Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yrsa_karlijn schreef:Denk niet dat het ouderwets is, wat voor sommige religies een keppeltje is, of een hoofddoek. Is voor deze gelovigen een rok.
Mindim schreef:Het is maar eenmalig, het is maar voor 1 dag!!!!!!
Citaat:De christelijke vmbo school heeft het verzoek bij het mbo waar jij stage loopt voorgelegd.
Shadow0 schreef:Mindim schreef:Het is maar eenmalig, het is maar voor 1 dag!!!!!!
Dat doet er toch niet toe?Citaat:De christelijke vmbo school heeft het verzoek bij het mbo waar jij stage loopt voorgelegd.
En dat vind ik heel ver gaan! Ik vind dat een geloof zich niet op mag dringen aan buitenstaanders, en dat het christelijke vmbo zich beter kan realiseren dat dit nogal iets is om te vragen. Dat het eigenlijk te ver gaat.
Ghani schreef:Ik vind zulke dingen altijd zeer moeilijk. Aan de ene kant.. je moet andere respecteren vind ik.
MAAR, daar zit een grens aan denk ik.
Jij bent niet gelovig, tenminste, je draagt geen rokken oid, ik hou er niet van dat mensen je dingen (vooral geloof) 'opleggen'.
Ik vergelijk het dan gelijk met een ander geloof.. als een Islamitisch persoon jou zou vragen (in Nederland, in een ander land zou ik het weer een ander verhaal vinden..) om een hoofddoek te dragen als je op hun school iets zou komen vertellen op een soort beurs, zou je dat doen?
Ik vraag me af, waar zit de grens! Het gaat er niet om dat je een rok aan moet, maar het gaat om het principe. Hoever mogen ze gaan om iemand die niet gelovig is, zoiets op te leggen.
Nu komt daar ook nog jouw persoonlijke blik bij. Vind jij het een probleem om dat rokje aan te trekken?
Ik heb een kast vol jurkjes en rokken, maar ik ben feministisch, en ik hou niet van verschil in man en vrouw, dus ik zou uit principe een broek aan trekken (en nee, dan niet een baggy spijkerbroek met een kruis tot mn knieën, maar een nette, representabele broek!) Niet zozeer om te provoceren, maar om te laten zien dat het niet een rok hoeft te zijn om vrouwelijk, of netjes of wat dan ook te zijn!! .
Het gaat toch om het innerlijk, niet om het uiterlijk! (dat vind God ook denk ik).