Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:13

Hmm daar ben ik het wel mee eens Calanddra.

Komt bij TS: jullie doen niets maar je krijgt wel een kus van hem. Zitten verliefd naar elkaar te kijken.
Hij is al bij je thuis geweest in je appartement.

Je spreekt af om te praten zonder de rest en zit dan lekker bij elkaar lief te doen.

Sorry maar dat komt op mij niet over alsof je sterk genoeg in je schoenen staat.

Ik gun je echt alle geluk van de wereld maar ik hoop dat dit voor jou niet verkeerd uitpakt.

Mocht het wel allemaal goed uitpakken dan wens ik je alle liefs toe. En dat romantische heb je toch niet nodig meid, als je elkaar hebt is het voldoende. Dan is 1 kaarsje al romantisch.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:14

Volgens mij gaat dit topic een hele andere kant op dan de TS bedoelde; zij vroeg gewoon tips voor een romantische avondje, en ondertussen heeft iedereen zijn mening gegeven over haar 'vriend', dat is toch niet ter sprake?

TS ik zou gewoon wat lekkers koken (de liefde van de man gaat tenslotte door de maag ;) ) kaarsjes, leuk achtergrond muziekje en eventueel daarna een leuke film kijken of een biosje doen.

dutchy_

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:23

Ja maarja, wie noemt een jongen nou haar 'vriend' terwijl die nog in een relatie zit met een ander, of dat nou wel of niet bijna over is.

Ik weet niet, ik zou eerst even afwachten hoe het gaat lopen en daarna pas gaan nadenken over de rest. Straks ben je helemaal verheugd dat het straks uit is en dat hij naar jou komt en dan ben je heel erg teleurgesteld als blijkt dat hij het toch niet uitmaakt met zijn vriendin.

Dus ik zou zeggen, laat het even begaan en zie waar het eindigd, anders doe je jezelf alleen maar pijn.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:44

Er staat in de topictitel toch ook vriend tussen haakjes. En als TS zich er op verheugt (en dat zou ik ook doen, ze is gewoon verliefd op die jongen, dan kijk je er toch naar uit om samen een keer te eten) dan is het toch logische dat ze (stiekum) alvast wat voorbereidend werk doet...

Nogmaals, de TS vraagt om tips voor een romatische avondje en niet om kritiek op haar liefdesleven met haar 'vriend'.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:46

Ik voel me eerlijk gezegd plaatsvervangend verdrietig om zijn vriendin die hij nu nog heeft... ;(
Maar goed, ik zou nog niet met hele romantische dingen aankomen als ik jou was. Wees gewoon jezelf en doe wat je altijd doet. Ik zou me benauwd voelen als een man op de eerste afspraak thuis meteen romantische dingen had.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:49

Gewoon jezelf zijn is erg belangrijk,ik heb me ook ooit uitgesloofd,zit meneer lekker te smullen.Zegt hij als het op is zo dat was lekker,dus zegt ook meteen even de afwas kan jij morgen wel doen he? Ik had me een berg afwas pppfffffffffff.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:50

pretletter17 schreef:
<<knip>>
Je kunt dan in ieder geval zorgen dat je een punt achter je huidige relatie zet, voordat je verder flirt met 'die ander', vind ik persoonlijk wel zo fatsoenlijk...

Dat gaat hij toch ook doen? :)

Calanddra schreef:
Natuurlijk kun je altijd verliefd worden, maar wees dan zo netjes om het uit te maken. Niet het een aantal weken maar aan te kijken, zeggen dat je het uit maakt, en het vervolgens niet doet. Want dit is wat hij nu doet. Na al die weken verliefdheid, is hij nog steeds samen met zijn vriendin... zegt al genoeg lijkt mij....

Eigelijk is het nog maar pas uitgesproken dat ze verliefd op elkaar zijn, ze kennen elkaar al wel langer. Maar het hoge woord is er nog maar net uit, en hij heeft dus ook besloten om het uit te maken met zijn vriendin, om te kijken of er iets moois op kan bloeien tussen Ragna en hem.. Misschien was het inderdaad netter geweest als hij, zodra hij ook maar een kriebel in zijn buik voelde voor Ragna, het uit te maken. Van de andere kant, het had ook even een bevlieging kunnen zijn. Ook hij heeft natuurlijk wat tijd nodig om uit te vinden hoe en wat. We weten allemaal dat als het niet goed gaat in je relatie, je soms wat sneller open kan staan voor gevoelens voor een ander. Dan vind ik het in hem te prijzen dat hij nog zo rustig afgewacht heeft.

