarden, auto's en mobieltjes. En ja ze hebben MP ondertussen ook al ondekt. Toen ik mijn jaarling daarop staan had kreeg ik ook van die leuke mailtjes, ik reageer er alleen maar op door je vriendelijk te vertellen dat ik niet gedient ben van scamms en niet helemaal achterlijk ben :D En dat doe ik dan in 3 talen, in de hoop dat ze er 1 van kunnen lezen :+
Van dezelfde fijne figuren komen ook die fijne mailtjes van "ik heb de beschikking over een erfenis en ik gun jou 10% als je me helpt het geld goed weg te geven" Of "je hebt 1 miljoen gewonnen in deze en deze loterij".
Als je scam of scams op google intikt krijg je ook een hoop sites waar info op staat http://www.hotscams.com/ deze geeft wel aardig weer wat en hoe ze te werk gaan. Er zijn zelfs mensen op het internet die er een hobby van gemaakt hebben deze scammers voor de gek te houden. http://www.419eater.com/ hier vind je mensen die die hobby hebben :D

Het is goed dat het nog een keer op Bokt onder de aandacht wordt gebracht, de meer het weten de minder erin trappen.

Het is zo jammer dat er zo weinig tegen te doen is....
Ik had de bank gebeld die zijn dus op de hoogte, maar zeiden ook; je moet naar de politie...
Ja dat heeft volgens mij heel geen zin

Ik had trouwens geen vraagprijs staan, gewoon vrij bieden

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 14:11

En ja hoor, zojuist een mail met dreigende toon ontvangen (in het engels) dat ik per direct de telefoon dien op te sturen.....

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:13

Ik wist het niet en ben erg blij met het topic. :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 14:14

Drrrassic schreef:
Ik wist het niet en ben erg blij met het topic. :)

Fijn te lezen dat je blij bent met het topic....

Dit gebeurt me noooooiiiiit meer :n

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:23

Wij hebben juist het omgekeerde gehad...
We waren op zoek naar een nieuwe tweede auto, dus mijn vader keek op Kapaza (of marktplaats ofzo :P) & er stond een mooie Audi van 3jaar oud met leren zetels, zetelverwarming en alles elektrisch voor maar €4000.. We hadden er even niet bij nagedacht dus stuurden een mail naar deze man. Het bleek een Engelsman te zijn die dicht bij ons woonde (enkele dorpen verder). We vroegen of we deze auto konden bezichtigen, maar deze auto bleek nog in 'Manchester' te staan.. We hebben dus niet meer geantwoord op deze mail :')
Blijkbaar zijn er dus ook mensen die wagens verkopen die eigenlijk helemaal niet bestaan of niet te koop zijn..
Dit is bij ons ook al in het nieuws geweest :) Soms moet je dus echt goed opletten :+

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:23

Helaas wist je het niet van te voren. Maar gezien hoe het met die kennis van mij ging zal je nog wel wat emailtjes ontvangen (zij werd gebeld, nog erger). Maar goed ze kunnen je niks maken en komen echt niet naar je toe om die telefoon te halen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 14:25

Madeliefjes schreef:
Helaas wist je het niet van te voren. Maar gezien hoe het met die kennis van mij ging zal je nog wel wat emailtjes ontvangen (zij werd gebeld, nog erger). Maar goed ze kunnen je niks maken en komen echt niet naar je toe om die telefoon te halen.

Ze heeft mijn telefoonnummer en adres gegevens niet...

Ik bewaar alle mailtjes die ik van haar krijg...

Ze schreef net dat ik dus onmiddelijk de telefoon diende op te sturen, want het geld was betaald
Nou, nee hoor, ik heb die betalingsbevestiging nog eens uitgeplozen en er zal nooit geld van haar naar mij toe komen

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:29

Nee daarom. Ze hopen dat je gevoelig bent voor hun dreigementen en alsnog die telefoon opstuurt. Mag ik vragen naar wat voor adres je die telefoon dan moet opsturen??

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:32

ik denk dat je topic gesloten word.
Ik ben namelijk ook bijna opgelicht, heb hier een topic over gemaakt. maar kwam de aardigheid (not) van bokt weer tegen.
Topic werd gesloten omdat er meer over gaan..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 14:34

Madeliefjes schreef:
Nee daarom. Ze hopen dat je gevoelig bent voor hun dreigementen en alsnog die telefoon opstuurt. Mag ik vragen naar wat voor adres je die telefoon dan moet opsturen??

Naar een adres in Nigeria.....

Maar dat had ze me in eerste instantie niet gezegd..., dat kreeg ik pas gister via de mail.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:37

Als ze dat natuurlijk gelijk had gezegd dan hadden alle alarmbellen waarschijnlijk wel al gaan rinkelen. Voor het geld om een telefoon naar Nigeria te sturen kan je er denk ik ook wel 1 kopen. Zo raar dit. Als ik heel eerlijk ben, zijn er mensen die hun telefoon naar Nigeria versturen??