Ach, ik geef ook eerlijk toe dat ik wat bevooroordeelt ben hoor, omdat ik het Ragna zo gun. Jullie hebben ook wel gelijk, ik zou zelf ook niet willen dat mijn vriend dit zou doen. Van de andere kant vind ik het ook onzin dat als het goed voelt, en je het beide wilt, te gaan wachten tot de buitenwereld vind dat het mag. Voor beide kanten is iets te zeggen..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:55

Maar dan had hij tegen zijn vriendin moeten zeggen dat hij gevoelens heeft gekregen voor iemand anders, dat hij even de tijd nodig heeft om erover na te denken.

Ipv je mond te houden tegen je vriendin en ondertussen contact blijven houden met de andere en kijken wat ie wil. Dit is eten van twee walletjes, hij moet kiezen en niet met beide aanklooien. Er is misschien dan nog niks gebeurd, maar hij heeft wel gevoelens voor iemand anders en blijft ondanks dat nog steeds bij zijn vriendin. Hoe zal zij zich voelen als ze erachter komt dat hij al een tijd iemand anders leuk vind?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:57

zorro schreef:
Van de andere kant vind ik het ook onzin dat als het goed voelt, en je het beide wilt, te gaan wachten tot de buitenwereld vind dat het mag.

Daar heb je gelijk in, maar dan maak je wel eerst een keuze... het oude hoofdstuk óf het nieuwe...

Ik blijf het alleen wel apart vinden dat hij het nog steeds niet heeft uitgemaakt met zn vriendin, terwijl hij stapelverliefd is op TS. Ik vraag me dan echt af of zijn gevoelens echt zijn en of hij niet een nieuw leuk speeltje heeft gevonden (totdat hij weer iemand anders tegen komt).

Als je echt gek bent op elkaar wil je toch bij elkaar zijn?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:01

Vraagje tussendoor (sorry als ik er overheen gelezen heb) maar waarom ís het nog niet uit met zijn vriendin, als hij zo verliefd is op jou???

edit: ik vind het trouwens geen stijl ook dat jullie het er al over hebben dát jullie verliefd zijn op elkaar, en hoe jullie denken over het eerst uit maken met zijn vriendin enzo... Dat gaat verder als een keer elkaar ontmoet hebben en elkaar leuk vinden, jullie zijn gewoon al plannen aan het smeden zo te horen...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:04

Het gebeurt wel vaker dat een relatie niet verbroken wordt als er gevoelens voor iemand anders in het spel zijn.
Het is niet niks om een relatie te verbreken en daar moet goed over nagedacht worden, zelfs al ben je dolverliefd op iemand anders.
Het heeft veel consequenties, wie weet woont hij samen met die vriendin en is het een koophuis.
Dan kun je het niet 'zomaar' uitmaken bij wat kriebels voor een ander en zelfs niet bij een zware verliefdheid.

Ragna, ik begrijp je situatie volkomen ;)
Qua romantische dingen zou ik het niet over the top doen.
Kaarsjes aan is leuk, lekker filmpje kijken samen of lekker koken voor hem!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:08

Nee oke, dat begrijp ik. Volgens ts heeft die jongen echter gezegd dat hij het uit zou maken, maar heeft dit nog steeds niet gedaan. Dus de keuze heeft hij iig al gemaakt, maar nu moet hij het nog 'uitvoeren'.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:09

urselin schreef:
Het gebeurt wel vaker dat een relatie niet verbroken wordt als er gevoelens voor iemand anders in het spel zijn.
Het is niet niks om een relatie te verbreken en daar moet goed over nagedacht worden, zelfs al ben je dolverliefd op iemand anders.
Het heeft veel consequenties, wie weet woont hij samen met die vriendin en is het een koophuis.
Dan kun je het niet 'zomaar' uitmaken bij wat kriebels voor een ander en zelfs niet bij een zware verliefdheid.

Ragna, ik begrijp je situatie volkomen ;)
Qua romantische dingen zou ik het niet over the top doen.
Kaarsjes aan is leuk, lekker filmpje kijken samen of lekker koken voor hem!

Maar als het "een bevlieging" is, dan bespreek je dat toch niet meteen met degene op wie je verliefd bent? Ik ga er toch vanuit dat je dat pas doet als je er "zeker" van bent... Maar goed, misschien denk ik nu raar ofzo.
Maargoed, TS noemt hem ook al haar vriend, ookal is het tussen ''

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:12

Ik zeg nergens dat het een bevlieging is :)
Het is gewoon een heel zwaar besluit om het uit te maken met je vriend/vriendin als je gevoelens voor een ander hebt.
En ik denk dat je die gevoelens juist wel met diegene bespreekt, ik zou in die situatie wel willen weten of het wederzijds is, voordat ik het uit zou maken :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:20

Ik kan het me helemaal niet voorstellen dat het gebeurd, dus ik ben geen partij in deze discussie. Maar imo zit er in je relatie iets niet goed als je het uit wilt maken voor een ander, dus dan zou dát toch de reden moeten zijn dat je het uitmaakt? Niet alleen de ander? Want ja, hoe goed je het er ook over gehad hebt, die kan in een relatie zomaar tegenvallen, en dan?

edit: ik bedoel ook juist dat het blijkbaar geen bevlieging is, aangezien het al helemaal besproken is enzo...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:31

HummerTime schreef:
What goes around comes around......... Nu spreekt hij met jou af ondanks dat ie een vriendin heeft. Met wie spreekt hij af als jullie een setje zijn??????? ;)

Dit was ook precies mijn gedachte! ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 18:56

Bedankt voor jullie reacties. :)

Ik begrijp de reacties van de meerderheid hier absoluut wel.

Ik hoop dat jullie niet denken dat ik me blind staar op de verliefdheid, want dat is niet zo.

Het zit alleen heel lastig en gecompliceerd in elkaar.
Hij heeft al een hele tijd een relatie, en mocht er wat tussen ons gebeuren, dan verandert zijn complete gezinssituatie.
Ik begrijp heel goed dat de meeste Bokkers hier zeggen; als hij je écht zo leuk had gevonden, zette hij wel direct een punt achter zijn relatie.

Maar zo makkelijk gaat dat niet, want er zou ontzettend veel veranderen en wegvallen.
Hij is al geruime tijd samen met zijn vriendin, ze hebben samen veel opgebouwd, en dat gooi je ook niet 'even' weg, dat is toch een moeilijke keuze die je maakt.

Hij kent zijn vriendin al heel wat jaren, en dan zet je niet direct een punt achter het hoofdstuk, en al zeker niet als je een meisje amper twee maanden kent.

Dus daar heb ik veel begrip voor.
Een ravijn steek je tenslotte ook niet in twee stappen over.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt. :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:58

Laura82 schreef:
Ik kan het me helemaal niet voorstellen dat het gebeurd, dus ik ben geen partij in deze discussie. Maar imo zit er in je relatie iets niet goed als je het uit wilt maken voor een ander, dus dan zou dát toch de reden moeten zijn dat je het uitmaakt? Niet alleen de ander? Want ja, hoe goed je het er ook over gehad hebt, die kan in een relatie zomaar tegenvallen, en dan?

edit: ik bedoel ook juist dat het blijkbaar geen bevlieging is, aangezien het al helemaal besproken is enzo...

Ik ben het er helemaal mee eens dat er iets niet goed zit in een relatie als je het wil uitmaken voor een ander :j
Maar het komt in praktijk toch heel veel voor dat het toch aan blijft ondanks dat er iets niet goed zit.

Ik weet overigens ook niet wat ik zou doen als ik in de situatie zou zitten van de 'vriend' van de TS.
Maar ik begrijp goed dat die beslissing moeilijk is voor hem; ik maak het van dichtbij mee bij een vriendin en die is er echt kapot van :(:)

Ik zie dat Ragna al een hoop getypt heeft, dat is wat ik ook wilde zeggen; wat je over de jaren opbouwt in een relatie kun je niet zomaar 'weggooien' :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 19:07

Precies. :)
En daar heb ik begrip voor.

Ik heb lang getwijfeld of ik dit hier zou schrijven, omdat ik wellicht half Bokt over me heen krijg, maar dat risico neem ik dan wel.

De grootste reden dat hij twijfelt, is niet eens zijn vriendin, maar zijn stiefdochter.
Zijn vriendin heeft een dochter, en zij is deels met hem opgegroeid.
Dat gooi je niet 'even' weg, dat is een ontzettend moeilijke keuze, en dat vereist zeker het nodige denkwerk.
Zijn (en dat van zijn vriendin en stiefdochter) vertrouwde wereld zal een compleet andere wending nemen, en dat is verschrikkelijk moeilijk.

Ik heb daar heel veel begrip voor, en geef hem dan ook absoluut de tijd die hij nodig heeft daar eens góed over na te denken.

Het is een hele grote stap, en dat kost tijd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:07

urselin schreef:
Ik zie dat Ragna al een hoop getypt heeft, dat is wat ik ook wilde zeggen; wat je over de jaren opbouwt in een relatie kun je niet zomaar 'weggooien' :)

Klopt maar ik zou het een vreselijke naaistreek vinden als mijn vriend zou afspreken met een ander meisje.
Zeker als er nog eens gekust wordt en lieve woordjes gezegd en romantische dingetje gepland worden.
Bah, waar is het respect van al dat zogenaamde opgebouwde van de relatie????

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:12

Suzanne F. schreef:
urselin schreef:

Klopt maar ik zou het een vreselijke naaistreek vinden als mijn vriend zou afspreken met een ander meisje.
Zeker als er nog eens gekust wordt en lieve woordjes gezegd en romantische dingetje gepland worden.
Bah, waar is het respect van al dat zogenaamde opgebouwde van de relatie????

Mee eens, ik zou er niet blij van worden als mijn vriend dit zou flikken wanneer het even wat minder gaat!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:14

Ik weet helemaal hoe het voelt, ik heb ook in zo'n situatie gezeten met mijn ex :+
Ik zeg ook niet dat het geen naaistreek is.

Ragna; dit is inderdaad heftig zeg...
En dat maakt de beslissing ook heel moeilijk voor hem :(:)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:33

Dat is wel heftig, voor een jongen van 18, zo'n verantwoordelijkheid (van zijn stiefdochtertje). Hoe oud is zijn huidige vriendin, als ik vragen mag?

Op zich heeft urselin wel gelijk, ik maak het nu van vrij dichtbij mee, een vriendin van mij woont samen, deelt een auto, huisdieren met haar vriend en komt er nú achter dat de liefde gewoon een beetje weg is, van haar kant. Een punt achter de relatie zetten gaat dan niet zo makkelijk.
Al zou ik er wel héél wat meer haast mee maken als er een ander in het spel is. :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:47

Myukii schreef:
Dat is wel heftig, voor een jongen van 18, zo'n verantwoordelijkheid (van zijn stiefdochtertje). Hoe oud is zijn huidige vriendin, als ik vragen mag?

Op zich heeft urselin wel gelijk, ik maak het nu van vrij dichtbij mee, een vriendin van mij woont samen, deelt een auto, huisdieren met haar vriend en komt er nú achter dat de liefde gewoon een beetje weg is, van haar kant. Een punt achter de relatie zetten gaat dan niet zo makkelijk.
Al zou ik er wel héél wat meer haast mee maken als er een ander in het spel is. :=

Je verwart het ene topic met een ander, denk ik. :o

Deze jongen is 28, zijn vriendin is 30.

Het is gewoon ontzettend moeilijk, en deze beslissing maak je, in mijn ogen, niet van vandaag op morgen.

Alhoewel het natuurlijk voor iedereen het eerlijkst is om er niet te lang mee te wachten, inderdaad.
Dat is naar niemand 'fair' toe.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:54

Maar had hij dan nu al wel of niet een beslissing gemaakt? Uit je berichten nu lijkt t van niet, maar uit je voorgaande berichten wel :)